Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat teidän kotikeinonne pahan ahdistuksen lievittämiseen?

Vierailija
15.02.2019 |

Otsikko.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö te pahan ahdistuksen kohdatessa oikeasti ryhtyä tekmään jotain, esim.harrastamaan liikuntaa, tekemään jotain keskittymistä vaativaa tai nauttimaan huumorista? Mä lamaudun silloin sen verran pahasti, ettei oikein mistään meinaa tulla mitään. Kehokaan ei toimi kuten pitäisi.

Ennen en pystynyt, harjoittelun avulla nykyään pystyn ehkäisemään ennalta ettei mene yleensä niin pahaksi että lamaantuisi kokonaan.

Vierailija
42/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ahmin ruokaa ja oksensin sen ahmimisen jälkeen ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mitään lääkitystä?

Mielen sairauksiin tuputetaan kyllä aina lääkkeitä. Ne vaan eivät useimmissa tapauksessa ole kovin kauaskantoinen ratkaisu. Pahimpaan oloon toki tuovat hetkellisen avun, mutta todellisen avun saa ihan muuten kuin lääkkeillä. 

Kyllä lääkkeet on todellinen apu pahaan ahdistukseen. Ei siinä niitä muita keinoja edes juuri pysty ajattelemaan, ennen kuin vähän helpottaa. Ei ainakaan rauhoittavia tuputeta tosiaankaan, hyvin vaikea saada. Itselläni yksi pieni pakkaus riitti monta vuotta, joten en todellakaan huvikseni käyttänyt. Mielialalääkkeet toki se nykyaikaisempi keino, mutta menee yli viikko ennen kuin tehoavat. 

Vierailija
44/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakeneminen (viihteeseen, alkoholiin jne.) on vain väliaikainen helpotus. Siellä ne ongelmat odottelee sitten taas. 

Negatiivisetkin tunteet kuuluu elämään, voi opetella hyväksymään niitä. Täälläkin jo maininut meditaatio ja mindfulness sekä hengitysharjoitukset ovat tutkitusti toimivia keinoja, mutta on turha odotella pika-autuutta. Harjoituksiin pitää sitoutua

Kannattaa myös tarkistaa, että omat elintavat kohdallaan: liikunta, uni, ruoka, hyvät ihmissuhteet. Se vaikuttaa paljon siihen, miten voimakkaasti nuo ikävät tunteet kokee.

Minulla tällä hetkellä läheisen riippuvuuteen liittyviä raskaita asioita, joihin en oikeastaan voi vaikuttaa. Kun se ahdistus/pelko tulee päälle, en ryhdy analysoimaan niitä ongelmia, vaan keskityn hetkeksi tuntemaan ja hyväksymään, että nyt on tällainen tunne. Saatan tuntea sen tietyssä kohtaa kehoa. Jo se, että hyväksyy, auttaa usein lievittämään sitä tunnetta. 

en pysty ylläpitämään ihmissuhteita

kohtauksien vuoksi olen poistunut sos mediasta ja poistanut tuttujen puh numerot kännykästä

itkukohtaus voi kestää jopa 5 tuntia

samalla hoen samoja asioita kuin rikkinäinen levy

Vierailija
45/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mitään lääkitystä?

Mielen sairauksiin tuputetaan kyllä aina lääkkeitä. Ne vaan eivät useimmissa tapauksessa ole kovin kauaskantoinen ratkaisu. Pahimpaan oloon toki tuovat hetkellisen avun, mutta todellisen avun saa ihan muuten kuin lääkkeillä. 

Kyllä lääkkeet on todellinen apu pahaan ahdistukseen. Ei siinä niitä muita keinoja edes juuri pysty ajattelemaan, ennen kuin vähän helpottaa. Ei ainakaan rauhoittavia tuputeta tosiaankaan, hyvin vaikea saada. Itselläni yksi pieni pakkaus riitti monta vuotta, joten en todellakaan huvikseni käyttänyt. Mielialalääkkeet toki se nykyaikaisempi keino, mutta menee yli viikko ennen kuin tehoavat. 

Syön mieliala lääkkeitä ,mutta ne eivät auta ahdistukseeni

olen syönyt 3 vuotta

Vierailija
46/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pois hullu..tämä on jooga/mindfullnes ihmisten ketju

Vierailija
47/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan auttaa laventeliöljy (aito, eteerinen öljy siis).

Tyynyyn kannattaa muutama tippamyös laittaa yöksi.

Leikkikoira tulee aina, kun pyytää, <3, lohduttamaan kainaloon : ).

Rakkautta, mieheltä. En meinaa tällä naimista:).

Itsensä hemmottelu pitää olla jatkuvaa.

Eikä kyllä siltikään auta aina.

* Jos jalat palelee, lämmin jalkakylpy.

* Ulos pienelle tai isolle kävelylle.

* Pieni raivaus tai siivoaminen.

Unohdit että voin huutaa ventovieraille..eikö lenkkeily ole silloin vaarallista?

*alkoa ei pisaraakaan

Vierailija
48/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pm kirjoitti:

Luen Jumalan Sanan eli Raamatun lupauksia esim. Psalmi 23, Joh 16:33. Huudan avukseni Jeesusta, rukoilen

JEESUS AUTA!

mitään ei tapahdu? miksi

Vierailija
49/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos liikkumaan. Jo 20 minuutin kävely auttaa.

Metsäkävely on paras vaihtoehto, koska luonto rauhoittaa. 

En suosittele... Ihmiset reagoivat todella pahasti ahdistuneisuuskohtauksesta kärsivään, jos liikut ihmisten ilmoilla.

Jaa, enpä ole huomannut minkäänlaista reagointia. Metsässä ei yleensä edes kohtaa muita ihmisiä. 

Minulle on huudeltu, että huumeidenkäyttäjien pitäisi painua helvettiin.

Halaus sinulle.

Kaikille kai joskus on huudeltu.

Metsässä muuten voi istahtaakin jonnekin. Tai ehkä seistä näin talvella.

Usein istun yksin metsässä, rauhassa saa olla.

Vierailija
50/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kärsinyt pahasta ahdistuksesta, mutta jos herään yöllä ja alan vatvomaan asioita, mulla toimii hyvin esim. nää

Omalla kohdalla kävelylenkki parantaa aina oloa, jos on murheita, stressiä tai muuten hankalaa mielialaa. Mitä enemmän luontoa tai muuta kaunista katseltavaa matkan varrella, sen parempi. Rauhallinen kävelytahti ja hengitys viestii keholle, että ei ole hätää.

Hyvä biisi ja hetken vaikka aivan älytönkin (yksityinen) tanssihetki saattaa myös helpottaa. Fyysinen toiminta helpottaa usein mielen murheita.

Lempeää viikonloppua kaikille <3

Vierailija
51/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ihmeellisiä vastauksia. Itselläni auttaa EFT-tekniikka (googlaa), "minulla on ajatus" -harjoitus (löytyy esim. kirjasta nimeltä Joustava mieli) ja ahdistuksen kertominen puolisolle. Kun pahin on mennyt ohi, joku tekeminen auttaa.

Vierailija
52/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos liikkumaan. Jo 20 minuutin kävely auttaa.

Metsäkävely on paras vaihtoehto, koska luonto rauhoittaa. 

En suosittele... Ihmiset reagoivat todella pahasti ahdistuneisuuskohtauksesta kärsivään, jos liikut ihmisten ilmoilla.

Jaa, enpä ole huomannut minkäänlaista reagointia. Metsässä ei yleensä edes kohtaa muita ihmisiä. 

Minulle on huudeltu, että huumeidenkäyttäjien pitäisi painua helvettiin.

Halaus sinulle.

Kaikille kai joskus on huudeltu.

Metsässä muuten voi istahtaakin jonnekin. Tai ehkä seistä näin talvella.

Usein istun yksin metsässä, rauhassa saa olla.

Minä huutelen ihmisille että ne näyttää läskeille alkoholisteille.

Halaisitko minuakin?

Vierailija
53/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ahdistus purkautuu siten ,että: huudan isokoiselle miehelle että hän on läski alkoholisti!

Joku päivä saan turpaani.

Tämä siis selvinpäin ja satunnaiselle vastaantulijalle.

Lääkäri ei kirjoita minulle rauhoittavia

Vierailija
54/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ahdistus purkautuu siten ,että: huudan isokoiselle miehelle että hän on läski alkoholisti!

Mene metsään ja halaa narkomaania.

Saat siltä rauhoittavia 10eur/kpl

Vierailija
55/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä ihmeellisiä vastauksia. Itselläni auttaa EFT-tekniikka (googlaa), "minulla on ajatus" -harjoitus (löytyy esim. kirjasta nimeltä Joustava mieli) ja ahdistuksen kertominen puolisolle. Kun pahin on mennyt ohi, joku tekeminen auttaa.

Miten niin ihmeellisiä?

Vierailija
56/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan murehtija kirjoitti:

Nousuhumala muuttaa aina velat saataviksi. Edes seuraavan päivän krapula ei masenna, kun on jälleen uskoa, että kaikki menee parhain päin. On aina ennenkin mennyt.

Alkoholi on tutkitusti depressantti. Siis joka kerta kun kännäät, on kuin ottaisit käänteistä masennuslääkettä. En todellakaan suosittele! Sillä ajaa itsensä (keski)pitkällä aikavälillä vain syvemmälle suohon.

Vierailija
57/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ihmeellisiä?

Ihan kuin olisivat ahdistuneen kirjoittamia?

Vierailija
58/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niinkuin sörsselssön

Käyttäydyt selvinpäin kuin oisit kännissä.

Juo pullo kossua, niin selviät

Vierailija
59/91 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti ahdistunut ei pysty mindfullnessiin

meni työpaikka mindfullness

sairastuin syöpään meen joogaan

olen MT-potilas hengitä syvään

Jouduin pyörätuoliin ja kukaan ei halua panna kanssani mene metsään

Lopuksi OTA JALKAKYLPY

Vierailija