Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini veti herneet nenään kun kuuli ettei tietokone ole ihmisoikeus

Vierailija
12.02.2019 |

Ja että emme enää mahdollista läpi yön pelaamista ja koulun skippaamista. Repi kyllä nettipiuhat irti ja hajoitti modeemin kostoksi, mutta en välitä enää. Näköjään jotkut eivät opi kuin vaikeimman kautta.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänkin ketjun perusteella voi todeta että käsittämättömän tyhmiä ihmisiä täällä, ottaa nuorelta älypuhelimen pois ja väittää että on kavereiden ja tyttöjen suosiossa, ja paskat. sitä kiusataan ja todennäköisesti ajautuu "Nörttinä tietokonepelien maailmaan" sijasta päihteiden maailmaan, koska kampissa notkuneena ei ole vanhemmat välittäneet. 

halvemmaksikin vielä kuulemma tulee, ei vithu sentään.

Vierailija
142/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla teini tietysti vandalisoi minun omaisuuttani, piilotti esim autoni avaimet. Luulee reppana että voi kiristää. No, menen töihin bussilla.

Ai kamala. Pelkään, että meillä on sama vielä joskus edessä 11 v poika on jo nyt pariin kertaan uhannut piilottaa läppärini, jos takavarikoin hänen pleikkansa. Minkä ikäinen sinun teinisi on?

Mä takavarikoisin pleikan jo moisesta uhittelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla teini tietysti vandalisoi minun omaisuuttani, piilotti esim autoni avaimet. Luulee reppana että voi kiristää. No, menen töihin bussilla.

Teini varmaan myös kävelee seuraavaan paikkaan mihin haluaisi kyydin.

Vierailija
144/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini varmaan myös kävelee seuraavaan paikkaan mihin haluaisi kyydin.

Kouluunko? Toiveajattelua. Lähikauppaan kävelee kyllä hakemaan sipsiä ja mountain dewta kun muut ovat koulussa tai töissä.

Vierailija
145/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala. Pelkään, että meillä on sama vielä joskus edessä 11 v poika on jo nyt pariin kertaan uhannut piilottaa läppärini, jos takavarikoin hänen pleikkansa. Minkä ikäinen sinun teinisi on?

Mä takavarikoisin pleikan jo moisesta uhittelusta.

No just näin. Mä en tajua, että ihmiset on oikeasti niin nössöjä lastensa kanssa. 

ja ei, en kannata mitään natsikuria, enkä ole rangaistusten kannalla. MUTTA. On selkeät säännöt, ja niistä pidetään kiinni. Meillä ne on sellaiset, että koulun, harrastusten ja kotihommien pitää hoitua. Niiden ulkopuolella saa olla kuin ellun kana. 

Ja meidän lapsilla on siis paljon ( suhteessa muihin teineihin) kotitöitä, on omat siivousvastuut yleisistä tiloista, lemmikin hoitamista, pitää osallistua ruoanlaittoon jne. Mutta päivässä nämä hommat vie n. puoli tuntia/lapsi.

Jos mun lapseni uhkailisi mua mun tavaran piilottamisella, niin todellakin häneltä lähtisi pleikkaoikeus ensin päiväksi, ja jos uusisi uhkauksensa, niin viikoksi. Jos piilottaisi mun läppärin, niin pleikka lähtisi pysyvästi, ja kuukausirahat siihen asti kunnes on korvannut uuden läppärin.

Mutta ap:n tapaukseen: MIKSI ihmiset antaa asioiden mennä noin pitkälle? Kyllä meilläkin vanhin teini kokeili, että voiko pelata yöt ja olla pois koulusta. NO ei voinut, kun HETI kun skippasi, se kone oli poissa. Ja jos olisi tullut kolme skippausta, se olisi lähtenut kokonaan.

Samoin olen seuraillut vanhempia, jotka ei saa lapsiltaan kännyköitä pois esim öiksi. Miten vaikeaa voi olla sanoa: Sulla on 5 minuuttia aikaa tuoda puhelin tänne. Jos et tuo, suljen sun liittymän. Ensin se on kiinni 3 päivää. Sitten jos homma ei suju uudestaan, se on kiinni viikon. Ja kolmannella kerralla se ei enää tule takaisin.

Ei ole niin vaikeaa. Ja ei noissa tarvitse huutaa ja rääkyä, kun ne on ihan selvät seuraamukset, ei mitään valtataistelu-rangaistuksia. Niin ja meillähän ei ole kuin yhtä tarvinnut edes käyttää. POintti on siinä, että pitää sanansa HETI ja seuraamus on looginen.

Vierailija
146/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos etten ole enää teini. Teininä elämä ei ollut mitenkään mukavaa, ihmiset kiusasivat toisiaan vaikka meikattiin ja ulospäin koitettiin näyttää niin aikuisilta niin henkisesti ei oltu sitä! Teinin elämä on pelkkiä sääntöjä ja vanhempien pompotuksen alla olemista koska vanhemmat kustantaa kaiken ja suurin osa ihmisistä inhoaa teinejä, ei ole kiva tunne joutua inhotuksi ja halveksituksi pelkän ikänsä takia! Teini-iässä minut revittiin henkisesti hajalle ja sitten asiantuntijat kehtaa vielä saarnata että teini on erittäin haavoittuvassa iässä että häntä tulisi kohdella hyvin, mutta se ei todellisuudessa toteudu vaan lapsi saa eniten sontaa niskaansa jota ei todellakaan ansaitse ja monet tulee kärsimään siitä koko loppu elämän... Oikeen koulitaan siihen että maailma on kova paikka vaikka jokainen voisi käyttäytymisellään vaikuttaa onko tämä kova vai pehmeä paikka jos vaan haluaisi! Tässä maailmassa menee niin moni asia kierosti väärinpäin että potuttaa suuresti...

Joo, mustakin on ihan käsittämätöntä miten rumasti moni tässä ketjussakin kirjoittava kohtelee teiniä: suoraa vittuilua ja halveksuntaa! Ihan ku rajoja ei voisi asettaa ilmankin. Osa vanhemmista on todella lapsellisia itse. Ja sit naureskellaan ja pilkataan epävarmoille, häilyville nuorille...

Vierailija
147/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Mun mielestä huolestuttavinta tässä on teinin kannalta, jos hän oikeasti kuvittelee tietokoneen olevan ihmisoikeus. Tai jos teinit yleensäkin kuvittelevat näin. Ehkä tämä oli vain klikki-otsikko.

Minä olen jo 58v ja minäkin kuvittelen, että se on nykyään se ihmisoikeus ja välttämättömyys. Ilman nettiä et löydä juna-aikatauluja, saatika, että saisit lippua mistään. Pankkiasiat jäisi hoitamatta ilman nettiä jne jne. Ilman tietokonetta ei enää voi elää, kuin mummot ja papat joilta on muisti mennyt. Itse kyllä nään vanhuutenikin niin, että vietän sen tietokoneella ja sitä kautta pidän yhteyttä ihmisiin, sitten kun en enää jaksa liikkua. Tietokone on ihmisoikeus. Itse en pärjäisi kyllä ilman konetta, eikä parjää se nuorisokaan.

No sitten teini varmaan käyttäytyy niin, että saa pitää " ihmisoikeutensa". Noudattaa sääntöjä jne. Kyllä sinäkin sen "ihmisoikeutesi" menetät, jos tarpeeksi perseilet.

Vierailija
148/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, teinit on niin tyhmiä

Teinit on vanhempien peilikuvia, jotka on oppineet käyttäytymismallin esimerkistä.

Ei, vaan teineillä on vielä kehittymättömät aivot.

Ei vaikuta monilla vanhemmilla olevan yhtään kehittyneemmät.

Vierailija
149/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, teinit on niin tyhmiä

Teinit on vanhempien peilikuvia, jotka on oppineet käyttäytymismallin esimerkistä.

Ei, vaan teineillä on vielä kehittymättömät aivot.

Teineillä ei ole aivoja ollenkaan. Laajustavat muutenkin kuin aivokuolleet zombit eivätkä lainkaan reakoi ympäristöönsä tai tee mitään hyödyllistä elämänsä eteen.

Vierailija
150/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Mun mielestä huolestuttavinta tässä on teinin kannalta, jos hän oikeasti kuvittelee tietokoneen olevan ihmisoikeus. Tai jos teinit yleensäkin kuvittelevat näin. Ehkä tämä oli vain klikki-otsikko.

Minä olen jo 58v ja minäkin kuvittelen, että se on nykyään se ihmisoikeus ja välttämättömyys. Ilman nettiä et löydä juna-aikatauluja, saatika, että saisit lippua mistään. Pankkiasiat jäisi hoitamatta ilman nettiä jne jne. Ilman tietokonetta ei enää voi elää, kuin mummot ja papat joilta on muisti mennyt. Itse kyllä nään vanhuutenikin niin, että vietän sen tietokoneella ja sitä kautta pidän yhteyttä ihmisiin, sitten kun en enää jaksa liikkua. Tietokone on ihmisoikeus. Itse en pärjäisi kyllä ilman konetta, eikä parjää se nuorisokaan.

No sitten teini varmaan käyttäytyy niin, että saa pitää " ihmisoikeutensa". Noudattaa sääntöjä jne. Kyllä sinäkin sen "ihmisoikeutesi" menetät, jos tarpeeksi perseilet.

Ai, sinäkö sen tietokoneen käyt hakemassa jos en ole kunnolla? Ja kyllä ne teinit käyttäytyy kunnolla, kun ne on kasvatettu ihmisten tavalle. Nöyryyttäminen ei sitä ole. En tiedä mitä johtuu, että toisten jälkikasvu osaa käyttäytyä, mutta luulen, että aika paljon on vanhemmista kiinni. niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos kunnioitat lastasi/nuortasi, hänkin kunnioittaa sinua. 

Vierailija
151/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ette anna lastenne pelata? Mä pelaan joka päivä enkä pidä mitään taukoa. Pelaan syödessänikin. Pelaaminen on parasta maailmassa.

Vierailija
152/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ongelmia 11-v pojan kanssa, hällä on niin paha riippuvuus puhelimiin ja peleihin, että tällä hetkellä ei voi kyllä antaa puhelinta kouraan hetkeksikään.

Se käytös muuttuu heti, kun on saanut vähääkää olla netissä.

En olisi pystynyt tähän jos en olisi saanut miestä, joka osaa olla se perheenpää ja pistää rajat lapsille.

Ite epäonnistuin yksin ollessa ja poika sai aina pelatessa jo raivareita ja omat yritykseni pistää rajat pelaamiselle...no olin väsynyt erosta ja muutosta ja annoin liian helposti periksi.

Sitten tapasin miehen jonka kanssa ollaan nyt naimisissa, ja hänen avullaan ollaan saatu poika jo paremmin kuriin.

Kun laitettiin totaalikielto puhelimelle ja netteilylle, niin kyllä on rauhottunut lapsi. Sen ilkeän ja vihaisen kuoren alta on löytynyt hauska ja huumorintajuinen poika joka osaa heittää hauskaa läppää. Aivan eri kuin silloin kun vaan pelas ja kiroili ja raivos.

Mutta sitten kun hyvästä käytöksestä on haluttu palkita ja annettu nettiaikaa, niin käytös muuttuu huonoksi heti.

Yksin en ois saanut tuota poikaa kuriin, on meinaa ollut erittäin vaikea tapaus.

Vierailija
153/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ette anna lastenne pelata? Mä pelaan joka päivä enkä pidä mitään taukoa. Pelaan syödessänikin. Pelaaminen on parasta maailmassa.

Annetaan pelata. Mutta ei yöllä eikä päivällä, silloin kun pitää olla koulussa. Pelata saa kun hoitaa koulun ja tekee läksyt. Jos ei hoida eikä tee, ei saa pelata. Simppeliä.

Vierailija
154/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joillekin lapsille tietokonepelit yms. aiheuttavat riippuvutta ja käytösongelmia.

Lapsen ja nuorten kehittyvät aivot eivät kestä pelien vaikutuksia. Pelit vaikuttavat moneen asiaan, kuten vireystilaan sekä aivojen välittäjäaineisiin kuten dopamiinin. Ne myös nostavat stressihormonia jne.

Vierailija
155/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin nuorena shakkia ja lauta oli mukana kaikkialla. Ei kukaan kieltänyt minua pelaamasta. Pelasin valehtelematta parhaimpina päivinä 12h shakkia kesälomalla.

Pelit on ajanvietettä ja purtavaa.

Vierailija
156/157 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on whatsapp. Retardi

Vierailija
157/157 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinille palautettu jo tietokoneoikeudet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan