Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Rohkea ulostulo. Ja mitäpä rististä? On se 10000000 x parempi vaihtoehto kuin se kuuluisa rauhanuskonto. Sukupuolidysforia taas on räjähtänyt käsiin nuorilla tämän nykyisen feministihullutuksen tuloksena, joten todella hyvä että joku herättää keskustelua asiasta.
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaksi transsukupuolista, joiden molempien tilanteen olen hiljaa mielessäni kyseenalaistanut.
Toisella isä kiusasi vuosia "liiasta naisellisuudesta" ja pitäisi harrastaa jotain miehekästä jne. Ei ihme että alkoi kokea sukupuolensa vääräksi.
Toista kiusattiin vuosia koulussa kun ei ollut stereotypisen miehekäs vaan enemmän sellainen hintelä ja "homomainen".
Mietin mikä olisi tilanne, jos molempien olisi annettu olla sellaisia kuin ovat ilman ulkopuolelta tulevaa painetta ja kiusaamista.
Nimenomaan. Ja sitten jotkut paukapäät vielä vastustavat sukupuolisensitiivistä kasvatusta ja samalla transhoitoja. Eikö ne trajua että juuri ahtailla sukupuolirooleilla aiheutetaan dysforiaa ja yhä useammat ihmiset hakevat transhoitoihin.
Ahtaat sukupuoliroolit ei aiheuta dysforiaa. Vaikka eläisin (niin kuin elänkin) täysin miehen ”sukupuoliroolissa”, se ei muuta sitä asiaa, että olen silti edelleen muille sosiaalisesti nainen. Se asia ei muutu ilman, että korjaisin sukupuoltani.
Ketään muuta kuin sinua ei kiinnosta mikä sinä olet muista. Ja miksi se kiinnostaa sinua niin paljon?
Sitä paitsi moni "teikäläisistäkin" tuntuu olevan samaa mieltä kanssani:
Vierailija kirjoitti:
Voi miettiä kuinka moni vanhus olisi saanut kunnon loppuelämän noihin hoitoihin haaskatuilla rahoilla. Yhteiskunnan ei pitäisi missään tilanteessa kustantaa noita hoitoja.
Ja traagista tälle yhdelle ihmiselle.
Traagista hälle tosiaan. Voisitko kuitenkin lopettaa tuollaisten ala-arvoisten korttien vedon ja heiluttelun samantien.
Koska transsukupuolisuus on ihan yhtä oikea ja väistämätön asia joillekin ihmisille niin kuin jokaiselle vanheneminenkin on. Se ei ole mikään omavalinta.
Hoito ei ole siis haaskausta jos se onnistuu. Niin kuin yleensä se tekeekin näissä tapauksissa. Yksi poikkeustapaus sanotaan vaikka tuhannesta ihmisestä ei tee hyvästä hoitojärjestelmästä huonoa jos yhden kohdalla jostain syystä hoito on kussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miettiä kuinka moni vanhus olisi saanut kunnon loppuelämän noihin hoitoihin haaskatuilla rahoilla. Yhteiskunnan ei pitäisi missään tilanteessa kustantaa noita hoitoja.
Traagista hälle tosiaan. Voisitko kuitenkin lopettaa tuollaisten ala-arvoisten korttien vedon ja heiluttelun samantien.
Koska transsukupuolisuus on ihan yhtä oikea ja väistämätön asia joillekin ihmisille niin kuin jokaiselle vanheneminenkin on. Se ei ole mikään omavalinta.
Hoito ei ole siis haaskausta jos se onnistuu. Niin kuin yleensä se tekeekin näissä tapauksissa. Yksi poikkeustapaus sanotaan vaikka tuhannesta ihmisestä ei tee hyvästä hoitojärjestelmästä huonoa jos yhden kohdalla jostain syystä hoito on kussut.
Jokainen tehköön itselleen litä haluaa. Kunhan näitä toimenpiteitä ei kustanneta yhteisistä rahoista, jolloin NE OVAT OIKEASTI POIS vanhuksilta ja muilta vähäosaisilta. Ja miksi? Harhaisen ihmisen turhamaisuuden vuoksi.
Jos koen että kikuli on liian pieni, kustannetaanko pidennyshoito? Jos rinnat väärän kokoiset niin kustannetaanko niiden ”korjaus”. Ai niin, jos on kyse naisten tai muunsukupuolisten ongelmista niin kustannetaan, miehet maksakoon, kärsiköön ja kuolkoon.
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaksi transsukupuolista, joiden molempien tilanteen olen hiljaa mielessäni kyseenalaistanut.
Toisella isä kiusasi vuosia "liiasta naisellisuudesta" ja pitäisi harrastaa jotain miehekästä jne. Ei ihme että alkoi kokea sukupuolensa vääräksi.
Toista kiusattiin vuosia koulussa kun ei ollut stereotypisen miehekäs vaan enemmän sellainen hintelä ja "homomainen".
Mietin mikä olisi tilanne, jos molempien olisi annettu olla sellaisia kuin ovat ilman ulkopuolelta tulevaa painetta ja kiusaamista.
Nimenomaan. Ja sitten jotkut paukapäät vielä vastustavat sukupuolisensitiivistä kasvatusta ja samalla transhoitoja. Eikö ne trajua että juuri ahtailla sukupuolirooleilla aiheutetaan dysforiaa ja yhä useammat ihmiset hakevat transhoitoihin.
Ahtaat sukupuoliroolit ei aiheuta dysforiaa. Vaikka eläisin (niin kuin elänkin) täysin miehen ”sukupuoliroolissa”, se ei muuta sitä asiaa, että olen silti edelleen muille sosiaalisesti nainen. Se asia ei muutu ilman, että korjaisin sukupuoltani.
Ketään muuta kuin sinua ei kiinnosta mikä sinä olet muista. Ja miksi se kiinnostaa sinua niin paljon?
Siinä meillä illan kognitivinen disonanssi. Tämäkään ketju ei olisi näin pitkä jos oikeasti ketään "ei kiinnostaisi" Miksi sinua muuten kiinnostaa kuka ja mitä kekin on? Ai niin... kannattaa myös luopua harhoista "että" kaikki transsukupuoliset ja muusut ja setat ties mitkä olisi samoin ajattelevia ja että jokaisella olisi jokin salainen agenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäraja voisi olla 30 vuotta, niinkuin sterilisaatiolla. Vai onko sukupuolen vaihdokseen mitään ikärajaa?
Saksalainen Kim Petras aloitti hormonihoidot, jutussa muistaakseni 12-vuotiaana ja leikkaus oli sitten esissä 16-vuotiaana.
Tulos: todella ,suorastaan erinomaisen hyvin onnistui siinä iässä. (on nykyisin 26- vuotias nainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli tullut järkiinsä, toivottavasti ei saa hormoneista pysyviä vammoja. Genitaaleja ei oltu taidettu vielä silpoa.
Silvottiin, mutta jätti sukuelinprosessin kesken kun meinasi kuolla ensimmäisen leikkauksen jälkeen sisäiseen verenvuotoon. Että sellasia kauniita ja luonnollisia juttuja nämä transsekoilut.
Sukupuolenkorjauksia tehdään myös ihmisille joilta puuttuu sukupuolielimet syntyjään tai omaa vaikka peniksen että vaginan. Näitä ihmisiä kutsutaan intersukupuolisiksi. Pitäisikö heidänkin vain sitten tyytyä siihen mitä alakerrassa on ja ei mennä tuollaiseen "sekoiluun" mukaan?
Jos on synnynnäinen sukupuolielimien epämuodostuma, elimet voidaan korjata leikkauksella. Sen sijaan transporukalta leikataan alapäitä, vaikka vika on yläpäässä.
Tämä tyyppi on todella rohkea kertoessaan leikkauskatumuksestaan. Katsoin useita hänen videoitaan eilen illalla, ja olin hyvin paljon samaa mieltä hänen kanssaan.
Mutta tuo katumusjuttu taisi olla aika tuore, koska yhtään vanhemmissa videoissa hän kertoi olevansa vielä identiteetiltään mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi matala ääni naiseksi.
Sille on annettu synteettistä testosteronia isoja määriä.
Miksi nainen saa tässä maassa helposti testosteronia, mutta mies jolla on alhainen testosteroni niin ei haluta antaa ja pantataan? Testosteroni ei kuulu isoissa määrin edes naisen kehoon, mutta miehen kehoon kuuluu.
Koska sillä voi olla myös haittavaikutuksia. Enkä tiedä kuinka vaikeaa se nyt sitten on saada korvaushoitoa jos on todennettu, että tasot ovat normaalin alapuolella eikä sille löydy syytä esim. sairaudesta.
Siihen en ota kantaa onko oikein yrittää lääketieteellisesti tehdä naisesta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehköön itselleen litä haluaa. Kunhan näitä toimenpiteitä ei kustanneta yhteisistä rahoista, jolloin NE OVAT OIKEASTI POIS vanhuksilta ja muilta vähäosaisilta. Ja miksi? Harhaisen ihmisen turhamaisuuden vuoksi.
Jos koen että kikuli on liian pieni, kustannetaanko pidennyshoito? Jos rinnat väärän kokoiset niin kustannetaanko niiden ”korjaus”. Ai niin, jos on kyse naisten tai muunsukupuolisten ongelmista niin kustannetaan, miehet maksakoon, kärsiköön ja kuolkoon.
Semmoiset agressiiviset mututuntumat sieltä. Juttu kun nyt vaan menee niin että OIKEASTI kaikki sinunkin saamasi hoito on jostain pois. Ja miksi? siksi että joku taho odottaa saavansa kaltaiseltasi joskus sen menoerän takaisin joka sinustakin on syntynyt. EIkä kyse ole mistään turhamaisuudesta tai harhaisuudesta. Sinulle olisi hyvä tarjota vanhusten piikkiin mielenterveyshoitoa että saataisiin nuo pinttyneet harhaiset ja vääristyneet ajatukset sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli tullut järkiinsä, toivottavasti ei saa hormoneista pysyviä vammoja. Genitaaleja ei oltu taidettu vielä silpoa.
Silvottiin, mutta jätti sukuelinprosessin kesken kun meinasi kuolla ensimmäisen leikkauksen jälkeen sisäiseen verenvuotoon. Että sellasia kauniita ja luonnollisia juttuja nämä transsekoilut.
Sukupuolenkorjauksia tehdään myös ihmisille joilta puuttuu sukupuolielimet syntyjään tai omaa vaikka peniksen että vaginan. Näitä ihmisiä kutsutaan intersukupuolisiksi. Pitäisikö heidänkin vain sitten tyytyä siihen mitä alakerrassa on ja ei mennä tuollaiseen "sekoiluun" mukaan?
Jos on synnynnäinen sukupuolielimien epämuodostuma, elimet voidaan korjata leikkauksella. Sen sijaan transporukalta leikataan alapäitä, vaikka vika on yläpäässä.
Tämä tyyppi on todella rohkea kertoessaan leikkauskatumuksestaan. Katsoin useita hänen videoitaan eilen illalla, ja olin hyvin paljon samaa mieltä hänen kanssaan.
Mutta tuo katumusjuttu taisi olla aika tuore, koska yhtään vanhemmissa videoissa hän kertoi olevansa vielä identiteetiltään mies.
Siinä meillä toinen illan disonanssi. Jos on synnynnäinen tila johon leikkaus auttaa ja tuo helpotusta niin ei voi leikata koska jonkun asiaan perehtymättömän mielestä ongelma on täysin kuvitteellinen? Mietin tässä illan kuluksi seuraavanlaista. Vika (asenteellinen) taitaa olla sielä toisessa päässä. Elikkä juuri sinun päässä.
Eikö mielnterveysongelmia voisi hoitaa jollain muullakin tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä jaksa ruveta pitkän kaavan kautta selittämään, mutta lyhyesti sanottuna fyysisesti naisen kropassa olevana en voi elää miehenä juurikin sen takia miten ihmiset mut näkee. Esimerkkinä se, että tällä hetkellä olen juridisesti nainen. Voiko nainen olla lapselle lain silmissä isä? Ei voi. Siinäpä yks aika merkittävä ja iso asia miksi mua kiinnostaa niin kovasti miten mut nähdään ja kohdataan.
Ja tota artikkelia en pääse lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpöpön pöpön pööötä ihan kaikki. Kun nuppi on terve niin ei tarvitse häiriintyä tuollaisista turhista asioista "olenko minä nyt mies vai nainen, onko mulla nyt muna vai pillu". Leikkauksilla ja hormoneilla ei pysty korjaamaan nuppia. Mikään muuhan näissä terveissä kehoissa ei rikki ole.
Ja verovaroista puheen ollen, näitä operaatioita ei todellakaan kuulu maksattaa verorahoista. Jos joku on niin pöljä että tervettä kroppaa haluaa silpoa niin maksakoon joka pennin itse. Saavatpahan lääkärit eläviä harjoituskappaleita.
Yrität esittää mielipiteitä asiasta, josta sinulla ei ole mitään tietoa, ainoastaan kyyninen tapasi ajatella ja pyrkiä rajoittamaan muiden ihmisten hyvinvointia. Haluat sitten varmaankin kieltää myös yhteiskunnan varoilla tehtävät lapsettomuushoidot, eihän lapsettomuus ole mikään sairaus, korkeintaan puute, löytyy toki muitakin yhteiskunnan kustantamia hoitoja, jotka voidaan kieltää, mutta ennenkuin tulet selittämään jotain huuhaata ja höpön pöpöä, suosittelen katsomaan tämän suomalaisen dokumentin, joka ehkä avaa hiukan sinun ja muidenkin tietämättömien silmiä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/06/10/kristianin-matka-mieheksi
Tässä myös erittäin hyvä blogi aiheesta, varsinkin aiheesta vähemmän tietäville tai ymmärtäville.
Surullista että moiset "hoidot" jopa Suomen kaltaisessa maassa sallitaan, jossa ajattelisi terveen järjen ja etiikan vielä toimivan, toisin kuin jossain USAn kaltaisessa kehitysmaassa, josta tämäkin puoskarointi on tänne raahautunut.
Onneksi tämä tyyppi kertoo rohkeasti totuuden.
Tuo olis voinut olla minunkin tulevaisuuteni. Olin jo terapiassa miettimässä olisko se mulle oikea ratkaisu. Terapiassa selvitettiin, että mulla on ihan muita isoja ja lapsuudesta lähtöisin olevia ongelmia kuin sukupuoli-identiteetti ja se on nyt vain se miten ne näyttäytyy ja sukupuolen vaihto ei niitä ratkaise. Se korkeintaan työntäis ne syvemmälle pinnan alle. Nykyään, kun terapiassa on näitä ratkottu, mä tiedostan, että mä oon fyysisesti nainen ja kysyttäessä olen nainen ja se on fakta, jota mikään leikkaus ei tuu muuttamaan. Mulla tulee aina olemaan naisen keho vaikka leikkasin rinnat ja kohdun. Nykyään kuitenkin henkisesti mä oon vaan minä. En identifioidu oikein kumpaankaan sukupuoleen, oon vaan minä, yks persoona muiden persoonien joukossa ja sukupuoli on melko toissijainen käsite itseni määrittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämä henkilö keksii seuraavaksi? Oliskohan hänellä identiteetti hieman hakusessa, ja sen takia etsii koko ajan erilaisia määritelmiä itselleen, yrittää tyydyttää itsenä? Nainen, trans, mies – sittenkin nainen eikä missään tapauksessa sairas trans. Polyamoristi, panseksuaali, ateisti – ei sittenkään mitään noista, vaan uskovainen. Täytyy olla oikeasti ollut aika hukassa, jos kuvittelee olevansa oikeasti mies ja etenee korjausleikkauksiin asti. Ei normaaleissa sielun ja ruumiin voimissa oleva ihminen päädy muuttamaan sukupuoltaan, vaikka yhteiskunta, tai osa yhteiskunnasta, antaisikin sellaista viestiä, että nykyään on ihan ok vaihtaa sukupuoltaan!
Vaikka Orkidea onkin hyvin kaukana omista arvoistani (olen ei-uskovainen ja biseksuaali), olen myös sitä mieltä että nykyinen sukupuoliuskomus on ihan hullua, ja vahingoittaa pitkällä aikavälillä LGB:tä. Harmi kun ensimmäinen asiasta suomessa puhuva detrasitioituja oli uskovainen konservatiivi, mutta noh. Jotenkin käy sääliksi. Orkidean blogia seuranneet ovat varmasti tajunneet että tällä on selvästi joku muu psykologinen tai neurologinen vaiva, joka on jäänyt täysin huomaamatta trans-seuloissa. Jos hän on päässyt noin pitkälle ilman että kukaan puuttui asiaan, kylmää miettiä mikä tilanne on parin vuoden päästä jos seuloja löyhätään tai niistä luovutaan kokonaan.
Mikä ihmeen LGB? Se on LGBT(Q+)
Lgbtqxözoäö, uusi uskonto niille jotka uskoo yksisarvisen ja satoihin sukupuoliin ja transiuteen.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että moiset "hoidot" jopa Suomen kaltaisessa maassa sallitaan, jossa ajattelisi terveen järjen ja etiikan vielä toimivan, toisin kuin jossain USAn kaltaisessa kehitysmaassa, josta tämäkin puoskarointi on tänne raahautunut.
Onneksi tämä tyyppi kertoo rohkeasti totuuden.
Hän kertoo vain oman epäonnistuneen tapauksensa, ei se ole mitenkään yleispätevä totuus.
Vierailija kirjoitti:
Höpöpön pöpön pööötä ihan kaikki. Kun nuppi on terve niin ei tarvitse häiriintyä tuollaisista turhista asioista "olenko minä nyt mies vai nainen, onko mulla nyt muna vai pillu". Leikkauksilla ja hormoneilla ei pysty korjaamaan nuppia. Mikään muuhan näissä terveissä kehoissa ei rikki ole.
Ja verovaroista puheen ollen, näitä operaatioita ei todellakaan kuulu maksattaa verorahoista. Jos joku on niin pöljä että tervettä kroppaa haluaa silpoa niin maksakoon joka pennin itse. Saavatpahan lääkärit eläviä harjoituskappaleita.
Vaikka transsukupuolisuus johtuisikin siitä ettei "nuppi ole terve" niin mitä se, toteaminen edesauttaa? Jätetään hoitamatta? Terapiaahan sitä toki ehdotellaan ensimmäisenä, mutta millaista terapiaa? Terapia ei myöskään ole mikään autuaaksi tekevä taika, jolla kaikki ongelmat poistuvat noin vain, kun siellä hetken käy. On olemassa tapauksia, joissa monet kokevat, että terapia ei välttämättä ole ollut paras tai ainakaan missään nimessä helppo ratkaisu ongelmiin. Prosessi saattaa olla hyvin pitkä ja kivinen, kun kaikki revitään siellä auki ja vellotaan niissä tunteissa/ongelmissa minkä asian takia siellä ikinä sitten käydäänkään. Huomautus, että esim. homoushan on sellainen asia, mitä ei terapialla (ainakaan suurimmalla osalla) ole saatu ihmisistä potkittua pois. Pelkkä terapia siis _ei ole_ aina ratkaisu kaikkeen.
Ja hei se, terapiakin maksaa, jos se nyt siitä on kiinni. Jos siellä joutuu vuosi kausia ramppaamaan ei sekään halvaksi tule. Vai jätetäänkö hoitamatta, ja kohde tekee itsemurhan, tai pahimmassa tapauksessa vahingoittaa muita?
Minkäs teet jos suksi ei luista.