Iltalehti: Naisille ei löydy miehiä
Iltalehdessä naiset murehtivat, että miehiä ei löydy eivätkä miehet lähesty.
Minä olen mies, joka tahtoisi pyytää ulos naista, joka työskentelee työpaikassa, jossa vierailen säännöllisesti. Minua ei ujostuttaisi kysyä naista ulos eikä naisen kieltävä vastaus saisi minua pohjamutiin, mutta sen sijaan kysymisen estää tilanteen epäsopivuus.
Minua on valistettu, ettei työssä olevaa ihmistä saa häiritä ja että on epäkohteliasta lähestyä työtä tekevää ihmistä.
Niinpä olen luovuttanut jo etukäteen. Nainen on osoittanut minulle mielestäni poikkeavaa huomiota ja minusta hän vaikuttaa mukavalta, mutta kun sosiaaliset normit estävät ulos kysymisen niin sitten ne estävät. Minkäs sille voi.
Kai se on niin, että nykyään suora treffejä tavoitteleva lähestyminen on sallittu enää (kännissä) yöelämässä tai netissä. Ainakin itselleni kaikki muut paikat tuntuvat epäsopivilta.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Olen 22 v nainen, naimisissa oleva. Olen ihmetellyt jo pitkään, miksei kukaan huoli itselleen esim. mieheni kaveriporukasta miestä.
Kaikki ovat käyneet ammattikoulun ja työskentelevät tänä päivinä ahkerina työntekijöinä eri aloilla, esim. metallityössä, kuorma-auton kuljettajana, autonasentajana, rakennusmiehenä yms. Mieheni on valmistunut muutama vuosi sitten autonasentajaksi ja työskentelee autopurkaamossa varaosamyyjänä.
Kaikki on todella mukavia, rentoja, huumorintajuisia miehiä. Siistejä, joillakin jo oma asunto vuokra-asunnon sijaan jne.
En voi muuta todeta, kun ehkä naisilla on liian kovat vaatimukset kumppanien suhteen? Tarttis olla korkeakoulutettu ja tienata saakelin hyvin tms? Ei kelpaa normi duunarit, vaikka oliskin muuten mahtavia luonteiltaan.
Minulle ja korkeakoulutetuille ystävilleni ei suinkaan tärkeintä ole kumppanin tulotaso vaan se että on niin sanotusti samalla aallonpituudella, että on hyvä keskusteluyhteys ja edes jonkun verran yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Korkeakoulututkinto kertoo jonkinlaisesta halusta sivistää itseään, uteliaisuudesta ja valmiudesta nähdä pitkäjännitteisesti vaivaa tavoitteiden saavuttamiseksi. Lisäksi itselleni on tärkeää että kumppanini ei vierasta kirjoja, koska niistä avautuu niin paljon enemmän kuin mitä yksi ihminen voi arkielämässään kokea ja korkeakoulutetut ovat pakosti ainakin jokusen kirjan joutuneet lukemaan ;)
Isoisäni oli duunari ja hyvin sivistynyt ja tiedonhaluinen mies. Eli ymmärrän hyvin ettei akateeminen tutkinto takaa toivomiani ominaisuuksia ja että ne voi löytää muualtakin, mutta todennäköisyydet ovat mielestäni paremmat toisten akateemisten parista.
Toisaalta ajattelen myös että esimerkiksi autoista kiinnostunut mies saisi minusta itselleen hyvin tylsän puolison, koska itseäni eivät autot kiinnosta pätkääkään, en tiedä niistä mitään, enkä jaksaisi kuunnella niiden ominaisuuksien ruotimista kovinkaan paljoa.
Tässä keskustelussa tulee esille se, miksi naiset ovat niin valikoivia miesten suhteen. Kaikki miehet, jotka tässä ketjussa kirjoittavat, ovat huonoja ulosanniltaan. He valittavat, hakevat sääliä tai syyllistävät naisia. Ovat kuin pikkupoikia, joilta on lelu viety. Ei kukaan itsenäinen ja hyvän itsetunnon omaava nainen huoli mokomia uhriutuvia vinkujia. Naiselle ei miehen työpaikka, tulotaso merkitse mitään, jos mies on sinut itsensä kanssa eikä uhriudu, eikä etsi aina syitä muista. Hyvän itsetunnon omaava, hyvin käyttäytyvä mies on aina kiinnostava, huolimatta ammatistaan. Huonomman ulkomuodonkin voi saada anteeksi, käyttäytymällä kuin herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissakin se on todettu, naiset pariutuvat ylöspäin ja nyt kun naiset alkavat olemaan korkeammin koulutettuja niin eihän sitä kaikille ylempää miestä enää löydykkään.
