KTM-ystäväni ei tiennyt että mikä on doppelgänger
Jonku amiksen vielä ymmärtäisin, mutta että korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa oleva. Oltiin ystävänpäiväkahvilla ja syötiin kivat leivokset gonditoriassa.
Kommentit (48)
Vieraskielisiä sanoja tai sivistyssanoja käyttää moni, joka ei tiedä tai ymmärrä sanan todellista merkitystä suomeksi. Pyydäpä selittämään, niin saatko pilkallisen vastauksen "etkö muka tiedä, kaikkihan tietää". Jos ei selitä, ei ymmärrä itsekään. Ammattijargonia on monet raportit täynnä, kun kirjoittajat eivät todellisuudessa ymmärrä asiaa vaan toistelevat lukemaansa ja kuulemaansa kritiikittömästi.
Gonditoria. Nyt meni tältä gondiittorilta aamukahvit nenään.
Näillä mennään kirjoitti:
Miksi saksaa pitäisi osata, ruma ja vastenmielinen kieli. Saksassa olen pari kertaa käynyt, englannilla hyvin pärjännyt. Eipä silti, Seppo Rädyn kanssa samaa mieltä "Saksa on paska maa". En sinne enää mene, ei siellä ole mitään mitä jäisin kaipaamaan.
Hienoja saunoja.
Hienoja saunoja, tuo on varmaan vitsi. Saksassa ei ole mitään mitä jäin kaipaamaan, olutkin suunnattoman yliarvostettu, suomalainen olut on parempaa.
Jos joku ei saa jargon ymmärtänyt:
Jargon (ransk. jargon; mongerrus, siansaksa) on jonkin ryhmän tai yhteisön ammatti- tai erikoiskieli
Vierailija kirjoitti:
Itse olen törmännyt tuohon sanaan lähinnä kaikenlaisessa roskaviihteessä (esim. The Vampire Diaries – onneksi täällä ollaan nimettömiä, muuten en ikinä tunnustaisi tätä :). Sanoisin siis, että sanan tunteminen ei kuuluu missään tapaukessa yleissivistykseen, mutta sanan tunnistamattomuus kertoo potentiaalisesta hienostuneesta mausta.
Asiaa yön yli harkittuani minun täytyy pyytää anteeksi Vampyyripäiväkirjojen kutsumista roskaviihteeksi. Se on teinisarja, ja ihan kelpo sellainen. Mielsin sen roskaviihteeksi, koska sarjan alkaessa olin ylittänyt pääkohderyhmän iän jo kymmenellä vuodella, ja minulle se edusti "guilty pleasurea" eikä teini-ikäisille suunnattua viihdettä.
-sama
Minä opin tuon sanan videopeleistä (esim. Devil may cry).
T. Tiedemuija 29v.
Hui kauhia, onpa iso aukko sivistyksessä.