Asuntokaupoilla: paljonko alle pyydetyn hinnan kannattaa tarjota?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitettiin asunto myyntiin 175 000 eurolla. Hyväksyn tarjouksen jos on vähintään 170 000, koska sitten rahaa on riittävästi että saan lainan uuden asunnon ostamiseen. Hirveän alhainen tarjous tarkoittaisi, että pitäisi etsiä halvempi asunto uudeksi ostettavaksi.
Se hinta jonka joku suostuu maksamaan asunnostasi ei ole sinun päätettävissä vaan ostajan, sen päätät haluatko sitten myydä.
En siis myy jos tarjous ei ole riittävä, homma on selvä.
aina kannattaa tingata ,kun voi päästä sillä omaan tavoite hintaan. se myyjä voi esittää oman tarjouksen sitten ja neuvottelette.jotkuthan on maksanut vahingossa ylihintaa maaseudulla varsinkin ja sitten on velkaloukku ja arvon alennus.
Jos on ostajia jotka ovat valmiita maksamaan pyyntihinnan niin et sinä kauppoja saa syntymään halvemmalla.
Hyvillä ja halutuilla kohteilla riittää ostajia. Silloin tinkiminen on vaikeaa. Koska ostajat haluaa sen asunnon.
Silti kyllä yleensä vähän voi pyöristää hintaa alaspäin. Se on ihan yleinen tapa kiinteistökaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ostajia jotka ovat valmiita maksamaan pyyntihinnan niin et sinä kauppoja saa syntymään halvemmalla.
Hyvillä ja halutuilla kohteilla riittää ostajia. Silloin tinkiminen on vaikeaa. Koska ostajat haluaa sen asunnon.
Silti kyllä yleensä vähän voi pyöristää hintaa alaspäin. Se on ihan yleinen tapa kiinteistökaupassa.
Senkö takia hyvillä paikoilla asunnot roikkuu myynnissä kuukausia kun on paljon halukkaita ostajia pyyntihintaan? Selitä ihmeessä
Vierailija kirjoitti:
Pyyntö on pyyntö ja hinta on se mitä ostaja maksaa. Yllä en esitetty hyviä neuvoja, mitä kannattaa ottaa huomioon tarjousta tehdessä. Nyt on ostajan markkinat. Onnea asuntokaupoille.
Ostajan markkinat on aina tapauskohtainen juttu. Useimmilla myyjillä ei ole mikään pakottava tarve päästä asunnosta eroon. Myyvät jos hinta on kohdallaan, jatkavat asumista jossei ostajaa löydy. Hölmöä se olisi liian halvalla myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkö takia hyvillä paikoilla asunnot roikkuu myynnissä kuukausia kun on paljon halukkaita ostajia pyyntihintaan? Selitä ihmeessä
Avainsanat: Hyvillä ja halutuilla kohteilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyntö on pyyntö ja hinta on se mitä ostaja maksaa. Yllä en esitetty hyviä neuvoja, mitä kannattaa ottaa huomioon tarjousta tehdessä. Nyt on ostajan markkinat. Onnea asuntokaupoille.
Ostajan markkinat on aina tapauskohtainen juttu. Useimmilla myyjillä ei ole mikään pakottava tarve päästä asunnosta eroon. Myyvät jos hinta on kohdallaan, jatkavat asumista jossei ostajaa löydy. Hölmöä se olisi liian halvalla myydä.
Kun myyjät jatkaa kiukuttelua menee kaikki välitystoimistot konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitettiin asunto myyntiin 175 000 eurolla. Hyväksyn tarjouksen jos on vähintään 170 000, koska sitten rahaa on riittävästi että saan lainan uuden asunnon ostamiseen. Hirveän alhainen tarjous tarkoittaisi, että pitäisi etsiä halvempi asunto uudeksi ostettavaksi.
Se hinta jonka joku suostuu maksamaan asunnostasi ei ole sinun päätettävissä vaan ostajan, sen päätät haluatko sitten myydä.
En siis myy jos tarjous ei ole riittävä, homma on selvä.
Etkä myöskään pääse muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on odottajan markkinat
Jokainen voi omalla kohdallaan miettiä minkälaisen persneton on valmis hyväksymään asuntokaupan yhteydessä. Itse olen nyt tehnyt henkisen rauhan 30 tuhannen kohdalle. Laitan myyntiin pian vaikka mitään pakkorakoa ei olekaan. Jos menee sellaisella hinnalla että tappiota tulee max. 30 tonnia, myyn. Jos ei, jään.
Aina voi tarjota mutta myyjä päättää mitä se tarjouksen kanssa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsanat: Hyvillä ja halutuilla kohteilla
Avainsanat: Älä puhu paskaa
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi omalla kohdallaan miettiä minkälaisen persneton on valmis hyväksymään asuntokaupan yhteydessä. Itse olen nyt tehnyt henkisen rauhan 30 tuhannen kohdalle. Laitan myyntiin pian vaikka mitään pakkorakoa ei olekaan. Jos menee sellaisella hinnalla että tappiota tulee max. 30 tonnia, myyn. Jos ei, jään.
Ja siis pyyntihinnan kanssa tuolla luvulla ei tietenkään ole mitään tekemistä. Se vaan on se minkä kanssa olen nyt sinut. Tappiota tulen tekemään mutta tuota enempää en suostu.
Riippuu tilanteesta. Minulla on yksi asunto vuokralla ja se oli vuosi sitten myynnissä. Ei ollut ostajia sillä hinnalla joten otin pois myynnistä. Minulla ei ole mitään syytä lähteä myymään polkuhintaan. Katsotaan uudestaan sitten kun ostajat taas herää horroksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 10 tonnia voi tinkiä jos on ollut pidempään myynnissä.
Suhteellisuus ja prosenttilaskut eivät ilmeisesti ole sinulle tuttuja.
50 000 euron asunnosta tuo kymppitonnin tinkiminen on ihan ok, mutta 500 000 asunnosta kannattaa tinkiä 100 000.
Joskus luin jostain, tästä on kylläkin paljon aikaa, että kannattaa laskea pyyntöhinnasta kymmenen prosenttia, vähentää saatu määrä pyyntöhinnasta ja tarjota sitten jäljelle jäänyttä summaa. Eli 200 000€:n asunnosta vähennetään 20 000€, ja tarjotaan 180 000€.
Miten lie asiat tässä muuttuneessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Moni asuntoa myyvä on ostanut asunnon satojatuhansia halvemmalla tai perinyt. Mitään persnettoa ei tule vaikka möisi satatonnia halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni asuntoa myyvä on ostanut asunnon satojatuhansia halvemmalla tai perinyt. Mitään persnettoa ei tule vaikka möisi satatonnia halvemmalla.
Hieno homma heille. Meillä kaikilla ei ole tuota tilannetta.
Sellaisesta kohteesta kannattaa tarjota ronskisti, joka on aikaisemmin ollut tarjouskauppakohteena, mutta tarjouksia ei ole tullut.
Tarjouskauppa on ihan roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä ei myyjä enää suutu, vaika tarjoaisi kunnolla alihintaa.
Mulla on ostoslistassa 22 asuntoa ja odottelen hinnan tiputusta. Kyllä noista 5 asunnon kanssa kaupat tehdään
Tuossa tilanteessa sillä ei ole mitään väliä, suuttuuko myyjä vai ei. Sinulle riittää ostaa tuosta poolista viisi huoneistoa, jolloin yksikään niistä ei ole ainutlaatuinen.
Kuten tuolla aiemmin todettiin, jos kyseessä on ostajan "elämän kämppä" eli hän haluaa juuri tietyn asunnon, kannattaa tinkiä varovaisemmin. Silloin sillä voi olla merkitystä, miten sympaattisena myyjä sinua pitää.
Jos sattuu tykkäämään, saattaa esimerkiksi tarttua suoraan tarjoukseen, eikä kilpailuttaa kahta korkeinta tarjousta.
Näitä on nähty. Esimerkiksi myy mieluiten lapsiperheelle.
Ei mitään alennusta ota tai jätä ei ole pakko myydä, hinta heti edullinen ei mitään harhaluuloja.
Minäkin ostin mökin ja maksoin pyyntihinnan oli sellaisessa paikassa mistä halusin ei varmaankaan ole yhtä yleispätevää ohjetta kaupoissa.