Millainen on betanainen?
Alfoista täällä on ollut juttua, samoin betamiehistä. Mutta entäs betanainen? Mahdollisesti joku betamies tulee tähän kommentoimaan ettei betanaisia ole olemassakaan, mutta mitä muut ajattelevat?
Kommentit (90)
Alkuperäisen käsityksen mukaan:
Alfamies - heimopäällikkö, porukan vahvin mies, tms.
Betamies - tavallinen metsästäjä, yksi miesporukasta.
Omega - mies joka auttelee naisia kotiluolassa kun muut ovat metsällä.
Sigma - porukan ulkopuolinen, yksinäinen susi joka saattaa olla arvostettu. Erakko, shamaani.
Gamma - räyhääjä/tappelija joka ei hyväksy paikkaansa hierarkiassa, mutta ei ole riittävän vahva olemaan alfa.
Noita käsityksiä on muutettu koska nykyään betamiestä ei arvosteta pätkääkään. Tosin ilmeisesti tuolloinkin alfa sai naiset, nykyään alfa ei vain pane paksuksi kaikkia (nuoria ja hedelmällisiä) naisia koska ehkäisy.
Entisen käsityksen mukaan betanainen siis olisi tavisnainen. Ehkä nykykäsityksen mukaan sellainen vähän harmaa joka aina jää muiden varjoon, muta kenties löytää jonkinlaisen "ukon" joka vastaavasti ottaa mitä saa.
Beta on sellainen joka on heikommassa asemassa suhteessa parisuhde- tai seksikumppaniinsa, mutta oman toimintansa takia ei herätä mitään sympatiaa ulkopuolisissa. Esimerkiksi naimisissa oleva nainen jolla on myös salarakas, mutta tuo salarakas lähinnä käyttää tuota naista hyväkseen ja imee hänet kuiviin.
MMS85 kirjoitti:
Beetanainen antaa pillua jokaselle joka kysyy.
Huoh...kunpa antaisikin.
t. eräs betamies jolla poikuus tallella
Vierailija kirjoitti:
Sigma - porukan ulkopuolinen, yksinäinen susi joka saattaa olla arvostettu. Erakko, shamaani.
Gamma - räyhääjä/tappelija joka ei hyväksy paikkaansa hierarkiassa, mutta ei ole riittävän vahva olemaan alfa.Noita käsityksiä on muutettu koska nykyään betamiestä ei arvosteta pätkääkään. Tosin ilmeisesti tuolloinkin alfa sai naiset, nykyään alfa ei vain pane paksuksi kaikkia (nuoria ja hedelmällisiä) naisia koska ehkäisy.
Entisen käsityksen mukaan betanainen siis olisi tavisnainen. Ehkä nykykäsityksen mukaan sellainen vähän harmaa joka aina jää muiden varjoon, muta kenties löytää jonkinlaisen "ukon" joka vastaavasti ottaa mitä saa.
Eli palstan "betamiehet" on oikeasti gammoja (ja kammoja).
Alfa on ylipäätään sellainen harvinaisempi yksilö, jolla on kova menekki vastakkaisen sukupuolen parissa ja voi valita ne, kenet kelpuuttaa parisuhteeseen tai yhdenyönsuhteeseen.
Beta on sellainen, jolla on vähemmän menekkiä, mutta on kuitenkin. Joutuu kuitenkin jossain määrin tyytymään.
Sama logiikka molemmissa sukupuolissa.
Beta, kiltti sinisilmäinen "vaimomatsku"
Alfa, rakastajatar jota ei kiinnosta ottaa kuin parhaat palat miesseurasta
Kyselet palstalta, niin kaikki naiset ovat hotteja alfanaaraita eli ei betanaisia ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Millaiseksi alfanainen muuttuu vanhemmiten, kun hän ei enää miehiä kiinnosta?
No mikä minä olen?
Olen palstan mukaan rummo (=ruma mummo), olen täyttänyt 40 ja ylipainoakin on. Olen aina ollut vähän pyöreä.
Toisaalta olen isotissinen blondi :P
Olen omalla alallani menestynyt, yleisölle puhuminen ei ujostuta, minulla on hyviä ystäviä, sekä miehiä että naisia. Rakkaussuhdekin on. Koulussa olin erityisen hyvä matematiikassa, etenkin avaruusgeometriassa, enkä pelkää väittelyitä tai ujostele osaamistani, kuten monet naiset ilmeisesti tekevät.
Tinder-keskustelujen mukaan olen siis alinta kuraa.
(Älkää siis luulko, että uskoisin näihin. En vain tajua, miten tämä jako menee edes teoriassa.)
Roikkuu vuosia Tinderin kulli karusellissa ja itkee kun ne top 5% miehet haluskin vain seksiä ja yleistää tämän kaikkiin miehiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan näe peilistä huijattua kotiorjaa. Jos sellainen trendi tulee ettei hauska, fiksu, seksuaalinen ja omillaan pärjäävä nainen enää miehiä kiinnosta niin voi muistella mukavaa elämäänsä ja jatkaa sitä itsekseen tyytyväisenä :)
Betanainen on se, jota pannaan sivusuhteessa. Betanainen on se, joka laitetaan paksuksi, mutta jota ei viedä vihille.
Vierailija kirjoitti:
Betanainen on se, jota pannaan sivusuhteessa. Betanainen on se, joka laitetaan paksuksi, mutta jota ei viedä vihille.
Tuossa on kaksi betaa, pettäjä ja pettäjää katseleva vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfa kiinnostaa kyllä vanhempanakin. Tuo on nimenomaan yksi alfan ja betan ero että betalla on vetoa vain tietyssä hehkeässä iässä, kun alfalla sitä on aina.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kuin vaikka minä. Ei kovin kaunis ja lisäksi hyvin introvertti ja tosikko. Naiselta odotetaan enemmän avoimuutta ja sosiaalisuutta ja iloisuutta kuin mieheltä, joten sisäänpäinkääntynyt ja vakavamielinen nainen on useimmille paha turn-off.
No hyi joku avoimuus ja sosiaalisuus.
Vierailija kirjoitti:
Gamma - räyhääjä/tappelija joka ei hyväksy paikkaansa hierarkiassa, mutta ei ole riittävän vahva olemaan alfa.Noita käsityksiä on muutettu koska nykyään betamiestä ei arvosteta pätkääkään. Tosin ilmeisesti tuolloinkin alfa sai naiset, nykyään alfa ei vain pane paksuksi kaikkia (nuoria ja hedelmällisiä) naisia koska ehkäisy.
Olen siis sigma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kaksi betaa, pettäjä ja pettäjää katseleva vaimo.
Ei ole jos vaimo ei tiedä. Betaksi muuttuu myös mies eron tullen. Käytetyksi betaksi.
Alfa on sellainen joka saa haluamansa miehen tekemättä mitään ja beta sellainen joka joutuu hieman näkemään vaivaa asian eteen, mutta hänellä kuitenkin on täydet mahdollisuudet. Alfa voi polttaa tupakkaa, olla elämäntapatyötön ja puhua Savon murretta ilman että siitä on mitään haittaa parisuhdemarkkinoilla. Beta pääsee alfan asemaan jos käy töissä, pitää huolta itsestään, käyttäytyy aina hyvin, ei käytä yleettömästi päihteitä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfa kiinnostaa kyllä vanhempanakin. Tuo on nimenomaan yksi alfan ja betan ero että betalla on vetoa vain tietyssä hehkeässä iässä, kun alfalla sitä on aina.
Ei kiinnosta kasikymppiset rummot vaikka omasta mielestään kovin alfoja olisivatkin.
Niinpä. Otan mieluumin alta befan.