Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko painajaisissasi toistuvia teemoja?

Vierailija
15.02.2019 |

Itse näen harvoin painajaisia, mutta silloin kun näen liittyy siihen melkein aina jollain tapaa autolla ajo ja auton hallinnan menettäminen tai auton uppoaminen syvään veteen.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaunista: Ei liity mitenkään oikeaan pissahätään, vaan stressaavaan elämäntilanteeseen. Jotkut tulkitsee vessaunet tukahdetun seksuaalisuuden kautta.

Itse näin näitä ennen todella usein, lähes joka yö, ja monesti pääsin myös ns. pissausvaiheeseen, mutta mitään ei tullut vaikka hätä oli unessa hirveä. Ihmiset katsoivat vierestä, koska vessakopin "ovi" oli repaleinen verho tms. Usein myös vessa oli aivan järjettömän törkyinen, ja piti etsiä uusi vessa.

Itselläni nämä unet loppuivat, kun tajusin etten ollut käsitellyt äitini kuolemaa oikeasti ja kunnolla. Nykyisin näen niitä harvakseltaan silloin, kun on esim. jokin stressaava tapahtuma seuraavana päivänä tms.

Vierailija
42/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta, että myöhästyn lentokoneesta. Kentälle päästyäni selviää, että lento lähtikin jo tunteja sitten.

Näen myös unta toistuvasti toisesta miehestä, jonka kanssa petän miestäni, yleensä vielä mieheni silmien edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen kahdenlaisia toistuvia painajaisia.

Toisessa on valtava ampiainen tai useampi, ja koitan päästä pois sen luota, koska tiedän että se aikoo pistää. Lopussa ampiainen lopulta laskeutuu esim. kädelleni valmiina pistämään ja herään huutaen ja huitoen. Pelkään ampiaisia.

Ja toisessa olen todella aggressiivinen. Huudan, haukun, ivaan ja lyön. Vihani kohde vaihtuu unissa. Normaalielämässä olen todella kiltti, enkä halua kenellekään pahaa. Siksi varsinkin nämä unet hämmentävät.

Vierailija
44/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I'm having a bad nightmare"

- Stubbin Allu

Vierailija
45/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesytän villieläimiä unissani

Vierailija
46/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaunet samalla teemalla mullakin. 

Ei löydy vessaa tai ne ovat niin saastaisia, ettei mitään mahdollisuutta mennä. Joskus löytyy sitten pönttö esim. keskellä katua, kauppakeskuksen käytävää tms. Päättelen, ettei muuta mahdollisuutta kuin asettua siihen pissaamaan. Toista hätää näissä tilanteissa ei ole. 

Tässä vaiheessa saan voimakkaan uniorgasimin eli kyllä nämä veskiunet liittyvät mitä ilmeisimmin vahvasti seksuaalisuuteen. Jostain tämän olen lukenutkin. 

Vierailija
47/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BJ69 kirjoitti:

Mulla on kolme vakiopainjaista.

Karhut. Jossain polun varressa tms karhu tulee vastaan. Usein tapahtumapaikka on lapsuudenkotini lähistöllä. kotiin olisi lyhyt matka, mutta ei pääse koska karhu on tiellä.

Käärmeet. kävelen hiekkatiellä, ja yhtäkkiä edessä on paaaaljon käärmeitä. Ohi pitäisi jotenkin loikkia.

Sota Venäjää vastaan. venäläiset hyökkäävät ja joudun lähtemään karkuun. Tapahtumapaikka AINA lapsuudenkoti. Unessa ei ole muita perheenjäseniä tms, olen yksin kotona kun noin 10 sotilasta saapuu.

Kaksi ekaa mullakin. Karhu-unessa yritän suojella takanani olevia oppilaitani tuolta karhulta.

Käärmeunessa ei voi astua mihinkään, kun joka paikka kuhisee käärmeitä. Ne ovat vielä keppien yms. oksien näköisiä ja alkavatkin liikkua.

Vierailija
48/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kesytän villieläimiä unissani

Mutta täähän kuulostaa ihanalta unelta. Oikein sellaiselta voimaannuttavalta ja kantaa pitkään. 

Vai etkö sitten onnistu siinä ja ne raatelevat sinut lopuksi. Melko kryptinen kommentti sulta :)

Vierailija
49/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jo vähän naurattaa mutta näen samaa painajaista lähes joka yö! Olen menossa elämäni ensimmäiseen leikkaukseen viikon päästä ja hieman pelko pöksyissä. Näen jatkuvasti painajaista jossa juoksen pitkin pimeää sairaalan käytävää. Jokin jahtaa minua. En koskaan näe mikä se on, mutta kuulen askeleet ja tiedän että olento haluaa minulle pahaa! Ensin juoksen henkeni edestä ja sitten huomaan juoksevani paikoillani.. En siis pääse eteenpäin käytävällä. Herään aina ennenkuin olento saa minut kiinni. Ennen jahtausunia näin jatkuvasti unta että putosin leikkauspöydältä synkkään liejuun..

