Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat teidän kotikeinonne pahan ahdistuksen lievittämiseen?

Vierailija
15.02.2019 |

Otsikko.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä pahaan ahdistukseen auttanut kuin bentsot.

Toki se ahdistus väistyi taka-alalle parisuhteen myötä, mutta sinkkuna siihen ei auttanut mikään.

Tsemppiä.

Vierailija
62/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos liikkumaan. Jo 20 minuutin kävely auttaa.

Metsäkävely on paras vaihtoehto, koska luonto rauhoittaa. 

En suosittele... Ihmiset reagoivat todella pahasti ahdistuneisuuskohtauksesta kärsivään, jos liikut ihmisten ilmoilla.

Jaa, enpä ole huomannut minkäänlaista reagointia. Metsässä ei yleensä edes kohtaa muita ihmisiä. 

Minulle on huudeltu, että huumeidenkäyttäjien pitäisi painua helvettiin.

Halaus sinulle.

Kaikille kai joskus on huudeltu.

Metsässä muuten voi istahtaakin jonnekin. Tai ehkä seistä näin talvella.

Usein istun yksin metsässä, rauhassa saa olla.

Minä huutelen ihmisille että ne näyttää läskeille alkoholisteille.

Halaisitko minuakin?

En..mutta entisenä narkkina halaisin huumeidenkäyttäjää

Ja varmistaisin sen jälkeen että lompsa ja korut on tallessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki se ahdistus väistyi taka-alalle parisuhteen myötä, mutta sinkkuna siihen ei auttanut mikään.

Tsemppiä.

häpeä

Mene metsään

Ota jalkakylpy

Vierailija
64/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

Paljolla myyt?

Riittääks hali maksuksi?

Vierailija
65/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johtuu esim. PMS:stä niin en todellakaan tiedä. Jos ahdistaa joku aktuaalinen asia, niin järkeilen sen huolen pois..

Vierailija
66/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferroforte ja Ramavit… Sokeri ja pullamössö pois.

Vierailija
67/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeasti ahdistunut ei pysty mindfullnessiin

meni työpaikka mindfullness

sairastuin syöpään meen joogaan

olen MT-potilas hengitä syvään

Jouduin pyörätuoliin ja kukaan ei halua panna kanssani mene metsään

Lopuksi OTA JALKAKYLPY

Yliksellä kommenttiisi sanottaisiin:

Nauti syövästäsi!

Vierailija
68/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parasta olisi kun olisi joku paikka missä saisi leikkiä koiranpentujen kanssa. Maksaisin 20e / tunti tällaisesta terapiasta. Ei vaan löydy mistään.

Vierailija
69/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturbaatio 8)

Vierailija
70/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos johtuu esim. PMS:stä niin en todellakaan tiedä. Jos ahdistaa joku aktuaalinen asia, niin järkeilen sen huolen pois..

Aivan! Appiukko oli sitä mieltä, että järjellä pystyy ilman ammattiapua käsittelemään oman lapsensa itsemurhankin. Kyllä ne jotkut ovat taitavia.

Vierailija
71/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljennyn ja hengittelen rauhassa. Mietin mikä tunne on ahdistuksen taustalla. Kenties jännitys, epävarmuus tai pelko jostakin. Tai mikä asia minua vaivaa. Pelkästään tunteen tunnistaminen tai sen asian joka minua vaivaa, saa ahdistuksen vähenemään tai poistumaan.

Vierailija
72/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri viilteli rintakehäänsä, kun arpia ei silloin joutunut käyttämään muille.

Vierailija
73/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liikunta

2. Uni

3. Ruokailu

4. B12 vitamiini

5. Terapia

Pahaan, akuuttiin ahdistukseen :

-Puhuminen/ viestittely jonkun kanssa, joka ymmärtää.

- Rentoutumisharjoitukset, netistä löytää vaikka mitä.

-Nukkuminen.

Liikuntahan saa endorfiinit liikkeelle sekä se poistaa kortisolia ja muita ikäviä aiheita kehosta.

Unirytmit on tärkeitä. Liian vähän unta takaa isomman ahdistuksen.

Kun syö säännöllisin väliajoin ja monipuolisesti, saa tarvittavia aineksia mitä aivot ja keho kaipaa ollakseen tyytyväisiä.

B12 vitamiinia kannattaa kokeilla.

Vierailija
74/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan omaan napaan tuijotus ja itsensä tarkkailu ja kuuntelu. Ylös ulos ja lenkille ja mieluummin hyvän kaverin kanssa, ja yhdessä kävellen murheet ja ahdistukset jaetaan ja kasvain eli helpotus tuli, oli ihanaa jakaa ahistuksensa kaverin kanssa joka ymmärtää ja itse sain kuunnella ja ottaa opikseni.

Maailma on taas parempi elää ja olla.

Vierailija
75/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on välillä paha olo. Ei sille aina voi mitään. Joskus ajattelen, että on oikeastaan yllättävää, että minulla välillä on hyvä olo. hyväksyn ajoittaisen masennuksen ja tyydyn vain elämään siinä olossa. Jos lähden esimerkiksi kävelylle ja vain katselen ympärilleni, ahdistus saattaa kadota.

Yksi asia mitä voi kokeilla on kylmä suihku. Keskity hengittämään syvään ja pitämään hengitys tasaisena kun menet suihkuun. Päätä ei ensimmäisenä kannata laittaa suihkun alle. Jos ei muuten osaa tai pysty tyhjentämään ajatuksiaan ja mieltään mindfulness tyyliin, niin lupaan, että kylmässä suihkussa on hankalaa ajatella muita asioita. Lisäksi se aktivoi kehon hermoston koko kropan alueelta, ja vaikuttaa suoraan alkukantaisimpiin aivotoimintoihin. Alle minuutti riittää. Mieluiten ei kuumaa suihkua tuon jälkeen, jotta voi keskittyä kehon tuntemuksiin suihkun jälkeen.

Mindfulness juttujen idea on siis se, että ei ajatella mitään. Ajatukset eivät aiheuta ahdistusta, jos niitä ei ole. Hengittämistä voi käyttää tässä apukeinona, koska sitä voi aina kontrolloida, ja hidas ja syvä hengitys alentaa pulssia ja verenpainetta. Hengityksen hallintaan voi myös keskittyä ja se helpottaa mielen tyhjänä pitoa. Samalla voi vaikka katsella jotain kaunista kuvaa tai kuunnella jotain kohtalaisen rauhoittavaa musiikkia.

Vierailija
76/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mulla oli pitkiäkin pahoja ahdistuskausia joista en meinannut päästä yli millään. En oikein tiedä tai muista mikä auttoi. Ahdistus ilmeni mm. uniongelmina, sängyn pohjalle lamaantumisena ja syömishäiriöinä.

Nykyään ahdistukset on pienempiä ja helpommin hallittavia. Usein auttaa jo se kun tietää olotilan menevän aikanaan ohi. Jonkun luotettavan ihmisen kanssa juttelu auttaisi, mutta valitettavasti sellaisia ei oikein nykyään ole.

Koiran rapsuttelu ja helliminen auttaa, se osaa katsoakin niin lohduttavan näköisesti. Samoin hassujen koiravideoiden katselu youtubesta.

Koiran kanssa on lähdettävä ulos vaikka kuinka ahdistaisi. Välillä kävely ja luonnon aistiminen tepsii hyvinkin, mutta ei aina.

Väsyneenä ahdistaa helpommin, joten unesta ja rentoutumisesta ja ruokailuista kannattaa huolehtia mahdollisimman hyvin.

Neulominen tms. keskittymistä vaativa toistoja sisältävä puuha auttaa myös.

Vierailija
77/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pahasti uupunut ja ahdistunut vielä 1,5v sitten. Terapia (lyhytaikainen, uusia ajatuksia) ja mindfulness ovat auttaneet minulla parhaiten. Myös urheilu, kävely ja erilaiset rentoutusharjoitukset. Asioden hyväksyminen ja täydellisyyden tavoittelun lopettaminen. On helpompaa päästä yli ahdistuskohtauksesta jos hyväksyy sen ja tämän jälkeen siitä voi "päästää irti". Voi ajatella esimerkiksi, että ahdistavat ajatukset ja jännittäminen ovat kuin pilviä taivaalla: sieltä ne tulevat ja lipuvat ohitse. Tämä pätee kyllä myös hyviin ajatuksiin, pitää vain ymmärtää, että elämässä on hyviä ja huonoja päiviä. Myös stressin ja kiireen välttäminen auttavat ylipäänsä tuleeko ensinkään ahdistava olo. Rentoutus- ja hengitysharjoitukset eivät auta heti, vaan kehittyvät vähän niinkuin kunto säännöllisellä urheilulla ja harjoituksia kannattaa tehdä myös silloin kun menee hyvin.

Vierailija
78/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan omaan napaan tuijotus ja itsensä tarkkailu ja kuuntelu. Ylös ulos ja lenkille ja mieluummin hyvän kaverin kanssa, ja yhdessä kävellen murheet ja ahdistukset jaetaan ja kasvain eli helpotus tuli, oli ihanaa jakaa ahistuksensa kaverin kanssa joka ymmärtää ja itse sain kuunnella ja ottaa opikseni.

Maailma on taas parempi elää ja olla.

Mistä olet löytänyt tuollaisen kaverin? Minuun suhtaudutaan tosi nurjasti, jos kerron jollekin olevani traumojen takia ahdistunut.

Vierailija
79/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ehkä niin pahaa ahdistusta, mutta auttaa jos kuuntelee äänikirjaa tai jotain podcastia. Ne vie ajatukset muualle.

Vierailija
80/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaminen helpottaa. Se on ainut asia, johon pystyy ahdistuneena.