Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini veti herneet nenään kun kuuli ettei tietokone ole ihmisoikeus

Vierailija
12.02.2019 |

Ja että emme enää mahdollista läpi yön pelaamista ja koulun skippaamista. Repi kyllä nettipiuhat irti ja hajoitti modeemin kostoksi, mutta en välitä enää. Näköjään jotkut eivät opi kuin vaikeimman kautta.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono lapsi teillä ap. Olen itse nyt 20v, mutta olin samassa tilanteessa nelisen vuotta sitten mutta vailla ongelmia.

Minulla pelaaminen ei koskaan mennyt yli. Minusta tässä on kissa haudattuna.

Vanhemmat eivät kerro kaikkea ja tietokone ei ole ongelma vaan kasvatustyötä on laiminlyöty varmasti useita vuosia jo. Vääjäämättäkin tulee sellainen olo että vanhemmissa on vika ja en tiedä onko tietokoneen pois vienti ratkaisu. Voi vain pahentaa ongelmia riippuen persoonallisuudesta.

Miksi vanhemmat eivät tee nuoren kanssa mitään yhteistä?

Milloin on käyty leffassa yhdessä?

Tehty yhdessä jotain?

Tämä haiskahtaa pahalle.

Vierailija
62/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vihamielinen otsikko oman perheen "teiniä" kohtaan. Ihmisoikeudetkin oli otettu mukaan humoristisesti.

Silti ikään kuin leikitellään alistamisella että tässä on nyt otettu ihmisoikeudet pois.

Aika jännä asetelma.

Minusta ap ei ole ihan terve. Sääliksi käy teiniä.

Aika tarpeetonta kiusaa ja itsenäiseksi kasvavan ihmisen ymppäämistä tahi latvomista.

Mitä vanhemmat tuosta saavat?

Oman lapsensa kastroimisesta tuskin nyt hirveästi saa kunniaa ja kunnioitusta myöhemmin.

Tavallaan tämä otsikko hakee hyväksyntää ja tosi monet rohkaisee kiusaamaan lisää teiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa överiä toimintaa. Tai toki: jos olette vanhempina ensin puhuneet teinille asioista ja vetäneet rajoja keskustellen: "Koulun pitää hoitua, koulusta ei jäädä pois yön valvomisen ja pelaamisen takia, tehdään nyt niin että laitetaan aikaraja: jos asiat tulee kuntoon (esim.) viikossa, hyvä, mutta jos ei viikon jälkeen toimi niin otamme koneen pois" Tms. Tajusit pointin? Mutta että mennään räyhäämään ja revitään kone pois mielivaltaisesti, just joo. Vuoden vanhempi-palkinto teille, olkaa hyvä.

Teinien aivot ei ole kehittyneet, mutta teinit on silti ihmisiä joita pitää kunnioittaa. Teinillä on ongelma, sitä ei kukaan kiellä. Mutta tuolla perseilyllä te vanhempina just rikoitte sen pienenkin luottamuksen ja kunnioituksen, jos sitä ikinä edes oli. Kasvava ihminen, jonka aivot kehittyy vielä noin 24-vuotiaaksi asti, kaipaa kyllä jämäkkyyttä ja rajoja, mutta kunnioituksen ja arvostuksen avulla pääsee huomattavasti parempiin tuloksiin.

Luuletko tosiaan että aloitimme peliajoista keskustelemisen vasta nyt, repimällä kone pois?

Ehei. Kyllä on keskusteltu ja ymmärretty ihan ammattiauttajien opastuksessa. Se oli tehotonta.

Mä mitään luule. Olen ilmi tuodun eli näkyväksi kirjoitetun tiedon varassa, en ajatuksenlukija enkä minkään olettaja. Olisit nyt hyvänen aika laittanut aloitukseesi selkeästi esiin tämän asian.

Vierailija
64/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen psykologiassa oli tapana syyllistää jälkeläisten mielenterveysongelmista pääsääntöisesti kasvattajia. Jotain samankaltaista on havaittavissa tästäkin kirjoituksesta.

Elämäni meni pilalle jo lapsuudessa. Kotitalomme ikkunoista oli näköala vain metsään, joka masensi minua niin paljon etten pystynyt lähtemään aamulla kouluun.

Isäni, psykopaattinen alkoholisti kosti tämän viattomalle lapselle ja pakotti minut ulkoiluttamaan perheen koiraa, jonka seurauksena minulle puhkesi allergia, haukkumisesta ääniyliherkkyys ja remmin vetämisen seurauksena sain ADHD tyyppisiä oireita, jotka estivät pysrkimyseni päästä eläinlääkäriksi.

Nyt vietän aikaani kodittomana rappioalkoholistina steissin kulmilla hengaillen ja ikuisesti kiroan kirvesmiesisääni joka rakensi kotitalomme ja sijoitti ikkunanäkymämme synkeään metsään.

Koko elämä pilalla tämän saat tanan tunarin kädettömyyden seurauksena.

Mikä tämän viestin tarkoitus oli?

Pilkata pysyvästi mielenvikaista ihmistä joka on eläkkeellä kaiken tapahtuman jälkeen.

Miksi koet että sinulla on oikeus aikuisena ihmisenä näyttää mallia miten pilkataan sairaita ihmisiä netissä?

Annat selvät käyttäytymismallit miten ihmisten pilkkaaminen ja mielipiteiden lyttäys on ihan ok toimintaa. Ja kertoa siihen joku asiaan liittymätön tarina psykologiasta.

Melko sairasta menoa.

Vierailija
65/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vihamielinen otsikko oman perheen "teiniä" kohtaan. Ihmisoikeudetkin oli otettu mukaan humoristisesti.

Silti ikään kuin leikitellään alistamisella että tässä on nyt otettu ihmisoikeudet pois.

Aika jännä asetelma.

Aika tarpeetonta kiusaa ja itsenäiseksi kasvavan ihmisen ymppäämistä tahi latvomista.

Oman lapsensa kastroimisesta tuskin nyt hirveästi saa kunniaa ja kunnioitusta myöhemmin.

Tavallaan tämä otsikko hakee hyväksyntää ja tosi monet rohkaisee kiusaamaan lisää teiniä.

Sulla on näköjään joku mania päällä. Piipität tänne urakalla näitä provovastauksia jotka on vielä ihan latteita. Ap on ihan terve mutta susta ei oikein voi sanoa samaa...

Vierailija
66/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse 90-luvun ja ensimmäisen tietokoneeni. Ennen sitä olin pitkään koulukiusattu.

Olin oppinut koodaamaan alkeellisesti ja pelailin paljon Doom-peliä.

Olin saanut myös paljon ystäviä tietokoneen avulla ja suunnittelimme pelejä ja modasimme Doom-peliä.

Meillä oli pieni yhteisö ja parhaimmat suunnittelivat ratoja ja pelailimme niitä.

No, meillä oli kotona riitaa pienestä asiasta vanhempien kanssa ja isä rankaisi ottamalla koneen pois. Sanoi myös että ajokorttia en tule saamaan. Pitää mennä itse töihin ja säästää rahat.

En vielä tänäpäivänäkään ole saanut hanttihommista rahaa niin paljon että jäisi säästöön sen verran.

Lukio jäi kesken, kun tietokoneen myötä ystäväpiiri katosi ja innostus kaikkeen katosi. Vanhemmat käytännössä katkaisivat minulta latvan (jos olisin ollut puu).

Masennus iski. Pian tämän jälkeen olinkin koditon ja kävin työttömien nuorten toimintakeskuksissa. Näin sielä paljon päihteidenväärin käyttäjiä ja tutustuin heihin, koska minulla ei enää ollut yhtään ystäviä.

Kymmenen vuotta tuon jälkeen minulle lätkäistiin eläke vakavasta masennuksesta.

Vasta sitten onnistuin säästämään rahaa uuteen tietokoneeseen ja muutaman päivän kykenen tekemään pilipalitöitäkin.

Olen vanhemmilleni monesti sanonut että he pilasivat elämäni ja tuhosivat tulevaisuuteni.

Isä on juoppo paska. Hän ei myönnä, mutta emme ole jutelleet enää moniin vuosiin. Viimeisen kerran silloin kun kysyi että menenkö armeijaan. Totesin että ei sinne hulluja päästetä.

-Poikasi on nyt hullu, oletko ylpeä?

-Teit minusta hullun isä.

Ap tässä tuhoaa oman lapsensa elämän todella törkeästi. Ensiksi hän on laiminlyönyt kasvatusvastuuta ja sitten rankaisee julmasti lastaan ottamalla tältä pois ainoan elämän lohdukkeen. Sikamainen paska!

Tässä kannattaakin miettiä sitä että kannattaako vittuilla vanhemmille?

Monessa maassa lapsen uppiniskaisuus koituu tämän kuolemaksi.

Ei meilläkään ole niistä ajoista pitkä aika kun isä veti uhmakasta poikaansa turpaan nyrkillä ja potki tuvasta ulos pakkaseen miettimään käytöstään.

Suomalaiseen perinteeseen kuuluu rikkoa lapselta minuus ja alistaa tämä Jumalan tahtoon. Tämä kasvatusmalli on ollut todella yleinen ja kristillinen.

Sillä saadaan henkilön itse viha kasvamaan sellaisiin mittoihin että se kompensoituu kohteliaisuutena muita kohtaan. Häpeä ja viha kasvattavat jatkuvasti tälläisen henkilön persoonaa kohti parempaa ja jalompaa täydellistä seurakuntalaista!

Tämä vain muistutukseksi. Itse kannatan vapaata kasvatusta. Jos teini on tyhmä ja ei tajua miten mielenvikaiset vanhemmat hänellä on, niin teinin kannattaa aina näyttävästi alentua vanhempiensa edessä. Vanhempien ylimielisyys on niin paksunahkaista etteivät he tajua että teini alistuu vain, koska vanhemmat ovat mielisairaita ja valmiita vaikka tuhoamaan tämän elämän ja minuuden.

Menee vielä vuosikymmeniä että ihmiset tajuavat katkaista tuon ikävän kierteen.

Edes se että mainitset asiasta ja valistat täällä muita aiheuttaa kamalan katkeran määrän alapeukutuksia. Koska he ovat tuhonneet lapsiltaan minuuden ja alistaneet tätä kasvatustmielessä.

Kukapa sellaista haluaisi tehdä. Moni tekeekin huomaamattaan.

Kun joku kertoo tämän päin naamaa niin pakkohan se on painaa alapeukkua.

Toivotaan että ihmiset kuitenkin valveutuvat ja miettivät välillä niitä ikiaikaisia kasvatusmetodejaan.

Vierailija
67/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä asetelma.

Sulla on näköjään joku mania päällä. Piipität tänne urakalla näitä provovastauksia jotka on vielä ihan latteita. Ap on ihan terve mutta susta ei oikein voi sanoa samaa...

Oikeesti ei tuo otsikko ole mikään terve kirjoitus.

Ihme pakkoneuroosi sulla on puolustella ap:ta.

Taidat itse olla ap. Lueppa tuo otsikko ja hänen viestit.

Asetelmassa ap tulee uhoamaan ja hakemaan rohkaisua täältä siitä mitä on tapahtunut hänen kertomansa mukaan.

Nyrkillä on lyöty ja avaimet piilotettu.

Tekisin itse lasun tuosta perheestä. Ei vaikuta ihan normaalilta.

Ei tässä turhaan piipitetä.

Kaikenlaisille sitä lapsia annetaan kasvatettavaksi.

Vierailija
68/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinuus ja minuus pois kirjoitti:

Suomessahan vanhemmat tuhoaa usein aikuiseksi kasvavan lapsen kristillisellä mallilla jota kutsutaan luulojen ottamiseksi nöyryyden tuomiseksi.

Sitten meillä onkin epävarmaa kansaa kuten vanhemmatkin ovat. Varsinaisia slaaveja ilman omaa ajattelukykyä, kun luulot on otettu pois juuri ennen aikuiseksi kasvamista.

Olisi aika katkaista tämä kristillinen perinne ja antaa ihmisten menestyä elämässä ja kasvaa myös henkisesti aikuisiksi. Tämä malli on äärimmäisen väkivaltainen ja joskus "ympätyt" tekee itsemurhan.

He tuntevat ettei minuutta enää ole. Miksi siis jatkaa enää elämää, muutoin kuin yhteisön vuoksi ja yhteisön hyväksi?

Miten te voitte hyväksyä ap:n homogeenisen ratkaisun satuttaa omaa perheenjäsentä ja rikkoa rakkautta ja yksilön sinuksi tulemista?

Syrjäytyneitä, tietokoneella kaiket yöt pelaavia, pääasiassa poikia, alkaa olemaan hälyttäviä määriä maassamme.

Jos yksi poika miljoonasta pystyy tietokoneen avulla tienaamaan tulevaisuudessa elantonsa, ne kymmenettuhannet muut ajautuvat huonoon koulumenestykseen ja syrjäytyvät omaan pelimaailmaansa muiden samanhenkisten kanssa.

Kun lapselle asetetaan rajat myös pelaamiseen ja somessa notkumiseen, se on vanhemmilta rakkauden osoitus lapsiaan kohtaan.

...yksi miljoonasta.., ...kymmenettuhannet muut..,

Entäs ne sadattuhannet, jotka ei kuulu kumpaankaan joukkoon?

Vierailija
69/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse 90-luvun ja ensimmäisen tietokoneeni. Ennen sitä olin pitkään koulukiusattu.

Olin saanut myös paljon ystäviä tietokoneen avulla ja suunnittelimme pelejä ja modasimme Doom-peliä.

Meillä oli pieni yhteisö ja parhaimmat suunnittelivat ratoja ja pelailimme niitä.

No, meillä oli kotona riitaa pienestä asiasta vanhempien kanssa ja isä rankaisi ottamalla koneen pois. Sanoi myös että ajokorttia en tule saamaan. Pitää mennä itse töihin ja säästää rahat.

En vielä tänäpäivänäkään ole saanut hanttihommista rahaa niin paljon että jäisi säästöön sen verran.

Lukio jäi kesken, kun tietokoneen myötä ystäväpiiri katosi ja innostus kaikkeen katosi. Vanhemmat käytännössä katkaisivat minulta latvan (jos olisin ollut puu).

Masennus iski. Pian tämän jälkeen olinkin koditon ja kävin työttömien nuorten toimintakeskuksissa. Näin sielä paljon päihteidenväärin käyttäjiä ja tutustuin heihin, koska minulla ei enää ollut yhtään ystäviä.

Vasta sitten onnistuin säästämään rahaa uuteen tietokoneeseen ja muutaman päivän kykenen tekemään pilipalitöitäkin.

Olen vanhemmilleni monesti sanonut että he pilasivat elämäni ja tuhosivat tulevaisuuteni.

Isä on juoppo paska. Hän ei myönnä, mutta emme ole jutelleet enää moniin vuosiin. Viimeisen kerran silloin kun kysyi että menenkö armeijaan. Totesin että ei sinne hulluja päästetä.

Ap tässä tuhoaa oman lapsensa elämän todella törkeästi. Ensiksi hän on laiminlyönyt kasvatusvastuuta ja sitten rankaisee julmasti lastaan ottamalla tältä pois ainoan elämän lohdukkeen. Sikamainen paska!

Haista nyt pska, ja ota vähän vastuuta omista tekemisistäsi. Jos minä olisin alkanut vollottamaan ja sekoilemaan, olisin saanut kunnolla selkääni sen tietokoneen katoamisen lisäksi.

Vierailija
70/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä asetelma.

Oikeesti ei tuo otsikko ole mikään terve kirjoitus.

Ihme pakkoneuroosi sulla on puolustella ap:ta.

Taidat itse olla ap. Lueppa tuo otsikko ja hänen viestit.

Asetelmassa ap tulee uhoamaan ja hakemaan rohkaisua täältä siitä mitä on tapahtunut hänen kertomansa mukaan.

Nyrkillä on lyöty ja avaimet piilotettu.

Tekisin itse lasun tuosta perheestä. Ei vaikuta ihan normaalilta.

Ei tässä turhaan piipitetä.

Kaikenlaisille sitä lapsia annetaan kasvatettavaksi.

Kaippa sä iltaan mennessä väsähdät ja meet vähäksi aikaa torkkumaan. Älä ny ainakaan alkomahoolia ala ottamaan, pahentaa asiaa  :D

Vierailija
71/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään ole niistä ajoista pitkä aika kun isä veti uhmakasta poikaansa turpaan nyrkillä ja potki tuvasta ulos pakkaseen miettimään käytöstään.

Suomalaiseen perinteeseen kuuluu rikkoa lapselta minuus ja alistaa tämä Jumalan tahtoon. Tämä kasvatusmalli on ollut todella yleinen ja kristillinen.

Sillä saadaan henkilön itse viha kasvamaan sellaisiin mittoihin että se kompensoituu kohteliaisuutena muita kohtaan. Häpeä ja viha kasvattavat jatkuvasti tälläisen henkilön persoonaa kohti parempaa ja jalompaa täydellistä seurakuntalaista!

Tämä vain muistutukseksi. Itse kannatan vapaata kasvatusta. Jos teini on tyhmä ja ei tajua miten mielenvikaiset vanhemmat hänellä on, niin teinin kannattaa aina näyttävästi alentua vanhempiensa edessä. Vanhempien ylimielisyys on niin paksunahkaista etteivät he tajua että teini alistuu vain, koska vanhemmat ovat mielisairaita ja valmiita vaikka tuhoamaan tämän elämän ja minuuden.

Vanhemmat mielisairaita sadisteja kun eivät mahdollista lapselleen elämän sössimistä keskeneräisillä teiniaivoilla vasn huolehtivat että teini ei vahingoita itseään ja mahdollisuuksiaan perseilemällä lapsellisesti, lapsi kun on.

Jo on aikoihin eletty

Eihän tuo vanhempien tai uhoavan isän käytös kerro mistän muusta kuin tilanteesta, jota monet kiusatut kokevat päivittäin kouluissa.

Pelkkää kiusaa ja toisen alistamista ja tätä alistamista ja minuuden tuhoamista sitten kaunistellaan nimityksellä "kasvatus".

Se on sääli miten monen keskenkasvuisen annetaan kasvattaa lapsia. Heidän kasvatusmalli on lähinnä henkistä pahoinpitelyä. Ja mitä näihin vanhempiin tulee niin tuskin ovat henkisesti ikinä kehittyneet ihmisinä "vanhemmiksi".

Näiden ihmisten kehitys on valitettavasti jäänyt erittäin matalalle.

Joskus sille ei voi mitään.

Juuri typerintä on reagoida tuhoamalla minuus ja alistamalla nuori maan rakoon, kun tämä kokeilee vaistojaan itsenäistyä ja tehdä itse asioita. Kasvattaa itseään vaikka valvomalla pitkään ja tekemällä itsenäisiä ratkaisuja elämässään.

Niin tässä vaiheessa tulee joku kovaääninen bully ja vie tietokoneen "rangaistuksena" ja kasvatuksena pois.

Pelkkää kiusaamista tuo on. Isä selvästi tuntee itsensä uhatuksi, kun oma lapsi alkaa kasvamaan aikuiseksi.

Ei vaikuta hirveän terveiltä vanhemmilta tämän ketjun vanhemmat.

Ei millään pahalla, mutta tietokoneriippuvuus on ihan yhtä paha ongelma kuin isäsi juopottelu.

Vierailija
72/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi mun kasvatettavana noita ongelmia mitä ap:n perheessä on.

Suosittelisin kasvatusoppaita lukemaan ja viettämään enemmän aikaa lasten kanssa.

Se aika minkä sinä saat itsellesi syrjäyttää omaa lastasi.

Kyllä tässä olisi paikka hävetä itseään ja muuttua paremmaksi vanhemmaksi ap.

Voin ihan suoraan sanoa tämän päin naamaa nuorena ryhdikkäänä miehenä.

Joskus toisen ulkopuolisen miehen on vihellettävä peli poikki ja sanottava suorat sanat ap.

Ei pahalla. Ei tuolla tavoin lapsia kasvateta hyvillä tuloksilla.

Vierailija
73/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien tappajat vol3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinuus ja minuus pois kirjoitti:

Suomessahan vanhemmat tuhoaa usein aikuiseksi kasvavan lapsen kristillisellä mallilla jota kutsutaan luulojen ottamiseksi nöyryyden tuomiseksi.

Sitten meillä onkin epävarmaa kansaa kuten vanhemmatkin ovat. Varsinaisia slaaveja ilman omaa ajattelukykyä, kun luulot on otettu pois juuri ennen aikuiseksi kasvamista.

Olisi aika katkaista tämä kristillinen perinne ja antaa ihmisten menestyä elämässä ja kasvaa myös henkisesti aikuisiksi. Tämä malli on äärimmäisen väkivaltainen ja joskus "ympätyt" tekee itsemurhan.

He tuntevat ettei minuutta enää ole. Miksi siis jatkaa enää elämää, muutoin kuin yhteisön vuoksi ja yhteisön hyväksi?

Miten te voitte hyväksyä ap:n homogeenisen ratkaisun satuttaa omaa perheenjäsentä ja rikkoa rakkautta ja yksilön sinuksi tulemista?

Syrjäytyneitä, tietokoneella kaiket yöt pelaavia, pääasiassa poikia, alkaa olemaan hälyttäviä määriä maassamme.

Jos yksi poika miljoonasta pystyy tietokoneen avulla tienaamaan tulevaisuudessa elantonsa, ne kymmenettuhannet muut ajautuvat huonoon koulumenestykseen ja syrjäytyvät omaan pelimaailmaansa muiden samanhenkisten kanssa.

Kun lapselle asetetaan rajat myös pelaamiseen ja somessa notkumiseen, se on vanhemmilta rakkauden osoitus lapsiaan kohtaan.

Itsekkyttä se vanhemmilta on ensin ostella pelit ja vehkeet korvaukseksi siitä ettei jaksa kasvattaa ja viettää aikaa lastensa kanssa.

Näistä kommenteista näkee että palstalla ei tiedetä pelaamisen nykytilaa. Kunhan vaan on se tietokone, jos yhtään uudempi malli, se riittää, ihan sama mitä tarkoitusta varten vanhemmat sen hankkineet. Steam-tili on helppo luoda ja juuri pahiten koukuttavien pelien joukossa on näitä free-to-play MOBA-pelejä kuten LOL ja Dota2. Ja niissä on ihan oikeasti addiktiota ruokkivia mekanismeja (rankkausmekanismit, jatkuvat päivitykset joten koko ajan pitää pelata pysyäkseen hyvänä, jne.).

Vierailija
74/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta tietokoneriippuvuus on ihan yhtä paha ongelma kuin isäsi juopottelu.

Jos vanhemmalla on ongelmia niin se on aina kaikista vakavin asia. Ei tietokoneriippuvuus ole ongelma, jos lapsella on terveet vanhemmat ja ovat osaneet asettaa peliajat tai erillisen päivän jolloin saa pelata.

Tässä tapauksessa on vanhemmat saaneet jotain omaa aikaa sillä, että lapselle on ostettu pelit ja vehkeet että pysyy pois silmistä.

Aika selvä rakennelma. Vanhemmat ovat syyllisiä ongelmaan.

Vierailija
75/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista nyt pska, ja ota vähän vastuuta omista tekemisistäsi. Jos minä olisin alkanut vollottamaan ja sekoilemaan, olisin saanut kunnolla selkääni sen tietokoneen katoamisen lisäksi.

Tätä ei sinun olisi tarvinnut edes kirjoittaa. Kyllähän se sieltä rivien välistä paistaa selvästi että luulot on otettu jo pois varhain ja ajattelukyky samalla typistetty.

Kaltaistesi kanssa keskustelu on hyvin masentavaa ja yksiulotteista.

Vaikka yritän luoda erilaisia toimintamalleja sinulle ja avaruutta, niin yrität mennä samalla kaavalla kuin sinut on kasvatettu.

Tulee surulliseksi kun toistat itseäsi ja vahingoitat läheisiäsi ja itseäsi jatkuvasti tuolla ikiaikaisella slaavimaisella kasvatusmallilla :(

Koita pärjätä ja miettiä asioita joita olen sinulle antanut.

Toivotaan että myrkky alkaa vaikuttaa ja paranet.

Vierailija
76/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jome 20v guru ja kasvatustieteen opiskelija kirjoitti:

Aika huono lapsi teillä ap. Olen itse nyt 20v, mutta olin samassa tilanteessa nelisen vuotta sitten mutta vailla ongelmia.

Minulla pelaaminen ei koskaan mennyt yli. Minusta tässä on kissa haudattuna.

Vanhemmat eivät kerro kaikkea ja tietokone ei ole ongelma vaan kasvatustyötä on laiminlyöty varmasti useita vuosia jo. Vääjäämättäkin tulee sellainen olo että vanhemmissa on vika ja en tiedä onko tietokoneen pois vienti ratkaisu. Voi vain pahentaa ongelmia riippuen persoonallisuudesta.

Miksi vanhemmat eivät tee nuoren kanssa mitään yhteistä?

Milloin on käyty leffassa yhdessä?

Tehty yhdessä jotain?

Tämä haiskahtaa pahalle.

Kuka teini haluaa mennä vanhempansa kanssa leffaan? Olen siis itse 27-vuotias nainen ja koko teini-iän olin superkiltti ja jos olin koukussa johonkin, niin sosiaalisesti hyväksyttävämmin kirjojen lukemiseen. Mutta en todellakaan halunnut sen enempää viettää arkena (viikonloput ja lomat asia erikseen) vapaa-aikaa vanhempien kanssa kuin mitä yhteisten ruokailujen, joskus samojen telkkariohjelmien katselun lisäksi tuli. Kotona toki tuli oltua samassa tilassa usein enkä heti olettaisi että ap:n perheessä on jotenkin poikkeuksellinen tilanne tässä.

Vierailija
77/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee vielä vuosikymmeniä että ihmiset tajuavat katkaista tuon ikävän kierteen.

Edes se että mainitset asiasta ja valistat täällä muita aiheuttaa kamalan katkeran määrän alapeukutuksia. Koska he ovat tuhonneet lapsiltaan minuuden ja alistaneet tätä kasvatustmielessä.

Kukapa sellaista haluaisi tehdä. Moni tekeekin huomaamattaan.

Kun joku kertoo tämän päin naamaa niin pakkohan se on painaa alapeukkua.

Toivotaan että ihmiset kuitenkin valveutuvat ja miettivät välillä niitä ikiaikaisia kasvatusmetodejaan.

Vai olisiko kyseessä vaikka se, että suurimmalla osalla on ollut tervejärkiset, käytännölliset vanhemmat kun ovat itse olleet lapsia. Ja nämä nykyisin jo aikuiset ovat kiitollisia vanhemmilleen kun nyt näkevät tietokoneaikojen, ruoka-aikojen ja kotiintuloaikojen antamat hyödyt. Saattaapa siinä alapeukuttaa kommentteja, joiden kirjoittajat ovat auttamattomasti ulalla siitä, mitä rajat tarkoittavat, ja että niitä pitää oikeasti joskus valvoa.

Vierailija
78/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmalla on ongelmia niin se on aina kaikista vakavin asia. Ei tietokoneriippuvuus ole ongelma, jos lapsella on terveet vanhemmat ja ovat osaneet asettaa peliajat tai erillisen päivän jolloin saa pelata.

Tässä tapauksessa on vanhemmat saaneet jotain omaa aikaa sillä, että lapselle on ostettu pelit ja vehkeet että pysyy pois silmistä.

Aika selvä rakennelma. Vanhemmat ovat syyllisiä ongelmaan.

Niin kuin tuolla oli jo aiemmin todettu, ei pelaamisen tarvita mitään ihmeen "pelejä ja vehkeitä", peruskone ja nettiyhteys riittää. Väitän että tällaiset huippupelit ja vehkeet löytyy suurimmalta osalta teini-ikäisistä lapsista nykyään. Että nyt tosissasi syyllistät vanhempia tietokoneen hankkimisesta lapselle? 

Huumeriippuvuuskin voi kehittyä hyvin kasvatetulle lapselle. Ei tarvita kuin taipuvaisuutta riippuvuuteen ja huonoa tuuria. Tässä ketjussa tulisi ottaa peliriippuvuus enemmän todesta.  

Vierailija
79/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini osaa paremmin ja on luokkansa paras oppilas. Hän tietää, koska hänellä on hyvät vanhemmat. Annamme hänen myös kapinoida. Hän kuvittelee kapinoivansa, vaikka olemme antaneet vain väyliä vapaaksi kapinoida turvallisesti.

Aika huono teini teillä on. Mielestäni nyt on liian myöhäistä rangaista noin ankarasti lasta. Tuo kostaantuu vain ja aiheuttaa teinillenne stressitason nousua. Kannattaisi taistelun ja uhoomisen sijaan käyttää nokkeluutta. Tyhmä nimittäin hakkaa päätään seinään.

Ei tuo teidän metodi ole rakkautta. Kyseessä on teidän lihaa ja verta. Kunnioittaisitte lastanne vähän enemmän niin saisitte tekin kunnioitusta takaisin.

Kyllä lapsi kasvaa ilman kapinaa

Minä kasvatin itse itseni ja kävin koulut yksin

Ainoa mitä häpeän on elossa oleva äiti.

En kerro kellekkään että en aio mennä edes hautajaisiin.

Kun isä am.pui itsensä ..tajusin

On yksi elämä..minun

Elämä ei ole helppoa

Jos haluaa jotain joutuu tekemään töitä

Päätin myös jättää lapsenteon välistä

Olen hoitanut velvollisuuteni kansalaisena mallikelpoisesti

Vierailija
80/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini osaa paremmin ja on luokkansa paras oppilas. Hän tietää, koska hänellä on hyvät vanhemmat. Annamme hänen myös kapinoida. Hän kuvittelee kapinoivansa, vaikka olemme antaneet vain väyliä vapaaksi kapinoida turvallisesti.

Aika huono teini teillä on. Mielestäni nyt on liian myöhäistä rangaista noin ankarasti lasta. Tuo kostaantuu vain ja aiheuttaa teinillenne stressitason nousua. Kannattaisi taistelun ja uhoomisen sijaan käyttää nokkeluutta. Tyhmä nimittäin hakkaa päätään seinään.

Ei tuo teidän metodi ole rakkautta. Kyseessä on teidän lihaa ja verta. Kunnioittaisitte lastanne vähän enemmän niin saisitte tekin kunnioitusta takaisin.

Kyllä lapsi kasvaa ilman kapinaa

Minä kasvatin itse itseni ja kävin koulut yksin

Ainoa mitä häpeän on elossa oleva äiti.

En kerro kellekkään että en aio mennä edes hautajaisiin.

Kun isä am.pui itsensä ..tajusin

On yksi elämä..minun

Elämä ei ole helppoa

Jos haluaa jotain joutuu tekemään töitä

Päätin myös jättää lapsenteon välistä

Olen hoitanut velvollisuuteni kansalaisena mallikelpoisesti

Ennen psykologiassa oli tapana syyllistää jälkeläisten mielenterveysongelmista pääsääntöisesti kasvattajia. Jotain samankaltaista on havaittavissa tästäkin kirjoituksesta.

Elämäni meni pilalle jo lapsuudessa. Kotitalomme ikkunoista oli näköala vain metsään, joka masensi minua niin paljon etten pystynyt lähtemään aamulla kouluun.

Isäni, psykopaattinen alkoholisti kosti tämän viattomalle lapselle ja pakotti minut ulkoiluttamaan perheen koiraa, jonka seurauksena minulle puhkesi allergia, haukkumisesta ääniyliherkkyys ja remmin vetämisen seurauksena sain ADHD tyyppisiä oireita, jotka estivät pysrkimyseni päästä eläinlääkäriksi.

Nyt vietän aikaani kodittomana rappioalkoholistina steissin kulmilla hengaillen ja ikuisesti kiroan kirvesmiesisääni joka rakensi kotitalomme ja sijoitti ikkunanäkymämme synkeään metsään.

Koko elämä pilalla tämän saat tanan tunarin kädettömyyden seurauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi