Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi

Vierailija
15.02.2019 |

Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.

Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.

Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.

Kommentit (471)

Vierailija
281/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa siltä että pissaa on hyvin päässä. Heti aloitusviestistä käy ilmi syy siihen miksi hän ja typerät kaverinsa ovat sinkkuja. Voin paljastaa salaisuuden: se ei johdu miehistä.

Vierailija
282/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini neuvoi aikoinaan että älä paljasta miten sulla leikkaa miehille,eivät pidä itteeään viisaimmista naisista. En ole varmaankaan ainoa tyttönen joka tämmösen neuvon saanut.

Ymmärrän että monessa viisaassa on sitä ihme näpsäyttelijän vikaa,mikä saakin sitten sulhas/morsian ehdokkaat sekä ystävät katoamaan ympäriltä. Mutta onhan se ihan mukavaakin kissan kanssa elää.

No aika haastavaa olisi pitää älykkyys vakan alla. Ja miksi ihmeessä? Mitä väliä jos se ärsyttää miehiä, parempi vaan kun tyhmät karsiintuu matkan varrella pois.

En kyllä kestäisi olla jonkun itseäni tyhmemmän kanssa. Onhan se haastavaa löytää kumppani, mutta ei mikään mahdoton tehtävä, koska liikun sellaisissa porukoissa, joissa on yhtä älykkäitä kuin itsekki olen.

Olen monesta asiasta samaa mieltä ap:n kanssa, paitsi siinä, että minä huomaan ketkä ovat itseäni tyhmempiä mutta selvästi myös ne ketkä ovat älykkäämpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ongelmahan tuli jo ilmi.

Ap:lle ei riitä älykkyys. Miehen pitää olla lisäksi komea, menestynyt, charmantti ja sosiaalisesti taitava.

Ap:sta itsestään tulee mieleen sosiaalisesti taidoton, koppava töksäyttelijä joka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin oikeasti on. Mikähän siinä on että älykkäillä, tai ihmisillä jotka kuvittelevat olevansa älykkäitä, on tämä piirre? Kyvyttömyys arvioida sosiaalisia taitojaan ja pehmeitä piirteitään realistisesti.

Vierailija
284/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanjäristys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanjäristys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen kumppanin täytyy olla erityisen älykäs? Itselläni on myös korkea ÄO, mutta en ole ikinä kokenut mitenkään tarpeelliseksi että esim. kaverini tai puolisoni olisivat älykkäitä. Sellainen ihan tavallinen riittää. Mieheni on ammatiltaan kokki, eikä varmasti matemaattis-loogisessa mielessä lähellekään yhtä älykäs kuin minä, mutta mitä merkitystä sillä arjessa on? 

Älykkyysosamäärätesti testaa ns. yleistä älykkyyttä, joka korreloi vahvasti kaikkien muidenkin henkisten taitojen kanssa. Jos olet löytänyt itsellesi ihmisen, jolla on matala ÄO, mutta hän osaa silti esim riidellä viisaasti, kehua, tukea, kuunnella, purkaa tunteitaan, ottaa vastuuta ja kasvattaa jälkeläisiä viisaasti, olet löytänyt harvinaisen poikkeuksen.

Tarkoitatko tässä yhteydessä matalalla älykkyydellä jotain 100 paikkeilla olevaa. Jos tarkoitat, niin väitteesi ei pidä paikkaansa. Noissa luettelemissasi asioissa tärkeiksi muodostuvat esim. empatia, kasvuympäristöstä opitut asiat, kiintymysmalli jne. Tietysti, jos älykkyys menee vaikkapa alle 80, niin vaikutuksia alkaa näkyä laajemmin.

Miksi käyttäisin matalasta älykkyydestä rajaa 100, kun sehän on keskiverto jo ihan määritelmällisesti?

Kuitenkin, ihminen, jolla ei ole tarpeeksi älykkyyttä, ei pysty käyttämään mitään mainitsemistasi työkaluista. Sellainen ihminen ei osaa katsoa itseään ulkopuolelta, vaan vetää tunteella ja hormoneilla. Tai näin siis keskimäärin. Poikkeuksia tietenkin on.

Minun pointtini (mitä ei siis suurin osa ihmisistä ihan oikeasti tiedä) on se, että älykkäät ihmiset osaavat keskimäärin myös paremmin nämä "pehmeät taidot". Yleinen harhaluulo (kuten tässä viestiketjussa moneen kertaan tulee vastaan) on se, että älykkyyden kasvaessa se on jostain muualta pois ja nimenomaan sosiaalisista taidoista.

Ne jotka tänne tulevat väittämään että toi älykkäiden sosiaalinen kömpelyys on harhaluulo ovat just näitä äo 130+.En todellakaan usko että saavat kannatusta meiltä normi tallaajilta.Kyllä aika ufoja ovat.Tämäkin ketju osoittaa että näin on.

Vierailija
285/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. tuo kömpelö vertaus ap/keskiverto/kehitysvammainen osoittaa ettei ap tiedä aiheesta mitään.

Vuorovaikutustilanteissa ÄÖ ei toimi lineaarisesti. Ero 140 vs 110 ei ole sama kuin 100 vs 70. Käytännössä kun ÄÖ alkaa ylittää tason 110-120, siitä on hyötyä lähinnä kapea-alaisissa tilanteissa kuten ammateissa joissa tarvitaan huippuluokan ongelmanratkaisukykyä.

Ja tosiaan parisuhteen ei tarvitse olla sellainen jossa kaikkea tehdään yhdessä. Se tyypillinen tilanne tuotiinkin jo ilmi että nainen haluaa "tiimikaveriksi" toisen uraihmisen jonka kanssa debriiffailla työpäivän tapahtumia kuin jossain tiimipalaverissa. Se mies taas haluaa olla pomo töissä ja kotona vain Matti.

Vierailija
286/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti erittäin älykkäänä miehenä ei tulisi mieleenkään tutustua naiseen, joka pitää keskivertoälykästä ihmistä kehitysvammaisena. Ei minulla ole koskaan tullut tuollaista vaikutelmaa muista ihmisistä. Päinvastoin, tunnistan jokaisessa ihmisessä olevan jonkin lahjakkuuden ja pyrin oppimaan. Mikähän mahtaa olla syy jos aloittajan kaltaisella asenteella jää sinkuksi? Viisaus ja älykkyys ei näköjään liity toisiinsa.

Jos olet oikeasti erittäin älykäs, kuten väität, ymmärsit tahallasi väärin mitä tuossa tarkoitettiin. Tarkoitushan oli valaista älyltään keskimääräisille ihmisille sitä, miltä ap:sta tuntuisi seurustella selvästi itseään vähemmän älykkään henkilön kanssa. Nämä kaikki ap:ta ja tämän ylimielistä asennetta solvaavat kirjoittajat vain eivät ymmärtäneet tätä, eivätkä siis pysähdy miettimään kuinka mielellään he itse seurustelisivat kehitysvammaisen kanssa (vaikka kovin inklusiivisesti näistä tässä keskustelussa puhuvatkin, osoittaakseen omaa avarakatseisuuttaan..). Ja että jos (kun) eivät mielellään, onko se oikeasti merkki ikävästä luonteesta, vai sittenkin ihan vain normaalia ja ymmärrettävää.

Käden ja jalan suhde vastaa käsineen ja kengän suhdetta. Samoin poikkeuksellisen älykkään ja ÄO100-tyypin suhde vastaa keskivertoälykkään ja kehitysvammaisen suhdetta. Ei tästä seuraa, että ap pitää normaaleja ihmisiä kehitysvammaisina, eikä tuon tajuaminen vaadi mitenkään erityisen korkeaa älykkyyttä edes. Ainakin toivon niin. Koska jos vaatii, niin minua suoraan sanoen huolettaa ihmiskunnan tulevaisuus.

t. 104

Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan sanottu, niin harvat älykkäät näkevät sen noin, ja harva älykäs haluaa seurustella ihmisen kanssa joka ajattelee noin. Ei kyse ole siitä etteikö tässä olisi ymmärretty mitä ap tarkoittaa. On ymmärretty eikä edelleenkään jaeta tuota ajatusmallia tai pystytä arvostamaan ihmistä joka näkee maailman ja muut ihmiset noin.

-Eri

Vastaa minulle yhteen kysymykseen. Lähtisitkö parisuhteeseen kehitysvammaisen kanssa?

Vierailija
287/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aikaisemmin pidemmän, paremmin perustellun viestin, mutta se meni tarkistuslistalle.

Geneettinen älykkyys on yksi osa. Toinen, täydentävä asia on asioihin perehtyminen. Geneettisesti älykkäältä ihmiseltä ei tule kovin fiksuja argumentteja, mikäli hän ei ole perehtynyt taustainformaatioon. Tämän takia usein hyvinkin älykkäät ihmiset eivät ole kovinkaan hyödyllisiä esim. työelämässä.

Parisuhteessa itse arvostan enemmän kemiaa & empatiaa. En pelkää fiksuja naisia ja voisin olla hyvinkin itseäni fiksumman kanssa parisuhteessa, mutta enemmän arvostan arkipäiväisessä elämässä empatiaa.

Fiksulle miehelle on parasta empaattinen nainen.Fiksuille naisille empaattinen mies,mutta jotkut heistä vaativat koko pakettia, ihmettelevät vielä kun sopivaa ei löydy.Hieman itsetutkistelua olisi paikallaan.

Vierailija
288/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti erittäin älykkäänä miehenä ei tulisi mieleenkään tutustua naiseen, joka pitää keskivertoälykästä ihmistä kehitysvammaisena. Ei minulla ole koskaan tullut tuollaista vaikutelmaa muista ihmisistä. Päinvastoin, tunnistan jokaisessa ihmisessä olevan jonkin lahjakkuuden ja pyrin oppimaan. Mikähän mahtaa olla syy jos aloittajan kaltaisella asenteella jää sinkuksi? Viisaus ja älykkyys ei näköjään liity toisiinsa.

Jos olet oikeasti erittäin älykäs, kuten väität, ymmärsit tahallasi väärin mitä tuossa tarkoitettiin. Tarkoitushan oli valaista älyltään keskimääräisille ihmisille sitä, miltä ap:sta tuntuisi seurustella selvästi itseään vähemmän älykkään henkilön kanssa. Nämä kaikki ap:ta ja tämän ylimielistä asennetta solvaavat kirjoittajat vain eivät ymmärtäneet tätä, eivätkä siis pysähdy miettimään kuinka mielellään he itse seurustelisivat kehitysvammaisen kanssa (vaikka kovin inklusiivisesti näistä tässä keskustelussa puhuvatkin, osoittaakseen omaa avarakatseisuuttaan..). Ja että jos (kun) eivät mielellään, onko se oikeasti merkki ikävästä luonteesta, vai sittenkin ihan vain normaalia ja ymmärrettävää.

Käden ja jalan suhde vastaa käsineen ja kengän suhdetta. Samoin poikkeuksellisen älykkään ja ÄO100-tyypin suhde vastaa keskivertoälykkään ja kehitysvammaisen suhdetta. Ei tästä seuraa, että ap pitää normaaleja ihmisiä kehitysvammaisina, eikä tuon tajuaminen vaadi mitenkään erityisen korkeaa älykkyyttä edes. Ainakin toivon niin. Koska jos vaatii, niin minua suoraan sanoen huolettaa ihmiskunnan tulevaisuus.

t. 104

Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan sanottu, niin harvat älykkäät näkevät sen noin, ja harva älykäs haluaa seurustella ihmisen kanssa joka ajattelee noin. Ei kyse ole siitä etteikö tässä olisi ymmärretty mitä ap tarkoittaa. On ymmärretty eikä edelleenkään jaeta tuota ajatusmallia tai pystytä arvostamaan ihmistä joka näkee maailman ja muut ihmiset noin.

-Eri

Vastaa minulle yhteen kysymykseen. Lähtisitkö parisuhteeseen kehitysvammaisen kanssa?

Miten sait käännettyä tästä tämmösen kysymyksen?

Vierailija
289/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanjäristys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanjäristys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen kumppanin täytyy olla erityisen älykäs? Itselläni on myös korkea ÄO, mutta en ole ikinä kokenut mitenkään tarpeelliseksi että esim. kaverini tai puolisoni olisivat älykkäitä. Sellainen ihan tavallinen riittää. Mieheni on ammatiltaan kokki, eikä varmasti matemaattis-loogisessa mielessä lähellekään yhtä älykäs kuin minä, mutta mitä merkitystä sillä arjessa on? 

Älykkyysosamäärätesti testaa ns. yleistä älykkyyttä, joka korreloi vahvasti kaikkien muidenkin henkisten taitojen kanssa. Jos olet löytänyt itsellesi ihmisen, jolla on matala ÄO, mutta hän osaa silti esim riidellä viisaasti, kehua, tukea, kuunnella, purkaa tunteitaan, ottaa vastuuta ja kasvattaa jälkeläisiä viisaasti, olet löytänyt harvinaisen poikkeuksen.

Tarkoitatko tässä yhteydessä matalalla älykkyydellä jotain 100 paikkeilla olevaa. Jos tarkoitat, niin väitteesi ei pidä paikkaansa. Noissa luettelemissasi asioissa tärkeiksi muodostuvat esim. empatia, kasvuympäristöstä opitut asiat, kiintymysmalli jne. Tietysti, jos älykkyys menee vaikkapa alle 80, niin vaikutuksia alkaa näkyä laajemmin.

Miksi käyttäisin matalasta älykkyydestä rajaa 100, kun sehän on keskiverto jo ihan määritelmällisesti?

Kuitenkin, ihminen, jolla ei ole tarpeeksi älykkyyttä, ei pysty käyttämään mitään mainitsemistasi työkaluista. Sellainen ihminen ei osaa katsoa itseään ulkopuolelta, vaan vetää tunteella ja hormoneilla. Tai näin siis keskimäärin. Poikkeuksia tietenkin on.

Minun pointtini (mitä ei siis suurin osa ihmisistä ihan oikeasti tiedä) on se, että älykkäät ihmiset osaavat keskimäärin myös paremmin nämä "pehmeät taidot". Yleinen harhaluulo (kuten tässä viestiketjussa moneen kertaan tulee vastaan) on se, että älykkyyden kasvaessa se on jostain muualta pois ja nimenomaan sosiaalisista taidoista.

Ne jotka tänne tulevat väittämään että toi älykkäiden sosiaalinen kömpelyys on harhaluulo ovat just näitä äo 130+.En todellakaan usko että saavat kannatusta meiltä normi tallaajilta.Kyllä aika ufoja ovat.Tämäkin ketju osoittaa että näin on.

Yksilöllinen kysymys. Mutta sosiaalista kanssakäymistä vaikeuttavien piirteiden osuus on suurempi ääripäissä. Siihen on montakin syytä. Ylianalyyttisyys, haluttomuus paljastaa riittävästi itsestään, luonnehäiriöiden suurempi yleisyys, jne. Ei ole myytti että keskimäärin erittäin älykkäiden sosiaaliset taidot ovat heikommat kuin keskivertojen. Hieman keskivertoa älykkäämmät pärjäävät kuitenkin keskivertoa paremmin.

Vierailija
290/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyllisesti tavallista fiksumpia miehiä on kyllä tarjolla, mutta onko tarjolla tavallista fiksumpia, mielyttävän näköisiä, hyvät sosiaaliset taidot omaavia ja työelämässä menestyneitä miehiä? EI. Tuo jälkimmäinen on sinun hakemasi ryhmä, ei ensimmäinen. Turhaan korostat pelkkää älykkyyttä, koska se ei yksin sinulle riitä. Jälkimmäisen ryhmän miehen ovat todella KUUMAA kamaa ja heillä valinnanvaraa riittää.

Niin, pohjimmiltaanhan ongelma on se, että älykkäät, hyvännäköiset, sosiaaliset ja menestyneet eivät halua ap:n kaltaista naista.

Tarkoitatko että se mitä ap tuo pöytään,älykkyytensä ei riittäisikään?

Vierailija
291/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kestä sitä jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi.

Tää on niin totta. Joskus ollut työkavereina raivostuttavan hitaita ja hidasjärkisiä naisia. Näillä on ties kuinka mones mies kierroksessa. On avioliittoja ja avoliittoja. Usein vielä niin, että nämä miehet elättävät näitä naisia, kuskaavat näitä kuin taksikuskit ja tekevät suurimman osan kotitöistä ja hoitavat lapset. Miehet rakastavat tyhmiä naisia.

Vierailija
292/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aikaisemmin pidemmän, paremmin perustellun viestin, mutta se meni tarkistuslistalle.

Geneettinen älykkyys on yksi osa. Toinen, täydentävä asia on asioihin perehtyminen. Geneettisesti älykkäältä ihmiseltä ei tule kovin fiksuja argumentteja, mikäli hän ei ole perehtynyt taustainformaatioon. Tämän takia usein hyvinkin älykkäät ihmiset eivät ole kovinkaan hyödyllisiä esim. työelämässä.

Parisuhteessa itse arvostan enemmän kemiaa & empatiaa. En pelkää fiksuja naisia ja voisin olla hyvinkin itseäni fiksumman kanssa parisuhteessa, mutta enemmän arvostan arkipäiväisessä elämässä empatiaa.

Fiksulle miehelle on parasta empaattinen nainen.Fiksuille naisille empaattinen mies,mutta jotkut heistä vaativat koko pakettia, ihmettelevät vielä kun sopivaa ei löydy.Hieman itsetutkistelua olisi paikallaan.

Mitä tarkoitat empaattisella? Minä näen sen hyvin kapeana luonteen osa-alueena. Sulkeeko empaattisuus pois paljonkin muita asioita? Sulkeeko empaattisuus mielestäsi pois esim. kyvyn abstraktiin ajatteluun, kunnianhimoon tai loogisuuteen? Kysyn, koska en ymmärrä mitä ihmettä empaattisuuden toistelemisella ajat takaa.

Jos jostakin (käsittämättömästä) syystä tarkoitat empaattisella miehellä ns. pehmeää, koti-isätyyppiä, sellainen ei ole kaikkien naisten mielestä miehen ominaisuutena seksuaalisesti kovinkaan puoleensavetävää.

Vierailija
293/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkään ihmisen on todella vaikeaa ylipäänsä löytää seuraa, mikäli huomio on liikaa tässä yhdessä ominaispiirteessä. Sitä kouluttaa itselleen niin vahvan tunteen siitä, että on erityinen, että se näkyy toisille ihmisille jo kaukaa ja vieraannuttaa heidät. Oma kokemus on ollut se, että kun tarpeeksi paljon tulee tilanteisiin ajatuksella 'ettekö te tajua, miten skarppi minä olen', tulos on auttamatta se, että ei, eivät ihmiset tajua. He tajuavat sen, että en ole kiva heitä kohtaan. Tätä on vaikea älykkään itsensä tajuta ja varsinkin hyväksyä. Keskinkertainen älykkyys kun ei tarkoita sitä, että ihmisellä ei silti olisi omanarvontunto kunnossa ja kyky suojella sitä. En minäkään haluaisi, että jostain ilmestyisi joku puolijumala älykkyysosamäärällä 330, joka yrittäisi koko ajan todistaa omaa ylemmyyttään. Ei kukaan ihminen vapaaehtoisesti asetu sille paikalle. Tästä on pakko päätellä, että ihmisessä on muutakin kuin se älykkyys. Älykäs ihminen ei pysty handlaamaan tätä. Älykäs ihminen, joka on nöyrtynyt tosiasioiden edessä (älykkäälle yhtä vaikeaa kuin tyhmällekin), löytää keinon kääntää tilanne edukseen.

Vierailija
294/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 104

Olen eri mieltä. 70 äo verrattuna keskiverto 100äo on enemmän, kuin pyörä verrattuna autoon ja 110 äo verrattuna 140äo on kuin Honda verrattuna BMW:hen. Kummatkin ajavat tiellä, mutta toisella on vaan vähän vähemmän tai enemmän suorittava kone alla.

Sen sijaan kun puhutaan oikeasti kehitysvammaisista ihmisistä, niin heidän eronsa kyvyissä on huomattavasti merkittävämpi tavikseen, kun kahden keskivertoa älykkäämmän ihmisen. Ehkä jossain vaativassa työpaikassa tuo ero näkyy, mutta jonkun perheen äidin ja isän ja parisuhteen kohdalla sillä ei ole merkitystä. Huomattavasti suurempi merkitys on sillä haluaako se toinen edes keskustella, oli äly mikä tahansa. Tai kuinka hyvin hallitsee omat impulssit. Tai kuinka kova seksivietti henkilöllä on. Tai millaiset moraaliset arvot toisella on. Sanoisin, että jopa käytöstavoilla saattaa olla suurempi merkitys kuin se, että puolisoilla on jopa 20 pisteen ero älykkyydessä. Ainakin jos tarkoituksena on onnellinen parisuhde.

Äly ja tiedot ja taidot eivät ole sama asia. Tässäkin ketjussa oletetaan kuinka älykäs jotenkin automaattisesti on myös erittäin yleissivistynyt. Kuinka tiede, taide ja politiikka ja varsinkin keskustelutaidoilla ja haluilla tulevat niinkuin automaattisesti älyn mukana. Mutta älykkyys on enemmän kuin tietokone. Ilman ohjelmia mitä pyörittää, niin kone on vain kone eikä jotkut muistit ja tehot tarkoita mitään, koska kyllähän siinä surkeimmasakin ehjässä koneessa näyttöruutu tulee esille ja siihen jäävät molemmat jollei sitä konetta täytä järkevästi.

Toinen mikä on yllättävää on tämä jotenkin ainutlaatuisuuden tunne, joka syntyy toisille älykkäille. He näkevät kyllä sen 2%, mutta sitten jotenkin eivät tiedosta kuinka monista tuhansista ihmisistä oikeasti puhutaan jo ihan pelkästään Suomessa, kun puhutaan 2% väestöstä. Mietitään jotain alakouluaikoja ja niitä luokkakavereita ja heidän älyään ja kun vähänkin on tuntunut silloin oudolta, niin se on suuri merkki kuinka itse on aina ollut älykäs ja muut niin kovin tyhmiä. 9-vuotiaissa on niitä jotka leikkivät vielä barbeilla ja niitä jotka miettivät yliopistoa ja kyllähän kummastakin toinen tuntui oudolta, mutta mistään ei voi ulkopuolisena päätellä kumpi heistä lopulta oli älykkäämpi, vaikka kuinka olisi ollut luokkakaveri. Ehkä he saivat jopa samat pisteet lopulta aikuisena äo-testistä.

Välillä tuntuu kuin toisille ei oikein ole edes käsitystä mitä se äly oikein edes on. Väitetään kuinka sitä ei voisi testata ja selitellään jotain korrelaatioita viisauden kanssa. Totuus on, että älykkyystestit ovat psykologisista testeistä yksi niistä kaikkein luotettavimmista. Mitä niissä mitataan,( enkä nyt siis puhu Mensan nettitestistä)? Nopeutta, muistia, yhdistelykykyä, kuinka hyvin pyörität kolmiulotteisia asioita päässäsi, logiikkaa, johtopäätöksiä, kognitiivisia kykyjä jne. jne.

Kyllä, se on aika tarkka tulos ja mitattavissa sekä verrattavissa osaatko luetella 5 vai 15 numeroa ulkomuistista vai et. Ja sen perusteella sinut voidaan pisteyttää. Ja tarpeeksi kuin kaikenlaisia tuontyyppisiä testejä tehdään ja pisteytetään, niin kyllähän lopulta saadaan jonkun tyyppinen paremmuustaulukko aikaan ja onhan se inhottavaa jos siinä jää hänille ja kivaa jos on kärkikahinoissa. Tämä ei tietenkään poissulje sitä, että vaikkei nyt ihan huipulla tuossa testikokonaisuudessa olisi, niin voi silti olla hitonmoinen pianonsoittaja tai käsittämättömän lahjakas kirjoittamaan runoja.

Vierailija
295/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kestä sitä jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi.

Tää on niin totta. Joskus ollut työkavereina raivostuttavan hitaita ja hidasjärkisiä naisia. Näillä on ties kuinka mones mies kierroksessa. On avioliittoja ja avoliittoja. Usein vielä niin, että nämä miehet elättävät näitä naisia, kuskaavat näitä kuin taksikuskit ja tekevät suurimman osan kotitöistä ja hoitavat lapset. Miehet rakastavat tyhmiä naisia.

No näistä kanssasisarista olis jotain opittavaa meille muille.

Vierailija
296/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla noin.

Uskon kyllä että jos ero älykkyyden osalta on liian radikaali, keskusteluyhteys alkaa katoamaan. Se kuinka suuri ero voi olla, riippuu millä tasolla liikutaan. Nyrkkisääntönä mitä korkeampi ÄÖ. Sitä suurempi ero voi olla koska siinä vaiheessa älykkyyden lisäyksen vaikutus tosiaankin rajoittuu kapea-alaisiin taitoihin. 120 vs 140 on aivan eri asia kuin 80 vs 100.

En myöskään ajattele niin että minä olisin älykkäämpi kuin vaimoni. Minulla on enemmän ongelmanratkaisukykyä, hänellä enemmän sosiaalista älykkyyttä. Kun minä vielä mietin mitä sanoa, vaimoltani hauska heitto tulee salamannopeasti. Kuten arvata sopii, minä olen introvertti ja hän ekstrovertti.

Kumpikaan meistä ei etsinyt kollegaa, vaan kumppania. Vaimoni ei ymmärrä minun laskelmiani, enkä minä sitä kuinka hän pärjää asiakaspalvelutyössä jossa pitää koko ajan multitaskata ja puhua ihmisten kanssa. Mitään haittaa tästä ei ole.

Vierailija
297/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 104

-Eri

Miten se tähän liittyy? En, minusta se on hyväksikäyttöä. Itseäni selvästi vähemmän älykkään, terveen täysvaltaisen aikuisen kanssa kyllä. Eivät nämä ole sama asia, ja kuten sanoin, niin monet älykkäätkään eivät halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka vertaa näitä toisiinsa.

Vierailija
298/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat empaattisella? Minä näen sen hyvin kapeana luonteen osa-alueena. Sulkeeko empaattisuus pois paljonkin muita asioita? Sulkeeko empaattisuus mielestäsi pois esim. kyvyn abstraktiin ajatteluun, kunnianhimoon tai loogisuuteen? Kysyn, koska en ymmärrä mitä ihmettä empaattisuuden toistelemisella ajat takaa.

Jos jostakin (käsittämättömästä) syystä tarkoitat empaattisella miehellä ns. pehmeää, koti-isätyyppiä, sellainen ei ole kaikkien naisten mielestä miehen ominaisuutena seksuaalisesti kovinkaan puoleensavetävää.

Eli miehen pitää olla naista älykkäämpi, vahvempi, menestyneempi, itsevarma, määrätietoinen, ja seksuaalisesti dominoiva. Se stereotyyppinen mies.

Kysymys: mitkä piirteet sinussa ovat mielestäsi seksuaalisesti puoleensavetäviä?

Vierailija
299/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostakin (käsittämättömästä) syystä tarkoitat empaattisella miehellä ns. pehmeää, koti-isätyyppiä, sellainen ei ole kaikkien naisten mielestä miehen ominaisuutena seksuaalisesti kovinkaan puoleensavetävää.[/quote

Sorry,tarkoitin lähinnä partnereita jotka jaksavat näitten äo 130+ kanssa.Tuntemani ovat todella haastavia luonteita. Vailla huumoria, empatiaa.Rautalangasta saa vääntää sosiaaliset kuviot. Ei näitten kanssa suhteessa muut kun empaatikot jaksa,hehän nyt ymmärtävät ja rakastavat ufojakin.

Vierailija
300/471 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 104

-Eri

Miten se tähän liittyy? En, minusta se on hyväksikäyttöä. Itseäni selvästi vähemmän älykkään, terveen täysvaltaisen aikuisen kanssa kyllä. Eivät nämä ole sama asia, ja kuten sanoin, niin monet älykkäätkään eivät halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka vertaa näitä toisiinsa.

Samanlaiselta hyväksikäytöltä tuntuu seurustelu itseään reilusti tyhmemmän ihmisen kanssa, voin kertoa. Ainakin näin naisena. Tällaisessa tilanteessa voin mielin määrin manipuloida kumppaniani ja saan hänet haluamaan asioita, joita ilman minua hän ei haluaisi. Tuntiessani seurustelevani marionetin kanssa, ei kumppanuudesta voida puhua. Seksin harrastaminen tällaisen itseään heikkolahjaisemman kanssa ei sekään tunnu muulta, kuin hyväksikäytöltä. Näin naisena ja vaikka mies nauttisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan