Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi

Vierailija
15.02.2019 |

Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.

Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.

Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.

Kommentit (471)

Vierailija
301/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aikaisemmin pidemmän, paremmin perustellun viestin, mutta se meni tarkistuslistalle.

Geneettinen älykkyys on yksi osa. Toinen, täydentävä asia on asioihin perehtyminen. Geneettisesti älykkäältä ihmiseltä ei tule kovin fiksuja argumentteja, mikäli hän ei ole perehtynyt taustainformaatioon. Tämän takia usein hyvinkin älykkäät ihmiset eivät ole kovinkaan hyödyllisiä esim. työelämässä.

Parisuhteessa itse arvostan enemmän kemiaa & empatiaa. En pelkää fiksuja naisia ja voisin olla hyvinkin itseäni fiksumman kanssa parisuhteessa, mutta enemmän arvostan arkipäiväisessä elämässä empatiaa.

Fiksulle miehelle on parasta empaattinen nainen.Fiksuille naisille empaattinen mies,mutta jotkut heistä vaativat koko pakettia, ihmettelevät vielä kun sopivaa ei löydy.Hieman itsetutkistelua olisi paikallaan.

Mitä tarkoitat empaattisella? Minä näen sen hyvin kapeana luonteen osa-alueena. Sulkeeko empaattisuus pois paljonkin muita asioita? Sulkeeko empaattisuus mielestäsi pois esim. kyvyn abstraktiin ajatteluun, kunnianhimoon tai loogisuuteen? Kysyn, koska en ymmärrä mitä ihmettä empaattisuuden toistelemisella ajat takaa.

Jos jostakin (käsittämättömästä) syystä tarkoitat empaattisella miehellä ns. pehmeää, koti-isätyyppiä, sellainen ei ole kaikkien naisten mielestä miehen ominaisuutena seksuaalisesti kovinkaan puoleensavetävää.[/quote

Vastaus,

Sorry,tarkoitin lähinnä partnereita jotka jaksavat näitten äo 130+ kanssa.Tuntemani ovat todella haastavia luonteita. Vailla huumoria, empatiaa.Rautalangasta saa vääntää sosiaaliset kuviot. Ei näitten kanssa suhteessa muut kun empaatikot jaksa,hehän nyt ymmärtävät ja rakastavat ufojakin.

Voin vielä lisätä,sana empatia on ilmeisesti härille tässä se punanen viitta? Johtuisiko sen puutteesta.

Vierailija
302/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkään ihmisen on todella vaikeaa ylipäänsä löytää seuraa, mikäli huomio on liikaa tässä yhdessä ominaispiirteessä. Sitä kouluttaa itselleen niin vahvan tunteen siitä, että on erityinen, että se näkyy toisille ihmisille jo kaukaa ja vieraannuttaa heidät. Oma kokemus on ollut se, että kun tarpeeksi paljon tulee tilanteisiin ajatuksella 'ettekö te tajua, miten skarppi minä olen', tulos on auttamatta se, että ei, eivät ihmiset tajua. He tajuavat sen, että en ole kiva heitä kohtaan. Tätä on vaikea älykkään itsensä tajuta ja varsinkin hyväksyä. Keskinkertainen älykkyys kun ei tarkoita sitä, että ihmisellä ei silti olisi omanarvontunto kunnossa ja kyky suojella sitä. En minäkään haluaisi, että jostain ilmestyisi joku puolijumala älykkyysosamäärällä 330, joka yrittäisi koko ajan todistaa omaa ylemmyyttään. Ei kukaan ihminen vapaaehtoisesti asetu sille paikalle. Tästä on pakko päätellä, että ihmisessä on muutakin kuin se älykkyys. Älykäs ihminen ei pysty handlaamaan tätä. Älykäs ihminen, joka on nöyrtynyt tosiasioiden edessä (älykkäälle yhtä vaikeaa kuin tyhmällekin), löytää keinon kääntää tilanne edukseen.

Tämä.

Ja tuossa on iso ero sukupuolten välillä. Anteeksi. Mutta valtaosa naisista ei pysty handlaamaan älykkyyttä tai menestystä kuten miehet. Tuntemani shakkimestari ja Mensan jäsen, tai isohkon firman tj osaavat olla normaalisti kaveriporukassa jossa on monenlaisia tyyppejä tohtorista elämänkoululaiseen. Keskustelunaihe voi olla filosofia tai auton renkaiden vaihtaminen.

Mutta tuntemani älykkäät/menestyneet naiset ovat rakentaneet koko identiteettinsä sen yhden asian ympärille. On Koulutettu Nainen, Menestynyt Nainen ja Älykäs Nainen. Näillä voisi vaikka korvata etunimet ja sukunimet. Ja näitä piirteitä korostetaan kaikessa. Miehen pitää olla samaa kuin naisenkin, tai mieluummin enemmän koska biologia ja ylöspäin katseleminen. Ja juuri näissä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oletuksella että ap on niin älykäs kuin väittää olevansa:

Ap on hyvä esimerkki siitä miksei erittäin korkea ÄÖ ole mikään valtti, etenkään naisella koska miehiä harvoin kiinnostaa naisen raha ja status joiden hankkimisessa se auttaa.

Tuskin olen ainoa josta tuntuu kuin keskustelisi vähän "hitaan" ihmisen kanssa. Ap:lle joutuu vääntämään yksinkertaisetkin sosiaalisuuteen ja empatiaan liittyvät asiat rautalangasta, eikä viesti silti mene perille.

t. typerys, ÄÖ 110

304/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräistä korkeampi älykkyys korreloi sellaisten persoonallisuuden piirteiden kanssa, jotka voivat selittää pitkäaikaista sinkkuutta, esim. älykäs on tutkitusti kriittisempi. Eli ainakin tällaisen mutkan kautta ap:n pohdinnat voivat pitää paikkansa.

Vielä kiinnostavampaa minusta on pohdinta, ovatko tietyt persoonallisuuspiirteet laajemmin keskimääräistä yleisempiä pitkäaikaisilla sinkuilla. Luin äskettäin Psychology Today -lehden artikkelin pitkäaikaisten sinkkujen (myös elämänmittaisten sinkkujen) persoonallisuuspiirteistä. Sinkkunaiset mm. olivat optimistisempia ja kokivat enemmän henkistä kasvua elämän varrella kuin naimisissa olevat naiset keskimäärin.

Merkittävä ero oli siinä, onko sinkkuna eläminen ok sinkulle vai kokeeko hän sinkkuutensa itsetuntoon vaikuttavaksi ongelmaksi. Pitkäaikaiset sinkut, joille sinkkuus oli ok ja jotka eivät pelänneet sinkkuna pysymistä tulevaisuudessa, saivat persoonallisuustutkimuksista tuloksia, jotka ennustavat henkistä hyvinvointia: mm. korkea avoimuus, alhainen neuroottisuus, korkea tunnollisuus, korkea sopuisuus.

https://www.psychologytoday.com/au/blog/living-single/201902/the-person… .

Vierailija
305/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aikaisemmin pidemmän, paremmin perustellun viestin, mutta se meni tarkistuslistalle.

Geneettinen älykkyys on yksi osa. Toinen, täydentävä asia on asioihin perehtyminen. Geneettisesti älykkäältä ihmiseltä ei tule kovin fiksuja argumentteja, mikäli hän ei ole perehtynyt taustainformaatioon. Tämän takia usein hyvinkin älykkäät ihmiset eivät ole kovinkaan hyödyllisiä esim. työelämässä.

Parisuhteessa itse arvostan enemmän kemiaa & empatiaa. En pelkää fiksuja naisia ja voisin olla hyvinkin itseäni fiksumman kanssa parisuhteessa, mutta enemmän arvostan arkipäiväisessä elämässä empatiaa.

Fiksulle miehelle on parasta empaattinen nainen.Fiksuille naisille empaattinen mies,mutta jotkut heistä vaativat koko pakettia, ihmettelevät vielä kun sopivaa ei löydy.Hieman itsetutkistelua olisi paikallaan.

Mitä tarkoitat empaattisella? Minä näen sen hyvin kapeana luonteen osa-alueena. Sulkeeko empaattisuus pois paljonkin muita asioita? Sulkeeko empaattisuus mielestäsi pois esim. kyvyn abstraktiin ajatteluun, kunnianhimoon tai loogisuuteen? Kysyn, koska en ymmärrä mitä ihmettä empaattisuuden toistelemisella ajat takaa.

Jos jostakin (käsittämättömästä) syystä tarkoitat empaattisella miehellä ns. pehmeää, koti-isätyyppiä, sellainen ei ole kaikkien naisten mielestä miehen ominaisuutena seksuaalisesti kovinkaan puoleensavetävää.[/quote

Vastaus,

Sorry,tarkoitin lähinnä partnereita jotka jaksavat näitten äo 130+ kanssa.Tuntemani ovat todella haastavia luonteita. Vailla huumoria, empatiaa.Rautalangasta saa vääntää sosiaaliset kuviot. Ei näitten kanssa suhteessa muut kun empaatikot jaksa,hehän nyt ymmärtävät ja rakastavat ufojakin.

Voin vielä lisätä,sana empatia on ilmeisesti härille tässä se punanen viitta? Johtuisiko sen puutteesta.

Kanssasi on turhauttavaa keskustella siksi, ettet tunnu osaavan perustella näkemystäsi. Empatia on samanlainen luonteenpiirre esimerkiksi anteliaisuuden, joustavuuden ja seurallisuuden kanssa. Miksi juuri empaattinen olisi hyvä kumppani? Miksei kuvittelet älykkään ihmisen hakevan empaattista ihmistä? Älykäs voi olla hyvin empaattinen enkä usko pätkääkään siihen, että juuri empaattisuus olisi mitenkään merkityksensä tekijä kahden ihmisen välisen kiinnostuksen heräämisessä.

Itse en seurustelisi empatiakyvyttömän ihmisen kanssa. Minusta empatia on kykyä asettua toisen asemaan ja sitä löytyy kaikilta ihmisiltä, jotka eivät ole psykopaatteja tai sosiopaatteja.

Vierailija
306/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ap aika epätavallisia ystäviä. Ä0 140 tai sen yli on vain n. 0.3-0.4 prosentilla väestöstä.

https://www.iqcomparisonsite.com/iqtable.aspx

ÄO-testien keskihajontaa on muutettu 2000-luvulla.

En ole ap, kirjoitin aiemmin, minulla äo testattu 144. Minulla ei ole hyviä ystäviä kuin yksi, poikkeuksellisen älykäs myös.

Lapseni on myös huippuälykäs, älykkyyshän tutkitusti periytyy äidiltä.

Puolisoni on hyvin normaali ja se riittää minulle.

Väität että äo:si on 144 ja silti usko täysin epätieteelliseen hölynpölyyn että älykkyys periytyy äidiltä. Itse olen kuvitellut että tällaisiin legendoihin uskovat vain kouluttamattomat typerykset mutta ehkä se naisten älykkyys on erilaista korkeallakin tasolla...

Vierailija
307/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkään ihmisen on todella vaikeaa ylipäänsä löytää seuraa, mikäli huomio on liikaa tässä yhdessä ominaispiirteessä. Sitä kouluttaa itselleen niin vahvan tunteen siitä, että on erityinen, että se näkyy toisille ihmisille jo kaukaa ja vieraannuttaa heidät. Oma kokemus on ollut se, että kun tarpeeksi paljon tulee tilanteisiin ajatuksella 'ettekö te tajua, miten skarppi minä olen', tulos on auttamatta se, että ei, eivät ihmiset tajua. He tajuavat sen, että en ole kiva heitä kohtaan. Tätä on vaikea älykkään itsensä tajuta ja varsinkin hyväksyä. Keskinkertainen älykkyys kun ei tarkoita sitä, että ihmisellä ei silti olisi omanarvontunto kunnossa ja kyky suojella sitä. En minäkään haluaisi, että jostain ilmestyisi joku puolijumala älykkyysosamäärällä 330, joka yrittäisi koko ajan todistaa omaa ylemmyyttään. Ei kukaan ihminen vapaaehtoisesti asetu sille paikalle. Tästä on pakko päätellä, että ihmisessä on muutakin kuin se älykkyys. Älykäs ihminen ei pysty handlaamaan tätä. Älykäs ihminen, joka on nöyrtynyt tosiasioiden edessä (älykkäälle yhtä vaikeaa kuin tyhmällekin), löytää keinon kääntää tilanne edukseen.

Ei ole, vaan ehkä määrätynlaisen itseään täynnä olevan älykkään. Maailmassa on vaikka kuinka paljon vähintään yli 105 äo:n älykkäitä ja monet heistä on onnellisesti naimissa. Jopa niin onnellisesti, että älykkyys ja menestys korreloi positiivisesti avioliiton keston suhteen. Keskinkertainen älykkyys on 100 ja puhumme siis jo yli miljoonasta ihmisestä pelkästään Suomessa, jotka kuuluvat tuohon ryhmään, jotka pääsevät siis tuohon keskimääräistä älykkäämpien ryhmään.

Jotenkin vallalle päässyt käsitys kuinka älykkään on pakko olla outo ja erikoinen on hassua. Esimerkiksi otetaan Steve Jobs, vaikka Bill Gates voisi aivan hyvin toimia älykkään ihmisen stereotypiana. Amal Clooneyn on pakosta oltava hyvin älykäs jo asemansa puolesta, miksei häntä ole otettu edustamaan tyypillistä älykästä naista? Mies, lapsia ja ystäviä. Ketään ei vaikuta puhuvan hänestä pahaa.

Huonosti käyttäytyvä itseään täynnä ihminen on vain ja ainoastaan sitä, eikä sitä kuuluu yhdistää älyyn. Älykäs ihminen voi olla sosiaalisesti taitava, kaunis, ystävällinen ja saada aikaan paljon hyvää ja viihtyä siinä missä tyhmäkin. Asenne toisin, kuin äly ei ole synnynnäistä.

Vierailija
308/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kestä sitä jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi.

Tää on niin totta. Joskus ollut työkavereina raivostuttavan hitaita ja hidasjärkisiä naisia. Näillä on ties kuinka mones mies kierroksessa. On avioliittoja ja avoliittoja. Usein vielä niin, että nämä miehet elättävät näitä naisia, kuskaavat näitä kuin taksikuskit ja tekevät suurimman osan kotitöistä ja hoitavat lapset. Miehet rakastavat tyhmiä naisia.

Mä näen tuon myös niin, että miehet rakastavat tyhmiä naisia siksi, että heillä on tällöin suurempi valta heihin. Naisista tehdään heiveröisiä ja tyhmiä, jotta miehet sitten voivat auttaa ja elättää heitä. Eivät pääse pakenemaan miehen suojista kun eivät pärjää yksinään.

Vierailija
309/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ap aika epätavallisia ystäviä. Ä0 140 tai sen yli on vain n. 0.3-0.4 prosentilla väestöstä.

https://www.iqcomparisonsite.com/iqtable.aspx

ÄO-testien keskihajontaa on muutettu 2000-luvulla.

En ole ap, kirjoitin aiemmin, minulla äo testattu 144. Minulla ei ole hyviä ystäviä kuin yksi, poikkeuksellisen älykäs myös.

Lapseni on myös huippuälykäs, älykkyyshän tutkitusti periytyy äidiltä.

Puolisoni on hyvin normaali ja se riittää minulle.

Väität että äo:si on 144 ja silti usko täysin epätieteelliseen hölynpölyyn että älykkyys periytyy äidiltä. Itse olen kuvitellut että tällaisiin legendoihin uskovat vain kouluttamattomat typerykset mutta ehkä se naisten älykkyys on erilaista korkeallakin tasolla...

No keneltä se periytyy? Naapurin koiralta?

Vierailija
310/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ja tuossa on iso ero sukupuolten välillä. Anteeksi. Mutta valtaosa naisista ei pysty handlaamaan älykkyyttä tai menestystä kuten miehet. Tuntemani shakkimestari ja Mensan jäsen, tai isohkon firman tj osaavat olla normaalisti kaveriporukassa jossa on monenlaisia tyyppejä tohtorista elämänkoululaiseen. Keskustelunaihe voi olla filosofia tai auton renkaiden vaihtaminen.

Mutta tuntemani älykkäät/menestyneet naiset ovat rakentaneet koko identiteettinsä sen yhden asian ympärille. On Koulutettu Nainen, Menestynyt Nainen ja Älykäs Nainen. Näillä voisi vaikka korvata etunimet ja sukunimet. Ja näitä piirteitä korostetaan kaikessa. Miehen pitää olla samaa kuin naisenkin, tai mieluummin enemmän koska biologia ja ylöspäin katseleminen. Ja juuri näissä asioissa.

Kiitos että kommentoit. Vuosikaudet duunia asian parissa ja nöyrtyminen ennen kuin pystyin kirjoittamaan noin. On mielenkiintoista, että toit sukupuolen esiin. Olen itse nainen ja ollut koko elämäni helisemässä tämän älykkyysasian kanssa. En tiedä, liittyisikö tuo kuvaamasi jako siihen, että ehkä lapsuudessa fiksuihin poikiin ja tyttöihin suhtaudutaan eri tavalla? En tiedä. Olen aina kokenut naisiin liittyvän kaikenlaista kyttäämistä ja kateutta. Ts. pojan menestys on ihan luonnollista ja kaikki kannustaa, mutta tytön kohdalla ei ole niin yksiselitteistä. En voi kieltää etteikö tämä toisi valtavat paineet ja vetäisi psyykkisen kehityksen matkan varrella ihan kieroon. On ollut tosi raskasta saada koko ajan kokea painostusta olla ennemmin miellyttävä kuin fiksu. On tehnyt mieli vain todistaa oma brainpower, mutta kukaan ei ole halunnut kiinnittää asiaan huomiota niin kauan kuin keskityn yksin siihen.

Vierailija
311/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä harmi että älykkäät naiset jäävät ilman kumppania ja lapsia, onneksi älykkäät miehet tuottavat aika paljon jälkeläisiä. Soisin kuitenkin että mahdollisimman moni keskivertoa älykkäämpi henkilö lisääntyisi mahdollisimman paljon, mieluimmin kaltaisensa kanssa.

Vierailija
312/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Joskus ollut työkavereina raivostuttavan hitaita ja hidasjärkisiä naisia. Näillä on ties kuinka mones mies kierroksessa. On avioliittoja ja avoliittoja. Usein vielä niin, että nämä miehet elättävät näitä naisia, kuskaavat näitä kuin taksikuskit ja tekevät suurimman osan kotitöistä ja hoitavat lapset. Miehet rakastavat tyhmiä naisia.

Mä näen tuon myös niin, että miehet rakastavat tyhmiä naisia siksi, että heillä on tällöin suurempi valta heihin. Naisista tehdään heiveröisiä ja tyhmiä, jotta miehet sitten voivat auttaa ja elättää heitä. Eivät pääse pakenemaan miehen suojista kun eivät pärjää yksinään.

Hetkinen.

Eikö tuossa juuri kirjoitettu siitä kuinka nainen haluaa biologisesta syistä katsoa miestä ylöspäin, ja on seksikästä kun mies tekee ja vie?

Eikö sellaisen viejämiehen ja tekijämiehen sitten kannata ottaa feminiininen nainen jota viedä? Viimeinen asia mitä tällainen mies tarvitsee on nainen "joka haastaa miehen".

Vierailija
313/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan ehkä määrätynlaisen itseään täynnä olevan älykkään. Maailmassa on vaikka kuinka paljon vähintään yli 105 äo:n älykkäitä ja monet heistä on onnellisesti naimissa. Jopa niin onnellisesti, että älykkyys ja menestys korreloi positiivisesti avioliiton keston suhteen. Keskinkertainen älykkyys on 100 ja puhumme siis jo yli miljoonasta ihmisestä pelkästään Suomessa, jotka kuuluvat tuohon ryhmään, jotka pääsevät siis tuohon keskimääräistä älykkäämpien ryhmään.

Jotenkin vallalle päässyt käsitys kuinka älykkään on pakko olla outo ja erikoinen on hassua. Esimerkiksi otetaan Steve Jobs, vaikka Bill Gates voisi aivan hyvin toimia älykkään ihmisen stereotypiana. Amal Clooneyn on pakosta oltava hyvin älykäs jo asemansa puolesta, miksei häntä ole otettu edustamaan tyypillistä älykästä naista? Mies, lapsia ja ystäviä. Ketään ei vaikuta puhuvan hänestä pahaa.

Huonosti käyttäytyvä itseään täynnä ihminen on vain ja ainoastaan sitä, eikä sitä kuuluu yhdistää älyyn. Älykäs ihminen voi olla sosiaalisesti taitava, kaunis, ystävällinen ja saada aikaan paljon hyvää ja viihtyä siinä missä tyhmäkin. Asenne toisin, kuin äly ei ole synnynnäistä.

Tarkoitin tässä älykkäällä ihmistä, joka on selvästi yli 120. Parhaimmat mahdollisuudet pärjäämiseen elämässä on nimenomaan 105-120 ÄO:lla varustetulla ihmisellä. Pieni etu muihin nähden mutta ei liian suuri niin että tulee selvä vieraantuminen.

Vierailija
314/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen.

Eikö tuossa juuri kirjoitettu siitä kuinka nainen haluaa biologisesta syistä katsoa miestä ylöspäin, ja on seksikästä kun mies tekee ja vie?

Eikö sellaisen viejämiehen ja tekijämiehen sitten kannata ottaa feminiininen nainen jota viedä? Viimeinen asia mitä tällainen mies tarvitsee on nainen "joka haastaa miehen".

Tämä on asia joka ei vain mene naisille perille.

Sukupuolten välinen jännite on magneetti, eikä rima. Se ei mene niin että maskuliininen mies saa kicksejä vahvasta naisesta jonka kanssa kisaa miehissä arvostetuissa piirteissä, lopulta voittaen jotta nainen saa kaipaamansa ylöspäin katsomisen kokemuksen.
Mitä feminiinisempi olet, sitä maskuliinisempia miehiä vedät puoleesi.

Ja sen mikä on feminiinistä, määrittvät miehet. Aivan samalla tavalla kuin sen mikä on maskuliinista, määrittävät naiset. Joo ei auta että olet omalla vahvalla tavallasi naisellinen, sitten vain katselemaan niitä pehmomiehiä jotka ovat omalla tavallaan miehekkäitä.

Vierailija
315/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen.

Niin. No. Luonto meitä taitaa ohjata paljolti näissä parinvalinnoissa. Luonnon ohjaamaa se, että haluaa valta-aseman ja se että naiset tykkäävät olla siinä alistetussa asemassa jossain määrin.

Vierailija
316/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään älykkäämpinä pitävät ihmiset ovat hirveän raskaita. Heitä on vaikea jaksaa juuri siitä syystä.

Vierailija
317/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen  heittämällä äo >140-nainen ja en nyt allekirjoita ap:n väitettä täysin. Olen löytänyt juuri sellaisen parisuhteen, jota haluan ja tarvitsen.

Osa näistä "olen älykäs nainen enkä siksi löydä miestä!"-valittajista eivät vain ole niin fiksuja mitä luulevat olevansa. Ette varmasti löydä, koska vaatimustasonne ei ole realistinen.

On totta, että älykkäälle miehelle kelpaa monesti tyhmempi nainen. Mutta kuinka paljon tyhmempi? Omien kokemuksieni mukaan huippuälykkäälle miehelle aika harvoin kelpa tyhmä nainen, ja siksi näissäkin on paljon ikisinkkuja. Huippuälykkäissä on joidenkin lähteiden mukaan noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tällöin älykkäällä naisella on ainakin parempi mahdollisuus löytää yhtä älykäs kumppani. 

Sitten nämä, jotka valittavat kun joku kehtaa mainita älykkyydestään ja siitä, miten se kaventaa parinvalintamahdollisuuksia. Ei kai teiltä voi odottaakkaan ymmärrystä. Vaikkei käytännön elämässä missään nimessä ole niin, että ÄO:iden 60 ja 100 välillä on samanlainen harppaus  kuin ÄO:iden 100 ja 140, on vaikeaa kokea esimerkiksi yhteenkuuluvuuden, ihailun ja tasa-arvon tunteita jos toisesta tulee sellainen olo, ettei se kulje samalla aallonpituudella.

Tyhmempi kumppani näkyy arjessa. Hän ei viehätä sinua, saattaa nauraa erikoisille kiinnostuksenkohteillesi ja alat kaivata älykästä juttuseuraa muualta. Minkä itse koin joskus haittaavimmaksi, oli se miten en kokenut parisuhteen mies-naisdynamiikkaa kun pystyin pyörittelemään toista miten huvittaa. Kyllä, huippuälykäskin nainen voi haluta olla naisen roolissa parisuhteessaan, vaikka olisi kuinka vahva ja itsenäinen monessa asiassa. Tyhmempi kumppani ei viehättänyt minua myöskään seksuaalisesti.

Ja viimeisenä: huippuälykäskin mies voi kaivata  naiselta ennenkaikkea ulkonäköä ja naisellisuutta. Kyllä ulkonäkö merkitsee monellle paljon. Siinä 135 älykkyysosamäärällä varustettu mies valitsee miettimättä äö 120-missin kuin äö 145 harakan.

Vierailija
318/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti erittäin älykkäänä miehenä ei tulisi mieleenkään tutustua naiseen, joka pitää keskivertoälykästä ihmistä kehitysvammaisena. Ei minulla ole koskaan tullut tuollaista vaikutelmaa muista ihmisistä. Päinvastoin, tunnistan jokaisessa ihmisessä olevan jonkin lahjakkuuden ja pyrin oppimaan. Mikähän mahtaa olla syy jos aloittajan kaltaisella asenteella jää sinkuksi? Viisaus ja älykkyys ei näköjään liity toisiinsa.

Jos olet oikeasti erittäin älykäs, kuten väität, ymmärsit tahallasi väärin mitä tuossa tarkoitettiin. Tarkoitushan oli valaista älyltään keskimääräisille ihmisille sitä, miltä ap:sta tuntuisi seurustella selvästi itseään vähemmän älykkään henkilön kanssa. Nämä kaikki ap:ta ja tämän ylimielistä asennetta solvaavat kirjoittajat vain eivät ymmärtäneet tätä, eivätkä siis pysähdy miettimään kuinka mielellään he itse seurustelisivat kehitysvammaisen kanssa (vaikka kovin inklusiivisesti näistä tässä keskustelussa puhuvatkin, osoittaakseen omaa avarakatseisuuttaan..). Ja että jos (kun) eivät mielellään, onko se oikeasti merkki ikävästä luonteesta, vai sittenkin ihan vain normaalia ja ymmärrettävää.

Käden ja jalan suhde vastaa käsineen ja kengän suhdetta. Samoin poikkeuksellisen älykkään ja ÄO100-tyypin suhde vastaa keskivertoälykkään ja kehitysvammaisen suhdetta. Ei tästä seuraa, että ap pitää normaaleja ihmisiä kehitysvammaisina, eikä tuon tajuaminen vaadi mitenkään erityisen korkeaa älykkyyttä edes. Ainakin toivon niin. Koska jos vaatii, niin minua suoraan sanoen huolettaa ihmiskunnan tulevaisuus.

t. 104

Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan sanottu, niin harvat älykkäät näkevät sen noin, ja harva älykäs haluaa seurustella ihmisen kanssa joka ajattelee noin. Ei kyse ole siitä etteikö tässä olisi ymmärretty mitä ap tarkoittaa. On ymmärretty eikä edelleenkään jaeta tuota ajatusmallia tai pystytä arvostamaan ihmistä joka näkee maailman ja muut ihmiset noin.

-Eri

Vastaa minulle yhteen kysymykseen. Lähtisitkö parisuhteeseen kehitysvammaisen kanssa?

Miten se tähän liittyy? En, minusta se on hyväksikäyttöä. Itseäni selvästi vähemmän älykkään, terveen täysvaltaisen aikuisen kanssa kyllä. Eivät nämä ole sama asia, ja kuten sanoin, niin monet älykkäätkään eivät halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka vertaa näitä toisiinsa.

Samanlaiselta hyväksikäytöltä tuntuu seurustelu itseään reilusti tyhmemmän ihmisen kanssa, voin kertoa. Ainakin näin naisena. Tällaisessa tilanteessa voin mielin määrin manipuloida kumppaniani ja saan hänet haluamaan asioita, joita ilman minua hän ei haluaisi. Tuntiessani seurustelevani marionetin kanssa, ei kumppanuudesta voida puhua. Seksin harrastaminen tällaisen itseään heikkolahjaisemman kanssa ei sekään tunnu muulta, kuin hyväksikäytöltä. Näin naisena ja vaikka mies nauttisi.

No tässä nyt minusta puhutaan vähän muustakin kuin älykkyydestä. Tai sanotaan, että ainakin se älykkyyden määritelmä menee sitten perinteisten Mensan testien ohi. Olen itse testattuna huomattavasti keskimääräistä älykkäämpi ja tunnen joitakin 140+ ihmisiä, jopa yhden 160+. En kuitenkaan koe olevani erityisen lahjakas manipuloija enkä saa tätä vaikutelmaa myöskään muista tuntemistani älykkäistä ihmisistä. No, lukuunottamatta yhtä, jolla on kyllä älykkyyden lisäksi jonkinlaisia psyko- tai sosiopaattipiirteitä (myöntänyt tämän itsekin). Tässä lienee luonnekysymyksiäkin mukana, älykkäimmät itse tuntemani naiset sattuvat olemaan luonteeltaan melko suoria, eikä heillä näyttäisi olevan juuri taipumusta edes yrittää manipuloida muita ihmisiä.

Vierailija
319/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Kiitos että kommentoit. Vuosikaudet duunia asian parissa ja nöyrtyminen ennen kuin pystyin kirjoittamaan noin. On mielenkiintoista, että toit sukupuolen esiin. Olen itse nainen ja ollut koko elämäni helisemässä tämän älykkyysasian kanssa. En tiedä, liittyisikö tuo kuvaamasi jako siihen, että ehkä lapsuudessa fiksuihin poikiin ja tyttöihin suhtaudutaan eri tavalla? En tiedä. Olen aina kokenut naisiin liittyvän kaikenlaista kyttäämistä ja kateutta. Ts. pojan menestys on ihan luonnollista ja kaikki kannustaa, mutta tytön kohdalla ei ole niin yksiselitteistä. En voi kieltää etteikö tämä toisi valtavat paineet ja vetäisi psyykkisen kehityksen matkan varrella ihan kieroon. On ollut tosi raskasta saada koko ajan kokea painostusta olla ennemmin miellyttävä kuin fiksu. On tehnyt mieli vain todistaa oma brainpower, mutta kukaan ei ole halunnut kiinnittää asiaan huomiota niin kauan kuin keskityn yksin siihen.

Kiitos vastauksestasi.

Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Minusta tuossa on kyse jonkinlaisesta kiltin tytön syndroomasta. Olet viitannut tunnilla, hankkinut koulutuksen, menestynyt uralla, jne. Tästä odotetaan palkintoa. Miksei kukaan noteeraa saavutuksiasi ja nousuasi sosioekonomisesti korkeampaan luokkaan?

Ja miksi deittipalvelun miehiä tuntuu kiinnostavan ihan muut asiat kuin saavutuksesi?

On totta että miehet saavat enemmän huomiota menestyksestään. Syynä tähän ei kylläkään ole patriarkaatti, vaan yllättäen naiset. Naiset suosivat menestyneitä miehiä joilla on korkea asema miesten keskinäisessä hierarkiassa, ja miehet katsovat ylöspäin kavereita jotka ovat naisten suosiossa. Harmi kyllä miehiä ei voi pakottaa muuttamaan kriteerejään samoiksi kuin naisilla.  Naisethan voivat lopettaa menestyneiden miesten suosimisen, jos kriteerit halutaan tasa-arvoisiksi.

Älykkyyteen liittyy myös ongelma joka koskee molempia sukupuolia. Kun mietit onko syy sinussa vai niissä muissa, älykkyys on syy ajatella että muut eivät vain ole riittävän älykkäitä. Itsellä kesti jonkun aikaa hyväksyä että syy oli minussa. Sosiaaliset taidot olivat heikot.

Vierailija
320/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.

Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.

Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.

Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.

Mitä sitten?

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme