KTM-ystäväni ei tiennyt että mikä on doppelgänger
Jonku amiksen vielä ymmärtäisin, mutta että korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa oleva. Oltiin ystävänpäiväkahvilla ja syötiin kivat leivokset gonditoriassa.
Kommentit (48)
KTM on moottoripyörä ja miksi ystäväsi olisi pitänyt tietää kaksoistutkasta yhtään mitään!? Tiedätkö sinä kaiken KTM enduropyöristä?
Vierailija kirjoitti:
Seksiinkö liittyy?
Tää tuli kans ekana mieleen. Mitä kaikkia kirjainlyhenteitä seksin maailmassa onkaan, BDSM, DTM, KTM... Ja dobbeljotain on varmaan että kaksi miestä samaan aikaan... Noh, ymmärrättehän...
T. Likainen mielikuvitus
Vierailija kirjoitti:
En itsekään tietäisi, ellen puhuisi kieltä, josta tuo sana ilmeisesti on johdettu.
T. OTM
No ensinnäkin, tuon voi jo ihan päätellä vaikkei saksaa osaisikaan. Ja toiseksi, missä umpiossa on pitänyt elää, jos termiin ei ole törmännyt?
T: YTM
No ei kyllä liity varsinaisesti hänen alaansa joten miksi piti koulutus mainita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiinkö liittyy?
Tää tuli kans ekana mieleen. Mitä kaikkia kirjainlyhenteitä seksin maailmassa onkaan, BDSM, DTM, KTM... Ja dobbeljotain on varmaan että kaksi miestä samaan aikaan... Noh, ymmärrättehän...
T. Likainen mielikuvitus
EikS nuo ole kaikki yliopistotutkintoja: BDSM, KTM, YTM, OTM, DTM, JNE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiinkö liittyy?
T. Likainen mielikuvitus
EikS nuo ole kaikki yliopistotutkintoja: BDSM, KTM, YTM, OTM, DTM, JNE.
Ja vieläpä maisterintutkintoja kaikki, kun päättyvät M-kirjaimeen. Itsekin olen maisteri vuosimallia 1969. Olen UM, eli uimamaisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään tietäisi, ellen puhuisi kieltä, josta tuo sana ilmeisesti on johdettu.
T. OTM
No ensinnäkin, tuon voi jo ihan päätellä vaikkei saksaa osaisikaan. Ja toiseksi, missä umpiossa on pitänyt elää, jos termiin ei ole törmännyt?
Niinpä! Kuka voi olla niin onneton ettei tiedä kaksoistutkaa!? Varmaan siellä KTM enduropyörän umpiossa kasvanut! Hah hah hah....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. OTM
Pystyn kyllä merkityksen päättelemään, mutta en ainakaan muista termiin koskaan törmänneeni. Missä siihen olisi pitänyt törmätä? Kerro, niin voin lähteä täältä umpiostani törmäilemään.
FM, 50 v.
Itse tiesin mitä tuo tarkoittaa, sillä olen suorastaan erityisen sivisynyt ihminen ja katsoin nuorempana Vampyyripäiväkirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen törmännyt tuohon sanaan lähinnä kaikenlaisessa roskaviihteessä (esim. The Vampire Diaries – onneksi täällä ollaan nimettömiä, muuten en ikinä tunnustaisi tätä :). Sanoisin siis, että sanan tunteminen ei kuuluu missään tapaukessa yleissivistykseen, mutta sanan tunnistamattomuus kertoo potentiaalisesta hienostuneesta mausta.
Huoh! Et sitten osaa saksaa? Ihan yhtä yleinen sana, kuin suomeksi kaksoisolento.
Tunnistamattomuus kertoo lähinnä puutteellisesta kielitaidosta eli huonosta yleissivistyksestä.
luulin että ois ollu juttua enduroista täällä ,, KTM-pyörät aika kuuluja, mutta kalliita.
koska tällä palstalla ktm on aina sanottu olevan vaativan alan asiantuntija..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen törmännyt tuohon sanaan lähinnä kaikenlaisessa roskaviihteessä (esim. The Vampire Diaries – onneksi täällä ollaan nimettömiä, muuten en ikinä tunnustaisi tätä :). Sanoisin siis, että sanan tunteminen ei kuuluu missään tapaukessa yleissivistykseen, mutta sanan tunnistamattomuus kertoo potentiaalisesta hienostuneesta mausta.
Huoh! Et sitten osaa saksaa? Ihan yhtä yleinen sana, kuin suomeksi kaksoisolento.
Tunnistamattomuus kertoo lähinnä puutteellisesta kielitaidosta eli huonosta yleissivistyksestä.
Yhtä yleinen? Siis tietääkö kaikki saksalaiset mitä kaksoisolento tarkoittaa? Ja viimeksi kun tarkistin, saksankielentaito ei ole kuulunut suomalaiseen yleissivistykseen enää vuosikymmeniin. Olet itsekin vain katsellut TV:stä Elenan, Stefanin ja Damonin seikkailuja ja nyt yrität täällä päteä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat, jotka tässä ovat pielessä:
"Huoh!" – Tuot tällä esiin omaa ylemmyyttäsi, mutta koska mikään viestissäsi ei tue paremmuuttasi, se antaa keskenkasvuisen vaikutelman sinusta.
"Et sitten osaa saksaa?" – Lukiosaksa, en kirjoittanut ja ehtinyt jo unohtua.
"Ihan yhtä yleinen sana, kuin suomeksi kaksoisolento." – Niin onkin, äidinkieliään puhuville.
"Tunnistamattomuus kertoo lähinnä puutteellisesta kielitaidosta..." – Tämä on ongelmallinen väite monella tavalla: 1) tyypillinen (toivottavasti jo väistyvä) suomalainen asenne – jos et osaa yhtä sanaa, et osaa koko kieltä, 2) erikoissana, joka tulee vain harvoissa asiayhteyksissä esille, 3) englanninkielistä (pitkä) tai ruotsinkielistä (keskipitkä) vastinetta ei ollut minun oppikirjoissani ikinä, joten näiden tietäminen tutummillakin kielillä vaatii vähän harrastuneisuutta.
"...puutteellisesta kielitaidosta eli huonosta yleissivistyksestä." Saksa ei kuulu yleissivistykseen sen enempää kuin esimerkiksi kiina. Jos et tunnista tuota sanaa kiinaksi, voidaanko todeta sinulla olevan huono yleissivistys?
Voinen siis hyvällä omalla tunnolla todeta: "Huoh!"
Ap
Onko sana saksaksi hienompi kuin suomeksi?
Etkö tuntenut sanaa kaksoisolento?
Ette olleet kovin kivoja, kun söitte kivat leivokset.
Korkeakaan koulutus ei auta gonditoriassa, ellei opi mitään.
Miksi saksaa pitäisi osata, ruma ja vastenmielinen kieli. Saksassa olen pari kertaa käynyt, englannilla hyvin pärjännyt. Eipä silti, Seppo Rädyn kanssa samaa mieltä "Saksa on paska maa". En sinne enää mene, ei siellä ole mitään mitä jäisin kaipaamaan.
Kysyn vaan kirjoitti:
Mikä on gonditoria?
Venetsialainen kelluva leivoskahvila.
En ole ap, mutta minä ainakin tiedän ja olen ollut rakentamassakin.
FM