Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin henkilökunta keksinyt lapselleni lempinimem, jolla nyt lasta kutsuvat

Vierailija
14.02.2019 |

En tykkää yhtään.

Tyyliin Pentti=Pena, Markus=Make.. nimi siis tosi ruma. Voinko sanoa asiasta?

Ja lapsi oikeasti vasta 3v.

Kommentit (287)

Vierailija
1/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta...

Vierailija
2/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun suloista, että lastasi hellitellään lempinimellä. Ei se lapsi siitä mene pilalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ala-asteella hienostoperheen lapsi, Luciana, jota kutsuttiin koulussa aina Lusseksi. Sen äiti sai aivan jäätävän raivokohtauksen, kun sai tietää. Et kai ole sellainen vanhempi?

Vierailija
4/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sitte? Antaa lapsen pitää lempinimensä.

Vierailija
5/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa, että toivot lastasi kutsuttavan oikealla nimellään (ts. ei-lempinimellään).

Vierailija
6/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lempinimi on pidempi, kuin itse nimi. En ymmärrä, miksi sellainen pitää olla. Tyyliin Kai = Kaitsu. Jos nimi olisi kiva, niin ok, mutta on aivan hirveä.

Ap

Vierailija
7/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä lapsi itse on?

Vierailija
8/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lempinimi on pidempi, kuin itse nimi. En ymmärrä, miksi sellainen pitää olla. Tyyliin Kai = Kaitsu. Jos nimi olisi kiva, niin ok, mutta on aivan hirveä.

Ap

Varmaan yli puolet tuntemistani Tom-nimisistä on Tomppia. Kolmikirjaimiset nimet eivät oikein istu suuhun

Vierailija
9/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin siis sinun mielestäsi on hirveä. Muiden mielestä ei?

Vierailija
10/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin päiväkodissa kutsuivat tyttöä lempinimellä, aivan sama. Lempinimiä tulee ja menee kuitenkin, ei ole minulle kyllä mitään väliä, jos jollain on käytössä lasteni kohdalla lempinimi, kunhan ei ole pahantahtoinen.

Vierailija
11/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro se nimi niin arvioidaan sitten.

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija
12/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutu heti asiaan!!!!

Itse tein heti selväksi molempiin päiväkoteihin, mihin lapseni aikanaan vein, että ei sitten mitään lempinimiä, kiitos.  Lapsellani on mielestäni kaunis nimi, vaikkakin pitkähkö. 

Sitä on myös yksi jos toinen sukulainen ja tuttu yrittänyt vääntää pienestä pitäen joksikin muuksi. Aina olen puuttunut asiaan ja kieltänyt. Nyt on kaikki tottuneet käyttämään lapsen oikeaa nimeä. 

Ärsyttää tuommoinen, että päiväkotitädit luulevat olevansa oikeutettuja vääntelemään kaikenlaisia rumia nimiä toisten lapsille. Sitä kun sitten käyttävät päivät pitkät ja lapsen tarhakaveritkin käyttävät, niin johan siinä lapsen identiteettikin muuttuu. 

Vierailija
13/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimien synnylle ei oikein voi mitään. Kaveripiirissä syntyy omansa, koulussa sitten ehkä vielä omansa, kotona käytetään jotain ihan muuta,

Vierailija
14/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paha kyllä arvioida kun et kerro mistä nimestä/lempinimestä on kyse. On vähän eri onko kyseessä vaikka Kim josta on väännetty Kimuli tai vaikka Peter eli Pertsa, vai kenties Leonardo, jota kutsutaan Leoksi.

Vierailija
15/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit kyllä sanoa asiasta. Kyse päiväkohin henkilökunnasta kuitenkin, ei esim. kaverin keksimästä lempinimestä. Ja lapsi vasta 3v muutenkin, niin kyllä äiti saa tuollaiseen asiaan puuttua, jos päiväkidin henkilökunnan käyttömä kutsumanimi on mielestäsi ruma. Tottakai.

Asian voi tottakai esittää ystävälliesti ja kivasti, vaikka muun juttelun yhteydessä.

Vierailija
16/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun sitten käyttävät päivät pitkät ja lapsen tarhakaveritkin käyttävät, niin johan siinä lapsen identiteettikin muuttuu. 

Mielenkiintoista. Miten Annan identiteetti muuttuisi, jos häntä kutsuttaisiin vaikka Anskuksi? 

Vierailija
17/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lempinimi voi johtua monesta syystä. Vaikka esim siitä että siellä on toinen samanniminen.

Vierailija
18/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryhmässä on viisi Ainoa tai Eetua, varmaan joku on Aikkuli, Aikku, Ainu, Eppu, Einari, Eikka... Voithan pyytää kutsumaan koko nimellä, niin ei tule sekaannuksia.

Vierailija
19/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Leo jota suku kutsuu kiusallaankin Leksaksi kun tietää tuon nimen minua ärsyttävän. Ehkä ajan kuluessa tuo into laantuu, tai sitten ei. Minä kutsun lastani ristimänimellä ja se riittää. 

Vierailija
20/287 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selvästi kirjoitti, että Pk:n henkilökunta on ko. lempinimen keksinyt. Ja se ei todellakaan ole ok. Koulutan itse lähihoitajia ja toivottavasti kukaan opiskelijoistani toimi päiväkodissa noin.

Tottakai ap:n tulee ottaa asia esille. Ja ihmeellisiä alapeukuttajia täälläkin, vaikka ihan syystä ap avautui!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi