Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 10l mustikkaämpäristä kehtaisi pyytää? Ovat perkeemattomia, tarvittaessa perkaus onnistuu

Vierailija
18.06.2026 |

Mitäs te olette pyytäneet?? =)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on mustikkaa jossain?

Olisiko hyvänä kautena 20€ putsaamattomana ja 30€ puhtaana? Riippuu sadosta/työn määrästä.

Vierailija
2/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudistettu 70 euroa ämpäri ja pudistamatonta en ole myynytkään.

Poimi ja myyn joka vuosi 20-30 ämpärillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaana 50€  

Vierailija
4/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35e näin alkuun ja sitten kun alkaa olla kysyntää/kausi ohi niin 30e. Puhdistamaton siis. Ainakin näillä seuduilla thaikut ja monet kamtasuomalaisetkin yksityiset myy.

Vierailija
5/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hyvänä kautena 20€ putsaamattomana ja 30€ puhtaana? Riippuu sadosta/työn määrästä.

Just 😳 

Me myydään 50-60e putsatuista ja moni vielä ajattelee että on pieni hinta työhön nähden ja sanoo, ettei itse pystyisi. 

Käytkö itse keräämässä? 

Vierailija
6/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35e näin alkuun ja sitten kun alkaa olla kysyntää/kausi ohi niin 30e. Puhdistamaton siis. Ainakin näillä seuduilla thaikut ja monet kamtasuomalaisetkin yksityiset myy.

Liian halvalla menee.

Vierailija
7/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin puhdistettu on 50 euroa, puhdistamaton vähemmän.

Vierailija
8/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä keräile jos noin pientä hintaa pystyt pitämään? 

Parhaana päivänä oon saanut joskus 30 litraa puhdistettua, mutta se tarvis jo yli 12 tunnin työn. 

Vierailija
9/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian halvalla menee.

Ei se nyt minun vika ole, jos täällä sellaista pyytävät? Huonoina mustikkavuosina saattaa hinta roskaisesta olla 40e, mutta 30-35e täällä päin myydään enimmäkseen.

Vierailija
10/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon työtön ja kerään ja myyn itse. 

Vaikka oon köyhä niin en suostuisi edes ostamaan tuohon hintaan kun tiedän ne työolot. Tietenkin aina helteellä, avo auringossa, ties mitä ötökkää ympärillä mihin ei tehoa sit mikään myrkky ja pitää olla sisua että kykenee sitä tekemään tuntitolkulla. Jos aloittaa viileämmällä viiden aikaan niin metsä on vielä kostea eli lisää työtä siivoamisessa. 

Ja se siivous. Loppukesällä kun alkaa olemaan tuulta ja siedettävämmät oolot niin iskee hirvikärpäset. Pitää osata suojautua ja valmistautua ja metsässä pitäis myös olla ns hätävalmius ja yhteydet siellä skutsissa on yleensä huonot. Eikä siellä voi olla missään normifarkuissa ja t-paidassa ja ne myrkyt maksaa millä edes vähän pitää niitä ötököitä poissa. 

Jatkuvasti pitää muistaa ergonominen asento ja silti se useimmiten sattuu johonkin. Itsellä reisiin, yleisesti ihmisillä ei kai selkä kestä ja siellä pusikossa joutuu olemaan vaikka minkälaisessa asennossa etkä sä ikinä voi ennustaa astuuko johonkin kuoppaan tai mikä pistää, mäkin meen shokkiin jos ampiainen pistää. 

Varmaan eri asia jos marjapiirakkaan keräilee hetken. 

Koittakaa nyt hitto arvostaa niitä ketkä sitä jaksaa tehdä. 

50e putsatuista on aika pieni hinta vielä, kuka suostuisi työhön sillä tuntipalkalla? 

Vierailija
11/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 50e puhdistetudsta. Enemmän jos marjaa on huonosti. 

Jotkut myy 30e roskasta, mutta monet ostajat on sanoneet että menivät ostaman kun halvemmalla sai ja ei enää ikinä lähde siihen puhdistusrumbaan, eli mieluummin maksetaan se 20e enemmän kun siinä menee hermot ja tunteja. 

Vierailija
12/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä raakaa mustikkaa, en maksais mitään. Annahan mustikoiden olla rauhassa vielä muutaman viikon.

Etelä-Suomi

Vierailija
13/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myis mistään hinnasta. Käydään keräilemässä yli 100 km päästä huonokulkuiselta seudulta. 8-10 tunnin keruupäivinä.

Vierailija
14/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e maksan puhdistetusta kotiin tai minulle sopivaan paikkaan tuotuna. Vaihtoämpärin voi antaa.

Puhdistamatonta en ostaisi.

Vierailija
15/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin aika nopeaa kuiva mustikka puhdistaa puhdistussiivilän kanssa. Omiksi tarpeiksi kasannut marjat vuoskymmenet, nyt ostan kun ei jalka nouse.

Vierailija
16/16 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuruston teinipojat kävivät ovelta ovelle pari vuotta sitten, että olisko mitään hommia. Palkkasin pitämään nurtsin lyhyenä, kastelemaan kukkia, lenkittämään koiria välillä ja keräämään mun omista puskista marjat ja omenat myöhemmin jne. 

Sitten hoksasin, että kiinnostaako heitä marja mettään mennä. Pikkasen empivät, mutta koeluontoisesti kävivät. Toivat yhden 10 l ämpärin putsattua mustikkaa mulle. Maksoin siitä 50€. 

Sitä jäivät pohtimaan talven  yli ja viime viikolla tehtiin vähän sopparin tynkää, mitä tekevät ja paljonko mistäkin maksan.  Tänä vuonna yrittävät innostua marjamettästä enemmän.. odotan innolla, josko... Toinen heitti vitsinä, että hänen äitinsä voisi siihen hintaan poimiakin. Niin samahan se o kuka poimii, kunhan on 10 l putsattua marjaa. Puolukkakin käy. Useampi ämpäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä