Miehen teinityttö ei hyväksy kohta syntyvää, uutta sisarustaan:(
Kapinoi ja on tehnyt hyvin selväksi, että ei hyväksy uutta perheenjäsentä. Olen siis raskaana ja uusperhekuvio. Miehellä kaksi teiniä ja syntyvä vauvamme minun ensimmäinen.
Olemme olleet kaksi vuotta yhdessä ja vauva syntyy nyt keväällä. Tyttö 15v haukkuu minua ja isäänsä vanhuksiksi ja kyseenalaistaa, miksi edes teemme enää lapsia (mies 47, minä 37). Kiukuttelee ja eristäytyy. Kova paikka hänelle. Poika on suhtautunut ihan normaalisti. Lapset asuvat meillä vuoroviikoin.
Miten voisin auttaa tyttöä ja itse sietää tilannetta paremmin. Onneksi joka toinen viikko on sentään rauha.
Kommentit (118)
Sääliksi käy. Oma isäni oli syntyessäni 47v, aivan liian vanha isäksi. Ellei sitten ole rahamiehiä ja pysty ostamaan lapselle aktiviteetteja. Onneksi nyt ei kuitenkaan ole yli 70v.
Vierailija kirjoitti:
Nämä uusperhekuviot on niin viheliäisiä että pitäisi melkein lailla kieltää.
Mieheni erosi lastensa äidistä jo yli 10 vuotta sitten, että mikään tuore tapaus ero ei ole onneksi.
Mutta mitä tuohon kommenttiin vastaisi. Semmoista se elämä välillä on, kaikki ei mene yleisesti hyväksytyn kaavan mukaan aina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.
Nuori verrattuna Niinistöön.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te nyt ihan naurettavia olettekin. Lapsia tuossa iässä. Onneksi teinien ei tartte kauaa enää teitä katsella.
Puhutko sinä näin ihmisille ihan kasvokkainkin?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole ihan ymmärrettävää, isällä uusi perhe johon vauva tulossa niin varmaan pelkää että ei ole enää yhtä tärkeä isälleen kun uusi tulee ja saa kaiken huomion. Kyllä se sitten tajuaa että häntä ei unohdeta kun vauva on syntynyt eikä muuta tyttären asemaa. Varmaan tykästyy kuitenkin pienempään sisarukseen sitten ajan kanssa kunhan tottuu tilanteeseen.
Tai sitten ei pidä vauvoista/pikkulapsista ja inhoaa sisarusta. Minäkin olisin tuon ikäisenä ollu kauhuissani, jos olisin saanut pikkusisaruksen.
No se ei ehkä hyväksy sinua tai uutta lasta koskaan. Ei muuten ole edes pakko.
Kylläpä siellä taas uusiosisarruksiin on itsekäs. Minä, minä, minä. Ettekö osanneet ehkäistä?
Vierailija kirjoitti:
Miehen entiset lapset tulevat merkitsemään miehelle aina yhtä paljon kuin teidän lapsi. Olisiko kannattanut etsiä lapseton mies?
Ja tässähän ei siitä ollut kyse, etteivät olisi miehelle yhtä rakkaita. Luetunymmärtäminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.
Ei todellakaan ole. Näillä ketjuillahan juuri ihannoidaan sitä, että lapsia ei tehdä liian nuorina, vaan ensin pitää saada kunnolla bilettää ja nauttia elämästä ennen lapsirumbaa.
On se. En ole koskaan nähnyt täällä ihailtavan viiskymppistä vauvan isää. Sitäpaitsi tuohan on jo sen lapsirumban elänyt kahdesti.
Ei ole mun mielestä liian vanha. Mun oma isä oli tuon ikäinen kun minä synnyin, valitettavasti vain sairaudet veivät mennessään minun ollessa pieni. Jos on terve (lähes) viiskymppinen niin mikäs siinä. Eikä tainnut muutenkaan olla tämän keskustelun pointti että onko vanhemmat sopivan ikäisiä.
Olisit etsinyt ikäisesi lapsettoman miehen! Tyttö on aivan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sisarella ole hyväksymisvaltuuksia, joten mitäpä tuosta. Kunhan huomaa, miten ihana vauva on, kaikki ennakkoluulot katoavat varmasti.
Vauvoissa ei ole mitään ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä siellä taas uusiosisarruksiin on itsekäs. Minä, minä, minä. Ettekö osanneet ehkäistä?
Miksi olisi pitänyt jos haluaa lapsen uuden miehen kans, niin ei siinä teinien mielipidettä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te nyt ihan naurettavia olettekin. Lapsia tuossa iässä. Onneksi teinien ei tartte kauaa enää teitä katsella.
Puhutko sinä näin ihmisille ihan kasvokkainkin?
Totuus satuttaa. Noin käy kun ottaa vanhan äijän, jolla on jo teini-ikäiset omat lapset. Onnea vaan perhehelvettiin. Itse itselleen AP on sen pedannut.
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen uusioperheen teinityttö pitäisi laittaa kunnon uudelleenkoulutusleirille! Ovat ne sellasta s****aa. Kokemusta on, valitettavasti.
Mitä vttumaisempi se on nyxälle, sitä tyytyväisempi se on itseensä. Suck IT up.
Toivottavasti et rupea käyttämään tyttöä ilmaisena lapsenvahtina.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin tyttö on kokenut vanhempiensa eron.
Toiseksi isän uuden nuoremman naisen.
Ja sitten tytöllä on oma murrosikä ja pitäisi vielä jaksaa kannustaa uutta vauvaa ja perhedynamiikan muutosta.
Osaatko asettua toisen asemaan?
Uusperhekuviot voivat olla helvettiä lapsille, kun vanhemmat ajattelevat usein vain omia ihmissuhteitaan ja lapsella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää sopeutua.
Tässä on hyviä pointteja.
Mä sain sisaruksen 16-vuotiaana. Ymmärrän tuota tyttöä siis hyvin.
En kapinoinut edes mutta olisin kapinoinut jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää. Tavallisesta vilkkaasta teinitytöstä tulikin ilmainen siivooja ja lapsenvahti. En olisi saanut enää mennä kavereiden kanssa vaan olisi pitänyt mennä suoraan koulusta hoitamaan vauvaa ja tekemään kotitöitä. Ihme kyllä, tykkäsin sisaruksesta silti ja tykkään vieläkin. Ymmärsin ettei se sen pienen syytä ollut että multa riistettiin nuoruus.
Pitäkää huoli ettette käyttäydy noin niin tyttö sopeutuu tilanteeseen. Ja muistakaa järjestää miehelle ja lapsille sitä omaa aikaa, ilman vauvaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miehen entiset lapset tulevat merkitsemään miehelle aina yhtä paljon kuin teidän lapsi. Olisiko kannattanut etsiä lapseton mies?
Mitä HAITTAA tästä on?! Eihän se ole uudelta lapselta pois, että edellisiäKIN rakastetaan. Päin vastoin, en kyllä tekisi lapsia miehelle, joka ei välittäisi edellisistä lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin tulevat, ja niin sen pitääkin olla. Ovathan he miehen lapsia.
Olisi varmaan ollut helpompi, mutta minulla ei lähtökohtaisesti ollut minkäänlaista tarvetta etsiä yhtään ketään miestä elämääni. Sitten tapasin tämän mieheni ja rakastuin. Asiat vain tapahtuivat.
Ap
Ja sinä kun luulit että sulla on siinä ilmainen lastenvahti.