Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmä tottuu lihavaan kehoon, XL-vartalot alkavat olla jo normi

Vierailija
10.02.2019 |

Kauppojen vaatetarjontakin alkaa malleiltaan painottua runsaampaan muodokkuuteen, ne vaatteet eivät istu normaalipainoiselle kunnolla. Isojen ostatot ovat poistuneet ja samat mallit kaikille vain koko muuttuu. Lihomiselle ei taida loppua olla, yhä vaan isompaan suuntaan mennään. Isot kooa saisi maksaa enemmän, koska niihin menee enemmän kangasta jne...nyt laihemmat maksaa lihavienkin materiaalikulut vaatteissaan.

Kommentit (223)

Vierailija
1/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eräitä muotikuvia ja kyllä; xl-naiset näyttivät oikeasti paremmilta kuin laihat sisarensa. Tosin laihoilla malleilla on usein upeat pitkät hoikat sääret mutta kokonaisuutena nämä xl-mallit olivat paljon terveemmän ja viehättävämmän näköisiä. 

Vierailija
2/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, koska ei me lihavat maailmasta poistuta vaikka meitä haukuttaisiin kuinka paljon. Sama ihminen olen kuin olin laihana. Eikä kuolinvuoteella kun saattelin rakastani, lihavuus merkinnyt. Ainut mikä merkitsi oli yhteys ja rakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eräitä muotikuvia ja kyllä; xl-naiset näyttivät oikeasti paremmilta kuin laihat sisarensa. Tosin laihoilla malleilla on usein upeat pitkät hoikat sääret mutta kokonaisuutena nämä xl-mallit olivat paljon terveemmän ja viehättävämmän näköisiä. 

Joo mutta harva lihava tosielämässä näyttää näiltä xl-huippumalleilta kuten Ashley Grahamilta. Tosi kaunis ja hyvillä geeneillä siunattu ihminen on kaunis missä koossa vain mutta karu totuus on että suurin osa meistä taviksista näyttää parhaalta ollessaan hoikkia.

Vierailija
4/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tätä tarkotin juuri että silmä on tottunut ja hoikille ei istukkaan esim ne samat vaatteet niin hyvin. Olen itse 36/38 kokoa, eikä oikein tahdo kivoja vaatteita löytää jotka istuisivat päälle kunnolla. Tietenkin hyvä olisi että kaikille olisi tarjontaa.

ps. Huomasin, että esim GT:kin käyttää jo normikokoisia malleja mainoskuvissa, tämä muutos on tässä vuoden sisällä tullut.

Vierailija
5/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tämän vaatekaupoissa, kyllä. XS sujahtaa päälle ja on joskus liian löysäkin, vaikka olen lihonut niistä päivistä, kun nuorempana olin vähän reilu S-kokoinen. Ja mielestäni hieman ylipainoisia ihmisiä kuvaillaan hoikiksi. En sano, että tämä on huono asia, mutta muutos on tapahtunut.

Vierailija
6/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavat ei laihduta?

Koska "isot luut, aineenvaihdunta, geenit..." mitä näitä nyt onkaan.

Ihan vain tiedoksi että normaalin ihmisen luusto painaa 7-12 kilon välillä. 

Vierailija
7/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta harva lihava tosielämässä näyttää näiltä xl-huippumalleilta kuten Ashley Grahamilta. Tosi kaunis ja hyvillä geeneillä siunattu ihminen on kaunis missä koossa vain mutta karu totuus on että suurin osa meistä taviksista näyttää parhaalta ollessaan hoikkia.

Näinpä. Reippaasti ylipainoinen omenavartaloinen, jolla on kokoonsa nähden pienet tissit ja litteä takapuoli, on aika kaukana näistä xl-malleista.

Vierailija
8/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tämän vaatekaupoissa, kyllä. XS sujahtaa päälle ja on joskus liian löysäkin, vaikka olen lihonut niistä päivistä, kun nuorempana olin vähän reilu S-kokoinen. Ja mielestäni hieman ylipainoisia ihmisiä kuvaillaan hoikiksi. En sano, että tämä on huono asia, mutta muutos on tapahtunut.

Vaatteden koko on suurentunut. Vaatefirmat ovat huomanneet, että kun lihonut keski-ikäinen luulee mahtuvansa nuoruutensa vaatekokoon, se lisää ostohalukkuutta. Eli entinen M on nykyisin S jne.

Vierailija
9/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä barokkiajan ihanteet ovat jälleen muodissa.

Vierailija
10/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkitys taustalla useimmalla veikkaan, mutta ei siitä nyt tähän ketjuun, please.

Vierailija
11/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi siitä on tullut, muttei siihen silmä totu.

Vierailija
12/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran käsittelin teurastettua lintua ja ajattelin, että olipa sillä rasvaa nahan alla... Mutta ihmisellä se vastaisi hoikan rasvamäärää. Lehmät pidetään lähes aliravittuina, oikeasti kuuluisi olla enemmän rasvaa. Mutta se mikä ihmisellä on "hoikkaa" olisi eläimellä jo melkoisata rasvailua.

Vierailija
13/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sellaista rasvamäärää, joka ei näy kuin alastomana. Vaatteet päällä ihminen voi näyttää hoikalta, mutta oikeasti hän on aika rasvoittunut...

Vierailija
14/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia on ollut aina. Todella outoa jos nyt vasta alkaa silmä tottumaan :D

Vierailija
15/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Reippaasti ylipainoinen omenavartaloinen, jolla on kokoonsa nähden pienet tissit ja litteä takapuoli, on aika kaukana näistä xl-malleista.

Jos on samanpituinen ja painoinen kuin Graham niin sinun päässäsihän se vika on, että arvostat toisen kertynyttä ravaa ja toisen et.

Vierailija
16/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavia on ollut aina. Todella outoa jos nyt vasta alkaa silmä tottumaan :D

On ollut, mutta ei ikinä näin paljon kuin nyt Suomessa. Itsellä on vienyt hetken tottua, mutta nyt jotenkin silmä lamaantunut, kun lapsetkin ovat selvästi pyöreämpiä kuin omassa nuoruudessa.

Vierailija
17/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä puhutaan XL-malleista, jotka ovat normikokoisia ihmisiä, kun taas normimallit ovat lähes poikkeuksetta anorektisen laihoja. Kadulla vastaantulioissa taas näkee todellista XL-kokoa. Ihmettelen aina, miten joku päästää itsensä siihen tilaan, sillä ei se tule muuten kuin todella paskoilla elintavoilla, jatkamalla niitä vuosia ja vuosikymmeniä.

Myönnän, että lihavat ihmiset inhottavat minua, mutta toisaalta ajattelen, että sekin on syömishäiriön seuraus ja sairauden oire, kuten vaikka anoreksiakin, ja nuo ihmiset tarvitsevat apua. On mielestäni sairasta, että lihavuudesta on muutamassa vuosikymmenessä tullut normaalia. Vielä lapsuudessani vain Jenkeissä näki sellaisia ihmisiä, joita nykyisin tulee vastaan jatkuvasti ihan kadulla kävellessä.

Vierailija
18/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran käsittelin teurastettua lintua ja ajattelin, että olipa sillä rasvaa nahan alla... Mutta ihmisellä se vastaisi hoikan rasvamäärää. Lehmät pidetään lähes aliravittuina, oikeasti kuuluisi olla enemmän rasvaa. Mutta se mikä ihmisellä on "hoikkaa" olisi eläimellä jo melkoisata rasvailua.

Miksi lehmää pidetään alipainoisena? Eikö tuo ole jo jonku sortin eläinrääkkäystä?

Vaatekoot, olen huomannut että vaihtelevat butiikista riippuen.

Vierailija
19/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on samanpituinen ja painoinen kuin Graham niin sinun päässäsihän se vika on, että arvostat toisen kertynyttä ravaa ja toisen et.

rasvaa.

Vierailija
20/223 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako XL-vartalo=läski?