Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin henkilökunta keksinyt lapselleni lempinimem, jolla nyt lasta kutsuvat

Vierailija
14.02.2019 |

En tykkää yhtään.

Tyyliin Pentti=Pena, Markus=Make.. nimi siis tosi ruma. Voinko sanoa asiasta?

Ja lapsi oikeasti vasta 3v.

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lempinimi on pidempi, kuin itse nimi. En ymmärrä, miksi sellainen pitää olla. Tyyliin Kai = Kaitsu. Jos nimi olisi kiva, niin ok, mutta on aivan hirveä.

Ap

Varmaan yli puolet tuntemistani Tom-nimisistä on Tomppia. Kolmikirjaimiset nimet eivät oikein istu suuhun

Tosiaan nuo kolmikirjaimiset pidentyvöt usein, kun muuttuvat lempinimiksi:

Jan - Janne

Tom - Tomppa

Kim - Kimi

Vierailija
282/287 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasta kutsuttiin päivän kuulumisia kerrottaessa Jahvetiksi. Minua huvitti, oli hauska nimi. Vain yksi aikuinen toimi näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imasehan huoranpentu persvittuas.

Vierailija
284/287 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan ryhmässä kolme samannimistä lasta, oli vähän pakko keksiä lempinimet.. onneksi heidän vanhempansa ei olleet mitään nillittäjiä.

Vierailija
285/287 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni sai appivanhemmiltani ikävän lempinimen. Kun kielsin käyttämästä sitä, päättivät he haukkua minua typeräksi ja oikein selittivät miksi lempinimiä annetaan.

Jo vain. Käytän itsekin lempinimiä, mutta en sellaisia, jotka koetaan loukkaaviksi tai jotka aiheuttavat ahdistusta.

Olipa hauskaa kun yhdet kutsuivat lastani kammottavan kusipäämiehen nimellä ja nauravat, että sehän on vaan lempinimi. Ehkä olisi kannattanut alkaa kutsumaan appi-ukkoa Jammu-sedäksi tai iigoriksi.

Vierailija
286/287 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen nillittämistä! Ei oo elämä noin vakavaa. Joo, on meidänkin lapsella tarhassa lempinimi joka on Paukku, so what. Lasta itseäänkin naurattaa. Hyvä keino opettaa, että otetaan rennosti vaan pikku asioiden kanssa.

Moi Karen. Kiva kun tulit selittämään meille nilittäjille. Sinä olet varmasti niin rento, että otat varmasti mielelläsi uudeksi lempinimeksesi Karenin.

Vierailija
287/287 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttö on Inkeri, jota lapsen isovanhemmat yrittää vääntää inksuksi ja inkuksi, itelle tulee noista mieleen joku kitisevä teini ja lapsi ite suuttuu kun sanovat väärin, -  ei siinä, lapsen luokalla on semmonen Lumia, jolle ovat keksineet lempinimeksi Lumppu. Ai kamala, ja siis ihan viattomasti tietenkin, tyttö ihmetteli miksi menin niin vaikeaksi kun mainitsi asiasta.

Siitäs saavat vanhemmat, kun ovat teennäisen nimen lapselleen antaneet.

Kannattaa pysytellä suht normaaleissa nimissä, niin osaa ennakoida lempinimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan