3 kk seurustelua ja naimisiin. Onko järkeä vai ihan hullua?
Olen rakastunut kunnolla ensimmäistä kertaa elämässäni ja tyttöystävä tuntuu oikealta. Haluaisin kosia mutta odotanko vielä? Onko kukaan palstalaisista mennyt pikaisesti naimisiin?
Kommentit (127)
Se voi onnistua tai epäonnistua, niin kuin mikä tahansa asia elämässä voi.
Yleisesti ottaen tuollaisella liitolla on varmaan melko pieni onnistumisprosentti.
Miksi pitäisi päästä naimisiin? Eikö riitä että on kivaa yhdessä?
Ihan hullua. Olette ihan vieraat. Mullakin oli mies jolla oli kiire sitouttaa, hänestä olen kirjoittanut "mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset" -ketjussa.
Minulla on tuttava joka meni naimisiin 4 kk:n seurustelun jälkeen ja ovat olleet nyt yhdessä 18 vuotta. Toisaalta, minulla on myös ystäväpariskunta jotka menivät naimisiin 13 vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat tästä vuoden päästä.
Sanoisin, että mahdollisuudet ovat se kuuluista fifty-sixty.
Alkuhuumaa, kaikki on ihanaa ja toisessa ei näe vikoja. Toista ei edes tunne vielä läpikotaisin. Odota vielä ja katso mihin suhde etenee.
Odota. Olet huumavaiheessa, joka ei kestä ikuisuuksia. Näetkö kumppanissa vain positiivisia ominaisuuksia? Siinä vaiheessa, kun huomat ne negatiivisetkin ja kestät myös ne, kosi.
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_l…
Umpihullua. Nykyään voi asua yhdessä ja myös hankkia ryntäämättä heti naimisiin.
Miksi pitäisi mennä heti naimisiin? Mihin on sellainen hoppu? Nopeasti alkavat suhteet usein näyttäisi myös päättyvän nopeasti, poikkeuksiakin toki on mutta taitavat olla vähemmistöä ne.
Hetihän sitä tietää, onko puoliso oikea. Tottakai on mahdollisuus onnistua.
Tiedä erään parin, jotka seurustelivat noin kymmenen vuotta ja menivät avioon ja ero tuli jo vuoden kuluttua.
Ja onnistuuhan se, kun haluaa sen onnistuvan.
Narsisteille on tyypillistä sitouttaa heti kumppani yhteen muutolla, lapsella tai naimisiinmenolla.
Mikä kiire sinulla on? Tottakai olet rakastunut, jos et kolmen kuukauden seurustelun kohdalla olisi korviasi myöten rakastunut, niin miksi edes seurustelisitte? Mutta tuolla tuntemisella sinulla ei ole aavistustakaan, haluatko olla hänen kanssaan vielä kolmen vuoden kuluttua, saati kolmenkymmenen.
Jos itse olisin mennyt naimisiin jokaisen kanssa, jonka kanssa olen seukannut kolme kuukautta, olisin ollut naimisissa varmaan kymmenkunta kertaa.
Muuttakaa nyt ensin yhteen ja asukaa ainakin pari kuukautta.
Voihan sitä kosia ja pitää häät vasta ensi vuoden puolella. Eroprosentti nyt on muutenkin korkea Suomessa. Takuuta liiton onnistumisesta ei ole kenelläkään.
Nykyajan ihmiselle on outoa, että jos löydetään mahdollinen puoliso, niin on lähes outoa mennä hänen kanssaan naimisiin! Ennen oli asia oli selvä, että mentiin, ja avioliittoa pidettiin Pyhänä asiana, jota ei rikottu. Niin kauan seurusteltiin että oltiin varmoja että juuri tämän henkilön kanssa elän koko loppuelämäni.
Ap:lle sanon, että jos olet täysin varma, niin kosi, mutta jos yhtään mietityttää ni ei. Jutelkaa asiasta, kuuntele hänen kantansa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu riitaiseen avioeroon ja helvetillisiin uusperhekuvioihin.
Minä ja tyttöystäväni emme ole riidanhaluisia eikä meillä ole lapsia koska aiempia suhteita ei ole kummallakaan.
Riippuu siitä, miten sitoutuneita te olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tyttöystäväni emme ole riidanhaluisia eikä meillä ole lapsia koska aiempia suhteita ei ole kummallakaan.
Naivi, uusperhekuviot eronne jälkeen.
No älä nyt ihan vielä, teillä on vielä alkuhuuma päällä. Me menimme nopeasti mieheni kanssa naimisiin, olimme seurustelleet vain vuoden, mutta jotenkin se vain tuntui oikealta. Tapaamisestamme asti oli jotenkin outo olo, että tuntee toisen, vaikkei tuntenut. Mieheni kanssa olemme puhuneet tuosta ja molemmilla oli ollut sama outo olo, ehkä olemme olleet entisessä elämässä yhdessä =D
Kuitenkin, vaikka menimme nopeasti naimisiin, niin sitä vieläkin ollaan, yli 10v jälkeen onnellisesti naimisissa. Mutta kyllä 3kk on turhan lyhyt aika minusta ainakin, jos silti haluat niin kukapa sinua estää?