Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmä tottuu lihavaan kehoon, XL-vartalot alkavat olla jo normi

Vierailija
10.02.2019 |

Kauppojen vaatetarjontakin alkaa malleiltaan painottua runsaampaan muodokkuuteen, ne vaatteet eivät istu normaalipainoiselle kunnolla. Isojen ostatot ovat poistuneet ja samat mallit kaikille vain koko muuttuu. Lihomiselle ei taida loppua olla, yhä vaan isompaan suuntaan mennään. Isot kooa saisi maksaa enemmän, koska niihin menee enemmän kangasta jne...nyt laihemmat maksaa lihavienkin materiaalikulut vaatteissaan.

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eräitä muotikuvia ja kyllä; xl-naiset näyttivät oikeasti paremmilta kuin laihat sisarensa. Tosin laihoilla malleilla on usein upeat pitkät hoikat sääret mutta kokonaisuutena nämä xl-mallit olivat paljon terveemmän ja viehättävämmän näköisiä. 

Joo mutta harva lihava tosielämässä näyttää näiltä xl-huippumalleilta kuten Ashley Grahamilta. Tosi kaunis ja hyvillä geeneillä siunattu ihminen on kaunis missä koossa vain mutta karu totuus on että suurin osa meistä taviksista näyttää parhaalta ollessaan hoikkia.

Näinpä. Reippaasti ylipainoinen omenavartaloinen, jolla on kokoonsa nähden pienet tissit ja litteä takapuoli, on aika kaukana näistä xl-malleista.

Jos on samanpituinen ja painoinen kuin Graham niin sinun päässäsihän se vika on, että arvostat toisen kertynyttä ravaa ja toisen et.

En arvosta kertynyttä rasvaa, hullu ajatus tuo rasvan arvostaminen. :D

Vierailija
22/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katukuvassa on nykyään paljon tummia miehiä, kyllä silmä tottuu etteivät kaikki ole vaaleita ja erilaisuus on rikkaus, eikö sinulle ole opetettu sitä? Paljon pinkkitukkaisia naisia nykyään. Annetaan erilaisuuden kukkia rauhassa.

Eikö voitaisi kehittää sateenkaaren värisiä ihmisiä?

Ja myös sana väri voitaisiin kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako XL-vartalo=läski?

Tarkoittaa. XL= extra large

Vierailija
24/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavia on ollut aina. Todella outoa jos nyt vasta alkaa silmä tottumaan :D

On ollut, mutta ei ikinä näin paljon kuin nyt Suomessa. Itsellä on vienyt hetken tottua, mutta nyt jotenkin silmä lamaantunut, kun lapsetkin ovat selvästi pyöreämpiä kuin omassa nuoruudessa.

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota tuohon, ihan selkeästi ylipaino lapsilla lisääntynyt. Kävin ala-asteen n. 90 oppilaan kyläkoulussa ja siellä oli ehkä 3 ylipainoista.

Vierailija
25/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

xl ei vielä ole edes oikein paha. Ihminen joka mahtuu xl kokoon ei ole lähelläkään sataa kiloa. Normipituinen nainen joka käyttää kokoa xl lienee n. 80 kiloinen.

Vierailija
26/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun mielestä myös pidemmät ihmiset saisivat maksaa enemmän vaatteistaan, koska myös heidän vaatteisiin menee enmmän rahaa, kuin meidän lyhyiden ja pienikokoisten.

Vierailija
27/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokotaulukkoakin voisi muuttaa. Tulee tällaiselle plösölle kivempi olo, jos on M-kokoinen, kuin XXXL-kokoinen. Normaalipainoiset... no olkaa sellaisia XXXXXS-hiirenpapanan kokoisia. Kahopositiivisuus on tärkeämpää, meidän läskien tunteet on tärkeämpiä kuin teidän alipainoisten syrjivät mielipiteet!

t. "kehopositiivinen"

Vierailija
28/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä myös pidemmät ihmiset saisivat maksaa enemmän vaatteistaan, koska myös heidän vaatteisiin menee enmmän rahaa, kuin meidän lyhyiden ja pienikokoisten.

menee siis enemmän rahaa kankaisiin, kun jos tuotteet tehtäisiin lyhyemmille ihmisille

miksi minä 155cm pituinen nainen joudun maksamaan samaa hintaa jonkun 170cm naisen vaatteiden kanssa? 

Vierailija
29/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä sanoisi, että muodokkaille löytyisi vaatteita. Ainakaan tiimalasille ei istu mikään, ei ennen eikä nykyäänkään. Aina jostain (hartiat, rinnat, lantio) puristaa tai vyötäröltä on monta koko liian iso.

Vierailija
30/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menee siis enemmän rahaa kankaisiin, kun jos tuotteet tehtäisiin lyhyemmille ihmisille

miksi minä 155cm pituinen nainen joudun maksamaan samaa hintaa jonkun 170cm naisen vaatteiden kanssa? 

Et joudu, ei kukaan ainakaan pakota. Ompele itse omat vaatteesi, jos niin ottaa päähän tuo kankaan menekin erilainen määrä. Tai perusta oma H&M, jossa päätät itse tuotteiden hinnoittelusta. Menestyt varmasti! Vinisemällä jäät kuoppaan sutimaan, nauti siitä.

Vierailija
31/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et joudu, ei kukaan ainakaan pakota. Ompele itse omat vaatteesi, jos niin ottaa päähän tuo kankaan menekin erilainen määrä. Tai perusta oma H&M, jossa päätät itse tuotteiden hinnoittelusta. Menestyt varmasti! Vinisemällä jäät kuoppaan sutimaan, nauti siitä.

Kirjoitukseni oli sarkasmia AP:ta kohtaan :)

Vierailija
32/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituuden erot on otettu jo huomioon esim farkuissa, joissa voi valita 30, 32, 34 lahkeen pituudet. Ja muutenkin S-L koossa on suhteelliset pienet erot materiaalin menekissä. Nyt puhutaankin XL ja siitä isommista kokoluokista joihin menee paljon kangasta.

Vierailija
33/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lihava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tämän vaatekaupoissa, kyllä. XS sujahtaa päälle ja on joskus liian löysäkin, vaikka olen lihonut niistä päivistä, kun nuorempana olin vähän reilu S-kokoinen. Ja mielestäni hieman ylipainoisia ihmisiä kuvaillaan hoikiksi. En sano, että tämä on huono asia, mutta muutos on tapahtunut.

Vaatteden koko on suurentunut. Vaatefirmat ovat huomanneet, että kun lihonut keski-ikäinen luulee mahtuvansa nuoruutensa vaatekokoon, se lisää ostohalukkuutta. Eli entinen M on nykyisin S jne.

Joskus toisin päin, olen hoikka mies mutta minulla on XL ja XXL -kokoisia kalsareita.

Vierailija
34/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lihava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tämän vaatekaupoissa, kyllä. XS sujahtaa päälle ja on joskus liian löysäkin, vaikka olen lihonut niistä päivistä, kun nuorempana olin vähän reilu S-kokoinen. Ja mielestäni hieman ylipainoisia ihmisiä kuvaillaan hoikiksi. En sano, että tämä on huono asia, mutta muutos on tapahtunut.

Vaatteden koko on suurentunut. Vaatefirmat ovat huomanneet, että kun lihonut keski-ikäinen luulee mahtuvansa nuoruutensa vaatekokoon, se lisää ostohalukkuutta. Eli entinen M on nykyisin S jne.

Ja ihan tavallisiin vaatekauppoihin on ilmestynyt kokoa XS ja jopa XXS. Kyllä se jostakin kertoo, eikä varmastikaan siitä, että on olemassa entistä pikkuruisempia ihmisiä tai että pienikokoisia huomioitaisiin valikoimassa aiempaa paremmin.

Vierailija
35/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavia on ollut aina. Todella outoa jos nyt vasta alkaa silmä tottumaan :D

Joskus ysärillä koululuokassa oli ehkä se yksi sorsittu kiintiöläski, joka ei nykyään lihavaksi ajateltuun ihmiseen nähden ollut edes läski.

Vierailija
36/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran käsittelin teurastettua lintua ja ajattelin, että olipa sillä rasvaa nahan alla... Mutta ihmisellä se vastaisi hoikan rasvamäärää. Lehmät pidetään lähes aliravittuina, oikeasti kuuluisi olla enemmän rasvaa. Mutta se mikä ihmisellä on "hoikkaa" olisi eläimellä jo melkoisata rasvailua.

Miksi lehmää pidetään alipainoisena? Eikö tuo ole jo jonku sortin eläinrääkkäystä?

Vaatekoot, olen huomannut että vaihtelevat butiikista riippuen.

No ei kyllä pidetä. Lehmien lihavuusastetta tarkkaillaan kuntoluokituksilla, ja kyllä siitä huomautetaan jos lehmät ovat alipainoisia. Normaalipainoisella lehmällä nyt vain törröttää osa luista rakenteen takia. Ei se silti ole laiha.

Vierailija
37/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavat ei laihduta?

Koska "isot luut, aineenvaihdunta, geenit..." mitä näitä nyt onkaan.

Ihan vain tiedoksi että normaalin ihmisen luusto painaa 7-12 kilon välillä. 

Luuston koko kyllä vaikuttaa painoon. Jos on isot luut niin niiden ympärysmitta on suurempi ja lihaa on ympärillä enemmän. Jolloin painaa enemmän kuin sellainen, jolla on pienemmät luut.

Vierailija
38/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 kg ylipainoinen ja mahdun nykyään monessa vaatteessa kokoon 38 tai S.

Vierailija
39/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli noista lehmäkommenteista mieleen sekin, että myös eläinten kanssa normaalipainon käsite on vääristynyt. Nyt luullaan, että eläimellä pitää olla pehmeät kyljet, tai se on laiha. Ööö, ei pidä. Eläin, jolta ei tunne kylkiluita, on lihava.

Vierailija
40/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 20 kg ylipainoinen ja mahdun nykyään monessa vaatteessa kokoon 38 tai S.

Siinä tapauksessa olet joko äärimmäisen lyhyt, tai sitten venytät liian pienet trikoorytkyt väkisin päällesi. Mä olen alle 60kg ja usein M-kokoa.