Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiiniarvo 7

Vierailija
06.02.2024 |

Johtuukohan väsymys, masennus ja hengästyminen alhaisesta ferriitiinistä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä johtuu. Sulla on rautavarastot ihan tyhjät. Nopeasti lääkäriin, ja vaihda lääkäriä, jos tuohon lukemaan ei ole reagoitu. Voit ehkä saada rautainfuusion, kun tilanne on noin huono. 

Vierailija
2/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu. Tulppaa vuoto. Syö vuosi rautaa kaikkien ohjeiden mukaan mutta riittävän isolla annostuksella. Mittaa uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti. Onko sinulla hemoglobiini kuitenkin normaali? Ainakin minulta katosi kaikki nuo oireet, kun ferritiini nousi normaaliksi (oli 3)

Vierailija
4/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä provo, voiko se edes laskea noin alas?

Vierailija
5/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on jotain 8. Lääkärit sanoo että kaikki ok, koska hemoglobiini on normaali

Vierailija
6/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi pussia verta kun ferritiini oli 7.

Vierailija
7/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vaan on provo. Minullakin oli 3 enkä ole mikään erityistapaus. Mitään infuusiota en saanut, enkä edes halunnut, vaikka hemoglobiinikin oli 80.

Vierailija
8/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut alimmillaan ferritiiniarvo 6. Oireet olivat tosi ikäviä. Oli hengenahdistusta, rytmihäiriöitä ja päänsärkyä. Arvot eivät parantuneet rautalisälläkään, joten sain rautainfuusion.

Vierailija
9/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pussia verta. No siinä veressä voi olla kaikenlaisia viruksia ja syöpää aiheuttavia tuotteita. Ei kannata tuon asian takia verta ottaa.

Syö verilettuja ne nostaa veriarvot.

Vierailija
10/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi jos valuu verta aina litran ulos kuukautisten aikana

Vierailija
11/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen mieles pitäisi olla lähempänä sataa, jotta on hyvä arvo. Etenkin niillä, joilla se on tippunut hyvin alas, pyritään yli sataan.

Vierailija
12/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ferritiini 5 kolme kuukautta synnytyksen jälkeen. Vuosin 1.5 litraa jonka jälkeen hemoglobiini oli 80. En saanut verituotteita ja tosiaan nyt 3kk tästä hemoglobiini noussut jo 125 lukemiin mutta tosiaan rautavarastot olemattomat. Ei lääkäri tähän mitenkään reagoinut, totesi vain että hyvä hemoglobiini jo ja se riittää.

Vierailija
13/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ferritiini oli 2 ja sitä alettiin nostaa rautakuurilla. Hitaasti nousi. Mulla oli monenlaisia oireita, jotka katosivat, kun hemoglobiini nousi. En ollut hengästynyt ollenkaan, vaikka ferritiini oli matala.

Vierailija
14/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kaksi pussia verta kun ferritiini oli 7.

Missä ihmeessä? Mä sain pussin kun ferritiini oli 0 ja hb 80.  Pari vuotta myöhemmin työterveyslääkäri sanoi että 10 on oikein hyvä  ja normaali arvo.

Vierailija
15/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi 150. Ferritiiniarvo lähti kiitonousuun, kun menkat loppuivat vaihdevuosien takia. 

Vierailija
16/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla monta vuotta raudanpuutetta. Viime vuonna söin usean kuukauden rautaa ja silloin oli ferritiini 50. Luulin, että se olis noussut vielä siitä. Mutta nyt vuoden lopussa se oli 10. Öh. Kuulemma pitäis syödä pidempään. Että se nousee kun tankkaa lisää. Mutta sen jälkeen se laskee alemmas. Ja pitäisi mitata uudestaan. 

Voin nukkua 10-12 tuntia ja silti saattaa nukuttaa. Johtuuko tuo raudanpuutteesta? 

Mistä tietää onko runsaat kuukautiset? Mulla kestää 5-6 päivää. Ekoina päivinä pitää vaihtaa usein tamponia. Mutta en koe vuotavani kauhean runsaasti. 

Vierailija
17/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viimeksi 150. Ferritiiniarvo lähti kiitonousuun, kun menkat loppuivat vaihdevuosien takia. 

Mulla ei oo vuosiin ollut menkkoja(poistettu endometrioosin takia) ja ferritiini 20 ja oli myös raudanpuuteanemiakin. Lääkärit diagnosoivat masennuksen.

Vierailija
18/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 12 myoomien aiheuttaman vuodon takia. Hemppa oli kumminkin n 120. Söin rautaa ja otettiin aina 3kk välein uudestaan ferritiini arvot kunnes oli yli 80 ja kääkäri sanoi, ettei enää tarvitse rautalisää.

Vierailija
19/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo vuosiin ollut menkkoja(poistettu endometrioosin takia) ja ferritiini 20 ja oli myös raudanpuuteanemiakin. Lääkärit diagnosoivat masennuksen.

Mulla oli ennen jotain 20 ja rautakuurilla sain nostettua 70:een. Menkkojen loputtua käytän nykyään multivitamiinia, jossa ei ole rautalisää. 

Vierailija
20/20 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tota luokkaa. Kaksi vuotta rautalisää (enää en jaksa ottaa säännöllisesti), niin noussut 15. Lääkärin mielestä suunta on nyt hyvä.