Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Onnea Pingu! Toivottavasti kaikki menee hyvin! 😍
Täällä päivät matelee, ja vähän turhauttaa, kun enää en voi tehdä muuta kuin odottaa 🙈uskomaton ajatus, että tuolla sisällä saattaa olla käynnissä tapahtumaketju, josta mulla ei oo aavistustakaan. Kun olo on ihan normaali, vaikka niinhän se tässä vaiheessa kuuluukin olla 😂
Dpo2
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Ja Villahuivi, ihanan positiivinen olet, niin toivon, että teidän toive toteutuu <3 <3 paljon plussaa sinnepäin :)
Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021
Pingu ihana uutinen! Onnea valtavasti ja tarrasukkia matkaan! ❤🧦
Pikutus, toivon teille onnea tähän inseminaatioon, jospa se tärppää nyt ❤🌬➕ plussataan sitten yhtä aikaa, toivotaan niin 🤞🏻
Äitykkä, en kestä 🤦🏻♀️ tuliko mies takaisin? Saitteko sovittua? Hänelläkin varmasti koville ottaa teidän tilanne, jospa se selviäisi pian ja elämä normalisoituisi! Myötätuulta ja anteeksiantoa tarvitsette nyt, ja aikaa käydä asioia läpi. Toivon teille kaikkea hyvää ❤
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Corianderher kirjoitti:
Ja Villahuivi, ihanan positiivinen olet, niin toivon, että teidän toive toteutuu <3 <3 paljon plussaa sinnepäin :)
Kiitos ❤ positiivisuudessa on se hyvä puoli, että se kasvaa kun sitä viljelee. Eipä sillä, on minullakin niitä itkupotkuraivareita. Silti yritän ajatella, koska kaikki ei ole omissa käsissä, on helpompi luottaa siihen, että asiat järjestyy juuri meille parhain päin.
Tänään dpo3, jos osaan oikein laskea. Ja kyllä. Maailman jännittävin asia tällä hetkellä! Salaa hymyilen sille ajatukselle, jolle pieni-mutta-pippurinenkin; ehkä minun sisälläni on tapahtumaketju käynnistynyt enkä vielä tiedä sitä varmaksi. Miten jännittävää! Tänään on myös merkkipäivä meidän suhteessa, joten iloa ja onnea hehkun tänäänkin! ❤
Corianderher, sinulle toivon kaunista kevättä ja plussatuulta vaikka ette aktiivisesti yritäkään nyt 🌬➕
Äitykälle tsemppiä! Täälläkin oltu välillä elämän peruskysymysten äärellä. Kaikkea hyvää sinne ja toivottavasti saatte asiat selvitettyä❤️
32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.
Onnea Pingu, ihana uutinen ❤️😍
Äitykälle tsempit. Toivotaan, että saatte asian sovittua. 🤗
Omaa napaa... Dpo 13. Oireet vähentyneet. Ei erityisesti nippailuja vatsalla. Rinnat arat, kuten menkkoja ennen. Menin sitten Dpo 11 tekemään raskaustestin ja puhdas negahan se oli. Aiemmista raskauksista olen haamun saanut testiin vasta menkkojen jäätyä pois, joten en tiedä mikä järki tuossakin testauksessa sitten oli 🤭
No joka tapauksessa (en tiedä johtuuko negatestauksesta vai jostain muusta), niin en edes ajattele, että olisin raskaana. Jotenkin kaikki "kuvitellutkin" oireet kadonneet.
Menkkojen pitäisi alkaa lauantaina. Niitä odotellessa menin sitten eilen tilaamaan gelee royalea. Paljon luin hyviä kokemuksia siitä. Toivotaan, että olisi apua. Te, jotka sitä olette käyttäneet, millä annostuksella (1 vai 2/pvä), ovikseen asti vai koko kierron ajan?
Aurinkoista mieltä jokaiselle ❤️
+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.
Pingulle todella paljon onnea! 🤗💐💛
Ennen sivummalle siirtymistä, tulinkin vielä kysymään haluaisiko joku "vakikirjoittelijoista" kotona tehtävän siemennestetestin ja liuskoja pikkupussillisen (muistaakseni lähinnä raskaustestejä)?
Ihan ilmaiseksi annan nyt pois nuo, postikulut jäisi vastaanottajalle toki. Jos joku kiinnostuu, niin laittele tänne vaikka s-postiosoite, niin jatketaan siitä. 🙂
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Mahtavaa pingu! 😍 Ja Äitykkä-77 tsemppiä, toivottavasti saatte sovittua.
Täällä dpo 12 ja viiva vahvistumaan päin. Kemiallisella toki myös vahvistui kunnes dpo 13 lähti heikkenemään, mutta nyt viiva lähtökohtaisesti vahvempi... Odotan vain sitä jos joskus saisi tuollaisen kunnon selvän plussan kuin pingu niin ei tarttis arvailla! 😁
Eleonoora kirjoitti:
Miä oon koittanu lukea kaikkien viestit ja tsemppiä kaikkien tilanteisiin ketkä sitä tarvitsee!
Onnea plussista, ihanaa!! ❤️
Pingu, oliko sinulla menkat miten myöhässä jos kp 34 vai ihan kierto lopuillaan? Miulla sellanen tilanne, että menkkojen olis pitäny alkaa ma-ti mutta ei näy edelleenkään. Aamulla tein testin ja ihan täysin negatiivinen. Ihmetyttää, kierto ollut viime heinäkuusta asti 27 pv, pari kiertoa 26pv 🤔 nyt mennään kp 29.
Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto ollut välillä 25-33 päivää. En osaa sanoa, missä vaiheessa ovulaatio oli tässä kierrossa, koska mitään selkeitä oireita en oikein bongannut. En osaa siis sanoa, että kuinka paljon kuukautiset myöhässä. Sen takia odotin tähän kp34, että aina tähän asti on alkaneet viimeistään kp34 ja kierto ollut maksimissaan sen 33pvä. Epäilen kuitenkin, että olisi ollut noin 26-28 päivän kierto, joka on yleisin eli sillon kuukautiset olisi myöhässä jo viikon. Toi mun testi on apteekin herkkä testi ja vaikka viiva on ihan selkeä niin eihän se vieläkään ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva.
Olen kuitenkin tosi onnellinen, että maltoin odottaa testaamisen kanssa näinkin pitkään. Ei tarvinnut tihrustella haamuja. 😄 Tiukkaa se kyllä teki. Koko viikon olen miettinyt, että josko jo testaisin.
Kiitos ihanista onnitteluista ja tarrasukista! Ne lämmittävät kovasti mieltä, kun ei voi vielä tutuille kertoa. 🥰
Äitykkä-77 kirjoitti:
Voihan tornado... Täällä oli sen sortin myrskytuuli puhaltamassa että mies otti ja lähti, puhelin on kiinni eikä kukaan tiedä missä menee.
Eikä me edes riitelemällä riidelty, koko tämä tilanne on syönyt meitä jostain sisältäpäin vaikka on yritetty esittää vahvoja.
Jotenkin pelkään että tämä parisuhde loppui tähän ja odotan vain että toinen ilmoittaa hakevansa tavaransa pois.😥
Pelko että ottaa ja mokaa asiat pahankerran on muillakin kuin minulla.Tässä saakin varmaan kohta Janne Raappanan tahdissa lauleskella jotta " Uni, mikset tule? Miksi vain kaiken päälleni lastaat? Uni, mikset tule? Miksi huutoni vaieten vastaat? Uni, missä olet? Älä minua yksin jätä nyt. Uni, missä olet? Älä tee minulle taas tätä"
Tähti: Lambille välitetty onnittelusi 🤗
Äitykkä-77❤💗❤
Mitä ihmettä, tuliko "riita" tästä uudesta tilanteesta?
Tämä korona selvästi kiristää meilläkin nyt välejä, kun on paljon epätietoisuuttaa ilmassa. Mies pelkää töissä lomautuksia/irtisanomista ja häntä harmittaa tää mun työtilanne ja huolettaa tämä kaikki maailmanlaajuinen laman uhka. Mun mies on sellainen, että aina talouteen liittyvät uhat saavat hänet hermostuneeksi.
Meitä molempia huolettaa tietty iäkkäät sukulaiset ja mua huolettaa myös se, ettei ehkä enää yritetä tosissaan sitä toista lasta, koska mies panikoi nyt liiaksi jo näitä arkisiakin asioita.
Äitykkä, toivotaan, että teillä sopu löytyy pian takaisin ja kaipaus toista kohtaan voittaa ❤💕💕💕 Ja joskus täytyy riidellä, jotta ilma puhdistuu, sekä törmäyksestä syntyy uusi kehitys.
Ja ihana kiitos sinulle💖 viestin välityksestä Lambille💖
Tähtitaivas☆
Viuhkelis: Toivotaan, että päästän kumpikin loppuun asti näissä raskauksissa! Onhan sinullakin kuitenkin ihan selkeä viiva jo!
Pingu kirjoitti:
Aamulla heräsin painajaiseen ennen kello kuutta ja totesin samalla, että eivät ole menkat alkaneet. Päätin sitten tehdä saman tien raskaustesti. Ja plussahan se on! 🥳 (kp34)
Oireita ei oikeastaan ole vielä ollut. Kuten sanoin jo aiemmin, useinkin on vatsassa tuntunut juurikin siltä, että menkat alkavat. Rintoja alkoi aristaa vasta muutaman päivän sisällä (parissa aiemmassa kierrossa alkanut heti oviksen jälkeen). En ole todellakaan tuntenut olevani raskaana ja edelleen epäilyttää. 😅
Olen syönyt ylimääräisistä vain foolihappoa (jo 1,5 vuotta) ja nyt talvella d-vitamiinia. Mitään sen kummempaa en ole käyttänyt tai muutenkaan erityisesti syömisiä tai juomisia raskauden takia muuttanut.
Tuntuu uskomattomalta. Nyt sitten vain odotellaan, että pysyykö tyyppi matkassa. 🥰
Pingu, ONNEA, ONNEA, ONNEA!!❤💖❤💖❤💖❤💖
Tähtitaivas☆
Viuhkelis kirjoitti:
Täällä dpo 12 ja viiva vahvistumaan päin. Kemiallisella toki myös vahvistui kunnes dpo 13 lähti heikkenemään, mutta nyt viiva lähtökohtaisesti vahvempi... Odotan vain sitä jos joskus saisi tuollaisen kunnon selvän plussan kuin pingu niin ei tarttis arvailla! 😁
Viuhkelis, ONNEA, ONNEA!!💖
Toivotaan, että tämä vahvistuu❤
Tähtitaivas☆
Pingu, Viuhkelis ja Nemi, onnea ❤️.
Minäkin heräsin aamuyöstä painajaiseen, ihan niin että huudollani herätin miehenkin. Samalla tunsin menkkojen alkaneen. Kp1 ja yk16.
Olen ollut aktiivisesti näillä palstoilla nyt lähes tasan vuoden ja koen, että on aika sanoa heipat. Tämä yhteisö on ollut mitä mahtavin ja erittäin tärkeä tällä tunteiden vuoristoradalla, iso iso kiitos siitä. Nyt tuntuu, ettei minulla enää ole annettavaa ja toisaalta kierrot ja tuntemuksetkin alkaneet toistaa itseään niin paljon, ettei enää viitsi kertoillakaan mitään. Jotenkin myös kypsynyt ajatus siitä, etten halua hoitoihin, pää ei vaan kestä sitä rumbaa, eikä ajatustakaan siitä tällä hetkellä. Toisaalta koronan takia julkinen jono kasvaakin sellaiseksi, että mennee lähes vuosi ennen ensimmäisen ajan saamista (tyksissä kun oli ennen tätä tilannetta reilu puolen vuoden jono).
Joten teen vauvatoiveen suhteen luopumistöitä. Meille ehkä ei nyt vaan ikinä tule vauvaa ja se nyt vaan on niin. Pitää virittäytyä tulevaisuuden suhteen eri tavalla. Joustavampaa elämää, vapaampaa matkustelua ja menoja? Ironista on se, että ollaan molemmat kotihiiriä eikä mitään tarvetta mennä ja tulla, heh. Social distancing on meidän normiarkea ✌️. Mutta kyllä se varmaan tästä, pikkuhiljaa. Elämä löytää uomansa.
Jaksamista kaikille, jotka asian kanssa puurtavat, erityisesti te kanssapitkämatkalaiset, osa jaksaneet paljon pidempään kuin minä! Paljon onnea kaikille jatkoon, on se lopputulos sitten mikä tahansa, olkaa armollisia itsellenne ja yrittäkää nauttia arjen pienistä asioista ❤️.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
portland kirjoitti:
Olen ollut aktiivisesti näillä palstoilla nyt lähes tasan vuoden ja koen, että on aika sanoa heipat. Tämä yhteisö on ollut mitä mahtavin ja erittäin tärkeä tällä tunteiden vuoristoradalla, iso iso kiitos siitä. Nyt tuntuu, ettei minulla enää ole annettavaa ja toisaalta kierrot ja tuntemuksetkin alkaneet toistaa itseään niin paljon, ettei enää viitsi kertoillakaan mitään. Jotenkin myös kypsynyt ajatus siitä, etten halua hoitoihin, pää ei vaan kestä sitä rumbaa, eikä ajatustakaan siitä tällä hetkellä. Toisaalta koronan takia julkinen jono kasvaakin sellaiseksi, että mennee lähes vuosi ennen ensimmäisen ajan saamista (tyksissä kun oli ennen tätä tilannetta reilu puolen vuoden jono).
Joten teen vauvatoiveen suhteen luopumistöitä. Meille ehkä ei nyt vaan ikinä tule vauvaa ja se nyt vaan on niin. Pitää virittäytyä tulevaisuuden suhteen eri tavalla. Joustavampaa elämää, vapaampaa matkustelua ja menoja? Ironista on se, että ollaan molemmat kotihiiriä eikä mitään tarvetta mennä ja tulla, heh. Social distancing on meidän normiarkea ✌️. Mutta kyllä se varmaan tästä, pikkuhiljaa. Elämä löytää uomansa.Jaksamista kaikille, jotka asian kanssa puurtavat, erityisesti te kanssapitkämatkalaiset, osa jaksaneet paljon pidempään kuin minä! Paljon onnea kaikille jatkoon, on se lopputulos sitten mikä tahansa, olkaa armollisia itsellenne ja yrittäkää nauttia arjen pienistä asioista ❤️.
Portland, toivon teille plussaa - jospa se nyt tuleekin💗 Harmi, että lähdet, ethän ihan kokonaan?😪
Maailma tulee muuttumaan koronan myötä. Huomataan, että välittämisen arvo nousee, rajamuurit kaatuvat ja rahan merkityksen ihailu vähenee. On aika rakentaa siltoja ja löytää uusia väyliä ihmisten välille. Maailma on murroksessa ja vanhojen rakenteiden tilalle tulee uutta😊
Tähtitaivas☆
Portland, viestisi oli yhtä aikaa ikävä ja toisaalta hyvin valoisa. On ollut ilo tutustua sinuun tämän palstan kautta, vaikkakin vain pintapuolisesti. Toivon teille kaikkea hyvää - sitä parasta, mitä elämä tarjoaa. On se sitten lapsiperheen arkea tai kahden aikuisen arkea ❤
Aurinkoista kevättä sinulle, myötätuulta elämääsi 🌬❤
Täällä herkkääkin herkempi keskusteluyhteys saatu aikaiseksi. Isäntä on tuossa lähihotellissa, ja ainakaan vielä ei ole valmis palaamaan kotiin vaan haluaa puida asioita itsekseen ja purkaa tuntemuksiaan pojan kummitädin kanssa, jonka tuntee lapsuudesta saakka.
En häntä haluakaan painostaa kotiin, kerroin vain että täällä odotetaan niin kauan kuin on tarvetta. Pääasia että hän saa asioistaan nyt puhuttua ja auottua niitä omia solmujaan. Tiedän ja luotan ettei ole huonoilla teillä ja sillä nyt onkin levollinen mieli itsellä.
Pitkän puhelun puhuin itsekin kummitädin kanssa, ja paljon voimia ja tsemppiä sain sieltä suunnalta ja uskoa siihen ettei mies ole meitä hylkäämässä eikä jättämässä.
Tässä nyt on vaan ollut nyt paljon ja kaikkea ja kun ollaan pyritty selviämään niin ollaan ne syvimmät tuntemukset työnnetty jonnekin taka-alalle ja kun mieskin on pohjimmiltaan herkkäluonteinen, niin on jopa kokenut riittämättömyyttä isänä ja puolisona, vaikkei mitään syytä ole ollut.
Ajateltiin että josko käytäisiin yhdessä ihan ammattilaisen tykönä, että saadaan ulkopuolisen ihmisen näkemystä ja neuvoja.
Mutta annetaan nyt pölyn laskeutua ensin, pääasia ettei välillämme ole mitään vihaa tai kaunaa, anteeksi on pyydetty tänään puolin ja toisin ja nyt kasataan itseämme ja ajatuksiamme sekä toiveitamme uudelleen.
Hurjasti onnea plussanneille ❤️
Onnea Pingu!
Portland, ymmärrän hyvin, mutta ikävä että lähdet. Toivon teille kaikeasta huolimatta ihanaa kevättä 💜
Äitykkä, toivottavasti -ja varmasti- saatte ihanteen laukeamaan. Nyt on hermot varmaan monilla kireällä ja teillä tähän kevääseen on kasautunut vielä aika paljon...
Omaa napaa:
Itse ostin päähänpistosta digitaalisia ovistestejä. Tuskin se muuttaa yhtään mitään, mutta kokeilenpahan nyt tämänkin.
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
Hei taas kaikille pitkästä aikaa!
Täällä on tullut plussia ja onnea siitä!:)
Todella ikävä tapahtuma jyllää maailmassa. Oletteko ketään laittaneet tämän koronan vuoksi yritystä jäihin?
Entä onko täällä ketään joka kuuluu riskiryhmään ja jatkaa vauva yritystä silti?
Itse kuulun riskiryhmään ja ei olla jäihin yritystä laitettu, mutta en ole tässä kuussa ovulaatiota bongannut joten sovittiin juuri, että nyt koronan ajan ollaan ilman ehkäisyä, mutta ei oteta vauva jutuista stressiä, kun nyt tarpeeksi sitä muutenkin.
Tsemppiä kaikille! :)
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Aurinkoista huomenta, heti alkuun onnea plussanneille, Nemi ja Pingu ainakin, ihania uutisia.
Meillä ei tosiaan aktiivisesti nyt yritetä, ei oo kyllä peitonheilutteluintojakaan kummallakaan ollut kovasti, ottaa lujille edelleen keskenmeno. Mutta uskotaan, että tästä on suunta ylöspäin, kun kevätaurinko alkaa paistaa :p
Tähti, halit siulle, jaksa vaan uskoa, tässä maailmassa sattuu kaikenlaista, pieniä ja suuria ihmeitä.
(ihan kaikkia viestejä en ole lukenut, mutta läpi selasin)
Ihanaa loppuviikkoa leidit <3
Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021