Mut joo, itsekin Tinderissä välillä pyörähdän, viikon ja 0 matchin jälkeen sen poistan (kyllä olen katkeroitunut). Tunnen empatiaa niitä naisia kohtaan, jotka siellä ovat vuodesta toiseen. 3 vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran ja edelleen siellä on samoja henkilöitä ja ovat aina olleet. Heidänkin joukossaan varmasti niitä, jotka sitä parisuhdetta kaipaavat :(
Surullista on tässä asiassa se että kouluttamaton amis-mies voi olla yleistiedon tasolla paljon korkeammalla kuin nämä korkeastikoulutetut naiset.
Melkoisia tyhjäpäitä on tullut vastaan. Maisteritason naisia ja eivät osaa suomen kieltä kirjoittaa. Yhdenkin kanssa tuli kova riita siitä miten suomen kieli kirjoitetaan. Maisteritar väitti kovaan ääneen että se tulee yhteen. Painotti vielä että kuka on suhteen amis ja kuka maisteri.
Taisi googlata vastauksen myöhemmin. En viitsinyt pyyhkiä naamaan oikeaa kirjoitusasua.
Olen nimittäin elämäni aikana katsonut monta jaksoa avaraa luontoa ja prisman dokumentteja että tietotaso on lisensiaatin tasoa.
Sääli että se paperi on se millä saa ja tietenkin paksu lompakko.
Ei kovinkaan moni innostu kuullessaan että työtön amis, joka vapaa-ajallaan kääntää tienaa tukien päälle sen 300e.
Ja se ajokorttikin puuttuu, se on kuulemma turn off. Tämän kuulin kerran humalaisen naisen huulilta riidan päätteeksi. Yritti lyödä, mutta väistin.
Jos minua lyö niin en enää viitsi olla sellaisen ystäväkään. Sai jäädä odottelemaan taksia korkkarit märkinä.
Tälläinen alkuilta minulla ja iltahan on vielä nuori. Ajattelin keittää ceylonin valmistamaa teetä ja syödä ranskanleipäviipaleita. Ostin rypäleitä ja vuohenjuustoakin. Katselen National Geographyn lihansyöjäkasvit erikoisjakson dvd-soittimeltani. Ennen sitä soitan vähän viulullani muutaman kappaleen, joita harjoittelen äitini hautajaisia varten.
Suokaa anteeksi pistän palstan nyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä löydä tuollaista artikkelia.
Tuossa on tuo juttu.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/445f808e-7cc5-4ba9-…;
Jos ette edes ole rupatteluväleissä niin ehdottomasti ei, sinun ei pidä mennä ehdottamaan treffejä. Aloita ensin sillä rupattelulla.
Sepä se. Jos kokee ihmisen ulkoisesti viehättäväksi eli kokee kemiaa, niin se ei nykykulttuurissa ole oikeutettu peruste kysyä ihmistä treffeille.
Minusta vain olisi helpompaa ehdotella treffejä oikeassa elämässä kuin laatia deitti-ilmoituksia nettiin, koska deitti-ilmoituksista ei kemia paljastu.
Voi luoja taas... Minkä ihmeen takia pitää mennä ehdottamaan niitä treffejä sen sijaan, että menisi JUTTUSILLE. Juttelisi, rupattelisi, tutustuisi. Mutta ei. Taas pitää änkätä siitä kun ei kannusteta pyytämään treffeille. JOS SINÄ ET KEKSI MUKAVAA JUTELTAVAA EDES SIELLÄ TYÖPAIKALLA NIIN MINKÄ MOOSEKSEN TAKIA SE NAINEN LÄHTISI KANSSASI TREFFEILLE?
Miksi se jutustelu ensin on niin tärkeää? Jos mies on miellyttävän ja fiksun oloinen, kysyy kohteliaasti seurakseen jonnekin julkiselle paikalle, niin mitä siinä menettää, jos suostuu?
Minä olen ainakin muutaman kerran suostunut lähtemään treffeille noin. Kysytty suoraan, että lähdenkö kahville/lasilliselle. Yhdestä tällaisesta kehkeytyi pari vuotta kestänyt seurustelusuhde.
Miksi asioista pitää tehdä turhan vaikeita? Ja suoraan kysymisessä on sekin hyvä puoli, että tietää ainakin heti, että toinen on "siinä mielessä" kiinnostunut.
Koska elokuvien ulkopuolella useimmat normaalit miehet ja naiset tykkäävät tuntea sitä mahdollista seurustelukumppania jonkun verran, ja silloin tällöin jutustelemalla ja vaikka porukoissa tapaamalla sitä tutustumista tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nirsoja ammatin ja koulutuksen suhteen. Olen urheilullinen 3kymppinen mies joka ei tupakoi ja alkoa käytän ehkä kerran kuussa. Kavereiden kanssa vietän aikaa ja kohtalainen yleissivistys. Tinderissä kun kerron kysyttäessä olevani metallialan duunari niin nainen katoaa alle vuorokaudessa.
Hitsaaja 33
Myös duunarinaiset katoaa? Minä haluaisin nimenomaan kaltaisesi miehen ja itse olen myös duunari.
Duunarinaisia on tinderissä aika vähän jostain syystä. Ehkä ovat jo varattuja 🤔
Juuri näin. Matalasti koulutetut naiset ovat suhteessa ja korkeasti koulutetut sinkkuja. Syyseuraussuhteita sopiikin miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa tulee esille se, miksi naiset ovat niin valikoivia miesten suhteen. Kaikki miehet, jotka tässä ketjussa kirjoittavat, ovat huonoja ulosanniltaan. He valittavat, hakevat sääliä tai syyllistävät naisia. Ovat kuin pikkupoikia, joilta on lelu viety. Ei kukaan itsenäinen ja hyvän itsetunnon omaava nainen huoli mokomia uhriutuvia vinkujia. Naiselle ei miehen työpaikka, tulotaso merkitse mitään, jos mies on sinut itsensä kanssa eikä uhriudu, eikä etsi aina syitä muista. Hyvän itsetunnon omaava, hyvin käyttäytyvä mies on aina kiinnostava, huolimatta ammatistaan. Huonomman ulkomuodonkin voi saada anteeksi, käyttäytymällä kuin herrasmies.
Olipas rohkaisevaa tekstiä.
Olet parempi kuin Jari Sarasvuo mielestäni.
Haluaisin että perustat oman ketjun jonne voit kirjoitella viisauksiasi.
Tuollainen voisi tsempata monia miehiä ylös ojasta.
Anonyymi haihattelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissakin se on todettu, naiset pariutuvat ylöspäin ja nyt kun naiset alkavat olemaan korkeammin koulutettuja niin eihän sitä kaikille ylempää miestä enää löydykkään.
Mut joo, itsekin Tinderissä välillä pyörähdän, viikon ja 0 matchin jälkeen sen poistan (kyllä olen katkeroitunut). Tunnen empatiaa niitä naisia kohtaan, jotka siellä ovat vuodesta toiseen. 3 vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran ja edelleen siellä on samoja henkilöitä ja ovat aina olleet. Heidänkin joukossaan varmasti niitä, jotka sitä parisuhdetta kaipaavat :(
Surullista on tässä asiassa se että kouluttamaton amis-mies voi olla yleistiedon tasolla paljon korkeammalla kuin nämä korkeastikoulutetut naiset.
Melkoisia tyhjäpäitä on tullut vastaan. Maisteritason naisia ja eivät osaa suomen kieltä kirjoittaa. Yhdenkin kanssa tuli kova riita siitä miten suomen kieli kirjoitetaan. Maisteritar väitti kovaan ääneen että se tulee yhteen. Painotti vielä että kuka on suhteen amis ja kuka maisteri.
Taisi googlata vastauksen myöhemmin. En viitsinyt pyyhkiä naamaan oikeaa kirjoitusasua.
Olen nimittäin elämäni aikana katsonut monta jaksoa avaraa luontoa ja prisman dokumentteja että tietotaso on lisensiaatin tasoa.
Sääli että se paperi on se millä saa ja tietenkin paksu lompakko.
Ei kovinkaan moni innostu kuullessaan että työtön amis, joka vapaa-ajallaan kääntää tienaa tukien päälle sen 300e.
Ja se ajokorttikin puuttuu, se on kuulemma turn off. Tämän kuulin kerran humalaisen naisen huulilta riidan päätteeksi. Yritti lyödä, mutta väistin.
Jos minua lyö niin en enää viitsi olla sellaisen ystäväkään. Sai jäädä odottelemaan taksia korkkarit märkinä.
Tälläinen alkuilta minulla ja iltahan on vielä nuori. Ajattelin keittää ceylonin valmistamaa teetä ja syödä ranskanleipäviipaleita. Ostin rypäleitä ja vuohenjuustoakin. Katselen National Geographyn lihansyöjäkasvit erikoisjakson dvd-soittimeltani. Ennen sitä soitan vähän viulullani muutaman kappaleen, joita harjoittelen äitini hautajaisia varten.
Suokaa anteeksi pistän palstan nyt kiinni.
Pelkästään tuo tekstisi kertoo sen verran että olet ihan sydänjuuria myöten ja sielultasi läpimärästi persereikä.
Viulu ja äidin hautajaiset mainittu.
Ei näin. Ei näin.
HAHA,
keksittyjä tarinoita.
Kaikille ei löydy monaconprinssiä. Se on selvä se.
Tästä keskustelusta huomaa miten vielä tänäkin päivänä tavallisia duunareita ei arvosteta.
Ei tää maailma toimis pelkillä korkeakoulutetuilla ihmisillä.
Kuka hoitais, kun sairastuu? Kuka korjaa auton jos tulee vikaa? Kuka rakentaa talon? Kuka asentaa taloon sähköt, vesiputket yms? Kuka kuskaa lähikauppaan ruokaa ostettavaks? Kuka viljelee sen ruoan teidän lautaselle?
Kuka värjää tukan, jos ei itse halua kotona värjätä? Kuka tekee kasvohoitoja? Kuka hoitaa lapsia? Kuka hoitaa iäkkäitä vanhempianne?
Tääl ois, 30vm sh, osaaan myös rakentaa talon yms.
Vierailija kirjoitti:
Naiset saavat mitä ovat tilanneet. Kukaan ei katsele nykyistä suominaista
Ai kun valtaosa täysi-ikäisistä naisista ei ole parisuhteessa..?
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei kelpaa mies.. Naisten vaatimustaso on älyttömällä pohjalla ja sekin taitaa perustuu roskalehtiin ja telkkarirealityyn. Kumppanilta odotetaan ihan mahdottomia asioita. Itse en ole tinderissä, mutta mitä olen kavereilta kuullut, että siellä naiset ei edes vastaa mitään ja jos lukee jonkun naisen profiilin, niin se ettii sitä kansikuvapoikaa mens health lehdestä. Ehkä tossa on se syy miks kovin moni ei jaksa yrittää. 90% miehistä ei ole sellasia mens health tai muun vastaavan lehden näkösiä jätkiä. Se 10% mikä jää niin niillä on itsellä sellaset omanlaisensa naiset jolla on myös yleensä tili täynnä rahaa.
En tiedä mitä siellä deittipalstoilla naiset (tai miehet) vaatii, mutta on jo erittäin vaikeaa löytää uskollinen mies. Pitää olla samanlaiset elämänarvot, jotta suhde toimii. Toki ilmeisesti itse etsit pelkkää seksiseuraa, koska ulkonäkö näyttää olevan se tärkein mihin tarraudut.
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta huomaa miten vielä tänäkin päivänä tavallisia duunareita ei arvosteta.
Kuka hoitais, kun sairastuu? Kuka korjaa auton jos tulee vikaa? Kuka rakentaa talon? Kuka asentaa taloon sähköt, vesiputket yms? Kuka kuskaa lähikauppaan ruokaa ostettavaks? Kuka viljelee sen ruoan teidän lautaselle?
Kuka värjää tukan, jos ei itse halua kotona värjätä? Kuka tekee kasvohoitoja? Kuka hoitaa lapsia? Kuka hoitaa iäkkäitä vanhempianne?
Aika moni työtön maisteri tekee duunarin töitä matalasti palkattuna.
Täytyy todeta filosofian maisterina että ei oikein ole kovaa huutoa markkinoilla.
Lähinnä ihmetellään siloisia käsiä ja sulosointuisia huulia ja harkittuja lauserakenteita, sekä niitä paljon puhuttuja sivistyssanoja.
Sanoisin että Suomi on amisten luvattu maa. Tämä maa ihailee röyhkeitä Bart Simpsoneja aikuisina ja hyväksyvästi naurahtaa Homereille.
Hölmö työtä tekee ja hullut itseään sivistää.
Tämä maa on mädätetty amerikkalaisella kultuurilla ja siksi koulutuksen tasokin on mitä on, eikä koulutettuja oikeasti arvosteta.
Tämäkin ketju on silkkaa pilkkaa rivien välistä.
Harva tätäkään tajuaa.
Jenkkiläinen menestystarina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka värjää tukan, jos ei itse halua kotona värjätä? Kuka tekee kasvohoitoja? Kuka hoitaa lapsia? Kuka hoitaa iäkkäitä vanhempianne?Aika moni työtön maisteri tekee duunarin töitä matalasti palkattuna.
Täytyy todeta filosofian maisterina että ei oikein ole kovaa huutoa markkinoilla.
Lähinnä ihmetellään siloisia käsiä ja sulosointuisia huulia ja harkittuja lauserakenteita, sekä niitä paljon puhuttuja sivistyssanoja.
Sanoisin että Suomi on amisten luvattu maa. Tämä maa ihailee röyhkeitä Bart Simpsoneja aikuisina ja hyväksyvästi naurahtaa Homereille.
Hölmö työtä tekee ja hullut itseään sivistää.
Tämä maa on mädätetty amerikkalaisella kultuurilla ja siksi koulutuksen tasokin on mitä on, eikä koulutettuja oikeasti arvosteta.
Tämäkin ketju on silkkaa pilkkaa rivien välistä.
Harva tätäkään tajuaa.
Voi h*lvetti, mutta jo on sekavaa tekstiä filosofian maisterilta! Tuotako varten kävit niin korkean koulun? Amiksessakin opetetaan paremmin äidinkielen perustakenteita.
Kelle ei ole löytynyt? En tunne yhtään suomalaista sinkkunaista. No yhden, mutta hän on lesbo.
Ei löydy jykeväleukaista lentäjäkirurgia, jolla on paksu lompsa ja iso kalu.
Mikä nyhverö oot jos muka sosiaaliset normit estää? Haloo!
Ei pidä olettaa toisesta mitään, vaan pitää oikeasti tutustua. Koulutustaso ei merkitse yhtään mitään, eikä takaa vielä minkäänlaista sivistystä. Duunaritkin lukee kirjoja (muitakin kuin Juoppohullun päiväkirjaa), korkeakoulutettukin voi olla täysin tietämätön jne.
Joku jo mainitsikin tuolla sen kemian, se voi tosiaan olla kahden ihmisen välillä ennenkuin sanaakaan on edes vaihdettu. En itse ole tuota nettideittailua harrastanut, enkä sitä maailmaa siksi tunne ollenkaan, omat suhteeni ovat syttyneet töissä, ravintolassa ja jopa kotitalon hississä. Olen jo wanha ja vanhanaikainenkin varmaan tämän päivän deittailumaailmaan, mutta sen verran elämänkokemusta koen omaavani että ulkonäön tulisi olla se viimeinen seikka, millä kumppania lähdetään hakemaan.
Ja jos haluaa pelkkää seksiä, älkää etsikö parisuhdetta. Se on ja sen kuuluu ollakin paljon muuta kuin pelkkä seksi.
hylkiö kirjoitti:
Ei löydy jykeväleukaista lentäjäkirurgia, jolla on paksu lompsa ja iso kalu.
Yrittäkääs edes pitää tarinat kasassa. Eihän teesienne mukaan nykynaisille kelpaa enää maskuliiniset miehet eli jos jättäisit jykeväleukaisuuden pois, trollisi olisi uskottavampi. Ihan näin ystävällisenä vinkkinä :)
nawalt virhe :D (not all women are like that. tai suomeksi jostain toisesta kulttuurista löytyy..) juuei kyl ne on kaikki ihan samanlaisia. Niin "alistuvaiset" (hahahaah!) aasialaisetkin pistämässä miehen heti 18 tuntisille työpäiville 7 päivää viikossa. Lomaa ehkä 3 päivää vuodessa. Saa nukkua metroarkussa. Palkka menee naiselle joa antaa lounasruokaa miehelle ja nainen elelee kotona kotiäitinä olipa lapsia tai ei. .