Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö rehellisesti kertomaan miksi salilla on "vain naiset keskenään" niin tärkeää kun kaikki muu liikunta sekaryhmissä? Jopa uimahalli.

Vierailija
12.02.2019 |

En keksi mitään muuta urheilua kuin kuntosali missä naisilla on kova tarve saada olla "vain naisten kesken". Uimahalliinkin suomalaisnainen menee mukisematta vartalonmyötäisessä uima-asussa.

Onko ne asennot niin miehekkäitä vai mikä on se oikea syy? Nyt voi hetken miettiä ennenkuin vastaa jotain päätöntä, kun olisi kerrankin mukava kuulla oikea syy.

Kommentit (535)

Vierailija
121/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisikö joku mies rehellisesti kertomaan miksi naisten oma sali häiritsee?

Siksi että vastaavia ongelmia on myös miehillä, mutta ne eivät ole syy muuttaa mitään käytäntöjä vaan miesten tulee vain kestää ne tai jäädä kotiin. Miksi naisten pitäisi saada erityiskohtelua?

Ei minua naisten yksityiset salit häiritse, omalla rahalla voi jokainen hankkia mitä lystää. En vain ymmärrä miksi julkisella rahalla tulisi tukea vain toista sukupuolta.

Mitä vastaavia ongelmia? Esimerkki?

Miten ”julkisella rahalla” tuetaan naisia? Onko paljonkin kuntien ylläpitämiä saleja vain naisille?

Vierailija
122/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se älämölö on ällöä, yritetään väkisin saada huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että vastaavia ongelmia on myös miehillä, mutta ne eivät ole syy muuttaa mitään käytäntöjä vaan miesten tulee vain kestää ne tai jäädä kotiin. Miksi naisten pitäisi saada erityiskohtelua?

Ei minua naisten yksityiset salit häiritse, omalla rahalla voi jokainen hankkia mitä lystää. En vain ymmärrä miksi julkisella rahalla tulisi tukea vain toista sukupuolta.

Miten ”julkisella rahalla” tuetaan naisia? Onko paljonkin kuntien ylläpitämiä saleja vain naisille?

Omassa kotikaupungissa työväenopistolla näyttää olevan omia seniorijumppia VAIN miehille. Voisin kuvitella, että vanhojen herrojen on helpompi lähteä kohottamaan kuntoa, kun saa ilman naisten arvostelevia katseita jumpata. Pitääkö siis tällainen pappojen kuntopiiri myös lopettaa epäreiluna?

- sama

Vierailija
124/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin julkisilla varoilla tuetaan naisten saleja???  Siellä paikkakunnalla missä asun, on kunnan liikuntatoimen selvästi huokeampi sali nimenomaan se äijäsali, jonne ei ole naisilla asiaa. Sieltä tuijotetaan äkkiä ulos, harva nainen sitä apinamiesten kuolaavaan tuijotusta jaksaa kestää.  Joten naiset käyvät yksityisellä kalliimmalla salilla, jossa saa olla rauhassa. 

Vierailija
125/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Helsingistanissa on omia salivuoroja vain naisille. Myös uimahallivuoroja vain naisille, ja sielläkin saa uida batman-kaavussa. Mukavan hygieenistä.

Vierailija
126/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on julkisella rahalla tuettu vain naisia?

Vierailija
127/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Helsingistanissa on omia salivuoroja vain naisille. Myös uimahallivuoroja vain naisille, ja sielläkin saa uida batman-kaavussa. Mukavan hygieenistä.

Helsingissä on omia salivuoroja myös miehille.

Vierailija
128/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni miesvoittoisella salilla oli se että koko ajan haluttiin neuvoa, pyytämättä. Oli häiritsevää. 

Olin tulossa ehdottamaan tätä samaa. Oli jokseenkin kuluttavaa, kun koko ajan oli silmätikkuna tai neuvoja sateli pyytämättä. Lisäksi neuvot olivat jotain täysin päättömiä (enemmän painoa, lisää toistoja, hei ootko koittanut tällaista..) kun olin juuri ihan ammattilaisen kanssa katsonut kuntopiirini läpi. Sitä paitsi tuntui olevan vain yksi oikea tapa käydä salilla, harmi että se tuli 50 eri miehen suusta.. 

Vierailija
129/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja uimahallivuoroja on vain naisille, koska niitä on toistuvasti pyydetty ja toivottu. Jos vastaavaa tarvetta ilmenisi miesten vuoroille, niin niitä kyllä järjestettäisiin. Eli siitä vaan toivomaan miesten vuoroja uimahalliin.

Vierailija
130/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet haisevat ja örähtelevät ja valuttavat hikeä laitteisiin. Ilman on mukavampi tunnelma.

Ihan totta. Omalla salilla seka-alueen ohi kulkiessa kuuluu JOKA kerta hirveää puhinaa, karjahduksia ja örinää :D ei siinä mitään jos treenaa niin rankasti että pakko öristä, mutta minä viihdyn paremmin naisten puolella missä on hiljaisempaa ja vähemmän hajuhaittoja.

Vierailija
131/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja uimahallivuoroja on vain naisille, koska niitä on toistuvasti pyydetty ja toivottu. Jos vastaavaa tarvetta ilmenisi miesten vuoroille, niin niitä kyllä järjestettäisiin. Eli siitä vaan toivomaan miesten vuoroja uimahalliin.

Mutta eipä miesten vuoroja kukaan oikeasti kaipaa, se ei ole ongelma. Kunhan vaan on kiva nillittää taas tästäkin ”epäkohdasta”.

Vierailija
132/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon keski-ikäinen peruspatukka ja jopa mä koen sen miesten tietynlaisen tuijotuksen. En ole varma onko se seksuaalista mun tapauksessa (ehkä vanhempien setien taholta) tai arvostelevaa (nuorempien taholta) mutta yhtä kaikki pidän sitä erittäin epämiellyttävänä ja muissa liikuntamuodoissa sitä ei todellaakaan samassa mittakaavassa kohtaa. Jotain ihmeen seksuaalista salilla käynnissä on. Voisi toki aloittaa kampanjan "Miehet käyttäytykää salilla!" 

Vierailija
133/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistanissa, kaikkea te keksitte. Paistaa harvinaisen räikeästi se, ettet tiedä Helsingistä mitään. Yrjönkadun uimahalliin voit mennä uimaan pelkässä miesseurassa, jos lohduttaa.

Ja mitä hygieniaan tulee, veikkaan että mikä tahansa pukuhuone, wc tai kuntosali Suomessa on naisten jäljiltä siistimmässä ja hygieenisemmassa kunnossa kuin miesten jäljiltä.

Vierailija
134/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eipä miesten vuoroja kukaan oikeasti kaipaa, se ei ole ongelma. Kunhan vaan on kiva nillittää taas tästäkin ”epäkohdasta”.

Niinpä. On ihan selvää, että miesten vuoroja järjestettäisiin jos kysyntää olisi. Naisten vuorot on saatu koska niitä on iso joukko toistuvasti pyytänyt. Myös ihan kantasuomalaiset. Miesten vuorot olisi pakko tasa-arvon vuoksi järjestää, jos niillä olisi vastaava kysyntä, mutta ei uimahallia voi pelkän periaatteen takia pitää tyhjillään tuntia viikossa.

Vierailija
135/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähkijät ja huutavat on syvältä, ei auta vaikka olisi mitkä luurit päässä. Pudotetaan painot metristä ja huudetaan kun teurastettava sika, hyi olkoon.

Vierailija
136/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vuosia naisille tarkoitetulla salilla. Siksi olikin häkellyttävää, kun kävin taannoin sekasalilla:

- paikan täytti valtava hien haju

- miehet tuijottivat minua, vaikka olen rupsahtanut keski-ikäinen akka

- miehet ähisivät hulluna laitteilla ja pamauttivat painot lattialle niin, että meinasin lentää nahoistani

- miehet valtasivat yhden laitteen piiiitkiksi ajoiksi

Eipä tehnyt mieli palata sinne salille takaisin.

Vierailija
137/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua (huonokuntoinen kun olen), mutta silmiin pisti se, kuinka naisia kovasti oltiin lähestymässä salilla miesten toimesta. Ei siinä mitään, mutta nyt ei voida sitten väittää etteikö suomalainen mies tekisi aloitteita.

Toista se on miehellä, naiset eivät lähesty missään. Onko se siunaus vai kirous, ehkä siunaus.

Vierailija
138/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua (huonokuntoinen kun olen), mutta silmiin pisti se, kuinka naisia kovasti oltiin lähestymässä salilla miesten toimesta. Ei siinä mitään, mutta nyt ei voida sitten väittää etteikö suomalainen mies tekisi aloitteita.

Toista se on miehellä, naiset eivät lähesty missään. Onko se siunaus vai kirous, ehkä siunaus.

Ja toisaalta aina väitetään, että naiset haluavat niitä kuuluisia j*nnämiehiä. Ainakin tämän ketjun perusteella voidaan lopullisesti todeta, ettei tämä pidä paikkaansa. Koska kuka muu kuin kunnon jännis kokisi olonsa niin itsevarmaksi, että hakee seuraa salilta?

Vierailija
139/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuolia ei ole vain kaksi vaan kymmeniä", kertoo naistoimittaja suu vaahdoten Hesarissa.

Työpäivän jälkeen sama naistoimittaja lähtee naisten salille koska ei kestä miesten katseita. Silloin sukupuolia olikin juuri ne kaksi perinteistä ja ei ole mitään ongelmaa tehdä jakoa kahteen.

Mistä sinä tiedät, millä salilla sukupuolten moninaisuudesta puhuva toimittaja käy? Tämä voi nyt tulla yllätyksenä, mutta kaikki naiset eivät ajattele kaikesta samalla tavalla. Esim. moni käy niillä sekasaleilla ilman ongelmia.

Vierailija
140/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuolia ei ole vain kaksi vaan kymmeniä", kertoo naistoimittaja suu vaahdoten Hesarissa.

Työpäivän jälkeen sama naistoimittaja lähtee naisten salille koska ei kestä miesten katseita. Silloin sukupuolia olikin juuri ne kaksi perinteistä ja ei ole mitään ongelmaa tehdä jakoa kahteen.

Mistä sinä tiedät, millä salilla sukupuolten moninaisuudesta puhuva toimittaja käy? Tämä voi nyt tulla yllätyksenä, mutta kaikki naiset eivät ajattele kaikesta samalla tavalla. Esim. moni käy niillä sekasaleilla ilman ongelmia.

Jep tai ehkä se toimittaja hyväksyy sukupuolten moninaisuuden mutta on itse cisnainen jota cisheteromiehet tuijottavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme