Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko nyt hyvä hetki keskustella huuhteluaineiden hajusta.

Vierailija
16.02.2019 |

Jessus mikä katku lähtee vieraitten lasten ulkovaatteista eteisessä ja päähän alkaa koskemaan.
Lasten perheessä on migreeniä useammalla, myös toisella lapsista jonka vaatteet lemuaa.
Haju ei ole todellakaan mieto ja ihmettelen kuinka ei koulussa puututa näihin hajuongelmiin.
Mihin edes tarvitaan huuhteluainetta ulkovaatteissa. Itse en käytä ikinä mitään eikä minusta ole ongelmia ollut pyykin käsittelyssä.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiedätte, että se ihanan pehmeä tunne pyykkeihin saadaan teuraseläinten rasvasta? Välillä, kun on pakosta joutunut käyttämään taloyhtiön pyykkitupaa, joudun ensin tuulettamaan tilan, pesemään pesuainelokerot ja käyttämään koneet kerran tyhjillään. Eivätkö mammat enää huomaa sitä karmeaa katkua, kun tuntuu, että koneeseen kaadetaan pullollinen kerrallaan?

Minkä teuraseläinten rasvasta siis on kyse? Minua ei sinänsä haittaa teuraseläinten rasvat, koska laitan niitä ihan vapaaehtoisesti suuhunikin. Enemmän luotan teuraseläinten omien rasvojen turvallisuuteen kuin monen muun pyykkiaineiden sisältämän aineen.

Huuhteluainetta en itse käytä, koska en koe tarpeelliseksi.

Mielenkiinnosta aloin katsella huuhteluaineiden tuoteselosteita. Löysin sen mitä varmaan tarkoitit:

Rainbow tekstiilien huuhteluaine Summer Dreams 750ml. Ainesosat: Aqua, Dihydrogenated Tallow Hydroxyethylmonium Methosulfate, Isopropyl Alcohol, Parfum, Formic Acid, Magnesium Chloride, Cl 42090.

Wau, naudan talia tosiaan. Minä satun tietämään, että ihoni tykkää naudan talista. Siksi naudan tali itsessään voisi olla minulle hyvä syy aloittaa huuhteluaineen käyttö, jos se olisi hajutonta. Mutta tiedän hyvin, että naudan tali ei ole hajutonta. Siksi sitä sisältäviin huuhteluaineisiin väistämättä halutaan lisätä jotain muuta hajua peittämään se talin oma haju.

Vierailija
82/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytän hajustettua perus-Omoa. Mutta vain yhtä tiettyä nestemäistä ja riittävän vähän. Jäljelle jää juuri ja juuri tavoitettava tuoksu. Huuhteluaineen käyttöä en  ymmärrä lainkaan.

Joskus koitin toista Omoa, joka haisi ihan karmealle. Ja kaduttaa, jos lorahtaa yhtään liikaa. Tuoksuttomia vierastan osin siksi, että pelkään niiden hävittävän värit ja että käyttää helpommin liikaa.

Että käyttää helpommin liikaa? Onko kehossasi siis joku vika joka estää annostelemasta oikein?

Ilmeisesti joku hajustereseptori, sillä annosteluongelma ilmenee vain hajusteettomien pesuaineiden kanssa.

Jaa mulla on ihan mitta jota käytän pesuainemäärän mittaamiseen. Suosittelen muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiedätte, että se ihanan pehmeä tunne pyykkeihin saadaan teuraseläinten rasvasta? Välillä, kun on pakosta joutunut käyttämään taloyhtiön pyykkitupaa, joudun ensin tuulettamaan tilan, pesemään pesuainelokerot ja käyttämään koneet kerran tyhjillään. Eivätkö mammat enää huomaa sitä karmeaa katkua, kun tuntuu, että koneeseen kaadetaan pullollinen kerrallaan?

Minkä teuraseläinten rasvasta siis on kyse? Minua ei sinänsä haittaa teuraseläinten rasvat, koska laitan niitä ihan vapaaehtoisesti suuhunikin. Enemmän luotan teuraseläinten omien rasvojen turvallisuuteen kuin monen muun pyykkiaineiden sisältämän aineen.

Mielenkiinnosta aloin katsella huuhteluaineiden tuoteselosteita. Löysin sen mitä varmaan tarkoitit:

Rainbow tekstiilien huuhteluaine Summer Dreams 750ml. Ainesosat: Aqua, Dihydrogenated Tallow Hydroxyethylmonium Methosulfate, Isopropyl Alcohol, Parfum, Formic Acid, Magnesium Chloride, Cl 42090.

Wau, naudan talia tosiaan. Minä satun tietämään, että ihoni tykkää naudan talista. Siksi naudan tali itsessään voisi olla minulle hyvä syy aloittaa huuhteluaineen käyttö, jos se olisi hajutonta. Mutta tiedän hyvin, että naudan tali ei ole hajutonta. Siksi sitä sisältäviin huuhteluaineisiin väistämättä halutaan lisätä jotain muuta hajua peittämään se talin oma haju.

No mikä se noista sitten oli?

Vierailija
84/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se noista sitten oli?

Siis kysytkö mikä noista ainesosista oli naudan tali? Se joka on heti Aquan jälkeen. Tallow on suomeksi tali.

Vierailija
85/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että sitä hajua tai tuoksua ei itse huomaa vaatteissaan, sama kun suihkauttaa hajuvettä, niin sitä tuoksua ei enää huomaa vartin päästä itse. Nenä tosiaan tottuu näihin hajuihin/tuoksuihin. Itse en ainakaan haista sitä huuhteluainetta vaatteissani enää sen kuivattua. Ihan sama vaikka käyttäisi hajustamatonta.

Vierailija
86/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoksutonta huuhteluainetta? Minulla on mekko, jonka aluspuku on keinokuitua ja siis sähköinen. Ajattelin suihkuttaa siihen laimennettua huuhteluainetta jos löytyisi hajutonta.

Vierailija
87/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pijä holovata litratolukulla. Tarkoituksella kirjoitettu noin. 

Vierailija
88/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännytystaktikkaa :D Yhtä ärsyttäviä kaikki käännyttäjät: Uskovaiset, vegaanit, hajuttoman elämän puolesta puhujat ja maailmanpelastajat. Ei siinä mitään, mutta ovat vaan ihan sika ärsyttäviä näin ´käännyttäjinä toimiessaan. Ja tällöin eivät myöskään halua kuunnella toisten kantoja, vaan oma kanta asiaan on se ainut oikea. Tämä tällainen käännytys aiheuttaa vain vastareaktion.

Kyllä minä käytän tuoksua, hajuvettä. Tosin hyvin, hyvin varovasti, eli minimaalisen vähän. Kaikki muut  tuotteet ovatkin sitten tuoksuttomia.

Näin tiedän itsekin, mille tuoksun. Eikä kanssaihmisetkään kärsi, koska hajuveteni tuoksun aistii vasta aivan lähietäisyydeltä. Harva niin lähelle itsensä tunkee, he ovat yleensä valittuja ihmisiä:)

Vierailija
89/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuoksutonta huuhteluainetta? Minulla on mekko, jonka aluspuku on keinokuitua ja siis sähköinen. Ajattelin suihkuttaa siihen laimennettua huuhteluainetta jos löytyisi hajutonta.

Kyllä on. Prismassa halvin hajusteeton huuhteluaine on Mini Risk 2L huuhteluaine herkkäihoisille hajusteeton.

Vierailija
90/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tuoksuyliherkillä valikoiva hajuaisti?

Vierailija
91/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lantrattua hajustamatonta käsivoidetta käyttää huuhteluaineena?

Vierailija
92/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännytystaktikkaa :D Yhtä ärsyttäviä kaikki käännyttäjät: Uskovaiset, vegaanit, hajuttoman elämän puolesta puhujat ja maailmanpelastajat. Ei siinä mitään, mutta ovat vaan ihan sika ärsyttäviä näin ´käännyttäjinä toimiessaan. Ja tällöin eivät myöskään halua kuunnella toisten kantoja, vaan oma kanta asiaan on se ainut oikea. Tämä tällainen käännytys aiheuttaa vain vastareaktion.

Kyllä minä käytän tuoksua, hajuvettä. Tosin hyvin, hyvin varovasti, eli minimaalisen vähän. Kaikki muut  tuotteet ovatkin sitten tuoksuttomia.

Näin tiedän itsekin, mille tuoksun. Eikä kanssaihmisetkään kärsi, koska hajuveteni tuoksun aistii vasta aivan lähietäisyydeltä. Harva niin lähelle itsensä tunkee, he ovat yleensä valittuja ihmisiä:)

Tuoksuu varmasti paremmalta kuin pyykkipulveri tai huuhteluaineet, jotka muistuttavat lähinnä vessanraikastinta. 

Vierailija
93/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä minua häiritsee sekin, jos joku jättää yhtä voimakkaan ripulin hajun kotiini. Sitä kuitenkaan ei ole vielä tapahtunut. Voimakasta pyykkiaineen hajua sen sijaan ihmiset jättävät jälkeensä jatkuvasti.

Vierailija
94/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lantrattua hajustamatonta käsivoidetta käyttää huuhteluaineena?

Meinaatko ettei jää ikäviä tahroja?

Vierailija
95/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa elävästi mieleen vanhan työpaikan eteinen. Märkä, hiekan, loskan ja huuhteluaineen katala mikstuura.

Olin siis päiväkodissa töissä.

Vierailija
96/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä minua häiritsee sekin, jos joku jättää yhtä voimakkaan ripulin hajun kotiini. Sitä kuitenkaan ei ole vielä tapahtunut. Voimakasta pyykkiaineen hajua sen sijaan ihmiset jättävät jälkeensä jatkuvasti.

Eli siis on valikoiva hajuaisti. Ok

Vierailija
97/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tietää niin kyllä minulle tuntuu vastenmieliseltä myös esim. oksennuksen haju, kaalilaatikon haju, sienien kuivauksen haju, surströmmingin haju jne. Alkuraskaus oli yhtä h elvettiä.

Vierailija
98/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen päivä samasta aiheesta ketju. En käytä huuhteluainetta, mutta hajusteellista pesuainetta kylläkin. Tähän mennessä olen käyttänyt maltillisesti, mutta tästä lähtien lisäänkin aina ekstralorauksen, että varmasti haisee, koska rupeaa vähän ärsyttämään tämä jankkaus. Kannattaa muuttaa johonkin luolaan asumaan, jos ei kestä edes pesuaineen hajua. Tai käydä psykiatrilla, mä vähän luulen ettei tässä ongelma enää ole ne hajut vaan taustalla on jotain muuta.

Vierailija
99/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lampaanrasvaa, eli lanoliinia. Ennen ongelmajäte, ennenkuin joku keksi laittaa sitä huuhteluaineisiin.

Vierailija
100/143 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa elävästi mieleen vanhan työpaikan eteinen. Märkä, hiekan, loskan ja huuhteluaineen katala mikstuura.

Olin siis päiväkodissa töissä.

Meidän päiväkodin eteinen haisee lisäksi pissalta ja kakalta. Samaa muuten voin sanoa isovanhempieni vanhainkodista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän