Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?
Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?
Kommentit (1264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ketju. Lähes jokainen vakuutteleee syövänsä hyvin useimmat vielä laaudkkaasti. Yhdelle se on sikanautajauhelihaa nuudelilla, toinen herkuttelee luomulinssisoijarouhemuhennoksella jonka raaka-aineet näkyy tulevan akselilta kiina, slovakia, israel. Laatua juu.
Kuinka monta kiloa lihaa, lohta tai kanaa syötte oikein kuussa? Ihmiset vaikuttavat ketjussa syövän 50€ kaloja, 100€ lihoja. 50€ leipään ja 50€ maitotuotteisiin. Ja loput 70€ vihanneksiin, hedelmiin ja mausteisiin. 320€ kuussa ja kaikki laihoja hentoja naisia.
2 lohta/kk
Lidlistä se tarpeellinen, mitä ilmainen ruokakassi ei sisällä. Nippa nappa alle 100 euroa menee kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei joku itseltä luonnistu niin eihän se tarkoita etteikö muilta onnistuisi.
ps. kuukauden kaurapuuroihin (aamiainen) menee kokonaiset 0,8 euroa.
No siis nää on taas näitä anorektikoiden annoksia, jos veteen 30 grammasta kaurahiutaleista tehty puuro riittää aamupalaksi. Siinä on n 120 kcal.
Missä luki että aamiaisella ei muuta syödä?
Entäs jos tämä mies kokkais ja kävis kaupassa, kävellen, niin hän vois jopa laihtua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että säästää rahaa kun itse valmistaa pääsääntöisesti ruuan. Esimerkiksi en koskaan osta leipää vaan teen sen itse.
Aina tää perusneuvo.
Paljonko säästyy rahaa, jos reissumies maksaa n. 2€/kg ja vastaavasti esim. Myllyn Paras ruisjauho n. 1,5€/kg? Uuni kun huutaa sen tunnin tai puolitoista, ni siinä on se 50-70 snt jo mennyt päälle.
Ei siinä, itte tekeminen on hyvä asia, mutta kustannusvaikutuksissa kannattaa varmaan jo herätä pois sieltä 70-luvulta.
Voi ostaa Pirkka-ruisjauhoja jotka maksavat 80 senttiä per kilo ja lopettaa teinityylisen "varmaan maksaa ainakin" argumentoinnin ja ottaa asioista selvää. Leivän paistamiseen ei kulu edes kymmentä eurosenttiä.
Valmisleiväksikin voi vaihtaa ton kalliin reissarin sijaan leipomoiden kuivahtaneet päätykäntyt, joita saa parilla eurolla 10 kilon säkin. Yleensä hevosille, mutta voi sitä ihminenkin niitä syödä.
Sitten teini paiskasi oven kiinni ja meni huoneeseen mököttämään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38096 kirjoitti:
Tämä on kyllä oikea trolliketju.
Vai että oikein "120 eurolla kuussa syödään monipuolisesti, ostetaan PAAALJON hedelmiä ja luomua ja vieläpä Kooo-Kaupasta eikä joukossa ole punahintalappujakaan"
Heh heh.
120 euroa kk on yhtä kuin 4 euroa päivässä.
Jokainen voi miettiä mitenkä paljon sillä neljällä euroaa saa päivää kohti sitä luomua ja RUNSAAASTI hedelmää ja vihannesta sieltä Koo-kaupasta.
Käykää joku ihan oikeasti shoppailemassa vaikka viikon RUNSASSS satsi. Se tarkoittaa 4 x 7 = 28 euron ostoskassia. Sillä sitten mässäillään!
Voi elämän kevät näitä juttuja täällä.
Tämä on niin totta. Työmarkkinatuella elän että nuuka saa olla, ja 50 euroa viikossa menee ruokaan, tosin siihen lasken pesuaineetkin. Lidlissä käyn, on Martsmartit ja Fiksuruot käytössä, jos millon siellä sopivaa tavaraa on halvalla niin monenlaista että kannattaa tilata. Kaiken ruuan teen itse, mahavaivaisena en valmisruokia edes voi syödä. Lihaa en syö. Leivät teen osan itse, ruisleivät ostan punasen lapun alta, Lidlistä saa aamupäivällä hyvin halvennusleipää. Minkä pullaa tai vastaavaa syön, leivon itse. Kun syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä niin siihen saa kokatakkin jonkun verran. Ikinä en heitä mitään pois, huonoksi menneet banaanitkin käytetään leipomiseen tai lettuihin, samoin nahistuneet omenat. Salaatteja en syö koska maha ei kestä raakoja kasviksia, kaikki pitää kypsentää. Myös sitrushedelmät on pannassa samasta syystä.
