Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minä normaali, muut äidit outoja : D

17.05.2006 |

Olen huomannut itsessäni sellaisen piirteen, että taidan olla hieman besser-wisser : D

Tuntuu näitä palstoja lukiessa ja muiden äitien juttuja seuraillessa joskus, että miten voi olla outoja mielipiteitä ja aukkoja tiedoissa ts. kaikki muut on tyhmiä ja väärässä.

No ei vaan, kenessäkään ei ole " vikaa" , täytyy katsoa peiliin. Siis tämä juttu lähtee siitä mitä itse pitää outona muiden äitien juttuina. Mun mielestä esim:

-En tajua miks jotkut pitää vauvojen puuroja TOSI kalliina ja sen takia antavat aikuisten puuroa heti. Siis onko kaikki ihan oikeesti TOSI köyhiä, missä kaikki keskituloiset tavikset joilla varaa normaaliruokaan?

-Miks sitä velliä pitää olla antamassa 2 kk ikäisille nälkää? Miten ois korvike. En jotenkin jaksa uskoa, että kukaan 2 kk ikäinen voi olla niin nälkäinen, ettei lisämaito riitä, vai voiko?

-Ihme hinku alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Joo, ihan kuin siinä ois ratkaisu liikakiloihin. Miten ois laihutus ja antaa ajan kulua. Hieman armoa itseä kohtaan.

-Taapero imetystä en tajua alkuunkaan. Meillä tuttvapiirissä yksi tapaus ja aina mua jaksaa hämmästyttää, kun likka leikin lomassa käy ottaan huikkaa tissistä. Itse juoksee kaivaan tissiä äidin paidan alta.

Tässä joitakin juttuja, jotka mua ihmetyttää, mutta korrektisti olen hiljaa. Kunhan näin itsekseni olen ihmetellyt.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hauska pino ;)

-En tajua miks jotkut pitää vauvojen puuroja TOSI kalliina ja sen takia antavat aikuisten puuroa heti. Siis onko kaikki ihan oikeesti TOSI köyhiä, missä kaikki keskituloiset tavikset joilla varaa normaaliruokaan?

***Kalleudesta en tiedä, mutta, MIKSI niitä pitäisi antaa. En keksi yhtään hyvää syytä.

-Miks sitä velliä pitää olla antamassa 2 kk ikäisille nälkää? Miten ois korvike. En jotenkin jaksa uskoa, että kukaan 2 kk ikäinen voi olla niin nälkäinen, ettei lisämaito riitä, vai voiko?

***Miten olisi imetyksen tehostus? Kaksi nuorintani 4v ja 9kk ei ole ikinä saaneet korviketta, esikoinen sai osaksi neuvolan th:n luutuneitten käsitysten takia :(. Tylsää, kun ihmiset ei viitsi yhtään nähdä vaivaa imetyksen onnistumisen eteen eikä siihen yleensä edes neuvolassa kannusteta :/

-Ihme hinku alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Joo, ihan kuin siinä ois ratkaisu liikakiloihin. Miten ois laihutus ja antaa ajan kulua. Hieman armoa itseä kohtaan.

***Tota en mäkään tajua, mutta lantionpohjanlihasten treeni olisi kyllä tosi asiallista.

-Taapero imetystä en tajua alkuunkaan. Meillä tuttvapiirissä yksi tapaus ja aina mua jaksaa hämmästyttää, kun likka leikin lomassa käy ottaan huikkaa tissistä. Itse juoksee kaivaan tissiä äidin paidan alta.

***Musta täysin luonnollista. Musta paljon luonnottomampaa juottaa pienelle vauvalle lehmänmaitokorviketta. Ja rintamaitohan ei muutu miksikään sokerivedeksi missään vaiheessa, vaan on ihan ehtaa sapuskaa koko imetyksen ajan kesti se sitten kuukauden tai viisi vuotta.

***Kestovaipoista sen verran, että mikä niissä on niin hierveän hankalaa. Ei tarvi kantaa vaippoja joka kauppareissulla kotiin ja joka päivä viedä vaipparoskista haisemasta. Ja vaipattomuus vasta mahtava juttu onkin. Meillä kuopus on täysin vaipaton ja ikää tosiaan se 9kk :). Vauvankin kivampi olla ilman ylimääräisiä toppauksia tai muovia (kertisvaippa) pepussa.

Missumamma ja kolme mukulaa

Vierailija
22/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen aina vauvan pyykit erillään omista vaatteista... käytän miedompaa pesu ja huuhteluainetta...

minä myös annoin velliä lapselleni hänen ollessa vasta 1,5kk, hän aloitti myös kiinteät silloin...

vauvani on saanut korviketta alusta asti...

leikkaan kaikista lapseni vaatteita kaikki pesu ja kokolaput irti, ettei ne hierrä/kutita...

meillä myös tyttö syö kaikkia normaali puuroja... ei mitään lasten huuhaa puuroja...

kaikki tämä ja paljon muuta on toiminut loistavasti.

tyttö nukkuu yöt läpeensä, ei herää kertaakaan yöllä, 20-8.. ihana myös kun ite saa nukkua...

tyttö on nytten 6kk ja iloinen pallero, vaikka äiti onkin jonkun mielestä ihan outo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen vanhemmat, jotka ihmettelevät, miksi jollakin ei ole aikaa kestoilla, siivota kotia, taaperoimettää, tehdä mitä ikinä haluaa :-). Minulla on kolme alle kouluikäistä ja joskus on päiviä, että olen onnellinen, kun kaikki ovat säilyneet terveinä, saaneet mahansa täyteen ruokaa ja itse olen kutakuinkin tervejärkisten kirjoissa. Kaikki siihen päälle on jo täyttä extraa. Onneksi vain joinakin päivinä. Eli oikeastaan ärsyttää se, että joidenkin on mahdoton ymmärtää ihmisten elävän hyvin erilaisissa elämäntilanteissa. Se mikä sopii yhdelle ei takuulla sovi jokaiselle muulle. Elämään mahtuu muitakin värejä kuin musta ja valkoinen.

Vierailija
24/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas voi ymmärtää niitä jotka käyttää kertavaippoja eivätkä ole edes yhtään huolissaan siitä minkälaisen jätevuoren saavat aikaan vaipoilla, jätettä joka jää lapsiemme huoleksi.

En ymmärrä niitä jotka ovat aivan ylihuolehtivaisia hygienian suhteen. Nimenomaan, että kaikki pullot ja tutit keitetään vaikka vauva nuolee lattioita. Olen tosin kuullut sellaisestakin tapauksesta jossa äiti ei antanut lapsen pistää mitään suuhunsa, kaikki piti aina desinfioida, hyvä että lapsensa ulos päästi.

Ja toisaalta, en ymmärrä miksi ihmiset välillä kinastelevat asioista hyväksymättä sitä, ettei oma tapa hoitaa vauvaa ole se oikea, sillä me kaikki olemme erilaisia. Mitä se esimerkiksi imettävää haittaa jos toinen antaa pelkkää korviketta? Kaikki me hoidamme lapsiamme parhaaksi katsomalla tavalla =)

Vierailija
25/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä se ärsyttää,kun huomaa että täällä vastataan välillä tosi ilkeästi toisten kysymyksiin ja pidetään ihan tyhmänä.

Monesti sitä vaan haluaa jonkinlaista lisätukea omille ajatuksilleen.Ja täällä on kaiken paras kysyä niitä " tyhmiä" sillon kun haluaa,ei ne sitten kerran kuussa tule neuvolassa kaikki mieleen.

Toinen asia on imetys.Kun se ei itsellä onnistunut sitten millään.Vaikka vauva suorastaan asui tissillä,maidon tulo loppui kokonaan 4vko:n päästä.En käsitä kun hoetaan,että laiskuuttaan ei imetetä ja just näitä etteikö maito vois vaan loppua.KOSKA SE VOI!!!! Kun kerrankin joku viisas kertoisi,miten sitä saa tulemaan,jos ei tule.......

Ja helpompaahan se imetys olisi,kuin kantaa korvikkeita kaupasta ja kulkea yöt niitä lämmittämässä ja keitellä pulloja tämän tuostakin...

Kaupan valmis puuroista.Mulle ainakin neuvolasta käskettiin aloittaa puurokokeilut niillä 5kuisena.Silloin on kuulemma omatekoiset vielä liian vahvoja.Joten kaupan puuroja on sen takia syöty ja itse keitellään sitten kun vauva on vähän isompi.

Tässä olikin minun purnaukseni :)

Vierailija
26/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan tiedän et ihmismaito on ihmiselle parasta, mutta ei voi mitään et musta on outoo tuo taaperoimetys. Lähinnä kai se kun tämä meidän tutun lapsi siis käy huvikseen viisi kertaa tunnissa ottaan huikat. Kaiken huipuks saa " lohtutissiä" esim. kun leikkiessä satuttaa itsensä. Ei mene mulla jakeluun.

Jaa, mä taas en tajua miksi kaikki ei imetä pitkään ja jos imettää, niin miksi ei tarjoa lohtutissiä. :)

Vierailija
27/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami_80:

Lisäksi en ymmärrä kestovaippailijoita: Miten kenestäkään voi olla hauskaa pestä vauvan kakkavaippoja joka päivä? Vielä vähemmän ymmärrän vaipattomuutta.

*Ei vaippapyykin pesu ole sen hauskempaa tai vähemmän hauskaa kuin pyykinpesu yleensä. pyykki koneeseen ja puhtaat narulle. Vaikka joskus ei jaksaisi pyykkiä ripustaa, niin voimaa saan kun ajattelen miten paljon parempi se on ympäristön kannalta käyttää pestäviä. Mä en tajua miten joku voi käyttää kertiksiä. Eihän kukaan käytä vakituisesti kertakäyttöastioita eikä -lakanoitakaan.

Itse yritän selviytyä mahdollisimman helpolla vauvan kanssa, enkä mielestäni tee vauvaa kohtaan vääryyttä vaikka syötän purkkiruokia, annan korviketta, käytän kertakäyttövaippoja ja vauva nukkuu omassa huoneessaan.

* Joo, samoin ja siksi imetän, käytän kestovaippoja ja nukumme perhepedissä. :)

Nykyään on kauheasti " ekoäitejä" . Sinänsä ihan hyvä, mutta joskus menee yli hilseen. ;)

*Kauheasti, muttei tarpeeksi. Kun ottaa huomioon, miten paljon ekoäidin ekoilut helpottavat sinunkin lapsesi tulevaisuutta. esim kaatopaikkojen tilavuus ja ilmakehän metaanikuorma on ekoilijan käyttämättä jättämien kertisten verran pienempi.

Vierailija
28/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" karsee" juttu - aikoinaan äitini imetti pikkuveljeäni (joka nyt 28 v.)

3 1/2 vuotiaaksi asti!!! Sitä en kyllä oikein ymmärrä - ja toisaalta, mitäpä se sinänsä muille kuului.....

Pikkusiskoani myös imetti muistaakseni n. kaksi vuotiaaksi.

(Minua " vain" 8 kk.)

Vierailija
29/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla poika käy kerran puolessa tunnissa imaisemassa äitin tissistä vähän sokerivettä, ettei nälkä vaan yllätäkään.

On se ihana olla tällainen besserwisser ;-)

[/quote]

Siis ottaen huomioon, että äidinmaito ei ole sokerivettä, vaan tuhtia tavaraa. Yli 1-vuotiasta imettävän maito on rasvaisempaa kuin vauvaa imettävällä. Besserwisserin pitäisi päivittää imetystietoutensa. ;)

Vierailija
30/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun niitä pitää joka päivä olla pesemässä!" EIKÄ tarvitse!! Meillä pestään vaipat nykyään 3. päivän välein. 2-3 päivää onkin sellanen sopiva vaippojen pesuväli. Tämä meinaa tietysti sitä, että vaippoja on tarpeeksi kaapissa, että pesuväli voi olla muutaman päivän - ja on aina tarpeeksi puhtaita kaapissa odottamassa.

Ja sitä en jaksa käsittää, miksi se vaippojen peseminen koetaan niin työläänä?? Siis KONEHAN ne vaipat pesee, EN minä! Kun nakkaan vaipat koneeseen ja napsautan koneen päälle, siinä menee nyt vaan muutama sekunti. Ja kun KONE pesee vaipat puhtaaksi - alusta loppuun - voin minä sillä välin tehdä mitä ikinä silloin haluan: olla lasten kanssa, katsella tv:tä, ulkoilla, laittaa ruokaa, siivota kotia, käydä netissä... jne.

Ja kun kone on vaipat pessyt, aukaisen kannen ja ripustan puhtaat, raikkaat vaipat kuivumaan. (Meilllä ei ole kuivausrumpua, emme tarvitse). Siis siinä on oikeesti jotain " terapeuttista" , kun saa nostaa ne puhtaan raikkaat, pehmoiset vaippelit taas pesun jälkeen uuteen käyttöön! Mä nautin siitä tunteesta! :)

Ja kestovaippoja EI SAA, eikä tarvitse silittää koskaan silitysraudalla, (voi heikentää imukykyä), joten kun ne ovat vaan pesun jälkeen narulla kuivuneet, ovat ne heti valmiita uuteen käyttöön! ;)

No, asiasta toiseen mitä en ymmärrä: jos 2-3 kuiselle ruvetaan antamaan kiinteitä ihan vaan et " kamera valmiiks, niin katotaan millanen ilme sillä on!" Ymmärrän tän kyllä varsinkin ekan lapsen äitien kohdalla, kun kaikki on uutta ja tekee " jo" mieli kokeilla. Mut silti: maltti on valttia tässäkin asiassa. Ja muut, joidenkin neuvoloiden huvittavat neuvot, jotka jotkut äidit ottavat tosissaan: " juu anna vaan 2-kuiselle jo mössöjä, niin oppii lusikkaa käyttämään!" Ööö, oletko koskaan nähnyt yhtään ekaluokkalaista, joka ei ole vielä oppinut lusikkaa käyttämään? Sun muut jutut...

En ymmärrä myöskään jotain imetykseen/äidinmaitoon liittyviä harhaluuloja jotka istuvat jossain kansankielessä, ilman mitään sen kummempaa faktaa takanaan. " Ei se pikkuvauva voi tuolla litkulla pärjätä" . Äidinmaidossa on kaikki vauvan tarvitsemat ravinneaineet (d-vitamiinia ja rautaa lukuunottamatta).

Nää on mitä mä oon pitkään hiljaa mielessäni pitänyt " outoina juttuina" , mut ei pidä kenenkään ottaa henkilökohtaisesti. Kaikkea ei kukaan ymmärrä, mutta kaikkea ei onneksi tarvitsekaan ymmärtää! ;))

helene-05, pienen tytön ja pojan äiti

Vierailija
31/118 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei anna muuta kuin maitoa ennen 6kk ja vieläpä käyttää kestovaippoja ja taaperoimettää, niin tuskin sen kirkkaampaa kruunua itselleen saa. Tai ilmeisesti omasta mielestään saa...

Kuvitteleeko joku tosiaan, että kyse on jostain kirkkaimman kruunun havittelusta? Uhhuh. Kun kyse on vain siitä, että haluaa toimia lapsen parhaan mukaan.

Vierailija
32/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" minmar79 - 17.05.

aamuyölle:

Mun mielestä nimenomaan tämä on keskustelupalsta ja kiihkoilut yms. ovat sallittuja. Jos ei niitä kestä, niin kannattaa vältellä näitä palstoja.

**Tuli mieleeni heti sanonta: " Se koira älähtää, kehen kalikka kalahtaa." :) Eikös tämä ketju nimen omaan ollut sitä varten, että täällä voi vapaasti kertoa, mikä esim. ärsyttää tällä palstalla. Ja kenellekään en henkilökohtaisesti viestiäni tarkoittanut, kerroin vain omia ajatuksiani.

Ja jos tänne tulee kysymään esim. kiinteiden aloittamisesta 2 kk vanhalle, niin pitäisikö sitten vastata vaan, että juu aloita vaan???Mitä keskustelua ja mielipiteidenvaihtoa se olisi???

**Tarkoitin esim. kysymyksiä tyyliin: " Mitä kiinteitä olette antaneet 4kk lähtien/millä aloittaneet jne." Jolloin olisi tietty kiva saada vastauksia esitettyyn kysymykseen, jos kiinteitä ei ole aloittanut siinä iässä, niin voisi sitten vaikka siirtyä seuraavaan aiheeseen tai jotain...

Miksi pitää aina olla samaa mieltä tai muuten heti leimataan kiihkoilijaksi. Niin kauan kuin täältä kysyy jotain neuvoa tai kommenttia asiaan, niin se ei ole oma asia enää. Silloin pitää kestää myös muiden mielipiteet."

**En ole vaatinut ketään olemaan samaa mieltä, sehän olisi tylsää! Mutta että aikuiset (varmaan suurin osa meistä on) voi käyttäytyä niin lapsellisesti, kun kommentit voisi antaa myös paljon asiallisemmin. Puolesta ja vastaan. Ketä ihan oikeasti kiinnostaa, mihin toisen palstailijan vauva kakkaa?

Itse en ole täysimetystä vastaan, sen itse kokeneena. En ole kestoiluakaan vastaan, sitä kokeilleena. Mun mielestä jokaisella on oikeus tehdä, kuten haluaa ja sitä tulisi kunnioittaa, ihmetytti alunperin vain se, että kun näistä asioista aina nousee niin suuri haloo. Täytyy olla elämää suurempia kysymyksiä, joillekin. :)

Vierailija
33/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuvat tuohon sokerivesi-termiin. Ajatus oli, että äidinmaitohan on makeaa ja makeallahan taapero mielellään mahansa täyttää ennemmin kuin kunnon ruoalla. Ja kuten Pikkusiilikö se oli, kun sanoi, äidinmaito on erittäin rasvaista taaperoimettäjällä...siinä voi sitten ihan ottaa sen järjen käteen ja miettiä, kannattaako lapselle antaa monta kertaa päivässä makeaa, rasvaista (eli tukevasti mahan täyttävää) maitoa, etenkin jos samalla ihmetellään, ettei lapsi suostu harjoittelemaan perusruokien syömistä. En mitenkään jaksa uskoa, että pelkkä äidinmaito taaperoikäisellä korvaisi kunnon ruoasta saatavat hyödyt. Ja kuinka tärkeää onkaan opetella syömään ja tottumaan erilaisiin makuihin!

Edelleen itseään besserwisserinä pitävä Pumpuli

Vierailija
34/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin vatsalihasten vahvistamisen ja jumpalla käymisen kun poika oli 4 viikkoinen. Syitä tähän on kolme. Ensinnäkin olen aiemmin liikkunut todella paljon ja liikunnan puute alkoi tuntua jo korvien välissäkin kun olin supistelujen takia ollut jo ennen synnytystäkin 3 kk lähes täysin liikkumatta. Toiseksi. Selkäni oli kipeä ja vatsalihasten vahvistaminen helpotti. Kolmanneksi. Olen itse töissä kuntosalilla ja vedän paljon jumppia työkseni ja jos aion kunnialla palata töihin niin on paras saada itseni kuntoon ajoissa. Niin, ja aloitin kyllä lantionpohjan lihasten treenauksen ja vaunulenkkeilyn ennen vatsalihastreenin yms. aloittamista. Tässä siis vain minun perusteluni asiaan.

Kaikennäköisiä uskomattomia juttuja sitä täällä aina välillä lukeekin. Tulee mieleen usein että minne ihmisten maalaisjärki on kadonnut. Mutta toisaalta on loistavaa että on tälläinen palsta jossa voi melko anonyymisti kysyä niitä tyhmiäkin kysymyksiä. Ollaanhan ihmisiksi eikä ilkeitä niille hassujenkin kyselijöille.

Vierailija
35/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumpuli27:

tarttuvat tuohon sokerivesi-termiin. Ajatus oli, että äidinmaitohan on makeaa ja makeallahan taapero mielellään mahansa täyttää ennemmin kuin kunnon ruoalla. Ja kuten Pikkusiilikö se oli, kun sanoi, äidinmaito on erittäin rasvaista taaperoimettäjällä...siinä voi sitten ihan ottaa sen järjen käteen ja miettiä, kannattaako lapselle antaa monta kertaa päivässä makeaa, rasvaista (eli tukevasti mahan täyttävää) maitoa, etenkin jos samalla ihmetellään, ettei lapsi suostu harjoittelemaan perusruokien syömistä. En mitenkään jaksa uskoa, että pelkkä äidinmaito taaperoikäisellä korvaisi kunnon ruoasta saatavat hyödyt. Ja kuinka tärkeää onkaan opetella syömään ja tottumaan erilaisiin makuihin!

Edelleen itseään besserwisserinä pitävä Pumpuli

Alkuperäistä kirjoittajaa lainaten:

" Tuntuu näitä palstoja lukiessa ja muiden äitien juttuja seuraillessa joskus, että miten voi olla outoja mielipiteitä ja aukkoja tiedoissa ts. kaikki muut on tyhmiä ja väärässä."

Olisi ihan kiva tietää, jos sulla olisi muuta pohjaa väitteillesi kuin

En millään jaksa uskoa

Tässä olisi mua viisaampien tukea mun väitteille. (Jään odottamaan löytyykö sun väitteiden tueksi kenties jotain muuta kuin oma mielipide)

Nutrition

Infant and Young Child

http://www.who.int/child-adolescent-health/NUTRITION/infant_exclusive.h…

" Thereafter infants should receive complementary foods with continued breastfeeding up to 2 years of age or beyond."

WEANING: WHAT DOES IT MEAN?

WHEN TO WEAN

http://www.askdrsears.com/html/2/T026400.asp

Breastfeed a Toddler -- Why on Earth?

http://breastfeedingonline.com/21.html

Vierailija
36/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaksi toi imettämis juttu.

mikä ihme buumi on menossa että äitiä joka ei imetä kuin hetken katsotaan kieroon? jos sanon että joo imetin kuukauden,kun maito loppui ihan naps vaan ja poika huus nälkäänsä, ihmiset tuojottaa ja selän takaa kuulee että se ei vaan tahtonu et rinnat menee pilalle tai et onpas tosi laiska.

Eli ajatellaan että se valehtelee et siltä loppu maito vaikka sitä tulee ihan hyvin. Ei ainakaan mun tapauksessani. Aluks maitoa tuli tosi hyvin ja olin tyytyväinen, sitten poika oli noin kuukauden kun rinta maito ei riittänyt pitämään nälkää pois, annoin korviketta ja koitin imettää ja imetää ja välillä pumpata. kun maitoa ei tullut kuin 20ml, siirryin pelkkään korvikkeeseen,poika oli 1kk vanha.

sit se velli juttu.

jos korvikekkaan ei pidä nälkää poissa, niin mitä mä sit teen?

katson kun poika huutaa pari kolme kuukautta ennen kun purkin kyljessä lukeva kuukausi suositus aika on tarpeeksi et voin ruveta velliä antaan. sori ei onnistu, kyseessä on mun lapseni hyvin vointi ja mun mielenterveys.

poika oli alle 2kk kun rupesin antamaan velliä. siihen loppui itkemiset ja yöllä kahden tunnin välein heräilyt. nälkä pysyi kurissa.

niin ja poika oli alle 4kk kun sai ensimmäistä kertaa perunaa. Hyvin meni alas ja tykkäs paljon. lääkäri kauhistelee et miks niin aikasin annat (asun espanjassa),mut jos se syö niin syötä. hän kun sanoi että poika on turhan laiha, niin näenhän mä sen itsekkin. nyt n.7kk vanhana poika painaa n. 6500g pituutta on 68cm, hoikka tai ei enää mut silti

mut toi taapero imetys on kyllä ihan yhtä kanssa. miten pystyt oleen kylässä ja kahvilla kun kaverin muksu häviää äitin paidan alle? ei tee enää mieli kahvia sen jälkeen.

kukin tavallaan, en ketään tuomitse kun vielä imettää.mutta itse en halua sitä. yksinkertaista.

Vierailija
37/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkoi keskustelu mistä hyvänsä, jossain vaiheessa siitä kuitenkin tulee imetyskeskustelu ja muut asiat unohtuvat;-)

Hyvää päivänjatkoa imettäville ja ei-imettäville!

Vierailija
38/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää vauvan keskustelupalstoilla se, että naiset hyökkää toisiaan vastaan. Kirjauduttuaan sisään, jotkut eivät osaakaan enää käyttäytyä kuten normaalissa elämässään käyttäytyvät. Tai saattaa toki olla, että jotkut ihmiset möläyttävät reaalielämässään " mukanokkelan" , vähän ilkeä sävyisen kommentin jokaiseen vähän hölmönä pitämäänsä kysymykseen..

Jokainen tietää, kuinka herkkä asia tämä äitiys on. Varmasti ei ole normaalilla älykkyydellä varustetulta ihmiseltä, varsinkaan äidiltä, liikaa vaadittu kunnioittaa toisen tunteita. Juu, se mua luultavasti eniten ärsyttää, että toiset ei ymmärrä kysymysten takana olevan oikean ihmisen.

Vierailija
39/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistoketju, tässähän pääsee oikein luvan kanssa flamettamaan:

- perhepetiläiset ovat laiskoja. Eivät vain viitsi opettaa lastaan heti alusta alkaen omaan sänkyyn. Kun lapsi lähestyy teini-ikää, vingutaan täällä, että miten saan lapsen nukkumaan omassa sängyssään/huoneessaan kun se poika/tyttöystävä häiritsevästi potkii.

- korviketta antavat äidit ovat laiskoja. Kyllä sitä omaa maitoa tulee riittävästi, kun vaan imettää/pumppaa/käy vyöhyke-, aroma-, väriterapiassa/seisoo päällään/vaihtaa pyyhkeiden paikkaa vessan naulakossa.

- kaikille imettäjille pitäisi antaa mitali. Niin urheita ovat nämä äidit, jotka eivät edes yöllä nuku vaan imettävät ainakin tunnin välein. Ja muistavat kertoa sen joka välissä.

- kertakäyttövaippailijat tuhoavat maapallon. Kierrättävätkö kestoilijat kaiken jätteensä/käyttävät ympäristöystävällisiä pesuaineita/kulkevat julkisilla/sammuttavat valot aina huoneesta lähtiessään/eivät pidä jääkaapin ovea turhaan auki?

- kiinteät aloitetaan vain ja ainoastaan kuuden kuukauden iässä, koska ne paperimakuiset byrokraatit WHO:ssa niin sanovat. Jos lapsesi on korvikkeella ja haluat kokeilla kiinteitä, kukaan ei sano mitään, lapsesi on kumminkin jo pilattu.

No niin, jos nyt kuitenkin :).

KL.

Vierailija
40/118 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on ylitse muiden, eli vellin antamista en ole koskaan ymmärtänyt, enkä tule ymmärtämään. Sellaista tarinaa tai peustelua ei vastaan tule, että mielipiteeni muuttuisi.

Väkisinkin tulee mieleen, ymmärrämmekö sittenkään vauvojamme ja heidän viestejään oikein.

Kyllähän nyt herran jestas 2kk ikäinen vauva herää helposti kahden tunnin välein syömään ja se on täysin NORMAALIA!!!! Sitten ihmetellään silmät ymmyrkäisinä että maidon tulo vaan loppui. Ja sehän on saletti, ettei maito yks kaks vain lopu. Kyllä siellä taustalla joku syy piilee.......VELLIPULLO!!!!