Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
161/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2 kiloo karkkia eilen.. En itelleni vaan penkkareita varten.

Vierailija
162/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kaupassa kun en ole viikkoon ehtinyt. Ostin karkkipussin, 2 sukaalevyä ja lakupussin. Ei todellakaan syödä niitä kaikkia heti.

Vierailija
164/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin herkuttelua varten puolivalmiin yrttivoipatonkipussin, se on juuri uunista otettuna täydellistä herkkua ja avokadoja, pienen paketin suolakeksiä ja vihreää teetä. Tummaa laktoositonta suklaata levyn, nautiskelen viikon verran siitä kahvin kanssa.

Tein suuressa marketissa taas saman huomion kuin monesti enenkin, että ylilihavalla pariskunnalla oli kärry täynnä roskaruokaa. Ei tarvi ihmetellä miksi kansa lihoo.

Vierailija
165/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
166/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt vkl sikana tortilloja, pizzaa, hampurilaista, karkkia... onneks on käymyt geenien kanssa hyvä tsägä😄 mä rakastan kaikkea rasvasta ja epäterveellistä, herkutellaan päivittäin perheen kanssa meidn makuun sopivilla herkuilla, arkikin on juhlaa!

Vierailija
167/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ärsyttää kansaa raivon partaalle heidän viikoittaisesta glukoosifruktoosisiirappiannoksestaan! Se nyt vain on pakko saada kun se on suomalaisen käsitys "herkuttelusta". Siirappia ja lisäaineita. Puoli kiloa plus limsat ja sipsit päälle.

Vierailija
168/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt vkl sikana tortilloja, pizzaa, hampurilaista, karkkia... onneks on käymyt geenien kanssa hyvä tsägä😄 mä rakastan kaikkea rasvasta ja epäterveellistä, herkutellaan päivittäin perheen kanssa meidn makuun sopivilla herkuilla, arkikin on juhlaa!

Mekin herkutellaan, mutta käsitys herkuista on erilainen. Jollain herkut on eineslisäainejaskaa, joillekin aidot hyvät maut ja raaka-aineet. Esim itsetehdyt jälkiruuat ja leivonnaiset ovat minusta herkullisempia kuin glukoosifruktoosilisäainekumikarkit. Tässä siirretään hyviä elintapoja ja oikeasti hyvästä ruuasta nauttimista eteenpäin lapsillekin.

Vierailija
169/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikon mittaan kärryssä pähkinöitä, lauantaina irtokarkkipussi, kerran kk jäätelöä,

Nyt kun oli runebergin päivä söimme 3x tortut. Laskiaispullia olemme tehneet 2x tänä vkl. Muutenkin ajattelin leipoa pullaa pakkaseen tänään. Viime vkl tarjottiin mustikkapiirakkaa vieraille. Mies syö lisäksi kaupan jugurtin tai rahkan/pvä

Epätavallisen paljon kahvitteluharkkuja mutta toisaalta vain 3 vkoa/vuosi.

Ei ylipainoa

Vierailija
170/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glukoosifruktoosisiirappi aiheuttaa riippuvuuden ja saa hyökkäämään vihamielisesti kaikkia kritisoivia vastaan. Se on kuin huume jota lapataan manian vallassa marketin karkkihyllyllä pe-iltana. Aikuiset ihmiset. Suomi on niitä harvoja maita joissa tilanne on tällainen.

Vierailija
171/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä katsele muiden kärryihin kaupoissa, mutta meillä on aina kotona jotain pientä makeaa. Useimmiten karkkia tai suklaata. Jokainen saa karkin päivässä jälkiruuaksi tai välipalan lisukkeena. Katson aina, että ostan proteiinia lihaa, kanaa, kalaa, juustoa, maitoa, kananmunia. Hedelmiä, kasviksia, vihanneksia, ruokaöljyä. Kokojyväleipää. Meillä ei koskaan mussuteta tv:n ääressä huvikseen. Illalla syödään pieni iltapala ja voin joskus keittää kupillisen kaakaota lisäksi. Sipsejä en osta koskaan. Haluan, että ruuasta saadaan riittävästi ravintoa. Budjettini on hyvin rajoitettu ja herkut ovat kalliita. Synttäreille teen useimmiten marjapiirakkaa ja päälle jäätelöä ja pieniä pizzan paloja. Terveitä ollaan.

Vierailija
172/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta tuli vaan niin totaalinen wt-pläjäys silmien eteen:D

Meilläkin arkikin on juhlaa, eilen syötiin ihan tajuttoman hyvää chorizo pataa ja otettiin lasi viiniä! Tänään rosmariinipossua ja uunijuureksia, nam.

Ihanaa kun voi herkutella omaan makuun sopivilla herkuilla, olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
173/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea alapeukutus jos joku uskaltaa tuoda esiin, miten sairaita määriä suomalaiset vetää karkkia ja limsaa. Melkein jokainen näitä varmaan joskus ostaa eikä siinä ole mitään pahaa, mutta iso kuva kertoo siitä, että kulutusmäärät ovat kyllä kokonaisuudessaan ihan naurettavan korkealla tasolla. Kohtuumäärät on täysin kadonnut käsite.

Vierailija
174/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ihmetyttää, että joku tekee yhden ostoskärryn perusteellä päätöksen, että joku syö pelkkää einestä ja roskaa😳Toki ihmisten pitäs syödä paremmin se on selvää, mutta en mä lähtis ketään tuomitsemaan pelkän kärryn perusteella. Itse ostin viime ma kärryn täyteen valmisruokaa/erillaisia juomia/sipsejä, koska suurperheessämme oli eka aloittanut noron ja tiesin et kun itekkin kuukahdan tautiin en tosiaan jaksa kokata ja yritän saada jotain suolaista/juomaa pysymään lasten sisällä..

Vierailija
175/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen viikonloppuisin leipomalla jotain tai sitten sipseillä ja minulla. Pizzaa myös aika usein tulee syötyä lauantaisin.

Vierailija
176/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa katsonut suuremmissa marketeissa, kärryt pursuaa eineksiä, olutta, sipsejä, vanukkaita, valmiskaakaita, limua, suklaata, karkkipusseja. Ikähaitarissa nuorista keski ikäisiin. Vanhemmat noin 70 ylöspäin näkee ihan terveellistä ruokaa kärryissä. Arkiherkkuni kasvispitoisen ruuan lisäksi on luomu tai bio viljellyt omenat, tai vesimeloni. Pari kertaa kk leivon jotain superhyvää, nautinto jaetaan useamman ihmisen kanssa. Itse tulee tuolloin syötyä pari palaa rsim marenkikakkua, joka on niin supernam. Leipoessa en katso sokerin tai rasvan määrää. Paino ollut 2v sitten 10kg enemmän, muutin ruokavaliota ja 3kk lähti - 10kg. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin pysyä ruokavaliossa. En ole fanaattinen sen kanssa voiko herkutella vaikka arkena. Tilanteen mukaan eletään, jos töissä spessu tilanne että on kakkua, toki otan.

Vierailija
177/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glukoosifruktoosisiirappi aiheuttaa riippuvuuden ja saa hyökkäämään vihamielisesti kaikkia kritisoivia vastaan. Se on kuin huume jota lapataan manian vallassa marketin karkkihyllyllä pe-iltana. Aikuiset ihmiset. Suomi on niitä harvoja maita joissa tilanne on tällainen.

Nyt olet ymmärtänyt väärin. Vihamielisiä ovat vain nämä kritisoijat. Mistä heidän vihamielisyys johtuu?

Minua ei kiinnosta muiden ostokset eikä muiden mielipiteet minun tai kenenkään muun ostojsiksta.

Vierailija
178/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on silloin elämän sisältö ja/tai sairaus.

Enemmän ihmettelisin, jos sairaalloisen lihavalla olisi kärryssä vain terveellistä ja monipuolista ruokaa (ja silloin tulisi heti mieleen, että hän on päättänyt yrittää elämäntapamuutosta).

Aloittaja saa selvästi jonkinlaista moraalista tyydystä ällistellessään syömishäiriöisten sairautta (= yli 50 kg ylipainoa).

Eli ihan samanlainen kyttääjä kuin ap? Miksi teet oletuksia ihmisten ulkonäön perusteella? Kun on lihava niin sitten joka päivä pitää syödä eineksiä, sipsejä ja jäätelöä tai muuten on elämäntaparemppa meneillään?

Itse olen kasvissyöjä, suurimman osan viikosta syön tosi terveellisesti, kasviksia, kokojyväriisiä, hedelmiä jne. Mutta pari krt viikossa ikävä kyllä herkuttelen liikaa ja tästä se ylipaino on kertynyt. Eli älä sinä turhaan ihmettele terveellisiä ruokiani ja painoani. Oma on asiani.

Vierailija
179/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kurki toisten kärryihin.

Mikä on ongelma ap? Kansanterveydellinen huolesi suomalaisten epäterveellisistä valinnoista?

Elä ihan omaa elämääsi jooko,

?

Vierailija
180/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin herkuttelua varten puolivalmiin yrttivoipatonkipussin, se on juuri uunista otettuna täydellistä herkkua ja avokadoja, pienen paketin suolakeksiä ja vihreää teetä. Tummaa laktoositonta suklaata levyn, nautiskelen viikon verran siitä kahvin kanssa.

Tein suuressa marketissa taas saman huomion kuin monesti enenkin, että ylilihavalla pariskunnalla oli kärry täynnä roskaruokaa. Ei tarvi ihmetellä miksi kansa lihoo.

* Tunnistaa puoli konvehtia kerran kuussa ahnehtivan herkkusuun *

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme