Onko painajaisissasi toistuvia teemoja?
Itse näen harvoin painajaisia, mutta silloin kun näen liittyy siihen melkein aina jollain tapaa autolla ajo ja auton hallinnan menettäminen tai auton uppoaminen syvään veteen.
Kommentit (92)
Näen joskus että vanhempani ovat hengissä.
Onhan noita ollut. Toistuva teema, että olen raskaana, enkä ehdi enää tehdä aborttia. Joudun synnyttämään vastoin tahtoani. Mietin, kenelle annan lapsen hoidettavaksi. Ex-miehelleni, joka rakastaa lapsia?
Myös toistuva teema, että synnytän kissanpentuja. Yleensä pieniä, heikkoja ja kituliaita.
Olen talossa, yleensä lapsuudenkoti, ja ulkona on paha naapurinmies. Lukitsen oven, mutta en ehdi lukita takaovea, ja mies tulee sitä kautta sisälle, ilkeästi hymyillen...
Toistuva teema on myös syvä kaivo, johon meinaan pudota. Kansi on huonokuntoinen, ja vesi likaista.
Painajaisten aihe vaihtelee, mutta yksi yhteinen tekijä niissä on: tietynlainen pelottomuus. Ne alkavat kuin oikeat painajaiset, mutta sitten suunta muuttuu. Jos tulee villi ihmissyöjähevonen vastaan niin menen silittämään sitä. Jos olen kummitustalossa niin haluan napata ne kummitukset tai huudan niille "voisitteko lopettaa". Jos autosta hajoaa jarrut niin reaktioni on "jaa että tällainen päivä". En muista, milloin olisin viimeksi nähnyt kunnon painajaisen, kun ne aina menevät tällaisiksi. Olisi kiva tietää mistä tämä johtuu.
Mun painajaisissa on eläimiä ja yhtäkkiä alan ahdistua niistä ja joskus ne ovat aggressiivisia minulle ja näissä painajaisissa mä oon luonnonkeskellä ja viime yönä unessani esiintyi ihmis-eläin sekoituksia.
Muistan unessani sen, että mummeliinit roikkuvat kerrostalon seinissä kiinni ja selässä niillä mummoilla on harmaat valtavat siivet. Myös siinä viime yön unessa demoniset eläimet jahtasivat yö kadulla itseäni ja kavereitani, kun oltiin matkalla elokuviin.
Joskus näissä painajaisissani on tajuttoman paljon eläimiä, että alan jo hukkua eläin täyteisiini uniini.
Ei yhtään hajua mistä nämä uneni kumpuavat.
Aina painajaisissani on niitä eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Painajaisten aihe vaihtelee, mutta yksi yhteinen tekijä niissä on: tietynlainen pelottomuus. Ne alkavat kuin oikeat painajaiset, mutta sitten suunta muuttuu. Jos tulee villi ihmissyöjähevonen vastaan niin menen silittämään sitä. Jos olen kummitustalossa niin haluan napata ne kummitukset tai huudan niille "voisitteko lopettaa". Jos autosta hajoaa jarrut niin reaktioni on "jaa että tällainen päivä". En muista, milloin olisin viimeksi nähnyt kunnon painajaisen, kun ne aina menevät tällaisiksi. Olisi kiva tietää mistä tämä johtuu.
Kiehtovat unet sinulla. Yhtä hulluja uniakin minulla myös on, mutta itse en ole unissani rohkea. Mä aina pakenen unissani.
Jos näen painajaista, niin 95% se on aina sama.
Oon tyyliin vanhemman, ja parin tutun kanssa laivalla, ja yhtäkkiä se alkaa uppoamaan tai jotain. Jokainen alkaa sekoilla, ja juostaan edes takaisin kuin hullut tyyliin. Ilmassa soi joku ihme hälytys tai joku, ja sitten herään. Eli en tiiä mitä siinä lopussa sitten tapahtuu.
Voitte vaan kuvitella, että miltä tuntuu herätä tollasen unen takia. Mä en edes pelkää laivoja, tai mitään niin en tiedä miksi joskus näen tollasta painajaista.
Vierailija kirjoitti:
Vessauni täälläkin! Etsin vessaa, löydän yleisen vessan, joka on todella outo. Pöntöt saattavat olla rivissä ilman väliseiniä tai sitten ovia ei saa kiinni, pöntöt joko keikkuvia, liian pieniä tai suuria, kannet irti, pöntöt tukossa, lattiat lainehtivat jne. Kerran löysin unessani pöntön, johon sai vedetyksi suihkuverhon eteen, mutta pelkkää ongelmaa sekin sitten oli, kun pönttö keikkui ja kansi liikkui...
Toinen on myöhästymisuni milloin mistäkin, usein myös koulusta, jossa olen ollut viimeksi 20 vuotta sitten.
Vessauneen olisi kiva saada selitys!
Apua, siis toi vessaan liittyvä uni, jonka selitit niin kuulostaa tutulta!
En juuri näe enää tässä iässä mitään sydämentykytyspainajaisia, jollaisia tuli joskus nuorempana katseltua. Mutta monta vuotta olen kyllä nähnyt aika ajoin epämiellyttävää ja melko ahdistavaa unta, jossa minulla on yhtäkkiä vauva, oma tai hoidossa oleva, ja huomaan jotenkin unohtaneeni tai hukanneeni sen, joskus olen unohtanut pitkäksi aikaa sen ruokkimisen. Herään järkyttyneenä ja syyllisyydentunnoissani kunnes onneksi tajuan, että olen lähes kuusikymppinen, mitään vauvoja ei ole huushollissa, omat vauvani ovat yli kolmekymppistä ja aikanaan mallikelpoisesti ruokittu ja hoidettu. Eikä ole koskaan kukaan yökyläilijäkään jäänyt hoitamatta saati ruokkimatta.
minä hukkaan autoni, eikä sitä löydy, vaikka.....
Vierailija kirjoitti:
Yleisin kai bussista myöhästyminen. Odotan bussia, ja bussi on pysähtyvinään mutta kiihdyttääkin ja ajaa pois. Tai odottelen turhaan, eikä autoa näy.
Aika vertauskuvallista; elämä ei ota kyytiin.
Minä olen myös usein myöhässä jostain, bussista, junasta, koulusta tai kouluaikaisista harrastuksista. Siitä koulusta ja harrastuksista on oikeasti aikaa jo 30 vuotta. Unessa saatan miettiä, että mitähän se opettaja ajattelee, kun en ole pitkään aikaan muistanut käydä siellä.
Höh, mun viesti on poistettu. Onkohan joku kielletty sana? Minä näen myös usein vessaunia. Joka paikka tulvii ja lainehtii tai on rikki niin, että sinne ei voi istua. Viimeksi oli joka paikka täynnä jotain suokasveja. Ajattelin, että pönttökin on tukossa, niin sekin oli täynnä niitä kasveja. Kansi oli puinen ja laho ja hajosi käsiini.
Olen aika usein vanhassa talossa, jossa kiertelen. Siellä on paljon huoneita, josta pääsee aina seuraavaan. Olen utelias ja katson aina seuraavaan huoneeseen, mutta minua pelottaa, että siellä kummittelee tai on jotain pahoja ihmisiä.
Painajaisia huonokuntoisista vanhuksista yksin kotona ilman hoitoa ja ruokaa.
Mulla kanssa korkeanpaikan pelko ja aina olen kerrostalon ylimmässä kerroksessa kun se talo sortuu/kaatuu.
On. Toistuu yksi uni.
Asumme eräänlaisessa rintamamiestalossa.
Monesti olen nähnyt painajaista että alakertaan tulvii vettä. Tämä toistunut sen jälkeen ku läheisellä asutusalueella tuli myrskyllä moneen, arvatenkin pariinkymmeneen taloon vettä kun kaupungin viemäri ei vetänyt
Kun kissani oli vielä elossa, monesti se oli painajaisissani vaarassa. Myös käärmeet olivat toistuva teema. Nyt en ole jostain syystä vuosikausiin painajaisia nähnyt.
Näen usein lähinnä turhauttavia unia joissa olen shoppailemassa erilaisissa kaupoissa, mutta en löydä mitään kivaa ostettavaa. Joskus olen jossain missä minun pitäisi ostaa tuliaisia ihmisille, mutta en yksinkertaisesti löydä mitään järkevää. Olen myös usein hukassa jossain kaupungissa jossa on vain korkeita rakennuksia joissa ei ole ikkunoita ja ovia, vain katujen sokkelo. Varsinaisesti en näe juuri ollenkaan painajaisia, vain erittäin turhauttuvia unia. En koskaan näe unia oikeista paikoista. Minun uneni tapahtuvat täysin omassa unimaailmassa. Se on aina sama. Esimerkiksi kaupunki jossa asun on unissani aivan erilainen kuin todellisuudessa.
Karhu, jossain mökissä piileskellään ja karhu yrittää tulla sisälle.
Välillä näen unia, joissa iskee itselleni pakokauhu ja sitten olen juoksemassa pakoon milloin mitäkin. Kerran oli joukko Lordi Voldemortteja jahtaamassa minua veitset käsissä, kerran pakenin dinosauruksia ja kerran pakenin mustiin pukeutuneita miehiä, jotka yrittivät tappaa minut. Yksi pahimmista unistani oli joskus kauan sitten, kun minuun iskettiin monia kertoja veitsillä rintaani. Se oli hyvin tuskallinen uni.
. Yritä vaihteeksi pysähtyä pyhähdy kysy mikä sinä olet ja miksi jahtaat minua yleensä unet reagoivat ties se lopettaisi unesi tai tekisi niistä parempia