Onko painajaisissasi toistuvia teemoja?
Itse näen harvoin painajaisia, mutta silloin kun näen liittyy siihen melkein aina jollain tapaa autolla ajo ja auton hallinnan menettäminen tai auton uppoaminen syvään veteen.
Kommentit (92)
On. Usein on korkeita paikkoja, ihme rimpuiluja jossain katon harjalla, sitten on autolla ajo, auton häviäminen, tippuminen jyrkänteeltä tms.
Ja nykyisin yksi sukulainen tai muita ihmisiä jotka väkisin tunkeutuvat asuntooni.
Että ajan autolla kännissä. Joko poliisit pysäyttää tai ajan kolarin ja mietin, mitä nyt. En ole koskaan ajanut humalassa autolla, joten en tiedä miksi näen näitä usein.
Veljeni jahtaa minua ja pelkään häntä todella. Juoksen lapsuudenkodissani tai lapsuudenkodin autotallissa häntä karkuun ja juokseminen ei meinaa onnistua, kaatuilen koko ajan. Oikeasti olen veljeni kanssa ihan hyvissä väleissä eikä minulla ole ollut koskaan mitään syytä pelätä häntä.
Mä oon kolmena edellisenä yönä nähnyt unia joissa kaikissa mun mies oli kuollut. Tunnelma niissä unissa erittäin ahdistunut ja koen olevani täysin hukassa enkä osaa toimia.
Viime marraskuussa näin unta että olin lähdössä hakemaan miestäni jostain kun sain tietää hänen kuolleen, ja sitten lähdin vaan ajelemaan ympäriinsä ja ihmettelin että mitä mun kuuluu tehdä. Saman päivän iltana mun mummo kuoli.
Olen nähnyt paljon painajaisia koko elämäni ajan, mutta en koskaan aikaisemmin ennen viime marraskuuta muista nähneeni kuolemaan liittyviä unia.
Ja nyt tosiaan 3 peräkkäistä yötä ja painajaisia miehen kuolemasta, jotenkin pelottavaa.
Että poltan tupakkaa, vaikka en ole polttanut yli 20 vuoteen.
Sitten ihmettelen unessa, että kuinka mä nyt poltan ja toisaalta luonnollista.
Mulla myös tuo auton hallinnan menettäminen. Toisinaan istun ihan jumalattoman korkean puun latvassa tai seison vielä korkeammilla tikkailla, sitten puu/tikkaat kaatuu ja minä siinä mukana.
En löydä mun takkia/kenkiä/laukkua jostain isosta naulakosta jossa paljon takkeja yms. Ahdistavaa hapuilua.
Tää uni on seurannut mua vuosikaudet (ei liity vessahätään): etsin tai jonotan yleiseen vessaan, vessat on varattuja mutta ovet ei lukossa tai vessat niin iljettävässä kunnossa ettei koppiin uskalla mennä, eritteitä lattia lainehtii. Saa analysoida mitä tarkoittaa.
Joo. Että poikaystävä pettää ja jää kiinni. Sen jälkeen valehtelee siitä, sitten turhautuu ja alkaa vähättelemään "ei ollu nii paha"
Tavallaan toistaa jo kerran tapahtunutta.
Näen unta, että calvados loppuu maailmasta - kaiken lisäksi olen täysin raitis... :ø
Olen keräämässä ruokaa lautaselleni jossain tilaisuudessa ns seisovasta pöydästä.
Mutta herään ennenkuin kerkiän syömään mitään 
Näen unta koulusta, opiskelusta ja nuorista. Minua harmittaa miten omat opiskelut ja elämä on mennyt pieleen ja siksi toisinaan mietin sitä miten nuoremmilla on kaikki ovet auki, mutta itse jäin junasta. Ja tämä siis heijastuu uniin. Toisaalta kouluaikaan kuului myös tietynlainen turvallisuus, että yhteiskunta katsoi perään, vaikka vanhemmat ei niinkään. Sitäkään ei ole enää aikuisena. Mutta koen näitä tunteita unissa - välillä turvallisuutta ja välillä ahdistusta jälkeen jäämisestä.
Joo, korkeat paikat, siis huikean korkeat, esim kilometriset rakennukset. Mistähän sekin kertoo...
On, usein painajaisiini liittyy että kissalleni tapahtuu jotain kamalaa esim kissa karkaa tai on jotenkin kammottavasti epämuodostunut/sairastunut tai jää auton alle tms.
Välillä näen myös unia joissa miehelläni on salasuhde/rakastaja tms mutta omituista kyllä nämä eivät useinkaan ole painajaisia vaan jotenkin pervolla tavalla kiihottavia unia. 
Näen unta eräästä viruksesta. Olen töissä infektiosairauksien yksikössä.
Olen useamman kerran nähnyt unta että mun on pitänyt yhtäkkiä hoitaa vauvaa, joka on ihan luonnottoman pieni, siis tyyliin 10cm mittainen. Sitten se on yhtäkkiä jotenkin hävinnyt jonnekin peitteiden uumeniin tai vahingossa olen jotenkin lytännyt sen ja minulla on ihan mieletön hätä siitä lapsesta ja että mitä ne sen vanhemmat nyt sanoo ja joudun varmaan vankilaan😂
On kiire, olen menossa jonnekin mutta matka ei etene. Eksyn tai jotain muuta tapahtuu mikä estää perille pääsyn. Olisi kovin tärkeää päästä eteenpäin, mutta ei onnistu.
Myrskyt. Sellaiset apokalyptiset mitkä vie talot mukanaan, ja pistää kaiken tasaiseksi.
Viimeksi oli laukku kateissa.