Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
201/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin perjantaina ostamassa teinin kaveriporukan illanistujaisiin limpparia, karkkia, pizzaa yms. Kaljaa en kyllä ostanut. Muuten viikonlopun ostokset tehtiin eilen. Mitä tästä voi päätellä? 

Vierailija
202/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kansan elintapoja saa kritisoida vaikka ylipaino, diabetes ja suolistosairaudet ovat räjähtämässä käsiin. Ja jo lapsilla rasvamaksat!

Eiku me kato herkutellaan ja nautitaan! Muita tapojahan ei ole herkutella ja nauttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla syön terveellisesti, ehkä jotain keksiä syön kahvin kanssa ja joskus pyöräytän jälkkärirahkaa herkkuina. Joskus kun tekee mieli leivon ja syön pienen palasen leipomuksia päivässä. Muuten paljon vihanneksia, ja monipuolisesti syön, terveellisiä rasvoja jne..

Viikonloppuna syön monesti yhtenä päivänä sipsejä tai poppareita tai/ja teen ranskalaisia ja nakkeja tai pitsaa. Tai käyn syömässä jotain pikaruokaa kuten vaikka kävin eilen falafelannoksen syömässä. Aina en nuitakaan syö, vaan syön ihan tavallista ruokaa enkä "herkuttele."

Muut ruoat syön tavallista ruokaa eli en salli itselle mitään erityistä mättämistä minään päivänä paitsi ehkä juhlissa.

Olen terve, normaalipainoinen ja tykkään myös liikkua eli mitään paino-ongelmia ei herkutteluistani ole tullut.

Veikkaan että jos omaa ostoskoria joku vilkuilisi niin näkisi lähinnä ison kasan vihanneksia ja marjoja ja hedelmiä :) Syön lihaa ja kasvisruokaa vaihtelevasti. Tykkään siis myös terveellisestä ruoasta ja koen että se on minulle yhtäläinen herkku. Tykkään kokata terveellistä ruokaa, mutta liian ryppyotsainen ei pidä olla syömisen kanssa.

Niitä epäterveellisiäkin ruokia voi aina tuunailla vähän terveellisemmäksi.

Vierailija
204/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nautinnollista ja kivaa kun oma lapsi sairastuu diabetekseen, suolistosairauteen tai rasvamaksaan?

Te jotka hehkutatte miten tärkeää on saada vetää irtokarkkeja ja limsaa kaksin käsin. Ettei elämä ole kivaa kohtuumäärillä.

Vierailija
205/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ap. Meillä maanantain ja perjantain ostokset poikkeaa hyvin paljon toisistaan. Viikolla syödään terveellistä kotiruokaa, ei herkkuja. Perjantaina pidetään pitsapäivä, coca colan kanssa, lapsilla karkkipäivä ja lauantaina juodaan pari saunaolutta.

Vierailija
206/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä, että koko perhe normaalipainoisia/hoikkia

Vierailija
207/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppani tuo ruuat työmatkansa varrelta automarketista jne. Minä haen jalan herkut lähikaupasta sekä muuta pientä täydennystä mitä voi jalan kantaa. Joku voi siis luulla että meillä syödään vaan herkkuja jne.

En ole tiennytkään, että jaloille on erikseen herkkuja.

On kyllä, niillä on oma kylttikin Prismassa, ja ne tyypillisesti vedetään käsin. Kaksin käsin.

Vierailija
208/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi siis voi nyt herraisä luoja miten paljon herkkuja ostetaan kertoo varmaan enemmän sinusta kuin rautaisista havainnoistasi tai muiden elämästä muutenkaan.

Siis arvon ap,

olet ilmeisen järkyttynyt? Kriisiavun tarpeessa?

Missä kloonitynnyrissä olet kasvanut kun niin maailmankuvasi järkkyy tästä herkkujen määrästä?

Ihmisillä on erilaisia tapoja syödä ja elää, nukkua, tehdä töitä, liikkua, jne jne.

Tavat eroavat omistasi ja tavat tehdä asioita eroavat myös terveysvaikutuksiltaan. Ihmiset priorisoivat elämässään eri asioita ja kantavat omat seurauksensa.

Järkyttyä voisi kaupassa vaikka yleisestä ostovoiman laskusta tai ryöstöstä jonka siellä todistit, sairaskohtauksista, liukkaista lattioista tai mummeleista jotka hautautuvat ostostensa alle tai pelikoneiden päivittäisistä uhreista.

Alkoholia ostetaan myös paljon, siitäkin voisi järkyttyä mutta joo anna ihmisten olla koska syyllistämällä ja järkyttymällä et paranna maailmaa etkä kerro mitään uutta kenellekään.

Vierailija
209/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsi, limppari, karkit, suklaat,jäätelö yms ei ole koskaan ollut mun ostoslistalla. En tykkää mistään noista. Juon kraanavettä tai vichyä. Olen silti lihava. Itsensä saa lihavaksi myös muuten kuin aloituksessa mainituilla ostoksilla. 

Vierailija
210/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Lapsien terveys pilataan nakeilla, kalapuikoilla, sokerimehuilla yms. Järkyttävän lihavia lapsia näkee välillä :(

Vierailija
211/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kansan elintapoja saa kritisoida vaikka ylipaino, diabetes ja suolistosairaudet ovat räjähtämässä käsiin. Ja jo lapsilla rasvamaksat!

Eiku me kato herkutellaan ja nautitaan! Muita tapojahan ei ole herkutella ja nauttia.

Haluaisitko kritisoida myös muita ongelmaryhmiä? Joskus tuntuu, kun näitä kommentteja lukee, ettei mikään raivostuta niin kuin ylipainoiset ihmiset.

Eli mitäs mieltä? Montako kommenttia Sinä olet laittanut palstalle alkoholisoitumisen tai huumeongelman takia? Jotkut herkuttelee alkoholilla, mistä koituu pahoja sairauksia ja myös ylipainoa...

Tilanne on hirvittävä ja pahenee koko ajan, mutta ei tämä pään aukominen, lihavien vaaniminen ostoskeskuksissa tai avoin haukkuminen ratkaise mitään.

Päin vastoin, olen antanut itseni ymmärtää, että moni ottaa oikein uhmakkaan asenteen ja mättää entistä enemmän.

(Ja mistä tunnistaa sairaan ylipainoisen? Useat lääkkeet turvottavat, liikuntarajoitteisuus saa painoa kertymään, masennus on kansansairaus jne. ) Joten?

Kannattaisko ensin lopettaa se oma lihavien kustannuksella mässäily ja aloittaa vaikka valistaminen omista ylipainoisista läheisistä (kaikilla on)? Tämä tuuleen huutelu  ja palstapäsmäröinti ovat melkein  jo menettäneet tehonsa. Ja lihavan solvaajasta on hyvää vauhtia tulossa hyvin "ikävä ihminen"...koska pelkkää solvaamistahan tämä on, kun me kaikki tiedetään ettei ole vaikutusta yhtään mihinkään :/

Vierailija
212/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska olen mies niin..." = mansplaining

"Koska olen nainen niin..." = looginen perustelu

Vierailija
213/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi mikä läppä. Miten joku kaupan kassa muka jaksaa kytätä asiakkaiden ostoksia? Ite kans aikoinaan ollu kaupas ja en tod välittänyt päätkääkään mitä ihmiset osti:")

Mut ne super alkkikset oli kyl surkee näky kun 9.00 heti koffia ostamaa :( sitte jo klo12 maissa jo nii jurris ettei voi myydä enää. Ostaisivat kerralla lavan mutta kai ne aivot on jo juotu pihalle. Mitä väliä jollain karkilla :") sen elämä kuitenkin viel ihan kohtuu ok. Suomessa on toosi lihavat ihan marginaalissa ja kyllä ns. Lihavat ostivat välillä ihan terveellisiä ruokiakin. Ootko jonku mini kylä kaupan kyylä kassa? Oot pimee ja varmaan kammottava työkaveri. No trolli tää toivottavasti on.

Täällä yksi juoppo ilmoittautuu. Usein aamulla lähden ostamaan vain sen muutaman,että krapulaolon saa tasattua. Yleensä ajatuksena on päätös, että "tänään en juo enempää, lopetan juomisen". Mutta kun ne muutamat on juotu, päätökset unohtuu ja pitää lähteä uudestaan kauppaan. Ahdistaa hirveästi ajatus, ettei illaksi ole mitään alkoholia. Joka päivä sama juttu.  Surullista mutta totta. Tiedän olevani paska ihminen, mutta en tässä vahingoita muita kuin itseäni. En nosta sos.tukia ja olen vielä ihan terve ja kun sairastun, yksityiseen hoitoon on varaa. En ole lihava, en yleensä syö mitään.

Vierailija
214/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi mikä läppä. Miten joku kaupan kassa muka jaksaa kytätä asiakkaiden ostoksia? Ite kans aikoinaan ollu kaupas ja en tod välittänyt päätkääkään mitä ihmiset osti:")

Mut ne super alkkikset oli kyl surkee näky kun 9.00 heti koffia ostamaa :( sitte jo klo12 maissa jo nii jurris ettei voi myydä enää. Ostaisivat kerralla lavan mutta kai ne aivot on jo juotu pihalle. Mitä väliä jollain karkilla :") sen elämä kuitenkin viel ihan kohtuu ok. Suomessa on toosi lihavat ihan marginaalissa ja kyllä ns. Lihavat ostivat välillä ihan terveellisiä ruokiakin. Ootko jonku mini kylä kaupan kyylä kassa? Oot pimee ja varmaan kammottava työkaveri. No trolli tää toivottavasti on.

Täällä yksi juoppo ilmoittautuu. Usein aamulla lähden ostamaan vain sen muutaman,että krapulaolon saa tasattua. Yleensä ajatuksena on päätös, että "tänään en juo enempää, lopetan juomisen". Mutta kun ne muutamat on juotu, päätökset unohtuu ja pitää lähteä uudestaan kauppaan. Ahdistaa hirveästi ajatus, ettei illaksi ole mitään alkoholia. Joka päivä sama juttu.  Surullista mutta totta. Tiedän olevani paska ihminen, mutta en tässä vahingoita muita kuin itseäni. En nosta sos.tukia ja olen vielä ihan terve ja kun sairastun, yksityiseen hoitoon on varaa. En ole lihava, en yleensä syö mitään.

Harmijuttu tuo alkoholikoukku. :(

Muistathan, ettet kuitenkaan päästä itseäsi lihomaan, sillä silloin alkaa helvetti. Kaupassa saat perääsi ap:n ja hänen kaltaisensa moukat, jotka kiirehtävät ostoksilta kotiin ja "istahtavat järkyttyneinä koneidensa ääreen"...jne jne jne jne

Parempaa jatkoa sinulle! :)

Vierailija
215/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saisi slaagin, jos näkisi, kuinka paljon minä herkuttelen jatkuvasti. t. 47 v, 166/60

Vierailija
216/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa aktiivisesti muiden ihmisten kauppaostoksia, mutta pakko myöntää, että joskus ostoskorin tai -kärryn sisältö vastaa hyvin paljon sen kantajan tai työntäjän ulkonäköä.

Aika harvoin normaalipainoisten tai hoikkien ihmisten kori/kärry pursuaa epäterveellisiä sipsejä, naksuja, kaljaa, sokerilimua tai -mehua...

Olen normaalipainoinen ja aion jatkossakin sellaisena pysyä.

Asiaa auttaa se, etten osta esim. sipsejä kuin kerran vuodessa (meidän uudenvuodenpäivän traditio) ja mistään makeasta en pidä.

Miten herkuttelen?

Monien mielestä varmaan hiukan kummallisesti: keitän kukka- tai parsakaalia ja vihreitä papuja, laitan päälle nokareen voita, merisuolaa, mustapippuria ja murskaan 1-2 valkosipulinkynttä sekä mahdllisesti aurajuustoa, jos sitä on.

Syön ison lautasellisen melkein joka ilta.

Vierailija
217/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmijuttu tuo alkoholikoukku. :(

Muistathan, ettet kuitenkaan päästä itseäsi lihomaan, sillä silloin alkaa helvetti. Kaupassa saat perääsi ap:n ja hänen kaltaisensa moukat, jotka kiirehtävät ostoksilta kotiin ja "istahtavat järkyttyneinä koneidensa ääreen"...jne jne jne jne

Parempaa jatkoa sinulle! :)

Kiitos. 

Vierailija
218/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kuulostat ihan mun appiukolta.

Hän paheksuu silmät pullollaan herkkujen ostamista kaupasta. Oikein menee perjaintaisin kyttäämään karkkiosastolle, että saa paheksua herkkuja ostavia.

Itse on tosin jäänyt kiinni rattijuopumuksesta, mutta siitä ei puhuta.

Alkoholia ostavia hän ei paheksu :D

Alkoholin käyttö onkin ok. Varsinkin väkevien.

Vierailija
219/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaa sanoa tähän mitään, kun ap ei aloituksessaan kerro, miltä ostosten tekijät näyttivät. Superlihavia vai ihan normaalin näköisiä? Montako lasta heillä on, vieraita tulossa?

Ja siis ylipääntä: mitä väliä? Eikö tärkeämpää ole se, että oma syöminen ja elämänhallinta on kunnossa? Jos niiden ostajien lapsilla on viisisataa kaveria tulossa katsomaan leffaa lauantai-iltana?

Vierailija
220/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Lapsien terveys pilataan nakeilla, kalapuikoilla, sokerimehuilla yms. Järkyttävän lihavia lapsia näkee välillä :(

Meillä syödään noita kaikkia, mutta lapset ovat hoikkia ja urheilullisia. Samoin vanhemmat.