Minkälainen ihminen ei tunne surua, kun näkee linnun häkissä?
En ole koskaan käsittänyt, millanen ihminen voi pitää kodissaan häkkilintua- ostaa eksoottisen linnun joka on pienessä häkissä, esim papukaijan.
Sama kyllä koskee muitakin häkkieläimiä, mikä motiivi on hankkia eläin häkissä.
Mutta lintu, jonka pitäisi saada lentää, millanen tunteeton paskiainen pitää sellasen olla, olen tätä lapsesta asti ihmetelly.
Pthyi st*na.
47vee
Kommentit (7)
Suretko kanafileitä muovipaketissa kaupassa? Siittämättömiä kananmunia kennoissa? Kananpersetukkaa päässä? Tarjoushaukkaa ilman tarjouksia?
Minä suren.
Blergh hittohyi!
Eipä ole surullisempaa näkyä kuin häkkilintu. Niistä on tehty paljon laulujakin, ovat oikein surun symboli.
Sylvian joululaulu esimerkiksi.
Ehkä heillä on sellainen logiikka, että on parempi että häkkilintu on heidän hoivissaan kuin jonkun toisen ihmisen luona häkissä.
Yksi surullisimmasta näyistä maan päällä.
Voin tap paa ja syödä linnun nälkääni, mutta häkissä en voisi pitää. Linnun pitää levittää siipensä, lentää. Jokanen jolla on sydän tämä tajuaa.
Minulla on ja on ollut aikaisemminkin. Aina kun olen kotona niin saavat lennellä vapaana koska häkin ovi on aina silloin auki. Tykkäävät olla myös häkissään joka onkin kyllä iso. Linnuille on tärkeää kokea olevansa turvassa ja ne kyllä tietävät että häkissään ovat turvassa.
Seurasta tykkäävät ja päivittäin pitää päästä istumaan olkapäälle tai pään päälle. Pusuja vaihdetaan päivittäin. Niille soitetaan myös niiden lempimusiikkia, tarjotaan erilaisia herkkuja joista tykkäävät jne.
Kesällä raahataan miehen kanssa häkki mökin pihalle tai terassille päivittäin ja tykkäävät riekkua siellä myös esim. sateella.
Kaikkien lemmikkieläimien menoa rajataan. Ei mikään vapaana kulje.
Minä.Mitä haluat kysyä?