Tämä sama olento ilmeisesti on jahdannut minua vuosia! Välillä se jahtaa minua metsässä tai vaikka kaupassa. Olen myöskin aina putoamassa jostain mustaan pimeyteen. Jopa mun unet on jumissa oravanpyörässä! 😂

Vierailija
50/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaunia mullakin, mutta liittyvät kyllä pissahätään oikeassakin elämässä. Pari kertaa herännyt siihen, että paholainen yrittää temmata mua irti ruumiista siinä onnistumatta.

Vierailija
51/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyn bussista tai jostain muusta kyydistä. Jos joskus ehdin, niin se ei mene perille vaan haahuilee jossain. Yleensäkin haahuilen kuin dementikko aina jossain. Tosi ahdistava tunnelma.

Vierailija
52/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että poltan tupakkaa, vaikka en ole polttanut yli 20 vuoteen.

Sitten ihmettelen unessa, että kuinka mä nyt poltan ja toisaalta luonnollista.

Tämä sama. Melkein 25 vuotta kun lopetin polttamisen, vieläkin näkee unia että polttaa. Yleensä siinä unessa tajuaa polttavansa vasta kun on yli puolet röökistä polttanut. Sitten alkaa ihmetellä miten hemmetissä minä aloitin sen tupakan, miksi menin lakon rikkomaan.

Vierailija
53/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenpelkoja olivat mulla tulipalot ja niistä näin jo tuolloin painajaisia. Pari yötä sitten näin taas. Joskus nähnyt aikuisiälläkin. 

Unessa asustin isoa kartanoa kunnes havaitsen savun hajua kellarikerroksesta. Yritän mennä katsomaan, mutta en tietenkään pääse. Näen jo portaiden yläpäästä kuinka lieskat jo leimuaa ja sen kuumuuden voi jo havaita vahvasti unessa tuossa vaiheessa. 

Tässä kansas yki joka nähnyt oita vessauniakin joskus. Omissa versioissa ne vessat ovat likaisa ja saastaisia ja pöntöt reunukset täynnä sitä itseään. 

Vierailija
54/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. On yhtäkkiä taas hääpäiväni ja mulla on kainalokarvat ajamatta.

Vierailija
55/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvissa painajaisissani olen taas koulun penkillä. Aina ihana helpotus herätä ja tajuta että koulut on jo käyty.

Vierailija
56/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa olen baarissa kännissä ja seuraavaksi herään oudossa paikassa muistini ja tavarani hukanneena täysi paniikki päällä.

Lopetin viime vuonna alkoholinkäytön mutta vielä se piinaa minua joskus unissa.

Vierailija
57/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ja autosta menee jarrut. Tämä uni tulee vain aikoina jolloin minusta tuntuu että menetän hallinnan elämästäni tai suurten muutosten ja epävarmuuden aikoina. Ei koskaan ole ollut autollaajopelkoa.

Vierailija
58/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lapsesta asti noin kerran kuukaudessa painajaisia hämähäkeistä. Olen aina pelännyt hämähäkkejä, joten luultavasti johtuu vain siitä.

Töihin liittyviä /työstressistä kumpuavia painajaisia näen myös usein. Olin nuorempana postinjakajana, ja silloin näin usein unia, jossa jaan postia, eivätkä ne postit ikinä lopu. Olen uupunut, mutta postia tulee vain lisää lisää jaettavaksi (kotiin pääsi aina vasta silloin, kun koko piirin postit oli jaettu).

Nykyään näen unia, joissa pääsen töistä kotiin, ja tajuan kotona tai kotimatkalla, että olen unohtanut töissä tehdä jotain todella tärkeää. Esim. olen unohtanut antaa kaikille potilaille lääkkeet (olen hoitaja). Töihini liittyy usein kiire, ja kiireen myötä riski virheiden syntymiseen. Oletan painajaisten kertovan siitä.

Pari kertaa olen myös nähnyt unta, että olen töissä, ja jostain syystä en yhtäkkiä saa lainkaan happea ja tukehdun. Keittiöpsykologialla tämänkin voisi ajatella kertovan työhön liittyvästä ahdistuksesta. Hmm, aika vaihtaa alaa/työpaikkaa..?

Vierailija
59/92 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvassa painajaisessa juoksen tutussa metsämaisemassa ja yritän tavoittaa jotakuta. Tiedän että tämä henkilö pelkää minua, ja koenkin tilanteen äärimmäisen ahdistavaksi, mutta en pysty lopettamaan jahtia. Kertaakaan en ole saalista kiinni saanut.

Vierailija
60/92 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up