Pystytkö rehellisesti kertomaan miksi salilla on "vain naiset keskenään" niin tärkeää kun kaikki muu liikunta sekaryhmissä? Jopa uimahalli.
En keksi mitään muuta urheilua kuin kuntosali missä naisilla on kova tarve saada olla "vain naisten kesken". Uimahalliinkin suomalaisnainen menee mukisematta vartalonmyötäisessä uima-asussa.
Onko ne asennot niin miehekkäitä vai mikä on se oikea syy? Nyt voi hetken miettiä ennenkuin vastaa jotain päätöntä, kun olisi kerrankin mukava kuulla oikea syy.
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni miesvoittoisella salilla oli se että koko ajan haluttiin neuvoa, pyytämättä. Oli häiritsevää.
Ilmeisesti teit sitten tosi väärin liikkeet
Olen käynyt salilla 4 vuotta, sekä tavallisella että naisten omalla.
Miehet tuijottaa (etenkin keski-ikäiset). Siis oikein kyylää, ihan aina. Lisäksi mua on tulleet ulkomaalaiset miehet iskemään. Sali on ainoa paikka, missä naiset kyykkää ja joutuu pyllistellä, ja miehet tuntuu avoimesti ihastelevan naisten vartaloita (sillä onhan sali periaatteessa kehonrakennuspaikka).
(Yksi tyyppi jopa kerran seurasi minua salin ulkopuolelle, ja tarjosi kyytiä. Hyi.)
Tämä ei siis minua estä käymästä sekasalilla, koska osaan keskittyä omaan suoritukseeni tarpeeksi, mutta kyllä vituttaa, kun joku tulee juttelemaan tauolla "niitä näitä". En mä tullu salille muiden katseltavaksi, ja yritän olla, kuin siellä ei olisi ketään.
Vierailija kirjoitti:
mietin vielä
Hyvä, että ilmoitit. Me täällä kiihkeästi odotetaan mielipidettäsi.
Kuntosalilla jossa käyn, on pieni naisten kuntosali ja iso yhteinen. Suurin osa naisista käy siellä naistensalilla. Itse kävin alkuun yhteisellä salilla koska siellä on enemmän ja paremmat laitteet. Kun jouduin jatkuvasti tuijottelun kohteeksi, vaihdoin naisten puolelle vaikka siellä joutuu jonottamaan laitteisiin.
Kaikilla täytyy olla oikeus treenata rauhassa, eiköhän tuo ole aika itsestäänselvä asia.
Uimahallissa ei näy kroppa kun ui (saa olla rauhassa katseilta) , ainoastaan altaaseen siirtyessä näkee vartalon kunnolla, toista se on salilla. Meilläpäin on kyllä miehille omia vesijumppa-ryhmiäkin.
Ai tosiaanko ainoa urheilulaji? Mietis vielä uudestaan. Oletko kuullut naisten omista ryhmäliikuntatunneista tai joukkueista? Ja onhan joissain uimahalleissakin naisten vuorot erikseen. Lisäksi asiaa selittää se, että monissa muissa paikoissa asioita tehdään eri tilassa tai tosi isossa tilassa. Esim hiihtäessä et välttämättä näe ketään, kun etenette eri kohdissa tai squash-hallit varataan kokonaan omaan käyttöön, joten eipä siinä ole väliä, onko siinä viereisessä kopperossa miehiä vai naisia.
Minä ainakin voin reilusti myöntää, että menisin paljon mieluummin hiihtämään tai luistelemaan, jos tietäisin, ettei kukaan katsele tai että katselijat olisivat jotenkin rajattu sellaiseen porukkaan, jotka ovat samalla tasolla kuin minä.
Kyllähän muutakin liikuntaa on pelkästään naisille. Harvassa naisten urheilujoukkueissa esim pesäpallo, sähly, lentopallo, koripallo, pelaa miehiä. Jumpissa ja joogassa ei juuri ole miehiä. Olisi kyllä hauskaa jos uimahallissakin olisi pelkästään naisille vuoroja.
Miksi miehet yleensä ovat niitä, joita tämä asia tuntuu vaivaavan, naisia sen sijaan ei koskaan? Mietipä sitä, voit saada ahaa-elämyksen myös oman kysymyksesi suhteen.
Mulle tuli sekasalilla kaikenlaista selittäjää ja höpöttäjää siihen seuraksi. En jaksanut. Varmaan ihan hyvää tarkoittivat, ei mitään neuvomista, vaan yleistä löpinää treenaamisesta, syömisestä, päivän säästä jne.
En mene salille seurustelemaan vaan treenaamaan. Siihen ei auta edes kuulokkeet.
Kyllä jumpissa ja joogissa joskus näkee miehiä, mutta ei kovin usein. Ovat yleensä avoimia molemmille sukupuolille. Spinning näyttää kiinnostavan enemmän miehiäkin.
ryhmäliikunnassa on se puoli että siellä on pakko keskittyä omaan liikuntsuoritukseen eikä tuijotteluun jää aikaa.
Kerran kuntosalilla eräs nuori nainen antoi numeronsa ja pyysi minua ulos.
Eikö jumankauta miehet saa enää treenata rauhassa?
M35
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän muutakin liikuntaa on pelkästään naisille. Harvassa naisten urheilujoukkueissa esim pesäpallo, sähly, lentopallo, koripallo, pelaa miehiä. Jumpissa ja joogassa ei juuri ole miehiä. Olisi kyllä hauskaa jos uimahallissakin olisi pelkästään naisille vuoroja.
Yrjönkadullahan on, ja uidaan alasti. Minusta on ainakin mukava olla luomujen siskojen joukossa, vähissä siellä on mitkään muokkaukset tai silikonit.
Mä olen vanha ruma akka, mutta olen seurannut vierestä, kun nuoria nättejä yrittää kaljamahat iskeä. En ihmettele. Mutta itseni kaltaisista olen kuullut, että me olemme tiellä näpertämässä. Itse käyn salilla lähinnä ryhmäliikuntatunneilla ja sitten kerran viikossa tekemässä pienillä painoilla fysioterapeutin neuvomat treenit. En todellakaan kasvata painoja, en pelkää lihaksia, vaan mulla on rasitusvammoja ja selkäongelmia, joita pitää hoitaa ja fyssari on antanut myös painosuositukset.
Eilen olin pilateksessa, siellä oli kyllä miehiä ainakin viisi, jos ei enemmänkin. Sali oli täynnä - ja ohjaaja nuori ja nätti.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuntosalilla eräs nuori nainen antoi numeronsa ja pyysi minua ulos.
M35
Ja sitten heräsit.
Oma kokemukseni miesvoittoisella salilla oli se että koko ajan haluttiin neuvoa, pyytämättä. Oli häiritsevää.