Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan vaimoani

Vierailija
13.02.2019 |

Vihaan vaimoani, niin että sattuu. Olen jatkuvasti väsynyt ja vihainen. Työpaikalla, kotona, yöllä sängyssä. Jeesus sentään, miten pahalta tuntuu. Hän vähättelee, kohtelee kuin vierasta ihmistä, nalkuttaa. Teen töitä paljon, annan palkastani 3/4 yhteiseen (hänen) käyttöön(sä), teen kotitöitä, hoidan lapsia joka päivä, hoidin myös lapset viimeisessä flunssakierteessä, vaikka työasiat kasaantuivat ihan tolkuttomasti (vaimo on osa-aikatöissä). Hän ei arvosta mitään, mitä teen kotona. Eilen illalla pimeällä painoin lumitöitä pää märkänä toista tuntia että saisin pihan auki, ja tämä kehtasi irvailla, että "oli varmaan hyvää liikuntaa", samaan aikaan kun istui sohvalla puhelin kourassa ja suklaalevy toisessa. Puhettakaan siitä, että mikään tekemäni asia ei hänelle kelpaa. Pyykit viikattu väärin. Ruuat pahanmakuisia. Imurointi huonoa. Ikkunaan jäi pesun jälkeen rantuja.
Entäs läheisyys sitten: pyysin saunassa, että voisimme ennen nukkumaanmenoa köllötellä sohvalla vierekkäin, ja hän sai heti hepulin, että "mihinkään seksihommaan ei sitten ruveta". Vastasin, että ei ollut mielessäkään. Siihen se sit jäi, että eukko kyttää puhelintaan sohvalla, ja minä istun nojatuolissa lukemassa. Vaikka toisaalta rakastaisinkin, ja kaipaisin läheisyyttä, en tiedä, voisinko edes hyvin hänen lähellään. Haluaisin puhua avioliittomme huonosta tilasta ja uhkaavasta erosta, mutta pelkään kohtausta ja sitä, että hän kääntää lapset minua vastaan. Olenhan kaiken päälle vielä huono isä.
Helpottipa edes vähän kun avasin ajatukseni tekstiksi.

Kommentit (271)

Vierailija
101/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuo elämäntyyli ei sovi teille molemmille. Vanha talo pihapiireineen on unelma, olen itsekin asunut satavuotiaassa remonttikohteessa ja minä olin se, joka yksin sai kaiken hoitaa. Se kun ei ollut miehen unelma, kertoi vasta jälkikäteen. Mielellään hän siinä toki asui, koska minä en vaan voinut jättää esim. taloa lämmittämättä, pihaa hoitamatta ja remontteja tekemättä, hän sai asua mukavasti ja viihtyisästi ihan yhtä helposti kuin kerrostalossa mutta omakotitalon rauhassa. Hän ei siis tavallaan edes kyennyt näkemään, mitä kaikkea jouduin tekemään päivittäin, sillä hänestä mikään kotityö ei voinut olla pakollista vaan teki vain, jos huvitti. Ei kuulemma tarvinnut remontoida, sisustaa, siivota tai tehdä pihalle yhtään mitään, ei vaikuttaisi hänen viihtyvyyteensä (eikä tajunnut, että näillä on kuitenkin vaikutus kiinteistön arvoon ja pakko sitä on ylläpitää). Sitten kun häntä pyysin vaikka imuroimaan (helpoin kotityö), niin aina sama valitus, etten minä koskaan viitsi edes imuroida itse. 

Eli siis, veikkaan että vaimosi oikea unelma ei ole asua noin miten te asutte. Sisustuslehdissä on paljon ihania vanhoja puutaloja ja se kuvasto voi toki olla monen unelma, vaimosikin, mutta se elämäntyyli pitää haluta myös. Hän ei varmaan ymmärrä, mitä talon eteen joudut tekemään. Miettikää, kannattaisiko teidän muuttaa johonkin helpompaan ratkaisuun asumaan, jotta voisitte välttää eron.

Vierailija
102/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein teillä on se ksi ä? Onko kaiken taustalla oikeasti täyttymättömät tarpeesi?

Itse olen monesti miettinyt millaista se ksi ä näissä haluttomien naisten talouksissa harrastetaan kun se kerta on niin vastenmielistä. Itse en koskaan kieltäydy miehen aloitteista, päin vastoin oikein odotan yhteisiä hetkiämme. Ei tulisi mieleenkään pihtailla. Meillä äksöniä n. kerran viikossa.

Tätäkin kysyttiin. Kyse ei ole mielestäni tästä, koska ainakin omasta mielestäni tarpeeni ovat aika vähäiset, johtuen osin lääkityksestä, osin ehkä elämäntilanteesta. Lisäksi täytyy myöntää, että viime aikoina vaimo ei siinä mielessä ole ollut kovin kiinnostava. Joskus aikaisemmin, useampia vuosia sitten, tein esim. aloitteita ahkerammin, mutta usein ne torjuttiin, joten käytännössä lopetin niiden tekemisen. Vaimo tekee aloitteita ehkä 3-4 krt / kk, mutta viime aikoina olen välillä myös torjunut. Joskus suostun vaimon aloitteisiin, mutta en halua yhdyntää hänen kanssaan, joten hoidan homman muulla tavoin. Myös läheisyys on hiipunut, sitä haluaisin itse enemmän. Vaimo on maininnut, että ei välttämättä halua hirveästi läheisyyttä minulta, koska hänelle tulee helposti lasten kanssa "yliannostus" läheisyyttä, lapset pyörivät ja pyrkivät hänen syliinsä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin eron heti huomenna, asuntokin on jo valmiiksi katsottuna. En vaan haluaisi vaarantaa välejä lapsiini.

Mun mies oli samantyyppisessä avioliitossa.

Vaimo oli uhkaillut vuosia että jos mies lähtee, ei näe lapsia enää koskaan.

Lopulta mies uskalsi lähteä! Otti selvää asioista etukäteen ja uskoi siihen ettei toinen ihminen voi saada yhteishuoltajuutta pois mitenkään. Mies oli itse kerran soittanut poliisille kun vaimo oli riehunut joten toisaalta miehellä oli näyttöä.

Joka tapauksessa viimein lähti ja löysi aikaa myöten uuden kumppaninkin, minut. Ex-vaimo tosiaan edelleen on samanlainen persoona kuin ennen ja edelleen saattaa soittaa ihan ihmeellisiä vihaisia puheluita miehelle miten kaikki on vialla ja miehessä vika tyyliin jos lapsi kiukuttelee kotona, mutta muuten on eroon päässyt. Eksä kyllä yksipuolisesti käyttää valtaa tapaamisten suhteen vaikka yhteishuoltajuus onkin, mutta sen kanssa pystyy elämään.

Jos sinä pyörität kotia nyt, ei vaimosi mitenkään pärjää ilman apuasi kun lähdet, joten varmasti näet lapsia. Voit jopa hakea lähihuoltajuutta!

Vierailija
104/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalainen, naisen kirjoittama sepustus. 2/5.

Vois olla jopa 3/5, menee jatkoon joka tapauksessa

Vierailija
105/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luulen, että vaimosi pettää sinua. Juuri sillä tavalla on vetäytyväinen ja vähättelevä. Tekee omassa päässään jo erotyötä, eli vähentää sinun arvoa itselleen, että voisi sitten paremmin mielin ottaa eron. Olen pahoillani, kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
106/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä perheneuvolaan ensin yksin. Tilanteesi on aika vaikea. En tekisi mitään päätöstä ennen asiantuntijan kanssa keskustelua.

Vierailija
107/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä naiselle kaapin paikka. Naiset eivät pidä miehistä, jotka alistuvat naisen ohjeistukseen, eivätkä vittuile takaisin. Älä kuitenkaan ala kusipääksi, vaan etsi erilaisia totuusargumentteja naista vastaan. Kirjoita ylös naisen kommentteja ja mieti, minkä tunteen mikäkin kommentti antaa sinulle. Kehitä vahvoja, totuuteen perustuvia vasta-argumentteja negatiivisten tunteiden herättämille kommenteille ja kivoja kohteliaisuuksia positiivisten tunteiden herättämille kommenteille. Ajan myötä pääset niskan päälle, koska nainen ei varmasti tätä prosessia itse suorita ja naiset tykkäävät siitä, että mies on niskan päällä. Siksi he kautta linjan viehättyvät itseään vanhemmista, pidemmistä, hauskemmista, kouluttautuneemmista jne miehistä.

Vierailija
108/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen ”voimaantunut” suomalaisnainen. Miehen pitää tehdä kaikki, ja kaikki mikä ei naista miellytä on miehen syytä. Ota ero välittömästi, teet itsellesi palveluksen. Palkitse itsesi kaukomatkalla ja käy tsekkaamassa paikalliset misut. Vain hullu tai masokisti mies enää tänä päivänä pariutuu suomalaisen naisen kanssa.

Jos mun vaimo käyttäytyis noin, niin se lähtis samantien ovesta ulos.

Jos mä käyttäytyisin (vaimona) noin, niin mut saisi viedä saunan taakse. 

Täältä kyllä naispuoliselta tsempit ap:lle, vaikka toisin ennustettiinkin. Ihan hirveältä kuulostaa tuo sinun vaimo, anteeksi vaan. Ja sitten vielä ihmetellään että miksi mies pettää/jättää. 

Vierailija
109/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan miestäni.

Kehun kauniiksi ja viisaaksi ja pussailen.

Ollaan oltu yhdessä 30v

Voi sinua ap.raukkaa

Toki minussa on paljon vikoja..mutta rakkaus on auttanut miestä kestämään minua

Vierailija
110/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen ”voimaantunut” suomalaisnainen. Miehen pitää tehdä kaikki, ja kaikki mikä ei naista miellytä on miehen syytä. Ota ero välittömästi, teet itsellesi palveluksen. Palkitse itsesi kaukomatkalla ja käy tsekkaamassa paikalliset misut. Vain hullu tai masokisti mies enää tänä päivänä pariutuu suomalaisen naisen kanssa.

Olet väärässä, tuolla AP:n vaimolla on selkeitä psykopaattisia piirteitä. AP:n pitäisi erota välittömästi, mutta se ei aina ole niin helppoa. Nuo psykopaatit nimittäin osaavat olla erittäin kieroja, sitä ei uskoisi ennen kuin sellainen omalle kohdalle sattuu.

Vierailija
111/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, ei ole mukavaa klikata tätä ketjua auki ystävänpäivänä.. Mut jatkan vielä, kun on tullut kommentteja ja kysymyksiä.

Tilanteestamme: mielestäni tämä tilanne on syntynyt vähitellen. Nuoremman lapsen syntymän jälkeen hain ja sain itse pitkän isyysvapaan, olimme koko perhe yhdessä kotona 4,5 kk, olin osin palkattomalla. Tämä siksi, että saisin elää lapseni kanssa hänen ensimmäiset kuukautensa rauhassa, ja myös tietenkin kotona on paljon tekemistä. Sitten palasin työelämään, ja vaimo tuli myös työelämään, kun lapsi täytti 1 v. Hän sai työpaikallaan jatkaa osa-aikaisena, joten kaiken piti olla sillä tavalla hyvin. Ikävä kyllä en enää (työnantajan/työyhteisön painostuksesta johtuen) voinut pitää isyysvapaita vaimon palatessa töihin. Toivoisin että voisin pitää isyysvapaita vielä tämän vuoden aikana. Haluaisin olla lasten kanssa myös yksin kotona.

Vaimon aloittaessa työn hän koki sen raskaaksi. Hänellä on mitä ilmeisimmin oikein hyvä ja kannustava työyhteisö (mm. kaikki työkaverit & pomo kävivät tervehtimässä äitiysloman aikana), mutta työssä on omat haasteensa ja stressaavuutensa. Koetin ottaa aktiivisen roolin kotitöissä, että hänellä olisi paremmin aikaa sopeutua työn aloitukseen.

Meillä on ihana koti jota rakastan, mutta se on jo itsessään ikävä kyllä kovin työläs. Vanha iso okt, joka on vaatinut usean vuoden ajan remontteja ja kunnossapitoa, iso piha joka vaatii työtä, piharakennuksia, jotka ovat vaatineet kunnostusta. Talo lämpiää isolta osin puilla, useita tulisijoja. Olen ollut kovin kiireinen edellä mainittujen asioiden vuoksi, mutta vuosien mittaan olen saanut rempattua kotia, paranneltua muita rakennuksia, kunnostettua pihamaata / puutarhaa yms. Silti menee paljon aikaa ns. tavallisten kotiaskareiden lisäksi juuri näihin ennalta mainittuihin, joihin talvisin kuuluvat lumityöt. Hommaa on pahentanut se, että olen itse toimistotyöläinen, en mikään remontti-Reiska, ja olen joutunut opettelemaan näitä juttuja kantapään kautta.

Olen kokenut riittämättömyyttä näiden normaalien kotitöiden suhteen, kun olen heilunut remonteissa ym. Viime vuosina, erityisesti nuoremman lapsen isyyslomalla ja sen jälkeen, olen panostanut näihin normikotitöihin, ja koettanut saada kaikkia harvemmin tehtäviäkin rästiytyneitä hommia pois alta. Mutta nyt on tässä kohtaa jo pinna kireällä, kun tuntuu että itse olen käyttänyt ensin paljon aikaa isoihin projekteihin, sitten normiarjen pyöritykseen, mutta siitä huolimatta vaimon aktiivisuus on mielestäni tosi matala. Koen hänet myös arvostelevaksi.

Myykää rotisko

muuttakaa rivariin, jos pihaa kaipaatte

Vierailija
112/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on vastaus kysymykseen miksi miehet, jos vain kykenevät, katselevat mielummin sitä - mieluusti nuorempaa - liikunnasta tai jostain kivasta asiasta pitävää naista kuin käytännöllistä arkinaista.

Tyypillisen arkinaisen kanssa elämä muuttuu pian helvetiksi jossa miehen mielestä kivat asiat ovat turhia ja lapsellisia, kun taas naisen mielestä kivat asiat (sisustuksen vaihtaminen koko ajan, palloa saastuttava lentomatkailu, epäterveellisten herkkujen mättäminen jo valmiiksi ylipainoisena) ovat hyviä asioita jotka kuuluvat "aikuiseen elämään".

Koko elämä on yhtä "kumpa meillä olisi (isompi talo, paremmat tulot, varaa matkustella)"-tyytymättömyyttä.

Vierailija
113/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo ei ole yhtä paha.

Paha kuitenkin.

Typillisintä vaimolleni on riidellä ei mistään. Aloitan lauseen jolloin hän alkaa puhua päälle ja tunkee sanoja suuhuni. Tämän jälkeen alkaa väittää, että olen sanonut niin ja ettei minulla ole selkärankaa kun en seiso sanjeni takana. Siis hänen sonojensa.

Lisäksi vähättelee koko ajan ja yrittää tehda haittaa kaikelle. Ilkuu kun haitan teon takia asiat ei suju.

Viimeisin oli, että kiukutteli kun ei ole kerkinyt hiihtämään ja nyt tulee plus asteita. Se oli minun vika kun en ollut järjästvnyt aikaa hänelle. Tekee 24h viikkoa joista isoin osa ilta vuoroja.

Vierailija
114/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nielet kaiken? Liian kiltti ja marttyyriutta, opetettu kunnioittamaan toisia omalla kustannuksellakin? 

Olet varmasti upea ihminen, mutta orjaksi EI pidä ryhtyä! Meillä naisilla on kiusaus alkaa pomottamaan miestä, jos huomaamme (alitajuisesti) että siihen on mahiksia.

Ole MIES, olethan perheesi pää. Käyttäydy sen mukaisesti! Meette terapiaan, raahaat vaimosi sinne vaikka väkisin ja huomaat että naisesikin alkaa arvostaa sinua. Sitten vain toivotaan, ettet sinä ole ehtinyt katkeroitua liikaa vaan löydät rakkauden tunteet uudelleen.

Tsemppiä <3

Vierailija
115/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo ei ole yhtä paha.

Paha kuitenkin.

Typillisintä vaimolleni on riidellä ei mistään. Aloitan lauseen jolloin hän alkaa puhua päälle ja tunkee sanoja suuhuni. Tämän jälkeen alkaa väittää, että olen sanonut niin ja ettei minulla ole selkärankaa kun en seiso sanjeni takana. Siis hänen sonojensa.

Lisäksi vähättelee koko ajan ja yrittää tehda haittaa kaikelle. Ilkuu kun haitan teon takia asiat ei suju.

Viimeisin oli, että kiukutteli kun ei ole kerkinyt hiihtämään ja nyt tulee plus asteita. Se oli minun vika kun en ollut järjästvnyt aikaa hänelle. Tekee 24h viikkoa joista isoin osa ilta vuoroja.

Mä teen 40h viikkoja ja aloitan duunit kahdeksalta aamulla. Jotta olen saanut aikaa liikunnalle, olen päätynyt heräämään aikaisemmin (klo 5.30) jotta ehdin liikkua aamulla ennen töihin menoa. 

Ihan puhtaasti omasta skeduloinnista kiinni. Vaimosi on laiska. 

Vierailija
116/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä naiselle kaapin paikka. Naiset eivät pidä miehistä, jotka alistuvat naisen ohjeistukseen, eivätkä vittuile takaisin. Älä kuitenkaan ala kusipääksi, vaan etsi erilaisia totuusargumentteja naista vastaan. Kirjoita ylös naisen kommentteja ja mieti, minkä tunteen mikäkin kommentti antaa sinulle. Kehitä vahvoja, totuuteen perustuvia vasta-argumentteja negatiivisten tunteiden herättämille kommenteille ja kivoja kohteliaisuuksia positiivisten tunteiden herättämille kommenteille. Ajan myötä pääset niskan päälle, koska nainen ei varmasti tätä prosessia itse suorita ja naiset tykkäävät siitä, että mies on niskan päällä. Siksi he kautta linjan viehättyvät itseään vanhemmista, pidemmistä, hauskemmista, kouluttautuneemmista jne miehistä.

Tuossa voi olla perää.

Allekirjoitan osin jopa sen palstan markkina-arvoteoreetikon (1212?) ajatuksen että kotityrannit ovat alistumishaluisia naisia jotka turhaantuvat kun mies on liian kiltti, siksi alkavat ensin provosoimaan ja sitten tyrannisoimaan kun huomaavat ettei se mies näytä kaapin paikkaa naiselle.

Asiaa ei helpota jos ap:n vaimo ei panosta naisellisuuteen vaan istuu sohvalla vetämässä suklaalevyä. Naisellisuus on se mikä herättää miehessä halun olla dominoivampi osapuoli, jos herättää. Mikään ei ole niin paha turn-off kuin epänaisellinen nainen joka vaatii miestä olemaan mies.

Ensimmäinen kumppanini oli tuon kaltainen nainen, ja suhde muuttui hyvin nopeasti myrkylliseksi. Toinen lyhyempi suhde oli hyvin naisellisen naisen kanssa joka miellytti alkuun ja herätti uusia haluja, mutta liiankin selkeä uros-naaras-roolijako alkoi tuntumaan vieraalta. Nyt asun yhdessä naisen kanssa joka on aina ollut poikatyttö joka välittää enemmän vaellusreissusta tai moottoripyörämatkasta kuin siitä onko keittiö tip-top ja pystytäänkö ostamaan unelmatalo. Kivasti menee.

Vierailija
117/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin eron heti huomenna, asuntokin on jo valmiiksi katsottuna. En vaan haluaisi vaarantaa välejä lapsiini.

Joo varmaan ne lapset voikin paljo paremmin tollasessa riitasessa ja jännittyneessä ilmapiirissä...

Siis mä en niin tajua tätä. Jos avioliitto ei oikeasti toimi niin kyllä ne lapset huomaa sen. Mitä itse toivoisit oman lapsesi tekevän kyseisessä tilanteessa? Annatko mallin että suhteeseen on jäätävä millä hinnalla hyvänsä.

Vierailija
118/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen suomalaisnainen. Kannattaa katsoa muualta niin saa paremman.

Vierailija
119/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, tuolla AP:n vaimolla on selkeitä psykopaattisia piirteitä. AP:n pitäisi erota välittömästi, mutta se ei aina ole niin helppoa. Nuo psykopaatit nimittäin osaavat olla erittäin kieroja, sitä ei uskoisi ennen kuin sellainen omalle kohdalle sattuu.

Nuo ovat sitten todella yleisiä. Minusta tuo on aika normaalia käytöstä, mita minulla on kokemuksia, sekä mitä olen ystävieni kohtelua seurannut.

Vierailija
120/271 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että nyt täällä osutaan maaliin.

Naiset eivät ole niin tasa-arvoisia romanttisesti kuin mitä poliittisesti korrektisti annetaan ymmärtää. Melkein kaikki oikeasti haluavat jossain määrin sitä mies-nainen-dynamiikkaa jossa mies on vahvempi osapuoli. Kun toivottua "maskuliinista dominanssia" ei tule, alkaa 119:n mainitsema provoaminen jolla miehestä yritetään saada tökkimällä irti se karjuva leijona. Jos ei sekään onnistu, nainen alkaa halveksimaan miestä ja sitten ollaan ap:n tilanteessa.

Olen huomannut noin käyvän monelle.

Kuulostaa siltä että tuossa on epäsopiva pari. Ehkä ap oikeasti kaipaisi vahvaa naista, joka on kotonaan siinä roolissa. Sellaista aktiivista ja reipasta luonnollista naista joka tekee ap:n kanssa ne lumityöt, kun ap puolestaan tekee osansa sisätiloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi