Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistokiusattu vastaa kysymyksiin

Vierailija
21.02.2019 |

Kysy mitä haluat.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että yliopistossa kiusataan...?

-Amiksen käynyt putkimies

Vierailija
2/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kiusaaminen on ilmennyt? Omat yliopistoaikani kun menivät aika lailla massaluennoilla istuessa ja tentteihin lukiessa niin missään vaiheessa ei oikein ollut sellaista ydinporukkaa, josta olisi voitu sulkea ulkopuolelle tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kiusattu jo peruskoulussa/lukiossa? Minkä arvioit olevan syy siihen että olet kiusattu nyt? 

Vierailija
4/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole mahdollista.

Vierailija
5/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap, mutta minua kiusattiin yliopistossa murteesta.

Vierailija
6/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinua kiusasi? Henkilökunta vai muut opiskelijat?

Vierailija
7/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aine on pieni ja opiskelijoita on alle 100. Meillä on ydinporukka josta voi joutua ulkopuoliseksi. Kiusaaminen ilmenee lähinnä sillä että jätetään ulkopuolelle.

Peruskoulussa en niinkään ollut mutta lukiossa olin. Se ilmeni samalla kun nyt, eli minut jätettiin aina kaikesta ulkopuolelle.

Vierailija
8/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut opiskelijat. Henkilökunta on aina kohdellut minua asiallisesti.

Vierailija
9/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tuo ydinporukka on? Tunsivatko toisiaan entuudestaan yms?

Vierailija
10/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainejärjestön aktiivijäsenet. Eli lähinnä hallitus ja toimihenkilöt.

Vierailija
11/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit että sinut jätetään porukasta pois. Tekevätkö muut nimenomaan selväksi ettei seuraasi kaivata, vai eikö sinua vain pyydetä mukaan? Ja koskeeko tämä opiskelujuttuja vai vapaa-aikaa?

Kyselen koska itse opetan yliopistossa ja meillä kiusaaminen ja huono kohtelu otetaan tosissaan.

Vierailija
12/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinut jätetään ulkopuolelle kerta toisensa jälkeen kertoo ehkä enemmän sinusta itsestäsi. Millaisina koet sosiaaliset taitosi? Pyritkö muiden mukaan vai oletatko, että sinut vedetään mukaan?

Vierailija
13/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ei noin humanistisessa  ympäristössä voi olla tuollaisia idiootteja.

Vierailija
14/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaah

Vierailija
15/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainejärjestön aktiivijäsenet. Eli lähinnä hallitus ja toimihenkilöt.

Yhtään väheksymättä kokemustasi, jos kuvailemasi ydinporukka koostuu luottamustehtävissä olevista, jotka hengaavat keskenään, sehän jättää monta muutakin ydinporukan ulkopuolelle, käytännössä myös muut opiskelijat. Jos haluat ainejärjestön toimintaan mukaan, rohkeasti tapahtumiin ja kokouksiin. Ei järjestöaktiiveja ole koskaan liikaa.

Vierailija
16/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit että sinut jätetään porukasta pois. Tekevätkö muut nimenomaan selväksi ettei seuraasi kaivata, vai eikö sinua vain pyydetä mukaan? Ja koskeeko tämä opiskelujuttuja vai vapaa-aikaa?

Kyselen koska itse opetan yliopistossa ja meillä kiusaaminen ja huono kohtelu otetaan tosissaan.

Koskee niin opiskelujuttuja kun vapaa-aikaa. Jään aina ylimääräiseksi ryhmäjaossa. Ruokalassa samaa ainetta kanssani opiskelevat hakeutuu aina muihin pöytiin istumaan (muiden opiskelijoiden kanssa ei ole ongelmia) ja saattaa jopa kääntyä oven kohdalla kun huomaa minut. Aiemmin mainitsemani ainejärjestön jäsenet esittää tyhmää kun kysyn missä ja milloin juhlia on, ja miten niihin ilmoittaudutaan.

Vierailija
17/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ei noin humanistisessa  ympäristössä voi olla tuollaisia idiootteja.

Nimenomaan humanistisessa ympäristössä tuollaisia idiootteja on. Luonnontieteissä tilanne on onneksi parempi.

Vierailija
18/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap, mutta minua kiusattiin yliopistossa murteesta.

Minua taas kiusattiin perheeni sosiaalisen taustan takia. Kaikki eivät hyväksyneet sitä että vanhempien koulutus rajoittui kansakouluun.

Näin Helsingissä vuosina 1989-1994.

Vierailija
19/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee niin opiskelujuttuja kun vapaa-aikaa. Jään aina ylimääräiseksi ryhmäjaossa. Ruokalassa samaa ainetta kanssani opiskelevat hakeutuu aina muihin pöytiin istumaan (muiden opiskelijoiden kanssa ei ole ongelmia) ja saattaa jopa kääntyä oven kohdalla kun huomaa minut. Aiemmin mainitsemani ainejärjestön jäsenet esittää tyhmää kun kysyn missä ja milloin juhlia on, ja miten niihin ilmoittaudutaan.

Ikävä kuulla. Jo ryhmätöissä jäät aina ulkopuolelle, kannatta puhua omaopettajalle, niin kenties jatkossa kurssin opettaja kiinnittää asian huomiota ja tekee ryhmäjaon.

Ainejärjestön puolesta kuulostaa salamyhkäiseltä, jos ainejärjestön yleisistä pirskeistä ei ole ilmoituksia, vaan sana kiirii puskaradiossa. Jos taas kyseessä on hallituksen sisäiset karkelot, sille ei voi oikein mitään.

Vierailija
20/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla. Jo ryhmätöissä jäät aina ulkopuolelle, kannatta puhua omaopettajalle, niin kenties jatkossa kurssin opettaja kiinnittää asian huomiota ja tekee ryhmäjaon.

Ainejärjestön puolesta kuulostaa salamyhkäiseltä, jos ainejärjestön yleisistä pirskeistä ei ole ilmoituksia, vaan sana kiirii puskaradiossa. Jos taas kyseessä on hallituksen sisäiset karkelot, sille ei voi oikein mitään.

Ne on nykyään Whatsapp-ryhmässä. Aiemmin oli sähköpostilista mutta jostain syystä se on korvattu Whatsapilla.

Periaatteessa voisin alkaa vainoharhaiseksi mutta muutos tuli juuri sen jälkeen kun sanoin yhteen toiseen asiaan liittyen etten käytä Whatsappia nyt enkä tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi