Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko nyt hyvä hetki keskustella huuhteluaineiden hajusta.

Vierailija
16.02.2019 |

Jessus mikä katku lähtee vieraitten lasten ulkovaatteista eteisessä ja päähän alkaa koskemaan.
Lasten perheessä on migreeniä useammalla, myös toisella lapsista jonka vaatteet lemuaa.
Haju ei ole todellakaan mieto ja ihmettelen kuinka ei koulussa puututa näihin hajuongelmiin.
Mihin edes tarvitaan huuhteluainetta ulkovaatteissa. Itse en käytä ikinä mitään eikä minusta ole ongelmia ollut pyykin käsittelyssä.

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tuoksuja, myös huuhteluaineiden tuoksua. Tyttärelläni on atooppinen iho, joten en voi käyttää niitä, toisaalta myös pyykkikone on sillä tavalla rikki, ettei ota huuhteluainetta. Poika puolestaan reagoi silmillään mm. tuoksukynttilöihin, joten niitäkään en voi polttaa ja lapsuuden joulut mieleen tuova hyasintteja ei meille voi ostaa. Joskus harmittaa, mutta pienet on murheet.

Vierailija
122/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun anoppi on käynyt meillä niin sohvatyynyt täytyy vähintäänkin tuulettaa, joskus jopa pestä. Se pesu- tai huuhteluaineen haju on kamala. Koko olohuone lemuaa. Tunnin ajomatka samassa autossa, sain päänsäryn loppupäiväksi. Pahinta - kun hän pitää vauvaamme sylissä niin se haju tarttuu vauvan vaatteisiin hänen vaatteistaan. Vauvan vaatteet vaihdetaan aina saman tien kun anoppi lähtee. Olen käskenyt miehen sanomaan äidilleen ongelmasta mutta asia vielä työn alla. Ja luultavasti haisuli on niin turtunut hajuunsa ettei itse ymmärrä olevan mitään ongelmaa vaan leimaa meidät (eli minut..) yliherkiksi valittajiksi. Huoh...

Mun anoppi virtsasi meidän sohvaan. Ei muuten naurata, ei ite edes tajunnut et vaippa sivussa tai täynnä ym. Huomattiin vasta kun lähti. Valitsisin huuhteluaineen hajun sohvaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin eilen just tälläisiä huuhteluaineella hajustettuja lasten ulkovaatteita hajuttomalla pesuaineella ja nyt haistelin niitä, niin eipä se haju ollut paljonkaan vähentynyt niistä.

Yökylässä olevien lasten kaverien jäljiltä haisee lakanat usein huuhteluaineelle vaikka ovat nukkuneet pikkuhousut jalassa eli haju ei ole tullut yöpuvusta vaan lapsen iholta.

Vierailija
124/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on se hajustettu pesuaine mikä haisee.

Vierailija
125/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on se hajustettu pesuaine mikä haisee.

Haisee myös pesuaine, mutta itse koen pahempana sen imelän ja tahmean huuhteluaineen.

Vierailija
126/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää pyykkietikkaa. Paljon ekologisempi vaihtoehto kuin nuo hajustetut huuhteluaineet. Saattaahan se etikka olla hieman kalliimpaa, mutta sitä ei löträtä koneeseen montaa korkillista. Eli tulee varmaankin saman hintaiseksi kuin huuhteluaineet.

Vierailija
127/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluainehullujen kokoontumisajot täällä taas. Menisitte vähäksi aikaa johonkin arabimaahan tai ihan vaan vaikka Espanjaan tai Italiaan, niin tulisi vähän toisenlaista näkökantaa näihin kamaliin lemuihin, joista jaksatte täällä valittaa.

Mistäköhän se johtuu, että nämä hajusteista valittajat ovat aina niitä samoja lipeäkalanaamoja, jotka ylpeilevät sillä, että ovat aamulla ovesta ulkona vartissa heräämisestä? Ja sen vartin aikana he ovat aamupalan ja pesujen lisäksi omasta mielestään saaneet itsensä "edustaviksi" eli hiirenhäntä ponnarilla, erisania naamassa ja huulilla. Iho hohkaa punaläikikkäänä suurihuokoisena/hilseileväna/couperoottisena, kulmat ja ripset värittöminä ja kynnet lyhyiksi nyrhittyinä. Vain Suomessa naiset ylpeilee sillä, että liikkuvat päivästä toiseen julkisilla paikoilla saman näköisinä kuin kotona.

Vierailija
128/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole se huuhteluaine. Tosi monen vaatteet haisee Omolle tai Arielille.

Jep. Se on juurikin se pesuaine, jota käytetään ihan liikaa! Puolet pienempi annos riittää. Nostaa mielummin pesulämpötilaa (jos oikeasti likainen vaate).

Vierailija
129/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeampi kysymyhän on, miksi ihmiset pilaavat vaatteensa huuhteluaineilla? Suurin osa materiaaleista hapertuu ennen aikojaan.

Vierailija
130/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluainehullujen kokoontumisajot täällä taas. Menisitte vähäksi aikaa johonkin arabimaahan tai ihan vaan vaikka Espanjaan tai Italiaan, niin tulisi vähän toisenlaista näkökantaa näihin kamaliin lemuihin, joista jaksatte täällä valittaa.

Mistäköhän se johtuu, että nämä hajusteista valittajat ovat aina niitä samoja lipeäkalanaamoja, jotka ylpeilevät sillä, että ovat aamulla ovesta ulkona vartissa heräämisestä? Ja sen vartin aikana he ovat aamupalan ja pesujen lisäksi omasta mielestään saaneet itsensä "edustaviksi" eli hiirenhäntä ponnarilla, erisania naamassa ja huulilla. Iho hohkaa punaläikikkäänä suurihuokoisena/hilseileväna/couperoottisena, kulmat ja ripset värittöminä ja kynnet lyhyiksi nyrhittyinä. Vain Suomessa naiset ylpeilee sillä, että liikkuvat päivästä toiseen julkisilla paikoilla saman näköisinä kuin kotona.

Miten väärässä voitkaan olla. Mä oon aina vimpan päälle tällissä ja petistä ovelle kestää vähintään kaksi tuntia. Voin nyt meikata huoletta, koska käytän itselleni sopivia hajusteettomia meikkejä ja muita tuotteita. Ennen olinkin valju rupinaama, kun on kosketusallergia hajusteisiin. En häiritse sinua enempää ja metrossakin menen kauas sinusta istumaan. Koska haiset niin pahalle ja väkevälle esanssipersikan ja tekokevään sekoitukselle. Nautitaan elämästä mahdollisimman kaukana toisistamme. Eksottisia hajuja saa päänsärkyyn saakka nauttia myös täällä kotomaassa, niin pitemmälle ei enää sen takia tarvitse lähteä. Tosin niitä ei täällä tarvittaisi niin paljon kuin muualla, jossa peitetään paskan ja hien hajua. Onneksi on vesivessa ja suihku, niin ei tarvitse itse nenäänsä tärvätä. Voi niinku vapaasti joskus tuoksutella kevättä ja aitoja kukkia.

Vierailija
131/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää pyykkietikkaa. Paljon ekologisempi vaihtoehto kuin nuo hajustetut huuhteluaineet. Saattaahan se etikka olla hieman kalliimpaa, mutta sitä ei löträtä koneeseen montaa korkillista. Eli tulee varmaankin saman hintaiseksi kuin huuhteluaineet.

Mä oon niin laiska etten jaksa käyttää huuhteluainetta enkä etikkaa. Hyvin olen pärjännyt käyttämättä kumpaakaan.

Vierailija
132/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joka paikassa ihmisten vaatteet haisee samalle aineelle. Kerran sellaisen ihmisen kotona satuin huomaamaan, että avatussa pyykinpesuainepaketissa luki OMO. Menin lähemmäksi ja haistoin, siitä paketistako se haju tulee. Jep, tulihan se. Esillä ei näkynyt huuhteluainetta ollenkaan, vaan vain se OMO joka oli valkoista jauhetta jossa on jotain sinisiä pisteitä seassa.

Vierailija
133/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun anoppi on käynyt meillä niin sohvatyynyt täytyy vähintäänkin tuulettaa, joskus jopa pestä. Se pesu- tai huuhteluaineen haju on kamala. Koko olohuone lemuaa. Tunnin ajomatka samassa autossa, sain päänsäryn loppupäiväksi. Pahinta - kun hän pitää vauvaamme sylissä niin se haju tarttuu vauvan vaatteisiin hänen vaatteistaan. Vauvan vaatteet vaihdetaan aina saman tien kun anoppi lähtee. Olen käskenyt miehen sanomaan äidilleen ongelmasta mutta asia vielä työn alla. Ja luultavasti haisuli on niin turtunut hajuunsa ettei itse ymmärrä olevan mitään ongelmaa vaan leimaa meidät (eli minut..) yliherkiksi valittajiksi. Huoh...

Mun anoppi virtsasi meidän sohvaan. Ei muuten naurata, ei ite edes tajunnut et vaippa sivussa tai täynnä ym. Huomattiin vasta kun lähti. Valitsisin huuhteluaineen hajun sohvaani.

Se oli varmasti vahinko. Minullakin on vahingossa tullut sohvaan ripulia, verta ja oksennusta - lapsillani taas pissaa ja kakkaa. Vahinkoja elämässä sattuu ja niistä voisi aloittaa ihan omat keskustelunsa, mutta tässä ketjussa ihmettelen, miksi ihmiset tieten tahtoen lisäävät vaatteisiinsa hajuja.

Vierailija
134/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, no nyt tuli kunnon pika-analyysi niin luonteesta, käytöksestä, ulkomuodosta kuin hiuslaadusta pelkän huuhteluainekriittisyyden pohjalta! 😂

Minusta huuhteluaineen suurin ongelma on sen jättämä tahma, joka pilaa sekä vaatteet että pyykkikoneen, mutta ei se hajukaan kyllä mikään nautinto ole sen puoleen.

Terveisin pyykkietikan käyttäjä

Vierailija
135/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka käytätte etikkaa pyykinpesussa: mikä siis on se konkreettinen hyöty etikan käytöstä verrattuna siihen, että käyttää vain pesuainetta eikä mitään huuhteluaineita eikä etikoita?

Vierailija
136/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo-jauhetta jäi joskus paketti menneiltä ajoilta. Käyttö jäi kun haisi niin pahalle. Käytän paketin loppuun pohjaan palaneiden kattiloiden putsarina (kiehuvaa vettä ja omoa, niin mömmöt irtoaa kun vähän aikaa seisottaa).

Omot ja Arielit pitäisi kieltää kun niiden haju on niin pistävä. Vaikea kuvitella että olisivat kenenkään mieleen, mutta ihmiset on tapojensa orjia, käytetään sitä mitä on aina käytetty eikä osata kyseenalaistaa. Nenäkin on varmaan turtunut jo aikoja sitten ja pstävävä pesuaineen katku tuntuu vaan tutulta ja turvalliselta.

Vierailija
137/143 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käytätte etikkaa pyykinpesussa: mikä siis on se konkreettinen hyöty etikan käytöstä verrattuna siihen, että käyttää vain pesuainetta eikä mitään huuhteluaineita eikä etikoita?

Etikka tunnetusti vie hajuja, joten pyykki raikastuu. Väitetään myös, että kirkastaisi värejä, mutta tästä en osaa sanoa, itse en ole huomannut mitään olennaista eroa. Ehkä se irrottaa vaatteista niitä huuhteluainejäämiä, mene tiedä, kun käytetäänhän sitä siivouksessakin. Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä: pehmentää kyllä ihan mukavasti esim. muuten koppursaisiksi jäävät froteepyyhkeet.

Makuasia sitten, haluaako maksaa valmiissa pyykkietikoissa olevasta tuoksusta vain sekoittaako itse väkiviinaetikasta ja eteerisestä öljystä oman seoksen. Molemmat toimivat ihan ok, ja jopa ilman mitään hajusteitakin toimii. Etikan haju katoaa kyllä pyykin kuivuessa, kun laitat sitä maltillisesti (1-2 rkl on mulla riittänyt hyvin).

Vierailija
138/143 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etikka tunnetusti vie hajuja, joten pyykki raikastuu. Väitetään myös, että kirkastaisi värejä, mutta tästä en osaa sanoa, itse en ole huomannut mitään olennaista eroa. Ehkä se irrottaa vaatteista niitä huuhteluainejäämiä, mene tiedä, kun käytetäänhän sitä siivouksessakin. Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä: pehmentää kyllä ihan mukavasti esim. muuten koppursaisiksi jäävät froteepyyhkeet.

Makuasia sitten, haluaako maksaa valmiissa pyykkietikoissa olevasta tuoksusta vain sekoittaako itse väkiviinaetikasta ja eteerisestä öljystä oman seoksen. Molemmat toimivat ihan ok, ja jopa ilman mitään hajusteitakin toimii. Etikan haju katoaa kyllä pyykin kuivuessa, kun laitat sitä maltillisesti (1-2 rkl on mulla riittänyt hyvin).

Ok kiitos vastauksesta. Minun pestyssä pyykissäni ei ole muutenkaan hajuja eikä huuhteluainejäämiä, ja koppuraisiin froteepyyhkeisiin olen jo tottunut, joten minulla ei siis ole tällä hetkellä mitään syytä aloittaa etikan käyttöä pyykissä. Etikalta haiseva märkä pyykki pienessä kämpässä ei houkuttele, eikä nyt ole oikein ulkokuivauksen aika.

Vierailija
139/143 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessus mikä katku lähtee vieraitten lasten ulkovaatteista eteisessä ja päähän alkaa koskemaan.

Lasten perheessä on migreeniä useammalla, myös toisella lapsista jonka vaatteet lemuaa.

Haju ei ole todellakaan mieto ja ihmettelen kuinka ei koulussa puututa näihin hajuongelmiin.

Mihin edes tarvitaan huuhteluainetta ulkovaatteissa. Itse en käytä ikinä mitään eikä minusta ole ongelmia ollut pyykin käsittelyssä.

Muuttakaa Saharaan. Toistan. Muuttakaa Saharaan.

Vierailija
140/143 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka on toimiva, edullinen ja HAJUTON vaihtoehto haisevalle huuhteluaineelle 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme