AV:lla eilen tavanneet ja muutkin ylipainoiset hei!!
Laitetaan nyt tämä porukka kokoon  :)
Minä olen pohjois-suomesta kotoisin oleva kolmen lapsen äiti, hoitoalalla työskentelen vanhuspuolella. Kävin tänään ostamassa uuden digitaalisen vaa´an, ja onneksi se näytti pikkuisen vähemmän kuin vanha mekaaninen vaaka eilen..  :)
Painoa on 100,9 kg (hui kauhistus) ja pituutta 164 cm. Tarttis siis tehdä jotain. Harmittaa kovasti kun olen aina se työporukan lihavin, jonka työvaatteet ovat kuin telttoja.
Samoin omien vaatteiden ostaminen kaupasta ahdistaa. Täytyy ostaa se, mikä mahtuu päälle, ja unohtaa ulkonäköseikat. Tällaista en halua enää jatkaa.
Toivottavasti tähän pinoon liittyisi monta muuta saman ongelman kanssa painiskelevaa, voitaisiin jakaa kokemuksia ja vinkkejä.
Tervetuloa joukkoon  :D
Kommentit (25)
Olen 5 lapsen työssäkäyvä äityli. Olen ikuisuuslaihduttaja, mutta nyt kaipaan lopullista ja pysyvää muutosta. Ihan ruokailutapoja muuttamalla ja liikuntaa lisäämällä aattelin laihtua, mutta vertaistuki olisi myös tärkeää. Mittaa on 169cm ja painoa 80kg, joten tiputettavaa sellaiset 10kiloo. Otetaanko joku päivä sellaiseksi vaaka ja mittauspäiväksi ja ilmoitellaan tässä ketjussa? Ja sitten toki muutenkin kuulumisia ja mielialoja voitais vaihtaa...
Mä olin eilen Rosellen kanssa samaan aikaan av:llä ja nyt täällä innolla mukana laihdutuksessa!
Mitat ovat 162/96, eli ihan kauheat!
Mä nyt yritän ensin luopua karkeista, pullasta ja limsoista ja kaikesta muustakin roskasta. ja mennä vaikka kävelylle joka päivä, liikuntaa en juurikaan harrasta muuten.
Tällä hetkellä olen työtön, joten sitä työssäsaamaa liikuntaankaan ei ole tällä hetkellä ja lapsetkin jo niin isoja, koululaisia, ettei niiden perässä tarvitse juosta.
Tsemppiä kaikille!
Paino on päässyt karkaamaan huikeisiin lukemiin. Jäin reilu vuosi sitten leskeksi ja kalorit eivät ole ensimmäisenä olleet mielessä, joten paino on heitellyt tosi rajusti. Tässä on pakko alkaa hoitaa itseään jo lapsenkin (5 v) takia. Painan 84,5 kg ja pituutta löytyy 175 cm.
15 v. sitten treenikaudella painoin 59-60 kg (söin paljon ja usein). Ehkäpä tuollainen 65-67 kg olisi hyvä tavoite.
Ketuttaa, kun "tietää keinot", mutta ei synny valmista...
Painoa on kertynyt vähitellen runsaan 2 vuoden aikana. Lähtöpaino on 69,6/174. Tavoittelen 62 kilon painoa, joka olisi mulle sopiva.
Olen IT-alalla ja lapsia yksi kohta 3v tyttö.
Tsemppiä kaikille.  :)
olen kanssa pohjois-suomesta  yhden lapsen äiti ,painoa ja pituutta kertynyt 91kg ja 163cm.syyskuun alussa alkais lapsettomuushoidot ja täytyis saada siihen mennessä vähintään 5kg pois ja enemmänkin saa lähteä:)))
Tästä se lähtee:)
heips,
eli tulisin mielelläni mukaan. Olen aikaisemminkin kerran tämän palstan ja ryhmän tuella saannut 10kg pois niin luotan että porukan tuella projektin saisi taas alkuun. Olen kahden lapsen työssäkäyvä äiti. 72kg/ 162cm. Ihannepaino olisi 60kg tuntumassa eli pudotettavaa on.
itselläni kiloja on kertynyt lasten kanssa kotona ollessa ja raskaan raksaprojektin myötä. Painan nyt itseasiassa lähes 20kg enemmän kuin ensimmäisen lapsen jälkeen ja se kyllä näky ja tuntuu.
painonvartijoiden pisteillä ajattelin minäkin saada painonpudotuksen aikaiseksi koska aikaisemminkin sillä onnstui.
pittäkin mennä kipin kapin vaaka ostoksille....edellinen mystisesti kadonnut jonnekin..:)
klaara
Hei te Painonvartijoiden tuntijat. Mikä se pistesysteemi oikein on ja löytyykö todella kaikille elintarvikkeille pisteytys? esim quinoa ja viherlevite ovat meillä paljon käytettyja ja muutenkin kala-kasvisruokavalio poikkeaa siitä "normaalista" sekasyöjän lihapitoisesta dieetistä. Kalastakin joutuu vähän tinkimään, koska sitä saa ostettua vain kaupunkireissulla. Eli kovin kasvisvoittoinen tuo ruokavalioni.
vai millä systeemillä lähdette kiloja karistamaan
 :)
Piti googlettaa ja selvittää, mitä se on..
Karppauksella, eli vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattamisella, on paljon puolestapuhujia, ja toisaalta vastustajia. Ellit pyysi kahta karppia kertomaan omista kokemuksistaan. Ensin kuitenkin vähän faktaa aiheesta.
Vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa nimensä mukaisesti pyritään syömään vain vähän hiilihydraatteja sisältäviä ruoka-aineita. Valkoinen vilja ja sokeri ovat kiellettyjä. Sen sijaan vihreitä vihanneksia, luonnonrasvoja, lihaa, kalaa, kanaa ja kananmunaa saa syödä vapaasti. Karppaus.infon sivuilla kuitenkin kehotetaan tutustumaan hyvin ruokavalioon ennen kuin siirtyy siihen
Ou jee. Hieno nimi vanhalle totuudelle. Nopeita hiilihydraatteja ovat sokerit, karkit, valkoinen vilja jne eli kaikki, joita vältetään jo terveen järjen valossa. Kokonaan hiilihydraatteja ei kannata ruokavaliosta poistaa, koska rasva tarvitsee hiilihydraatteja palaakseen. Myöskin on otettava huomioon hiilihydraattien määrän suhteuttaminen liikuntaan. Jos liikut paljon, tarvitset laihduttaessasikin hiukkasen enemmän hiilihydraatteja kuin vain ruokavaliolaihdutuksessa.
Rasvoista olen samaamieltä kuin teksti, jonka luin eli luonnollisia rasvoja Omega3 ja-6 rasvahapoista pidettävä huoli ja kovetetut jne rasvat pois. Itse teen levitteen oliiviöljystä, villirucolasta ja basilikasta. Hummus yms ovat myös hyviä.
Vitamiini-, proteiini-, kennäis- ja hivenainetasapainon säilyttäminen on tärkeää.
Kai oma metodini on jokin karppauksen muoto, vaikka termi onkin mulle outo. "Terve järki" on tutumpi.
käynyt aika ajoin katsastamassa et oisko tullut "ohjeita"et miten "kokoonnuttas,tai siis ilmoiteltas miten kullakin menee,esim.aina maanantaisin...itse täällä nyt sinnillä väännän painoa alaspäin,4.5kg lähti eka viikolla.karkkilakossa olen,argh.ja sekin menee päivä päivältä vaikeammaksi,vaikka luulis jo helppaavan(viikko pian takana).ihan olen ruoan syöntiä säätelemällä saanut painoa alas päin(tai nesteitä tässä vaiheessa)mut suunta on hyvä:) miten muut?
Olisin innokas lähtemään mukaan, jos tällainen urakan aloittava porukka kasaan saadaan. Pakko olisi jotain tehdä minunkin ja mieluiten lähtisin mukaan porukkaan, jossa kaikki on aloittelemassa. Painoa on sellaiset 15 kg liikaa ja sitä pitäisi alkaa karistella pikkuhiljaa. Se 500 g/viikko olisi jo hieno saavutus minulle...
Olisiko maanantai hyvä päivä ilmoitella kuulumisia?
Nimimerkki / Alkupaino / Tavoite
Komina /
Mimamma/ 80 / 169 /
Beibi0905/ 69,6 / 174 / 62
lumihiutale61 / 96 / 162 /
arnica / 84,5 / 175 / 65-67
Siirukka 91 / 163 / 86
klaara04 72 / 162 / 60
minami / :
Nimimerkki / Alkupaino / Pituus / Tavoite
Komina /
Mimamma/ 80 / 169 /
beibi0905/ 69,6 / 174 / 62
lumihiutale61 / 96 / 162 /
arnica / 84,5 / 175 / 65-67
Siirukka 91 / 163 / 86
klaara04 72 / 162 / 60
minami /
viime viikko oli vielä loma viikko johon sattui vielä parit juhlat, joten paino ei ole vielä lähtenyt alaspäin. :-( Nyt kun on arkeen palattu niin pitää ottaa itseä niskasta kiinni.
Kaikille tsemppiä! bd
Tulihan tänne muidenkin kuulumisia:) maanantai on oikein passeli päivä minun puolesta ilmoitella miten kaikilla menee:) hih.painotan veielä et mun tavoitehan on paljon alempi mutta nyt ens alkuun tuo 85kg pitää saada rikki kun lääkäri määrää lapsettomuuspuolella niin,mutta siis paaaallljon alemmas saa mennä:)
haluaisko beibi0905 olla aina kirjurina , ja listata muiden kuulumiset ,kun näyttää sulta luonnistuvan näppärästi:)?
karkkilakko täällä jatkuu jo 8päivää,on ollut muutama lähellä repsahtamista-hetki,mut sinnillä menty...en ois IKINÄ uskonut että minä pystysin tähän!olen ihan oikeesti maailman kovin karkinsyöjä ja mun on pakko olla totaalikieltäytyjä koska en pysty muutoin säännöstelemään karkkeiluja...mutta näin täällä...Mukavaa ja kevyttä loppuviikkoa kaikille .kuulumisiin :Siirukka
olen yrittänyt jo monena päivänä laittaa viestiä tänne, mutta jostain syystä en ole onnistunut...eli kokeilen nyt saanko tämän läpi niin kirjoitan sitten enemmän..
klaara
Nyt onnistuin siis laittamaan viestiä, olin ihan jo ärtynyt kun aina kun yritin jotain kirjoittaa niin viestiä ei jostain virheestä johtuen saannut läpi...
Olen siis viime viikolla aloittanut ja ilokseni täytyy kertoa että nyt sujuu mukavasti. Jotenkin kai itsellä tuli mitta täyteen kun koko ajan vaan söin jotain herkkuja ja oma olo oli  aina vaan tukalampi.  Jotenkin on nyt vimeisen vuoden ajan ollut niin rankkaa kun olin kotona lasten kanssa ja sitten vielä rakennettiin, niin koko ajan tuli jotain puputettua että muka jaksaisi. Ja liikuntaa ei tietenkään yhtään.
Mutta nyt olen palannut töihin,talo valmis ja mitään syytä ei siis ole mihin voisin vedota että voisin syödä. Olen ihan selvä tunnesyöppö...syön sekä iloon että suruun ja kaikkeen muuhunkin ja varsinkin siis silloin kun on raskasta ja hektistä.
Olen tosiaan aikaisemmin lasten väliissä onnistunut painonpudotuksessa mutta tällä hetkellä on noi painolukemat sellaiset että lähtöpainokin on ihan eri mikä viimeksi.
Mulla on taktiikkana tuo painonvartijoiden päiväkirja,johon aika orjallisesti merkkaan syömiset. Sen verran voi mun painorimpsuun korjata että lähtöpaino oli viime viikolla 73,8  ( en ole ikinä ollut siis tällaisissa lukemissa, jos ei raskauksia/raskauden jälkitiloja oteta huomioon)  ja vakaa aikomus on ensin pudotaa 5 kg ja sitten toiset viisi. Kuulostaapa helpolta kun sen tähän naputtelee;)  mutta uskon että teistä hyvät kanssasisaret olisi suuresti apua...eli maanantai tosi hyvä päivä kirjotella miten menee.
Itsellä kanssa tekee tiukkaa jäätelö ja karkkihoukutusten kanssa, mutta mulla auttaa itsellä se että saan vähän kun en ollenkaan. eli melkein joka ilta syön yhden lakun tai tikkarin ja kun en ole ostanut mitään muuta niin en jatka syöpöttelyä.
keksiikö joku jonkun nimen ryhmälle?
klaara
huomenia,
minä täällä heti tikkana aamusta kirjoittelen. Viikonloppuna oli tyttäreni 2-vuotis synttärit ja tottakai herkkuja hirveästi kaapissa. Ei onneksi mennyt ihan syöpötelyksi mutta vähän maistelin kuitenkin, täytyy myöntää.
Muutenki tuntuu että viikonloppuna lipsuu syömiset paljon helpommin kuin viikolla. mites muilla? viikolla ainakin itsellä tuntuu että pysyn ruodussa ja olen jopa ankara itselleni, mutta viikonloppu kun koittaa niin heti pitäisi herkkuja saada. no toisaalta pakko kai se on välillä olla lepsumpi muuten ei jaksa kovin kaun painoa pudottaa.
Mun lähtöpaino siis 73,8kg. tänään kävin aamulla vaa´alla niin tulos 71,9kg . Ihan tyytyväinen pitää olla...suklaakakku näkyy mittarissa varmaan vasta vähän viiveellä;)  eli mulla pudotusta melkein kaksi kiloa. tästä on hyvä jatkaa...
klaara
Onpa kiva, että ryhmä syntyi! Maanantai sopii mainiosti punnituspäiväksi.
Tässä siis minun tämän aamun lähtötilanteeni:
Pituutta mitättömät 158 cm ja lähtöpainoa riittävät 77,1 kg. Tavoitteena normaalipaino 62 kg, mutta urakkaa helpottaakseni voisin asettaa 5 kg:n välitavoitteet: 72 kg 15.10. mennessä ja 67 kg vuoden loppuun mennessä. Tässä mentäis tasaista 500 g viikkovauhtia. Viimeiset tiukimmat 5 kg sitten ensi kevään aikana...
Sitten joitain hölmöjä nimiehdotuksia ryhmälle:
-Syksyn sisukkaat
-Kilokeijut
-Tiukat tytöt
-Kilokkaat
moikka. mä voisin kans liittyä teidän seuraan tänne laihduttelee. olen 30v kahden lapsen töissäkäyvä äiti jolla painoa varmaan 80-85 kiloa. käyn vaikka huomenna puntarilla kun nyt täytyy lähteä iltavuoroon töihin. painonvartijoilla aijon laihdutella kun on se romppu tossa kerännyt pölyä tarpeeksi kauan. :)