200 euroa kuussa lihattomiin ruokiin nuukaillen ostettuna kuulostaa aika paljolta. Lihamötikät ne kuitilla useimmiten pistää silmään.
Minäpä selvisin 400 markalla kk. Se on aika vähän se. 100 FIM per viikko ja siitä ostin vielä 20FIMillä valkkaripullon etkoksi lauantaisin. Onneksi tämä elämänvaihe ei kestänyt pitkään
Aamupala ja lounas töissä.
Kotona leipää illalla.
Söin kuin lintu. Pärjäsin miten kuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis nää on taas näitä anorektikoiden annoksia, jos veteen 30 grammasta kaurahiutaleista tehty puuro riittää aamupalaksi. Siinä on n 120 kcal.
Tuossahan se luki että kaurapuuro joka on aamiainen, maksaa 0,8 e kuussa. Jos aamiaisella syödäänkin jotain muuta, ei se voi enää maksaa tuon verran :DDD Oikein kehuit, kuinka onnistuu rääpiä pienellä budjetilla, vaikka jollain se ei luonnistuisi. Siinä viestissä jossa se ei "luonnistunut" syötiin muutakin kuin puuroa. Kerro nyt sit toki, mitä siihen aamupalaan kuuluu muuta, että onnistut budjetissasi ja paljonko se sitten maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Huikeeta miten vähällä jotkut elää, itse en pystyisi. Omat ruokakuluni olisi noin 200€ /kk, mutta mies (ei urheile paljoa, vähän pyöreä) syö niin paljon ettei isosta lasagnevuoallisesta riitä kuin 4 annosta! Tarvitsisin apua halvemman ruoan suunnitteluun, sillä jos teen vaikka keittolounaan hän on jääkaapilla taas kahden tunnin päästä pinoamassa makkaraa leivän päälle. Mitä syöpölle syöttäisi edullisesti? En ala aikuisen kanssa tappelemaan annoskoosta, itse maksaa osuutensa. Mutta tässä saa jatkuvasti mennä kauppaan ja olla tekemässä ruokaa.
Mies vaan itse kokkaamaan ja hakemaan ruoat kaupasta, mieluummin kävellen niin hoikistuu samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan, moni syö ihan vaan puuron aamiaiseksi. Sitten on tietenkin näitä, jotka syövät kokanaisen aamiaisbuffet pöydällisen verran ruokaa aamiaiseksi ja lounaaksi taas lounasbuffetin verran ruokaa ja kunnon välipalan ja vielä illalliseksi reilut kermalohikeitot tai isot pihvit ja paljon hedelmiä ja painoa on aina vaan se 55kg. Ainiin ja iltapalaksi vielä muutamat erikoistäysjyväleivät avokadopäällisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se luki että kaurapuuro joka on aamiainen, maksaa 0,8 e kuussa. Jos aamiaisella syödäänkin jotain muuta, ei se voi enää maksaa tuon verran :DDD Oikein kehuit, kuinka onnistuu rääpiä pienellä budjetilla, vaikka jollain se ei luonnistuisi. Siinä viestissä jossa se ei "luonnistunut" syötiin muutakin kuin puuroa. Kerro nyt sit toki, mitä siihen aamupalaan kuuluu muuta, että onnistut budjetissasi ja paljonko se sitten maksaa.
Minä syön kaurapuuron ,itse kerätyt marjat ja usein myös kuivattuja villiyrttejä ( joskus teenä )( tai ilmaiseksi saadut marjat/ omenat), vähän öljyä tai paahdettuja auringonkukan sieminiä ja kanan munan. Kananmunat maksavat kuukaudessa 3.30, auringonkukansiemenet vajaan euron, rasvat n. euron. Joten minulla aamupalat maksavat kuukaudessa n. 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kaurapuuron ,itse kerätyt marjat ja usein myös kuivattuja villiyrttejä ( joskus teenä )( tai ilmaiseksi saadut marjat/ omenat), vähän öljyä tai paahdettuja auringonkukan sieminiä ja kanan munan. Kananmunat maksavat kuukaudessa 3.30, auringonkukansiemenet vajaan euron, rasvat n. euron. Joten minulla aamupalat maksavat kuukaudessa n. 5 euroa.
tosin juon kyllä joka aamu kahvia. Kahvi paketti on n. 3.50 . joten siitä kyllä aamupalani hinnoittelu ahmaisee ison osan koska juon kaksi tai kolme kahviakupillista
Kotiruokaa, 4-5 ateriaa päivässä.
Aamulla yleensä puuroa ja raejuustoa tai ruokahävikkikaupasta tilattuja muroja/myslejä tai munakas. Lisäksi kahvia, maitoa, joku hedelmä kauden mukaan.
Lounaalla yleensä jotain keittoa. Aika usein linssikeittoa tai kasvispohjaista keittoa, jossa papuja, soijarouhetta tai kikherneitä, joskus hernekeitto. Lisäksi lasi piimää, hapankorppua ja margariinia.
Välipalaksi kahvia, maitoa, joskus keksi, joskus hedelmä, joskus kourallinen pähkinöitä
Päivällisellä jotain kotiruokaa, esim. makaronilaatikkoa ja raastetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori alapeukuttajalle, tajusin vasta, että tässä ei varmaan ahkerat ravinnonkerääjät saa kertoa kokemuksiaan . Ja mietin juuri, että varmaan se ärsyttää vielä tässä lisää, että noista munista osan saan mummiltani, joten ihan noinkaan paljon en maksa kanojen parhaan muninnan aikaan
Satasella saa hirveän määrän hyvää ruokaa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori alapeukuttajalle, tajusin vasta, että tässä ei varmaan ahkerat ravinnonkerääjät saa kertoa kokemuksiaan . Ja mietin juuri, että varmaan se ärsyttää vielä tässä lisää, että noista munista osan saan mummiltani, joten ihan noinkaan paljon en maksa kanojen parhaan muninnan aikaan
Kyllä näihin ruokamenoihin tulee laskea myös ilmaiseksi saatujen tai varastettujen ruokien laskennallinen arvo. Muuten ei vertailusta ole mitään hyötyä.
prismasta saa aleruokaa 20.00 jälkeen -60%
ykspuolista 10kiloa perunoita 10kg riisiä, 10 kg makaroonia
kanansiipiä, 1 euron paketti makkaraa jne
ruokaa dyykataankin roskiksista toisinaan..
ja siellä syödään mistä ilmaiseksi saa.
Eli on mahdollista mutta vaativaa kerätä
oikeaan aikaan ruokatarvikkeet
Kluuffus kirjoitti:
prismasta saa aleruokaa 20.00 jälkeen -60%
ykspuolista 10kiloa perunoita 10kg riisiä, 10 kg makaroonia
kanansiipiä, 1 euron paketti makkaraa jne
ruokaa dyykataankin roskiksista toisinaan..
ja siellä syödään mistä ilmaiseksi saa.
Eli on mahdollista mutta vaativaa kerätä
oikeaan aikaan ruokatarvikkeet
Mitä suurempi perhe sen todennäköisempää, että pärjäävät alle 100€ per henkilö. Missään 5 henkisessä perheessä ei yksi ihminen syö 300g lihaa per ateria. Eikä aamiaiseksi syödä kokonaisia leipiä, voipaketteja ja leikkelepusseja ja puolikiloa juustoa yhtenä aamuna. Kyllä noissa perheissä keitetään ihan vaan puuroa.
100 € kuussa ruokaan ja 800 € kuussa viinaan ... TOIMII
Valmisleiväksikin voi vaihtaa ton kalliin reissarin sijaan leipomoiden kuivahtaneet päätykäntyt, joita saa parilla eurolla 10 kilon säkin. Yleensä hevosille, mutta voi sitä ihminenkin niitä syödä.