Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta outoa tai surullista jos aidosti rakastaa vain koiraansa

Vierailija
12.02.2019 |

perhettä on oma mies, sisaruksia 6 kpl ja heidän perheensä, mutta jos aidosti vastaan, rakastan vain koiraani.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin rakastaisi ihan ketä vaan kuka vaan tykkää susta. Koira kiintyy kysymättä siihen ihmiseen joka siitä huolehtii. Ihminen ei ole koiralle mitenkään spesiaali silloinkaan kun koira on sitä ihmiselle. Ei säälittävä silti ole oikea sana, se on enemmänkin sitä että ihminen kykenee vain helppoon rakkauteen. Itseään ei tarvitse laittaa millään tavalla henkisesti likoon eläinrakkauden kanssa. Onko se sitten pelkuruutta?

Vierailija
62/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Puhdasta rakkautta tunnen koiriini ja kylläkin äitiini ihmisistä. Kaikki muut ihmiset, puoliso mukaanlukien, ovat tuottaneet raskaita pettymyksiä. Rakkautta tunnen heitäkin kohtaan, mutta erilaista. Ei kuplivaa ja iloista, kuten koiriani kohtaan.

Kaikki muut ihmiset ovat tuottaneet raskaita pettymyksiä? Sulla ei kylläkään silloin ole kaikki kunnossa ja pitäs hakeutua hoitoon.

Ketä sinä rakastanut. Jos rakastat ihmistä, miksi rakastat häntä?

Kerro minulle edes yksi syy.

Haluan jakaa elämäni puolisoni kanssa.

Ei jakaminen ole rakkautta. Se on vain riippuvuutta.

Lämmin kiitos kuitenkin kun vastasit asiallisesti. 👍

Ystävälliset ihmiset ovat kovin harvinaisia.

Jos sinä argumentoit perusteetta, ettei toisen ihmisen rakkaus puolisoonsa ole rakkautta, hyväksyt samalla vasta-argumentin, ettei sinunkaan rakkautesi (ihmiseen tai eläimeen) ole rakkautta, vaan jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen oli, totta kai, myös hänelle kone. Täysin luonnosta vieraantunut ihminen.

Vierailija
64/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Puhdasta rakkautta tunnen koiriini ja kylläkin äitiini ihmisistä. Kaikki muut ihmiset, puoliso mukaanlukien, ovat tuottaneet raskaita pettymyksiä. Rakkautta tunnen heitäkin kohtaan, mutta erilaista. Ei kuplivaa ja iloista, kuten koiriani kohtaan.

Kaikki muut ihmiset ovat tuottaneet raskaita pettymyksiä? Sulla ei kylläkään silloin ole kaikki kunnossa ja pitäs hakeutua hoitoon.

Jos sinulla on absoluuttinen totuus rakkauden määritelmästä, niin kerro se ihmeessä meillekin.

Vierailija
65/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen oli, totta kai, myös hänelle kone. Täysin luonnosta vieraantunut ihminen.

Siis ihminen oli koiralle vain kone? Mitä ihmettä tarkoitat? Tuskin koira näkee ihmisensä koneena.

Vierailija
66/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä argumentoit perusteetta, ettei toisen ihmisen rakkaus puolisoonsa ole rakkautta, hyväksyt samalla vasta-argumentin, ettei sinunkaan rakkautesi (ihmiseen tai eläimeen) ole rakkautta, vaan jotain muuta.

Siis rakkautta? Mitä se rakkaus on? Ei se ole rakkautta, siinä on jokin itsekäs motiivi.

Vierailija
67/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko masentunut, sairas…?

Hän on realisti joka näkee maailman sellainena kuin se on.

Ota sinäkin ruusunpunaiset lasit pois silmiltäsi.

Eli äärimasentunut koska terve hminen nimenomaan elää mielikuitusmaailmaa ja vain masentineet ovat realisteja

Kyllä. Filosofi Schopenhauer oli todellinen realisti. Hän ymmärtäisi niitä, jotka rakastavat vain eläimiä.

Mutta AV ei nyt olekaan mikään älykköjen foorumi.

Saati maailmankuulujen filosofien foorumi.

Suurin osa maailman merkittävistä filosofeista on pitänyt eläimiä sieluttomina. Esimerkiksi Descartes vertasi eläintä koneeseen.

Karsea tyyppi. En pidä häntä suurena ajattelijana.

Millaiseksi hän määritteli ihmisen?

Jos selvittäisit ihan itse, eihän tämä mikään älykköjen foorumi ollut ;)

Vierailija
68/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä jaa elämääni muitten kuin rakastamani ihmisen kanssa. Minä koen rakkauden tuolla tavoin, harmi kun se ei sulle kelpaa.

Vierailija
69/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on pohjimmiltaan aina itsekäs motiivi.

Vierailija
70/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraan uppoo kaikki diibadaaba. Ootko oikeesti perheellinen?

Vierailija
71/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä jaa elämääni muitten kuin rakastamani ihmisen kanssa. Minä koen rakkauden tuolla tavoin, harmi kun se ei sulle kelpaa.

Et kertonut mitä on rakkaus ihmistä kohtaan.

Vierailija
72/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hän oli aikansa tuote, totta kai, mutta ymmärsi, mikä erottaa vaikkapa ihmisen ja koiran: analyyttinen ajattelu.

Kun riistaviettinen koira haistaa jäljen, se pinkaisee vauhtiin. Tai kun koira saa ruokaa, se leimautuu ruoan antajaan. Eli siinä suhteessa koira on kuin kone. Ja jos joku halveksii koneita, perehtyköön siihen, millaisia hienoja mekaanisia laitteita Descartesin aikaan rakennettiin.

Ja mikä on kartesiolaisittain ihminen? Kone, jossa on sielu.

Vierailija
73/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraan uppoo kaikki diibadaaba. Ootko oikeesti perheellinen?

Oletko sinä? Mitä rakkaus tarkoittaa sinulle? Minä olen realisti.

Vierailija
74/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on pelkkä tyhmä elukka, niille ihmislapsille olet kuitenkin aika tärkeä hahmo. Tai siis, olisit ilmeisimmin.

Vierailija
75/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kommentoi...

- Eläiten ´rakastaminen´ei tule mennä ihmisen/sten rakastamien edelle.  Jos se on mennyt, silloin ehkä pakenet kohtaamasta  itseäsi.  - Koirallisen annat sen,  mikä  tulisi osoittaa ihmistä kohtaan, sitten kyllä myös koirallesi.  - Eläimien ´EI tule´ mennä ihmisarvon edelle!  - Eläimien tulee olla ihmisen auktoriteetin, käskyjen ohjauksessa. Silloin Koira osaa myös kunnioittaa koiran olemuksellaan,

Vierailija
76/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hän oli aikansa tuote, totta kai, mutta ymmärsi, mikä erottaa vaikkapa ihmisen ja koiran: analyyttinen ajattelu.

Kun riistaviettinen koira haistaa jäljen, se pinkaisee vauhtiin. Tai kun koira saa ruokaa, se leimautuu ruoan antajaan. Eli siinä suhteessa koira on kuin kone. Ja jos joku halveksii koneita, perehtyköön siihen, millaisia hienoja mekaanisia laitteita Descartesin aikaan rakennettiin.

Et tunne eläimiä. Et ole tarkkaillut niitä. Descartdesin ajattelu kuulostaa pinnalliselta.

Vierailija
77/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koira ihmisenä, ymmärrän kyllä osan puolustavien kantaa. Mutta ei ole tervettä vaikka koira antaakin pyyteetöntä huomioo. Ja on aina iloisena vastassa kun tulee kotiin. Ja vaikka tiedän, neljästä koirasta luopuneena että kyynel tulee silmään (tai pato) kun aika jättää. Luultavasti te joilla prioriteet ei ole kohdallaan tulette jäämään pitkäälle sairaslomalle kun aika jättää koirastanne.

Ai ettei voisi jäädä sairaslomalle lemmikin kuoltua, vaikka joku ihminen oliskin vielä rakkaampi?!

Sen ymmärrän ettei sisarukset välttämättä merkitse mitään. Ei mullekaan, vieraita ihmisiä, ei yhteistä lapsuutta tms.yhdistävää.

Sitä vaikeampi tajuta ettei puoliso tärkeä. Mutta jos suhde huono, senkin ymmärtää.

Vierailija
78/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut mitä on rakkaus ihmistä kohtaan.

En, kun ei minulta edes sitä kysytty.

Vierailija
79/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunne eläimiä. Et ole tarkkaillut niitä. Descartdesin ajattelu kuulostaa pinnalliselta.

Minä puhun Descartesista, ja sinä yrität puhua minusta, tietämättä minusta yhtään mitään. Tuo on epäkunnioittavaa.

Vierailija
80/106 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainkaan. Eläimet eivät mm. petä luottamusta tai v-ttuile tahallaan.

Eläimien kanssa ei myöskään voi jakaa ajatuksia taiteesta, tieteestä, etiikasta, kuolemasta, uskonnosta, maailmankaikkeuden olemuksesta tai elämän tarkoituksesta, vain muutamia asioita mainitakseni. Ajatus maailmasta, jossa en voisi rakastaa lajitoveria, tuntuu ihan pohjattoman yksinäiseltä.

Ja kyllä, minunkin rakkaimpani on pettänyt minun luottamukseni. Mutta ihmisien tapaan olemme voineet keskustella ja päästä asian yli.

Ystävien kanssa voi jakaa noita asioita. Se ei ole kuitenkaan rakkautta. Se on mielenkiintoa asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi