Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini veti herneet nenään kun kuuli ettei tietokone ole ihmisoikeus

Vierailija
12.02.2019 |

Ja että emme enää mahdollista läpi yön pelaamista ja koulun skippaamista. Repi kyllä nettipiuhat irti ja hajoitti modeemin kostoksi, mutta en välitä enää. Näköjään jotkut eivät opi kuin vaikeimman kautta.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse 90-luvun ja ensimmäisen tietokoneeni. Ennen sitä olin pitkään koulukiusattu.

Olin oppinut koodaamaan alkeellisesti ja pelailin paljon Doom-peliä.

Olin saanut myös paljon ystäviä tietokoneen avulla ja suunnittelimme pelejä ja modasimme Doom-peliä.

Meillä oli pieni yhteisö ja parhaimmat suunnittelivat ratoja ja pelailimme niitä.

No, meillä oli kotona riitaa pienestä asiasta vanhempien kanssa ja isä rankaisi ottamalla koneen pois. Sanoi myös että ajokorttia en tule saamaan. Pitää mennä itse töihin ja säästää rahat.

En vielä tänäpäivänäkään ole saanut hanttihommista rahaa niin paljon että jäisi säästöön sen verran.

Lukio jäi kesken, kun tietokoneen myötä ystäväpiiri katosi ja innostus kaikkeen katosi. Vanhemmat käytännössä katkaisivat minulta latvan (jos olisin ollut puu).

Masennus iski. Pian tämän jälkeen olinkin koditon ja kävin työttömien nuorten toimintakeskuksissa. Näin sielä paljon päihteidenväärin käyttäjiä ja tutustuin heihin, koska minulla ei enää ollut yhtään ystäviä.

Kymmenen vuotta tuon jälkeen minulle lätkäistiin eläke vakavasta masennuksesta.

Vasta sitten onnistuin säästämään rahaa uuteen tietokoneeseen ja muutaman päivän kykenen tekemään pilipalitöitäkin.

Olen vanhemmilleni monesti sanonut että he pilasivat elämäni ja tuhosivat tulevaisuuteni.

Isä on juoppo paska. Hän ei myönnä, mutta emme ole jutelleet enää moniin vuosiin. Viimeisen kerran silloin kun kysyi että menenkö armeijaan. Totesin että ei sinne hulluja päästetä.

-Poikasi on nyt hullu, oletko ylpeä?

-Teit minusta hullun isä.

Ap tässä tuhoaa oman lapsensa elämän todella törkeästi. Ensiksi hän on laiminlyönyt kasvatusvastuuta ja sitten rankaisee julmasti lastaan ottamalla tältä pois ainoan elämän lohdukkeen. Sikamainen paska!

Ennen psykologiassa oli tapana syyllistää jälkeläisten mielenterveysongelmista pääsääntöisesti kasvattajia. Jotain samankaltaista on havaittavissa tästäkin kirjoituksesta.

Elämäni meni pilalle jo lapsuudessa. Kotitalomme ikkunoista oli näköala vain metsään, joka masensi minua niin paljon etten pystynyt lähtemään aamulla kouluun.

Isäni, psykopaattinen alkoholisti kosti tämän viattomalle lapselle ja pakotti minut ulkoiluttamaan perheen koiraa, jonka seurauksena minulle puhkesi allergia, haukkumisesta ääniyliherkkyys ja remmin vetämisen seurauksena sain ADHD tyyppisiä oireita, jotka estivät pysrkimyseni päästä eläinlääkäriksi.

Nyt vietän aikaani kodittomana rappioalkoholistina steissin kulmilla hengaillen ja ikuisesti kiroan kirvesmiesisääni joka rakensi kotitalomme ja sijoitti ikkunanäkymämme synkeään metsään.

Koko elämä pilalla tämän saat tanan tunarin kädettömyyden seurauksena.

Joustamattomuudestahan tuo vain kertoi eikä mistään syyllistämisestä.

Teinille tietokone on koko maailma. Ilman tietokonetta ei ole koko ihmistä.

Kun piuha vedetään niin kaikki menee.

Siitähän tuo kertoi ja vanhemmat eivät ymmärtäneet lainkaan miten tärkeä tietokone oli. Isällä varmuudeksi oli vielä ajokortti rangaistus, kun epäröi että aiheuttaako tietokone mitään tuntua.

Liian kova rangaistus ja seuraamukset olivat järkyttävät. Ne vammauttivat pojan täysin.

Hölmö ratkaisu vanhemmilta. Heidän pojastaan olisi voinut tulla jotain, mutta he päättivät hävittää pojan henkisesti, koska isällä oli niin iso ego ja perheeseen ei mahtunut toista poikaa.

Miksi tämä isä edes halusi tulla isäksi?

Vierailija
42/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse 90-luvun ja ensimmäisen tietokoneeni. Ennen sitä olin pitkään koulukiusattu.

Olin saanut myös paljon ystäviä tietokoneen avulla ja suunnittelimme pelejä ja modasimme Doom-peliä.

Meillä oli pieni yhteisö ja parhaimmat suunnittelivat ratoja ja pelailimme niitä.

No, meillä oli kotona riitaa pienestä asiasta vanhempien kanssa ja isä rankaisi ottamalla koneen pois. Sanoi myös että ajokorttia en tule saamaan. Pitää mennä itse töihin ja säästää rahat.

En vielä tänäpäivänäkään ole saanut hanttihommista rahaa niin paljon että jäisi säästöön sen verran.

Lukio jäi kesken, kun tietokoneen myötä ystäväpiiri katosi ja innostus kaikkeen katosi. Vanhemmat käytännössä katkaisivat minulta latvan (jos olisin ollut puu).

Masennus iski. Pian tämän jälkeen olinkin koditon ja kävin työttömien nuorten toimintakeskuksissa. Näin sielä paljon päihteidenväärin käyttäjiä ja tutustuin heihin, koska minulla ei enää ollut yhtään ystäviä.

Vasta sitten onnistuin säästämään rahaa uuteen tietokoneeseen ja muutaman päivän kykenen tekemään pilipalitöitäkin.

Olen vanhemmilleni monesti sanonut että he pilasivat elämäni ja tuhosivat tulevaisuuteni.

Isä on juoppo paska. Hän ei myönnä, mutta emme ole jutelleet enää moniin vuosiin. Viimeisen kerran silloin kun kysyi että menenkö armeijaan. Totesin että ei sinne hulluja päästetä.

Ap tässä tuhoaa oman lapsensa elämän todella törkeästi. Ensiksi hän on laiminlyönyt kasvatusvastuuta ja sitten rankaisee julmasti lastaan ottamalla tältä pois ainoan elämän lohdukkeen. Sikamainen paska!

Tässä kannattaakin miettiä sitä että kannattaako vittuilla vanhemmille?

Monessa maassa lapsen uppiniskaisuus koituu tämän kuolemaksi.

Ei meilläkään ole niistä ajoista pitkä aika kun isä veti uhmakasta poikaansa turpaan nyrkillä ja potki tuvasta ulos pakkaseen miettimään käytöstään.

Suomalaiseen perinteeseen kuuluu rikkoa lapselta minuus ja alistaa tämä Jumalan tahtoon. Tämä kasvatusmalli on ollut todella yleinen ja kristillinen.

Sillä saadaan henkilön itse viha kasvamaan sellaisiin mittoihin että se kompensoituu kohteliaisuutena muita kohtaan. Häpeä ja viha kasvattavat jatkuvasti tälläisen henkilön persoonaa kohti parempaa ja jalompaa täydellistä seurakuntalaista!

Tämä vain muistutukseksi. Itse kannatan vapaata kasvatusta. Jos teini on tyhmä ja ei tajua miten mielenvikaiset vanhemmat hänellä on, niin teinin kannattaa aina näyttävästi alentua vanhempiensa edessä. Vanhempien ylimielisyys on niin paksunahkaista etteivät he tajua että teini alistuu vain, koska vanhemmat ovat mielisairaita ja valmiita vaikka tuhoamaan tämän elämän ja minuuden.

Vanhemmat mielisairaita sadisteja kun eivät mahdollista lapselleen elämän sössimistä keskeneräisillä teiniaivoilla vasn huolehtivat että teini ei vahingoita itseään ja mahdollisuuksiaan perseilemällä lapsellisesti, lapsi kun on.

Jo on aikoihin eletty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin ulkoistettaan sujuvasti vastuu omista virheistä vanhemille. En minä, mutta mun isi! Kannattaisi varmaan jo pikkuhiljaa ottaa vastuu omasta elämästä ja omista ratkaisuista/virheistä...

Vierailija
44/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin. Tietokone ei edelleenkään ole mikään välttämättömyys. Lukio opiskelija voi ohan hyvin käyttää kirjaston konetta kuten muutkin. Pärjään itse myös hyvin ilma älypuhelintä, älyluurikaan ri pidä olla teinille mikään itsestäänselvyys ja normi. Teinin pitää oppia että tietyilla asioilla on olemassa maailmassa jokin arvo ja että kaikki maksaa.

Niin siis raahaat jotain koulun pöytäkoneita mukanasi luokasta toiseen?

Meillä ei ainakaan olisi onnistunut ja kokeisiin luku aika vaikeaa jos kirja on koneella ja koulun kirjasto menee klo 16.00 kiinni. Lisäksi kaikki läksyt ja muut tehtävät :D

Läppärit kyllä löytyi mutta ne on vain ja ainoastaan yo-kokeita varten.

Vierailija
45/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vei sun autonavaimet?! Kostoksi siitä että otit koneen yöllä pois?!

Just. Jos olisi minun pentu makselisi tuota temppuaan vuoden pari.

Kyllä on ilman konetta nyt määrittämättömän ajan. Katsotaan milloin alkaa taas velvollisuudet hoitumaan niin saa koneensa takaisin. Me olemme sen ostaneet, netin kustantaneet jne.[/quote

Siinäkö on sinun ainoat kasvatuskeinot?

Mitä seuraavaksi, jos koneen pois ottamisella et saavuta mitään? Onko seuraava askel viedä lapsi saunan taakse...

Ei ihme jos lapset voivat pahoin ja jopa 11-13v haluavat kuolla ja tekevät itsemurhia, kun vanhemmat ovat kasvatuksessa ulkona kuin lumiukot.

Vierailija
46/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kannattaakin miettiä sitä että kannattaako vittuilla vanhemmille?

Monessa maassa lapsen uppiniskaisuus koituu tämän kuolemaksi.

Ei meilläkään ole niistä ajoista pitkä aika kun isä veti uhmakasta poikaansa turpaan nyrkillä ja potki tuvasta ulos pakkaseen miettimään käytöstään.

Suomalaiseen perinteeseen kuuluu rikkoa lapselta minuus ja alistaa tämä Jumalan tahtoon. Tämä kasvatusmalli on ollut todella yleinen ja kristillinen.

Sillä saadaan henkilön itse viha kasvamaan sellaisiin mittoihin että se kompensoituu kohteliaisuutena muita kohtaan. Häpeä ja viha kasvattavat jatkuvasti tälläisen henkilön persoonaa kohti parempaa ja jalompaa täydellistä seurakuntalaista!

Tämä vain muistutukseksi. Itse kannatan vapaata kasvatusta. Jos teini on tyhmä ja ei tajua miten mielenvikaiset vanhemmat hänellä on, niin teinin kannattaa aina näyttävästi alentua vanhempiensa edessä. Vanhempien ylimielisyys on niin paksunahkaista etteivät he tajua että teini alistuu vain, koska vanhemmat ovat mielisairaita ja valmiita vaikka tuhoamaan tämän elämän ja minuuden.

Vanhemmat mielisairaita sadisteja kun eivät mahdollista lapselleen elämän sössimistä keskeneräisillä teiniaivoilla vasn huolehtivat että teini ei vahingoita itseään ja mahdollisuuksiaan perseilemällä lapsellisesti, lapsi kun on.

Jo on aikoihin eletty

Eihän tuo vanhempien tai uhoavan isän käytös kerro mistän muusta kuin tilanteesta, jota monet kiusatut kokevat päivittäin kouluissa.

Pelkkää kiusaa ja toisen alistamista ja tätä alistamista ja minuuden tuhoamista sitten kaunistellaan nimityksellä "kasvatus".

Se on sääli miten monen keskenkasvuisen annetaan kasvattaa lapsia. Heidän kasvatusmalli on lähinnä henkistä pahoinpitelyä. Ja mitä näihin vanhempiin tulee niin tuskin ovat henkisesti ikinä kehittyneet ihmisinä "vanhemmiksi".

Näiden ihmisten kehitys on valitettavasti jäänyt erittäin matalalle.

Joskus sille ei voi mitään.

Juuri typerintä on reagoida tuhoamalla minuus ja alistamalla nuori maan rakoon, kun tämä kokeilee vaistojaan itsenäistyä ja tehdä itse asioita. Kasvattaa itseään vaikka valvomalla pitkään ja tekemällä itsenäisiä ratkaisuja elämässään.

Niin tässä vaiheessa tulee joku kovaääninen bully ja vie tietokoneen "rangaistuksena" ja kasvatuksena pois.

Pelkkää kiusaamista tuo on. Isä selvästi tuntee itsensä uhatuksi, kun oma lapsi alkaa kasvamaan aikuiseksi.

Ei vaikuta hirveän terveiltä vanhemmilta tämän ketjun vanhemmat.

Vierailija
47/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa överiä toimintaa. Tai toki: jos olette vanhempina ensin puhuneet teinille asioista ja vetäneet rajoja keskustellen: "Koulun pitää hoitua, koulusta ei jäädä pois yön valvomisen ja pelaamisen takia, tehdään nyt niin että laitetaan aikaraja: jos asiat tulee kuntoon (esim.) viikossa, hyvä, mutta jos ei viikon jälkeen toimi niin otamme koneen pois" Tms. Tajusit pointin? Mutta että mennään räyhäämään ja revitään kone pois mielivaltaisesti, just joo. Vuoden vanhempi-palkinto teille, olkaa hyvä.

Teinien aivot ei ole kehittyneet, mutta teinit on silti ihmisiä joita pitää kunnioittaa. Teinillä on ongelma, sitä ei kukaan kiellä. Mutta tuolla perseilyllä te vanhempina just rikoitte sen pienenkin luottamuksen ja kunnioituksen, jos sitä ikinä edes oli. Kasvava ihminen, jonka aivot kehittyy vielä noin 24-vuotiaaksi asti, kaipaa kyllä jämäkkyyttä ja rajoja, mutta kunnioituksen ja arvostuksen avulla pääsee huomattavasti parempiin tuloksiin.

Luuletko tosiaan että aloitimme peliajoista keskustelemisen vasta nyt, repimällä kone pois?

Ehei. Kyllä on keskusteltu ja ymmärretty ihan ammattiauttajien opastuksessa. Se oli tehotonta.

Vierailija
48/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien tappajat vol2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen psykologiassa oli tapana syyllistää jälkeläisten mielenterveysongelmista pääsääntöisesti kasvattajia. Jotain samankaltaista on havaittavissa tästäkin kirjoituksesta.

Elämäni meni pilalle jo lapsuudessa. Kotitalomme ikkunoista oli näköala vain metsään, joka masensi minua niin paljon etten pystynyt lähtemään aamulla kouluun.

Isäni, psykopaattinen alkoholisti kosti tämän viattomalle lapselle ja pakotti minut ulkoiluttamaan perheen koiraa, jonka seurauksena minulle puhkesi allergia, haukkumisesta ääniyliherkkyys ja remmin vetämisen seurauksena sain ADHD tyyppisiä oireita, jotka estivät pysrkimyseni päästä eläinlääkäriksi.

Nyt vietän aikaani kodittomana rappioalkoholistina steissin kulmilla hengaillen ja ikuisesti kiroan kirvesmiesisääni joka rakensi kotitalomme ja sijoitti ikkunanäkymämme synkeään metsään.

Siitähän tuo kertoi ja vanhemmat eivät ymmärtäneet lainkaan miten tärkeä tietokone oli. Isällä varmuudeksi oli vielä ajokortti rangaistus, kun epäröi että aiheuttaako tietokone mitään tuntua.

Liian kova rangaistus ja seuraamukset olivat järkyttävät. Ne vammauttivat pojan täysin.

Hölmö ratkaisu vanhemmilta. Heidän pojastaan olisi voinut tulla jotain, mutta he päättivät hävittää pojan henkisesti, koska isällä oli niin iso ego ja perheeseen ei mahtunut toista poikaa.

Nyt vedät mutkia suoraksi oikein urakalla :-)

Kuinka ihmeessä tietokone voi tulla lapselle sellaiseksi taakaksi, että ilman sitä eläminen tuhoaa koko loppuelämän?

Jos jokin addiktio puhkeaa jo varhaislapsuudessa, vanhempien tehtävänä on estää tämän addiktion paheneminen niillä keinoilla joita heillä on käytettävissään.

Jos lapsi käyttää alkoholia, kaikki ovat yhtä mieltä että lapselta ei hyväksytä tällaista käytöstä ja viinat ja keskarit on häneltä kiellettävä, sillä alkoholistiksi tullaan juomalla ja aloittamalla juominen riittävän varhain.

Sama tupakan kanssa, sillä harva vanhempi hyväksyy lapselleen tulevaisuutta keuhkosyöpään kuolleena, vaikka kuolema saapuisi useita kymmeniä vuosia myohemmin addiktion seurauksena.

Jos lapsen tulevaisuus vaarantuu liian tietotekniikan käytön seurauksena, eikä hän enää näe elämää somen ulkopuolella, häntä tulee estää tuhoamasta elämäänsä ja tulevaisuuttaan tietotekniikan orjana.

Parempi lopettaa ne yölliset pelaamissessiot niin jaksaa lähteä aamulla kouluun ja sen kautta päästä työhön ja normaaliin elämään kiinni.

Vierailija
49/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan vanhemmat tuhoaa usein aikuiseksi kasvavan lapsen kristillisellä mallilla jota kutsutaan luulojen ottamiseksi nöyryyden tuomiseksi.

Sitten meillä onkin epävarmaa kansaa kuten vanhemmatkin ovat. Varsinaisia slaaveja ilman omaa ajattelukykyä, kun luulot on otettu pois juuri ennen aikuiseksi kasvamista.

Olisi aika katkaista tämä kristillinen perinne ja antaa ihmisten menestyä elämässä ja kasvaa myös henkisesti aikuisiksi. Tämä malli on äärimmäisen väkivaltainen ja joskus "ympätyt" tekee itsemurhan.

He tuntevat ettei minuutta enää ole. Miksi siis jatkaa enää elämää, muutoin kuin yhteisön vuoksi ja yhteisön hyväksi?

Miten te voitte hyväksyä ap:n homogeenisen ratkaisun satuttaa omaa perheenjäsentä ja rikkoa rakkautta ja yksilön sinuksi tulemista?

Vierailija
50/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien tappajat vol2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vedät mutkia suoraksi oikein urakalla :-)

Kuinka ihmeessä tietokone voi tulla lapselle sellaiseksi taakaksi, että ilman sitä eläminen tuhoaa koko loppuelämän?

Jos jokin addiktio puhkeaa jo varhaislapsuudessa, vanhempien tehtävänä on estää tämän addiktion paheneminen niillä keinoilla joita heillä on käytettävissään.

Jos lapsi käyttää alkoholia, kaikki ovat yhtä mieltä että lapselta ei hyväksytä tällaista käytöstä ja viinat ja keskarit on häneltä kiellettävä, sillä alkoholistiksi tullaan juomalla ja aloittamalla juominen riittävän varhain.

Sama tupakan kanssa, sillä harva vanhempi hyväksyy lapselleen tulevaisuutta keuhkosyöpään kuolleena, vaikka kuolema saapuisi useita kymmeniä vuosia myohemmin addiktion seurauksena.

Jos lapsen tulevaisuus vaarantuu liian tietotekniikan käytön seurauksena, eikä hän enää näe elämää somen ulkopuolella, häntä tulee estää tuhoamasta elämäänsä ja tulevaisuuttaan tietotekniikan orjana.

Parempi lopettaa ne yölliset pelaamissessiot niin jaksaa lähteä aamulla kouluun ja sen kautta päästä työhön ja normaaliin elämään kiinni.

Voit puolustella nuoren aikuisen minuuden tuhoamista ja alistamista, vaikka miten.

Se ei kuitenkaan muuta tekoa.

Siinä hyökätään ihmistä vastaan ja tehdään tästä vihollinen.

Teini tuntee sydämessään vihaa ja surua. Ja vielä omat vanhemmat tekee sen ja kiristää.

Miten sellaisessaa ympäristössä kasvaa itsenäiseksi?

Kyseinen kasvatusmalli on kristillinen ja sopii homogeeniseen yhteisöön. Maailmalla lähin maa missä homogeenisyys on voimassa on Venäjä.

Kannatatko vanhaa Eurooppalaista konservatiivista tapaa kasvattaa lapsia vaikka minuutta ja kykenevyyttä itsenäiseen ajatteluun?

Voltairea ei olisi tunnettu, jos hänet olisi henkisesti kahlittu.

Vierailija
51/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä.

Vierailija
52/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin käyttäytyy myös Raamatun Jumala.

Hän antaa ja ottaa ja tuhoaa ihmiseltä luulot.

Hyvin kristillinen malli kasvattaa ja tätä vieläkin käytetään monissa ei uskovaisissa perheissä.

Eli ateistitkin kasvattavat kristillisiä ihmisiä.

Vierailija
53/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuus ja minuus pois kirjoitti:

Suomessahan vanhemmat tuhoaa usein aikuiseksi kasvavan lapsen kristillisellä mallilla jota kutsutaan luulojen ottamiseksi nöyryyden tuomiseksi.

Sitten meillä onkin epävarmaa kansaa kuten vanhemmatkin ovat. Varsinaisia slaaveja ilman omaa ajattelukykyä, kun luulot on otettu pois juuri ennen aikuiseksi kasvamista.

Olisi aika katkaista tämä kristillinen perinne ja antaa ihmisten menestyä elämässä ja kasvaa myös henkisesti aikuisiksi. Tämä malli on äärimmäisen väkivaltainen ja joskus "ympätyt" tekee itsemurhan.

He tuntevat ettei minuutta enää ole. Miksi siis jatkaa enää elämää, muutoin kuin yhteisön vuoksi ja yhteisön hyväksi?

Miten te voitte hyväksyä ap:n homogeenisen ratkaisun satuttaa omaa perheenjäsentä ja rikkoa rakkautta ja yksilön sinuksi tulemista?

Syrjäytyneitä, tietokoneella kaiket yöt pelaavia, pääasiassa poikia, alkaa olemaan hälyttäviä määriä maassamme.

Jos yksi poika miljoonasta pystyy tietokoneen avulla tienaamaan tulevaisuudessa elantonsa, ne kymmenettuhannet muut ajautuvat huonoon koulumenestykseen ja syrjäytyvät omaan pelimaailmaansa muiden samanhenkisten kanssa.

Kun lapselle asetetaan rajat myös pelaamiseen ja somessa notkumiseen, se on vanhemmilta rakkauden osoitus lapsiaan kohtaan.

Vierailija
54/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin. Tietokone ei edelleenkään ole mikään välttämättömyys. Lukio opiskelija voi ohan hyvin käyttää kirjaston konetta kuten muutkin. Pärjään itse myös hyvin ilma älypuhelintä, älyluurikaan ri pidä olla teinille mikään itsestäänselvyys ja normi. Teinin pitää oppia että tietyilla asioilla on olemassa maailmassa jokin arvo ja että kaikki maksaa.

No kyllä se tietokone on välttämättömyys nykypäivän opiskelijalle. Ja se kirjaston tietokone voi olla monenkymmenen kilometrin päässä siitä autokortittomasta opiskelijasta. Polkupyörälläkö pitää lähteä pakkaseen ja tuiskuun polkemaan tietokoneelle, että saa laksyt tehtyä? Lähtisitkö itse? No et varmaan.

Naurettavaa yrittää eristää nuori näistä asioista, jotka nykyään kuuluvat nuoren elämään ja hän tulee tarvitsemaan esim tietokonetta koko elämänsä. Ei hyvä, jos ei sen käsittelyä oli HYVIN jo nuorena.

Ihmettelen aina vanhempia, jotka estää nuoriltaan ihan normaalin elämän, tai ainakin yrittävät vaikeuttaa sitä mahdollisuuksien mukaan, estämällä esim tietokoneen käytön. 

Mutta ehkä ap:n nuori ei ole tavallinen, jolle puhe tehoaa ja täytyy käyttää rajujakin toimenpiteitä. Tiedä häntä, mutta kyllä nuori ei normaalisti tietokoneesta tai älykännykästä pilalle mene. Päinvastoin.

Aloituksen mukaan teini pelasi yöt putkeen ja skippasi koulun pelaamisen takia, joten eiköhän se osaa sitä konetta jo käyttää... muutama viikko ilman ei tee hänestä jotain eläkeikäistä IT-tunaria.

Vierailija
55/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuori itse tajuaa tuon ja lopettaa valvomiset. Kyseessä on nyt jo ihan muusta asiasta kyse.

Nuori pakenee kamalia vanhempia ja kamalaa perhe-elämää öiseen maailmaan, jossa on hyvä olla.

Tuon tilalla voisi olla jo päihteet. Tilanne on jo vanhempien osalta pilattu.

Eivät antaneet lapselleen aikaa ja saivat itse aikaa, kun antoivat lapsensa oleilla pelimaailmoissa jouten.

Jostain syystä vanhemmat sitten sekosivat ja alkoivat rangaista lastaan siitä että tämä on lähetetty pelien nettimaailmaan pois perhe-elämästä.

Vanhemmat tässä tuntuisivat olevan ihan sekaisin. On totta että vanhemmat saavat omaa aikaa kun laittavat lapsensa ruudun ääreen.

Hullua on sitten rangaista lasta siitä ja viedä tältä se viimeinenkin tila elämästä pois. Se tila jossa viihtyy ja jossa tahtoo elää.

Kamalia vanhempia.

Tässä on hieno paletti vanhemmista jotka eivät henkisesti ole kasvaneet yrittävät kovasti kaikenlaista kiristystä ja etäännyttää lapsensa pois kaikin keinoin että voisivat sitten syyttää lapsia kaikesta. Miten tälläisillä voi olla lapsia kasvatettavana?

Vierailija
56/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskasti kasvatettu.

Vierailija
57/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinuus ja minuus pois kirjoitti:

Syrjäytyneitä, tietokoneella kaiket yöt pelaavia, pääasiassa poikia, alkaa olemaan hälyttäviä määriä maassamme.

Jos yksi poika miljoonasta pystyy tietokoneen avulla tienaamaan tulevaisuudessa elantonsa, ne kymmenettuhannet muut ajautuvat huonoon koulumenestykseen ja syrjäytyvät omaan pelimaailmaansa muiden samanhenkisten kanssa.

Kun lapselle asetetaan rajat myös pelaamiseen ja somessa notkumiseen, se on vanhemmilta rakkauden osoitus lapsiaan kohtaan.

Itsekkyttä se vanhemmilta on ensin ostella pelit ja vehkeet korvaukseksi siitä ettei jaksa kasvattaa ja viettää aikaa lastensa kanssa.

Sitten vielä kostaa ottamalla pelit ja vehkeet pois :D

Etäännytetään ensin perhe-elämästä pois ja sitten revitään koko maailma irti ja jätetään lapsi ihan yksin sinne jonnekin. Tämän jälkeen jäljelle jää vain vihaa molemmin puolin ja se ylpeys.

Keskusteluyhteyttä ei synny ja sanoisin että game over.

Kyllä meillä on taitamattomia vanhempia. Miten tälläisiä tunareita on olemassa. Täysin itsekeskeinen maailmankatsomus, jossa lapsi nähdään olentona jota voi rangaista.

Hävettääkö nyt kun ei annettu tarpeeksi aikaa omalle lapselle ja vanhemmuuden sijaan annettiin pelit ja vehkeet?

Miksi ryhtyä vanhemmaksi, jos ei halua kasvattaa niitä lapsia?

Vierailija
58/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuori itse tajuaa tuon ja lopettaa valvomiset. Kyseessä on nyt jo ihan muusta asiasta kyse.

Nuori pakenee kamalia vanhempia ja kamalaa perhe-elämää öiseen maailmaan, jossa on hyvä olla.

Tuon tilalla voisi olla jo päihteet. Tilanne on jo vanhempien osalta pilattu.

Eivät antaneet lapselleen aikaa ja saivat itse aikaa, kun antoivat lapsensa oleilla pelimaailmoissa jouten.

Jostain syystä vanhemmat sitten sekosivat ja alkoivat rangaista lastaan siitä että tämä on lähetetty pelien nettimaailmaan pois perhe-elämästä.

Vanhemmat tässä tuntuisivat olevan ihan sekaisin. On totta että vanhemmat saavat omaa aikaa kun laittavat lapsensa ruudun ääreen.

Hullua on sitten rangaista lasta siitä ja viedä tältä se viimeinenkin tila elämästä pois. Se tila jossa viihtyy ja jossa tahtoo elää.

Kamalia vanhempia.

Tässä on hieno paletti vanhemmista jotka eivät henkisesti ole kasvaneet yrittävät kovasti kaikenlaista kiristystä ja etäännyttää lapsensa pois kaikin keinoin että voisivat sitten syyttää lapsia kaikesta. Miten tälläisillä voi olla lapsia kasvatettavana?

Voi myös olla, että nuoren mielenterveys on alkanut reistaamaan liikavalvomisen ja liiallisen mielikuvitusmaailmaan uppoutumisen seurauksena.

Jos yöt menevät ryssiä tappaen Call of Dutya pelatessa (miljoona murhattua "vihollista" yön aikana) tai örkkimetsässä seikkaillessa Skrymissä, niin sieltä voi olla vaikeaa herätä aamulla klo.7, syödä aamupalaa ja lähteä opiskelemaan reaalimaailmaan.

Jos vielä puolet päivästä kuluu Somea sormettaen älypuhelimen näytöltä ja alkuilta itsetyydytyksen parissa pornosivuja seuratessa, paketti alkaa olemaan köyttämistä vaille valmis.

Jos tätä addiktoitumista yritetään estää takavarikoimalla tietokone huonon koulumenestyksen seurauksena, nuori käyttäytyy kuten sotapelisankarinsa ryssiä lahdatessa.

Yrittää väkivallan avulla saada oman tahtonsa läpi, ymmärtämättä että vanhemmat ovat niitä henkilöitä joita perheessä totellaan, eikä siinä hommassa ole yhtään sananvaltaa Microsoftilla, sen enempää kuin pelifirmojen koodareillakaan.

Heidän tehtävänään on saada lapset addiktoitumaan pelaamiseen ja saada tuottoa pelifirmojen omistajille ja perheen aikuisten tähtävänä on yrittää kasvattaa lapsiaan ymmärtämään kapitalistisen järjestelmän piittaamattomuus yksilön tuhoutumisesta, saada jälkikasvu ajattelemaan omilla aivoillaan,  nukkumaan yönsä rauhassa, syömään aamupuuronsa kiltisti ja menemän kouluun ajoissa.

Vierailija
59/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja. Ei parin viikon tietokonekielto ketaan vammauta. Duunissa ehtii nyhvata koneen aaressa aivan tarpeeksi.

Itsella kavi jo teinina surku poikia, joiden vanhemmat eivat kasvattaneet heita mitenkaan.  Ei oltu kiinnostuneita koulun sujumisesta, milloin tultiin kotiin, onko nukuttu tarpeeksi...yms.

On muuten aika hiton raskasta sitten paalle parikymppisena alkaa kuroa lukion oppimaaria kiinni jos/kun sattuu koulunsyrjaan paasemaan kiinni. Ei valttamatta oikein onnistukaan. Sitten roikkuu peruskurssit matikasta yms ja valmistuminen pitenee, tai jaa valmistumatta kun ei derivointi onnistu. Useampi tallainen "aikuinen" on myohemmin asiaa harmitellut.

Vierailija
60/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskasti kasvatettu.

Perinteinen kristillinen homogeenisen ryhmän kasvatusmalli.

Yhteiskuntamme ei enää oikein aja sellaisen ihmisen etua, joka kasvaa tälläiseen malliin.

Luultavasti tiedossa on työttömyyttä ja näköalattomuutta.

Opettakaa lapsillenne Ranskan vallankumouksen jälkeistä maailmankatsomusta. Opettakaa yksilönvapauksia ja tuntemaan itsensä yksilölliseksi.

Se on luonnollista tuntea itsensä erityiseksi ja erityisyyttä pitää kunnioittaa. Sitä ei saa alistaa, orjuuttaa tai lobotoida

.

Opettakaa lapsenne uudelle vuosituhannelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä