Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.
Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kestä sitä jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi.
Kestetään me. Semmoisia vain harvoin tulee vastaan.
Sinccis
Maanjäristys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen kumppanin täytyy olla erityisen älykäs? Itselläni on myös korkea ÄO, mutta en ole ikinä kokenut mitenkään tarpeelliseksi että esim. kaverini tai puolisoni olisivat älykkäitä. Sellainen ihan tavallinen riittää. Mieheni on ammatiltaan kokki, eikä varmasti matemaattis-loogisessa mielessä lähellekään yhtä älykäs kuin minä, mutta mitä merkitystä sillä arjessa on?
Älykkyysosamäärätesti testaa ns. yleistä älykkyyttä, joka korreloi vahvasti kaikkien muidenkin henkisten taitojen kanssa. Jos olet löytänyt itsellesi ihmisen, jolla on matala ÄO, mutta hän osaa silti esim riidellä viisaasti, kehua, tukea, kuunnella, purkaa tunteitaan, ottaa vastuuta ja kasvattaa jälkeläisiä viisaasti, olet löytänyt harvinaisen poikkeuksen.
Voi teitä typeryksiä listojenne kanssa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkään ihmisen on todella vaikeaa ylipäänsä löytää seuraa, mikäli huomio on liikaa tässä yhdessä ominaispiirteessä. Sitä kouluttaa itselleen niin vahvan tunteen siitä, että on erityinen, että se näkyy toisille ihmisille jo kaukaa ja vieraannuttaa heidät. Oma kokemus on ollut se, että kun tarpeeksi paljon tulee tilanteisiin ajatuksella 'ettekö te tajua, miten skarppi minä olen', tulos on auttamatta se, että ei, eivät ihmiset tajua. He tajuavat sen, että en ole kiva heitä kohtaan. Tätä on vaikea älykkään itsensä tajuta ja varsinkin hyväksyä. Keskinkertainen älykkyys kun ei tarkoita sitä, että ihmisellä ei silti olisi omanarvontunto kunnossa ja kyky suojella sitä. En minäkään haluaisi, että jostain ilmestyisi joku puolijumala älykkyysosamäärällä 330, joka yrittäisi koko ajan todistaa omaa ylemmyyttään. Ei kukaan ihminen vapaaehtoisesti asetu sille paikalle. Tästä on pakko päätellä, että ihmisessä on muutakin kuin se älykkyys. Älykäs ihminen ei pysty handlaamaan tätä. Älykäs ihminen, joka on nöyrtynyt tosiasioiden edessä (älykkäälle yhtä vaikeaa kuin tyhmällekin), löytää keinon kääntää tilanne edukseen.
Tämä.
Ja tuossa on iso ero sukupuolten välillä. Anteeksi. Mutta valtaosa naisista ei pysty handlaamaan älykkyyttä tai menestystä kuten miehet. Tuntemani shakkimestari ja Mensan jäsen, tai isohkon firman tj osaavat olla normaalisti kaveriporukassa jossa on monenlaisia tyyppejä tohtorista elämänkoululaiseen. Keskustelunaihe voi olla filosofia tai auton renkaiden vaihtaminen.
Mutta tuntemani älykkäät/menestyneet naiset ovat rakentaneet koko identiteettinsä sen yhden asian ympärille. On Koulutettu Nainen, Menestynyt Nainen ja Älykäs Nainen. Näillä voisi vaikka korvata etunimet ja sukunimet. Ja näitä piirteitä korostetaan kaikessa. Miehen pitää olla samaa kuin naisenkin, tai mieluummin enemmän koska biologia ja ylöspäin katseleminen. Ja juuri näissä asioissa.Kiitos että kommentoit. Vuosikaudet duunia asian parissa ja nöyrtyminen ennen kuin pystyin kirjoittamaan noin. On mielenkiintoista, että toit sukupuolen esiin. Olen itse nainen ja ollut koko elämäni helisemässä tämän älykkyysasian kanssa. En tiedä, liittyisikö tuo kuvaamasi jako siihen, että ehkä lapsuudessa fiksuihin poikiin ja tyttöihin suhtaudutaan eri tavalla? En tiedä. Olen aina kokenut naisiin liittyvän kaikenlaista kyttäämistä ja kateutta. Ts. pojan menestys on ihan luonnollista ja kaikki kannustaa, mutta tytön kohdalla ei ole niin yksiselitteistä. En voi kieltää etteikö tämä toisi valtavat paineet ja vetäisi psyykkisen kehityksen matkan varrella ihan kieroon. On ollut tosi raskasta saada koko ajan kokea painostusta olla ennemmin miellyttävä kuin fiksu. On tehnyt mieli vain todistaa oma brainpower, mutta kukaan ei ole halunnut kiinnittää asiaan huomiota niin kauan kuin keskityn yksin siihen.
Kiitos vastauksestasi.
Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Minusta tuossa on kyse jonkinlaisesta kiltin tytön syndroomasta. Olet viitannut tunnilla, hankkinut koulutuksen, menestynyt uralla, jne. Tästä odotetaan palkintoa. Miksei kukaan noteeraa saavutuksiasi ja nousuasi sosioekonomisesti korkeampaan luokkaan?
Ja miksi deittipalvelun miehiä tuntuu kiinnostavan ihan muut asiat kuin saavutuksesi?
On totta että miehet saavat enemmän huomiota menestyksestään. Syynä tähän ei kylläkään ole patriarkaatti, vaan yllättäen naiset. Naiset suosivat menestyneitä miehiä joilla on korkea asema miesten keskinäisessä hierarkiassa, ja miehet katsovat ylöspäin kavereita jotka ovat naisten suosiossa. Harmi kyllä miehiä ei voi pakottaa muuttamaan kriteerejään samoiksi kuin naisilla. Naisethan voivat lopettaa menestyneiden miesten suosimisen, jos kriteerit halutaan tasa-arvoisiksi.
Älykkyyteen liittyy myös ongelma joka koskee molempia sukupuolia. Kun mietit onko syy sinussa vai niissä muissa, älykkyys on syy ajatella että muut eivät vain ole riittävän älykkäitä. Itsellä kesti jonkun aikaa hyväksyä että syy oli minussa. Sosiaaliset taidot olivat heikot.
Kyllä tuo kolahtaa. :( Sosiaaliset taidot voi mennä tosi kuralle, kun on niin addiktoitunut siihen omaan älylliseen kapasiteettiin ja hyväksynnän saamiseen. Hyvä pointti myös tuosta, mitä naiset suosivat. Sen verran olen saanut tolkkua omaan suosimiseen, että en niinkään katso miehen menestystä kuin sitä, miten hyvin hän kohtelee minua. Voin kertoa, että hiljaista on ollut. En tiedä, onko tässä sitten jokin kommunikaatiokatkos, ie. mies luulee, että hänen suorituksensa ovat minulle tärkeitä + tästä syntyvät riittämättömyyden pelot.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
Varmaankin et saa seuraa, kun vaikutat ilkeältä. Mun huippufiksu mieheni arvostaa kuulemma nimenomaa lempeää ja iloista luonnettani. Ystävänsäkin ovat ihan perus duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta. Joskus ollut työkavereina raivostuttavan hitaita ja hidasjärkisiä naisia. Näillä on ties kuinka mones mies kierroksessa. On avioliittoja ja avoliittoja. Usein vielä niin, että nämä miehet elättävät näitä naisia, kuskaavat näitä kuin taksikuskit ja tekevät suurimman osan kotitöistä ja hoitavat lapset. Miehet rakastavat tyhmiä naisia.
Mä näen tuon myös niin, että miehet rakastavat tyhmiä naisia siksi, että heillä on tällöin suurempi valta heihin. Naisista tehdään heiveröisiä ja tyhmiä, jotta miehet sitten voivat auttaa ja elättää heitä. Eivät pääse pakenemaan miehen suojista kun eivät pärjää yksinään.
Hetkinen.
Eikö tuossa juuri kirjoitettu siitä kuinka nainen haluaa biologisesta syistä katsoa miestä ylöspäin, ja on seksikästä kun mies tekee ja vie?
Eikö sellaisen viejämiehen ja tekijämiehen sitten kannata ottaa feminiininen nainen jota viedä? Viimeinen asia mitä tällainen mies tarvitsee on nainen "joka haastaa miehen".
Niin. No. Luonto meitä taitaa ohjata paljolti näissä parinvalinnoissa. Luonnon ohjaamaa se, että haluaa valta-aseman ja se että naiset tykkäävät olla siinä alistetussa asemassa jossain määrin.
Miehet ovat tuosta vähemmän yksimielisiä kuin naiset. Tutkimuksissa on havaittu että 20-25% miehistä haluaisi miehuiten naisen vievän. Naisista halukkaita viemään on vain kymmenesosa tuosta.
Olennainen kysymys on mitä sinä tarjoat miehelle? Jos haluat mieheltä maskuliinisia ominaisuuksia ja roolia, millaisia feminiinisiä ominaisuuksia sinussa on?
Äly, menestys, itsevarmuus, määrätietoisuus, kunnianhimo jne ovat ominaisuuksia joita naiset arvostavat miehissä, tai yleisesti arvostettuja ominaisuuksia. Nämä eivät kelpaa vastaukseksi.
Mielenkiintoista että etsit korkean ÄÖ omaavaa kumppania, vaikka toisaalta kyllä minäkin sellaista etsin mutta teoriassa. Voisin kyllä kuvitella että sinun kriteerit saattaa tiputtaa sellaisia pois jotka mahdollisesti kuuluisi tuohon sinun listaasi. Jatkan toisten jakamaa mantraa "avoimin mielin", ainakin silloin jos olet kumppania etsimässä.
t. ex malli, mensan jäsen, lukihäiriöinen peruskoulun käynyt, asiantuntija
ps. Deitti palveluissa on kerran nopeasti pyörähdetty. Ja tulen pyörähtämään ainakin kerran uudestaan mutta toivottavasti ei tarvitse enää sen jälkeen pyörähtää. Ois kiva alkaa suunnittelemaan perheen perustamista uudelleen.
Taitaa aloittajan ongelma olla ulkonäkö älykkyyden sijaan :D
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aloittajan ongelma olla ulkonäkö älykkyyden sijaan :D
:D Life hurts.
-mul ei oo ollu tollasii miehii ikin. :DDDD mun miehet on just tykänny ja kehunu, jos oon niiden mielestä ollu viisas/fiksu ja arvostanu sitä. Mut toisaalta en oo mikään autonrassaaja enkä mikään älyllä pätijä, lukija enkä mensalainen. :DDDDDDDDDDDDDD
siiis jos on huono itsetunto tai narsisti, nii sillon ei tykkää jos toinen on omasta mielestään parempi, mut jos ei oo narsisti ja on hyvä itsetunto miehel niin sillon kyl kestää myös naista joka on "parempi" :DDD
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap sinun ja ystäviesi tapauksessa on ainakin joku muu syy kuin että vika on miehissä (olet heille liian älykäs) tai tyhmissä naisissa. Et älykkyydestäsi huolimatta hokannut, että fiksut miehet ovat varattuja, mutta sinä et. Miksi näin? Ovat hekin olleet vapaita joskus.
En suoraansanoen jaksanut lukea koko aloitustasi huolella, mutta kirjoituksestasi paistaa läpi pienoinen ylemmyydentunto ja ehkä itseriittoisuus. Ethän ystäviesi kanssa viljele ajatusta että olette muiden yläpuolella?
Kovat kriteerit, arvosteleva suhtautuminen ja ylimielisyys karkoittavat varmasti osan miehistä. Useimmat miehet hakevat naisesta lämpöä ja mukavaa luonnetta. Äly ei varmastikaan ole usein listalla ykkösenä, koska parisuhteessa on toki tärkeämpiäkin ominaisuuksia kuin terävä äly, muunlainen viehätysvoima. Ja muista että parisuhde on miehillekin usein turvasatama, jossa toinen osapuoli on toivottavasti inhimillinen, rakastava ja huolehtivakin. Yhdessä pitäisi olla myös mukavaa. Äly on toki riittävässä määrin tärkeää, mutta useimmiten riittänee ns normaali fiksuus.
Tämä on todella hyvä kirjoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkään ihmisen on todella vaikeaa ylipäänsä löytää seuraa, mikäli huomio on liikaa tässä yhdessä ominaispiirteessä. Sitä kouluttaa itselleen niin vahvan tunteen siitä, että on erityinen, että se näkyy toisille ihmisille jo kaukaa ja vieraannuttaa heidät. Oma kokemus on ollut se, että kun tarpeeksi paljon tulee tilanteisiin ajatuksella 'ettekö te tajua, miten skarppi minä olen', tulos on auttamatta se, että ei, eivät ihmiset tajua. He tajuavat sen, että en ole kiva heitä kohtaan. Tätä on vaikea älykkään itsensä tajuta ja varsinkin hyväksyä. Keskinkertainen älykkyys kun ei tarkoita sitä, että ihmisellä ei silti olisi omanarvontunto kunnossa ja kyky suojella sitä. En minäkään haluaisi, että jostain ilmestyisi joku puolijumala älykkyysosamäärällä 330, joka yrittäisi koko ajan todistaa omaa ylemmyyttään. Ei kukaan ihminen vapaaehtoisesti asetu sille paikalle. Tästä on pakko päätellä, että ihmisessä on muutakin kuin se älykkyys. Älykäs ihminen ei pysty handlaamaan tätä. Älykäs ihminen, joka on nöyrtynyt tosiasioiden edessä (älykkäälle yhtä vaikeaa kuin tyhmällekin), löytää keinon kääntää tilanne edukseen.
Tämä.
Ja tuossa on iso ero sukupuolten välillä. Anteeksi. Mutta valtaosa naisista ei pysty handlaamaan älykkyyttä tai menestystä kuten miehet. Tuntemani shakkimestari ja Mensan jäsen, tai isohkon firman tj osaavat olla normaalisti kaveriporukassa jossa on monenlaisia tyyppejä tohtorista elämänkoululaiseen. Keskustelunaihe voi olla filosofia tai auton renkaiden vaihtaminen.
Mutta tuntemani älykkäät/menestyneet naiset ovat rakentaneet koko identiteettinsä sen yhden asian ympärille. On Koulutettu Nainen, Menestynyt Nainen ja Älykäs Nainen. Näillä voisi vaikka korvata etunimet ja sukunimet. Ja näitä piirteitä korostetaan kaikessa. Miehen pitää olla samaa kuin naisenkin, tai mieluummin enemmän koska biologia ja ylöspäin katseleminen. Ja juuri näissä asioissa.Kiitos että kommentoit. Vuosikaudet duunia asian parissa ja nöyrtyminen ennen kuin pystyin kirjoittamaan noin. On mielenkiintoista, että toit sukupuolen esiin. Olen itse nainen ja ollut koko elämäni helisemässä tämän älykkyysasian kanssa. En tiedä, liittyisikö tuo kuvaamasi jako siihen, että ehkä lapsuudessa fiksuihin poikiin ja tyttöihin suhtaudutaan eri tavalla? En tiedä. Olen aina kokenut naisiin liittyvän kaikenlaista kyttäämistä ja kateutta. Ts. pojan menestys on ihan luonnollista ja kaikki kannustaa, mutta tytön kohdalla ei ole niin yksiselitteistä. En voi kieltää etteikö tämä toisi valtavat paineet ja vetäisi psyykkisen kehityksen matkan varrella ihan kieroon. On ollut tosi raskasta saada koko ajan kokea painostusta olla ennemmin miellyttävä kuin fiksu. On tehnyt mieli vain todistaa oma brainpower, mutta kukaan ei ole halunnut kiinnittää asiaan huomiota niin kauan kuin keskityn yksin siihen.
Kiitos vastauksestasi.
Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Minusta tuossa on kyse jonkinlaisesta kiltin tytön syndroomasta. Olet viitannut tunnilla, hankkinut koulutuksen, menestynyt uralla, jne. Tästä odotetaan palkintoa. Miksei kukaan noteeraa saavutuksiasi ja nousuasi sosioekonomisesti korkeampaan luokkaan?
Ja miksi deittipalvelun miehiä tuntuu kiinnostavan ihan muut asiat kuin saavutuksesi?
On totta että miehet saavat enemmän huomiota menestyksestään. Syynä tähän ei kylläkään ole patriarkaatti, vaan yllättäen naiset. Naiset suosivat menestyneitä miehiä joilla on korkea asema miesten keskinäisessä hierarkiassa, ja miehet katsovat ylöspäin kavereita jotka ovat naisten suosiossa. Harmi kyllä miehiä ei voi pakottaa muuttamaan kriteerejään samoiksi kuin naisilla. Naisethan voivat lopettaa menestyneiden miesten suosimisen, jos kriteerit halutaan tasa-arvoisiksi.
Älykkyyteen liittyy myös ongelma joka koskee molempia sukupuolia. Kun mietit onko syy sinussa vai niissä muissa, älykkyys on syy ajatella että muut eivät vain ole riittävän älykkäitä. Itsellä kesti jonkun aikaa hyväksyä että syy oli minussa. Sosiaaliset taidot olivat heikot.Kyllä tuo kolahtaa. :( Sosiaaliset taidot voi mennä tosi kuralle, kun on niin addiktoitunut siihen omaan älylliseen kapasiteettiin ja hyväksynnän saamiseen. Hyvä pointti myös tuosta, mitä naiset suosivat. Sen verran olen saanut tolkkua omaan suosimiseen, että en niinkään katso miehen menestystä kuin sitä, miten hyvin hän kohtelee minua. Voin kertoa, että hiljaista on ollut. En tiedä, onko tässä sitten jokin kommunikaatiokatkos, ie. mies luulee, että hänen suorituksensa ovat minulle tärkeitä + tästä syntyvät riittämättömyyden pelot.
Hyvin mahdollista.
Voin sanoa omasta puolestani että viehätyn älykkäistä naisista jotka myös ottavat viejän roolin tarvittaessa. Ikävä kyllä useimmat muuttuvat parisuhteen osalta varsin konservatiivisiksi. Miehen kuuluu viedä ja olla naisen yläpuolella, etc. Se on jopa omituista; ensin halutaan olla vahvoja, sitten kuitenkin halutaan olla heikompia mieheen verrattuna.
Oma tilanteeni on hauskasti päinvastainen. En ole menestynyt tai kunnianhimoinen, vaan hyvinkin vahvasti oman tieni kulkija joka ärsyyntyy kehumisesta silloin kun en itse koe sitä ansaittuna (eli yleensä :D).
En osaa sanoa lohduttaako tämä, mutta tapa jolla tutkiskelet omaa luonnettasi on asia jota arvostan suuresti. Se on kiinnostava piirre ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kiitos vastauksestasi.
Älykkyyteen liittyy myös ongelma joka koskee molempia sukupuolia. Kun mietit onko syy sinussa vai niissä muissa, älykkyys on syy ajatella että muut eivät vain ole riittävän älykkäitä. Itsellä kesti jonkun aikaa hyväksyä että syy oli minussa. Sosiaaliset taidot olivat heikot.Kyllä tuo kolahtaa. :( Sosiaaliset taidot voi mennä tosi kuralle, kun on niin addiktoitunut siihen omaan älylliseen kapasiteettiin ja hyväksynnän saamiseen. Hyvä pointti myös tuosta, mitä naiset suosivat. Sen verran olen saanut tolkkua omaan suosimiseen, että en niinkään katso miehen menestystä kuin sitä, miten hyvin hän kohtelee minua. Voin kertoa, että hiljaista on ollut. En tiedä, onko tässä sitten jokin kommunikaatiokatkos, ie. mies luulee, että hänen suorituksensa ovat minulle tärkeitä + tästä syntyvät riittämättömyyden pelot.
Hyvin mahdollista.
Voin sanoa omasta puolestani että viehätyn älykkäistä naisista jotka myös ottavat viejän roolin tarvittaessa. Ikävä kyllä useimmat muuttuvat parisuhteen osalta varsin konservatiivisiksi. Miehen kuuluu viedä ja olla naisen yläpuolella, etc. Se on jopa omituista; ensin halutaan olla vahvoja, sitten kuitenkin halutaan olla heikompia mieheen verrattuna.
Oma tilanteeni on hauskasti päinvastainen. En ole menestynyt tai kunnianhimoinen, vaan hyvinkin vahvasti oman tieni kulkija joka ärsyyntyy kehumisesta silloin kun en itse koe sitä ansaittuna (eli yleensä :D).
En osaa sanoa lohduttaako tämä, mutta tapa jolla tutkiskelet omaa luonnettasi on asia jota arvostan suuresti. Se on kiinnostava piirre ihmisessä.
Kiitos. :)
Mitä käytännössä tarkoitat viemisellä? Olen monesti löytänyt itseni tilanteesta, jossa olisi pitänyt ihan kaikki aloitteet tehdä (mies siis selvästi halusi suhdetta) ja koin sellaisen totaalitilanteen vain liian raskaaksi. Nainen on kuitenkin heikompi astia, käy voimille...
Vierailija kirjoitti:
Itseään älykkäämpinä pitävät ihmiset ovat hirveän raskaita. Heitä on vaikea jaksaa juuri siitä syystä.
Mitä tarkoitat älykkäämpinä pitävillä? Eiväthän kaikki ole yhtä älykkäitä. Eikö itsestään saisi olla ylpeä, pitääkö kaikki hyvätkin omainaisuudet aina piilottaa? Veikkaan, että vika on heikossa itsetunnossasi eli huonommuuden tunteestasi kumpuaa tuollainen reaktio. Minusta (eikä monista muistakaan) ei ole raskasta vaikkapa hiihtää itseäni nopeamman hiihtäjän kanssa, näyttäytyä itseäni kauniimman kanssa tai keskustella itseäni älykkäämmän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään älykkäämpinä pitävät ihmiset ovat hirveän raskaita. Heitä on vaikea jaksaa juuri siitä syystä.
Mitä tarkoitat älykkäämpinä pitävillä? Eiväthän kaikki ole yhtä älykkäitä. Eikö itsestään saisi olla ylpeä, pitääkö kaikki hyvätkin omainaisuudet aina piilottaa? Veikkaan, että vika on heikossa itsetunnossasi eli huonommuuden tunteestasi kumpuaa tuollainen reaktio. Minusta (eikä monista muistakaan) ei ole raskasta vaikkapa hiihtää itseäni nopeamman hiihtäjän kanssa, näyttäytyä itseäni kauniimman kanssa tai keskustella itseäni älykkäämmän kanssa.
No varmaan sille enemmän-tyypille on raskasta hiihtää sinun kanssasi.
Minulla on lievästi kehitysvammainen ystävä, hän on siitä mukava että hänen sanomisensa ja tekemisensä eivät ole täysin ennustettavia niinkuin normaaliälyisillä ja älykkäillä kavereillani. Ystävälläni on erilainen ajattelutapa ja myös hyviä oivalluksia. Tai ehkä ne oivallukset syntyvät minun päässäni mutta hän saa niitä aikaiseksi enemmän kuin älykkäät ihmiset. Siksi viihdyn hänen seurassaan.
T. Äo 135
Miehen älykkyydellä ole mitään väliä, kunha kohtelee hyvin naista. Puhuu kauniisti, tiskaa sunnuntaisin ja imuroi oma-aloitteisesti, itseasiassa voisin ottaa tyhmän miehen, vaikka heti, jos edellä olevat asiat toimisi ja sänkyasiat. Mitä puhuu niin ihan sama. Naisilla on muutenkin naispuolisia ystäviä joiden kanssa käydä älykkäät keskustelut. Itseä välillä ärsyttää joutua kuuntelemaan oman miehen poliittisia jorinoita, joista tähän arki elämään ole mitään hyötyä. Ymmärtäisin, jos olisi politiikassa. Joskus ihan kivaa tietty, mutta aina. Ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kiitos vastauksestasi.
Älykkyyteen liittyy myös ongelma joka koskee molempia sukupuolia. Kun mietit onko syy sinussa vai niissä muissa, älykkyys on syy ajatella että muut eivät vain ole riittävän älykkäitä. Itsellä kesti jonkun aikaa hyväksyä että syy oli minussa. Sosiaaliset taidot olivat heikot.
Allekirjoitan tästä kyllä monta pointtia. Olin nuorempana juuri tuollainen ap:n ja muutaman kirjoittajan kaltainen, joka velloi siinä omassa älykkyydessään ja teki siitä numeron. Pitkän sinkkuuden jälkeen jouduin lopulta katsomaan peiliin ja ymmärtämään, ettei ongelma ollut huono tuuri tai hyvien miesten puute, vaan ihan se oma korvien väli. Eikä nyt puhuta siitä älykkyydestä vaan luonteesta. Ymmärsin lopulta, ettei minulla ole rahkeita niihin huippuälykkäisiin, hyvännäköisiin, hauskojen, mukaviin ja sosiaalisesti lahjakkaisiin miehiin. Ne saavat naisia jotka ovat kaikkea tätä itsekin. Itse taas olin ulkonäöltäni korkeintaan tavis+ ja luonteeltani hankala. Minusta ei mallin näköistä lempeyspakkausta olisi saanut tekemälläkään.
Nyt olen naimisissa älykkyydeltään tavallisen, komean ja sosiaalisen miehen kanssa, joka osaa ajoittain olla yhtä hankala kuin minäkin. Olen tyytyväinen valintaani enkä vaihtaisi huippuälykkääseen mutta fyysisesti vähemmän viehättävään mieheen mistään hinnasta. En enää määritä itseäni tai kanssaihmisiä älykkyyden kautta, vaan minulle älykkyys on vain yksi ominaisuus muiden joukossa. Meidän parisuhteen ja perheen kannalta sillä on merkitystä lähinnä siinä, että rahaa on sen ansiosta vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sille enemmän-tyypille on raskasta hiihtää sinun kanssasi.
Niin? Sitähän minä tuossa juuri takaa hain. Erikoista, että tuo kelle vastasin kokee asian olevan juuri toisin päin. Että hänelle on niin kauhean raskasta kun joku edes kuvittelee olevansa älykkäämpi. :D Saati sitten, että oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos osin hyvästäkin keskustelusta. Ap kiittää ja poistuu.
Osa keskustelijoista tekee rajuja sekä virheellisiä oletuksia ilman perusteita. Sellaisia vastaan en koe tarvetta esittää oikaisua. En toisaalta odottanut mitään muuta ja tiesin sohaisevani muurahaispesään. Onneksi osa tuntui ymmärtävän pointtini oikein ja heille siitä kiitos.
Et sinä mihinkään poistu vaan palaat tänäänkin lauantaina lukemaan joka ainoan viestin, joka on "lähtösi" jälkeen jätetty.
Summa summarum ap rakas: Minä olen huippuälykäs mies enkä huolisi sinua, koska et ole todellisuudessa tasoiseni, vain illuusioissasi. Suosittelen käymään kissakaupassa.
Jos täs tarkotetaan jtn äo 150 tyyliin, niin tottakai sellasille löytyy heikommin vastakappaleita. :D jotkut normi perus älykkäät löytää kaltastansa seuraa helpommin. :)
mut siis kyl moni normi itsetunnol varustettu, normi fiksu mies haluaa kyl ihan älykkään naisen. :D ei varmaa mitää yli älykästä mut jonkun perus käytännönälykkään.. :D
ehkä tyhmät miehet haluaa oikeesti tyhmän naisen, mut kyl tyhmyys herättää ärsyynnyst ja myötähäpeää aika monissa suht älykkäissä, harvempi jaksaa semmosta.
mut se, et mikä on älykästä myös riippuu ihan ihmisestä et miten kattoo asioita.
ja kauneudestahan tässä ei nyt puhuttu. :)