Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini veti herneet nenään kun kuuli ettei tietokone ole ihmisoikeus

Vierailija
12.02.2019 |

Ja että emme enää mahdollista läpi yön pelaamista ja koulun skippaamista. Repi kyllä nettipiuhat irti ja hajoitti modeemin kostoksi, mutta en välitä enää. Näköjään jotkut eivät opi kuin vaikeimman kautta.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiosta päätellen oli korkea aika.

Vierailija
2/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oli. Hölmöt olemme kuunnelleet kasvatusasiantuntijoita ja ammattilaisia, että keskustella pitää eikä saa rankaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitte varmaan whats äpin kautta tämänkin keskustelun?

Vierailija
4/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla teini tietysti vandalisoi minun omaisuuttani, piilotti esim autoni avaimet. Luulee reppana että voi kiristää. No, menen töihin bussilla.

Vierailija
5/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitte varmaan whats äpin kautta tämänkin keskustelun?

??

Ei, kyllä ihan käsistä sai koneen repiä irti kun rupesi nyrkkiä tarjoamaan. Kuulokkeet meni samalla rikki.

Vierailija
6/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, teinit on niin tyhmiä

Vierailija
7/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit on vanhempien peilikuvia, jotka on oppineet käyttäytymismallin esimerkistä.

Vierailija
8/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen rehtorimme muisti aina sanoa, kun teini avaa suunsa hän puhuu kodistaan.

Vierailija
9/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on vanhempien peilikuvia, jotka on oppineet käyttäytymismallin esimerkistä.

Fiksut vanhemmat kitkevät korskeimman kapinanpoikasen jo uhmaiässä.

Ei tarvi sitten myöhemmin yllämainituin tavoin parsia.

Vierailija
10/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen teini hoitaa hommansa esimerkillisesti, mites emme häntä ole vielä onnistuneet mallittamaan väärin? Vai olisikohan se kuitenkin niin että teini-ikä on kaikilla erilainen, toiset vetää kaikki kantapään kautta, toiset oppivat vähemmällä.

Vierailija
11/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut vanhemmat kitkevät korskeimman kapinanpoikasen jo uhmaiässä.

Ei tarvi sitten myöhemmin yllämainituin tavoin parsia.

Ei ollut uhmaikää, superkiltti ollut aina. Nyt vasta alkanut perseilemään.

Vierailija
12/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen rehtorimme muisti aina sanoa, kun teini avaa suunsa hän puhuu kodistaan.

Harvinaisen yksinkertainen rehtori. Ratsastaa sutkautuksilla, yleistyksillä ja ennakkoluuloilla.

Ammanttinsa puolesta olisi pitänyt tietää paremmin.

Vierailija
13/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vei sun autonavaimet?! Kostoksi siitä että otit koneen yöllä pois?!

Just. Jos olisi minun pentu makselisi tuota temppuaan vuoden pari.

Vierailija
14/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ilman konetta nyt määrittämättömän ajan. Katsotaan milloin alkaa taas velvollisuudet hoitumaan niin saa koneensa takaisin. Me olemme sen ostaneet, netin kustantaneet jne.

Vierailija
15/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi minun pentu, niin pitäisin tuollaisessa tilanteessa visusti huolen tärkeimmästä omaisuudestani. Ihan oikeinhan tuossa on toimittu, mutta teinin keskenkasvuiset aivot näkevät tilanteen kiusantekona joka pitää kostaa. Olisi aika helppo ollut ennakoida etukäteen että yrittää jotain vastaavaa.

Vierailija
16/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niin. Tietokone ei edelleenkään ole mikään välttämättömyys. Lukio opiskelija voi ohan hyvin käyttää kirjaston konetta kuten muutkin. Pärjään itse myös hyvin ilma älypuhelintä, älyluurikaan ri pidä olla teinille mikään itsestäänselvyys ja normi. Teinin pitää oppia että tietyilla asioilla on olemassa maailmassa jokin arvo ja että kaikki maksaa.

Vierailija
17/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oli. Hölmöt olemme kuunnelleet kasvatusasiantuntijoita ja ammattilaisia, että keskustella pitää eikä saa rankaista.

Minä en näe tuollaista itsen, muiden tai omaisuuden vahingoittamisen estämistä edes rankaisuna. Jos taapero piirtää seinään otan kynän pois tai jos karkailee kohti autotietä niin vyötän rattaisiin. Jos teini juo viinaa otan viinat pois ja kyllä - jos koko elämä kärsii peliaddiktiosta niin otetaan tietokone pois. Se ei ole minusta edes rangaistus vaan suora seuraus.

Vierailija
18/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tuollaista itsen, muiden tai omaisuuden vahingoittamisen estämistä edes rankaisuna. Jos taapero piirtää seinään otan kynän pois tai jos karkailee kohti autotietä niin vyötän rattaisiin. Jos teini juo viinaa otan viinat pois ja kyllä - jos koko elämä kärsii peliaddiktiosta niin otetaan tietokone pois. Se ei ole minusta edes rangaistus vaan suora seuraus.

Tantat on nykyään teinien perseilyn puolella, ei mitään saisi rajoittaa.

Vierailija
19/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi minun pentu, niin pitäisin tuollaisessa tilanteessa visusti huolen tärkeimmästä omaisuudestani. Ihan oikeinhan tuossa on toimittu, mutta teinin keskenkasvuiset aivot näkevät tilanteen kiusantekona joka pitää kostaa. Olisi aika helppo ollut ennakoida etukäteen että yrittää jotain vastaavaa.

Aika jeesus olet siinä tapauksessa. Kaikkea ehdit ajatella ja kaikkeen varautua.

Vierailija
20/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hu heijaa, kyllä meitä on moneen junaan. Meillä 4 lasta, eikä oikeastaan mitään traamaa koskaan. Tietokone on kyllä tätäpäivää ja melkein se ihmisoikeus, mutta tietenkin jos koulu jää sen takia väliin niin ei  hyvä. Muuten en pidä niin vaarallisena tuota tietokoneella oloa. Meillä ei rajoitettu koneaikaa, enkä kyllä kytännyt ovatko koneillaan iltaisin miten myöhään, mutta jokainen kävi koulunsa kunnialla lukioa myöten. Nyt ovat jo maailmalla opiskelemassa, pari yliopistoissa ja kaksi amk:ssa. 

Ei se tietokone ole saatanasta seuraava, mutta tietenkin, jos koulu sen takia kärsii, niin en sitten tiedä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme