Auringonotto, aurinkorasvat ja raskaus?
Hei vaan!
Lomamatka etelän aurinkoon on käsillä ja aloin miettiä, että voinkohan nyt raskaana ollessa ottaa aurinkoa normaalisti ja onko väliä mitä aurinkorasvaa käytän? Viikkoja on nyt kasassa 19+1 eli bikinit menisi vielä päälle ja auringossa tykkään maata...
Kiitollisena otan vastaan kaiken tiedon, jota teillä asiasta on.
Lomatunnelmissa
Kamu2
Kommentit (4)
Just oli uusimmassa vauva-lehdessä juttua auringosta. Siinä oli, että odottajan kannattaa hieman vältellä aurinkoa, koska tulee helposti maksaläiskiä muuttuneen hormonitoiminnan takia.
Mut kun kerta etelään oot lähössä, niin väkisinhän siellä tulee aurinkoa otettua. Ehkä kannattaa se keskipäivä kuitenkin pysytellä vähän varjoisammassa paikassa.
Aurinkorasvoista en osaa sanoa mitään.
Tytteli-83 rv 36+0
Ostin uusimman Vauva-lehden ja sen mukaan " odottajan auringonottoon pätevät samat säännöt kuin muillekin. Älä polta itseäsi. Auringonsuojavoiteita voi käyttää tavalliseen tapaan. Masussa kellivästä vauvasta ei tarvitse olla huolissaan, se on varmasti turvassa auringolta."
Lisäksi varoitetaan maksaläiskistä, joilta voi suojautua vain pysymällä poissa auringosta tai käyttämällä suuria suojakertoimia.
Synnytin itse viime heinäkuussa ja alkukesä meni ihan vaan auringossa loikoillessa kun ei supistusten takia päässyt liikkeelle tai tekemään juuri mitään. Mahaa kannattaa rasvata/suojata erityisen tehokkaasti. Minulla ei maha yleensä ikinä edes kunnolla rusketu (vaikka muuten rusketunkin hyvin) mutta alkukesästä se osa pallosta joka on " kohti aurinkoa" kärtsähti aika komeasti. Ja bikineistä. Jos tuntuu ettei omiin mahdu, niin kannattaa hommata lantiomallin bikinihousut numeroa omaa kokoa isompana niin jäävät kivasti mahan alle. Solmittava lappumalli yläosa taas istuu mahan päälle loppuraskaudestakin puristamatta. Mukavaa kesää ja odotusta teille!
aurinkorasvaks sellasta jossa on fysikaalinen suoja eli rasva itessään suojaa eikä imeydy tms.
Apteekissa osaavat antaa oikeanlaista, mut ovat aika paksuja tahnoja :)
Polttaa ei varmastikaan kannata itteensä, mä ainakin rusketun nyt tosi paljon helpommin ja myös palan helpommin ku normaalisti.
Nazuli rv 37+3