Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
181/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt on mun ajatukseni, pidän sen kuitenkin sisälläni enkä syyllistä muita. Suklaa on se oma herkkujuttuni, 2 suklaapatukkaa riittää itselle, ehkä 2 x viikossa. Jokainen valitsee itse mitä sisälleen mättää, paitsi lapset. Ruokailutottumukset kulkee perintönä. Namilaatikko on kotona täynnä, pääsääntöisesti suklaata, lakua, salmiakkia. Kun lapset oli pienempiä, oli lauantaina karkkipäivä. Leivoin ja leivon edelleen viikonloppuisin. Lapset jo täysi-ikäiset, kiva seurata miten nyt herkuttelevat. Näkyy selkeästi kotona opitut tavat. Arkiherkut ovat tyyliin tikkuina kasviksia, hummusta. Smoothiet. Viikonloppuisin ehkä pizzaa, suklaata, popparia. Nuoria aikuisia 5. 4 muuttanut jo omilleen ja 1 vielä kotona. En ole puuttunut syömisiinsä koskaan. Mielenkiintoinen keskustelu.

Vierailija
182/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarpeelliseksi katsella marketeissa toisten ihmisten ostoskärryihin. Kaupassa käyminen ei ole mielipuuhaani niin hoidan sen ripeästi keskittyen vain oman perheen ostoksiin. Arkena ruoka on ihan arkiruokaa ja viikonloppuna ruokaa tehdään huolella. Jos joku perheestä kaipaa herkkuja niin siitä vaan ja keittoruokiakin syödään välillä, viikolla.

Eiköhän jokaisen syömiset ole hänen oma asiansa niin en jaksa taivastella kenenkään ostoskoreja tai -kärryjä. Olisiko omassa elämässä joutilasta aikaa liiaksi kun kokee tarvetta tehdä aloitus aiheesta. Toki kansanterveydelliset seikat ovat tärkeitä mutta siihen on ammatti-ihmiset valistamaan ja syyllistäminen ei ole se paras mahdollinen tapa vaikuttaa ajatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään arkena todella terveellisesti, mutta viikonoppuisin herkutellaan. 

Olemme koko perhe hoikkia, liikunnallisia ja terveitä. 

Lapset syövät arkena esim aamupalaksi kaurapuuroa ja smoothieta (marjoja, hedelmiä, superfoodeja). Mutta nyt esim syövät parhaillaan aamupalaksi lettuja kermavaahdolla ja mansikkahillolla ja juovat kaakaota. Ja itse vedän suklaata parhaillaan.  

Vierailija
184/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se elämä ei mene aina tasaista latua. Työkaverini on hoikka ja ikänsä harrastanut liikuntaa ja siirtyi kasvissyöjäksi. Nyt hän sairastaa rintasyöpää ja on hämmentynyt miten hänelle kävi niin vaikka hän on aina huolehtinut terveydestään. Kaikkea sattuu tässä elämässä vaikka olisi todella tarkka mitä syö.

Vierailija
185/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani tuo ruuat työmatkansa varrelta automarketista jne. Minä haen jalan herkut lähikaupasta sekä muuta pientä täydennystä mitä voi jalan kantaa. Joku voi siis luulla että meillä syödään vaan herkkuja jne.

Vierailija
186/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli torstaina kärryssä sipsiä, punaista lihaa, kaksi laatikkoa olutta, siideriä, limua, salaattitarpeita - karkkia ei ollut, mutta leivontatarpeita suolaiseen ja makeaan.

Meillä oli eilen 16 vierasta tupareissa.

Maukas keitto olisi itse asiassa ollut ihan hyväkin tarjottava, mutta päädyin muuhun. Että jos näit minut, niin olisit varmaan saanut sätkyn.

Ymmärrän juhlat ja niissä kuuluukin herkutella. Mutta kun ihmisistä näkee että ruokavalio ei ole kunnossa kun ylipainoa on sellaiset vähintään 50kg. Miksi siltikin jatketaan sitä syömistä.

Näit varmaan minut. Painoa yhteensä 50kg. -N25

Vierailija
187/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen herkkukorin kanssa painoa yhteensä 50 kg? Vai puolison kanssa? Minkä kanssa painoa yhteensä 50 kg?

Vierailija
188/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä AP:n kanssa. Aivan kuvottavaa välillä katsoa miten suomalaiset syö, ei olla yhdysvalloista kaukana enää.

Etenkin kesällä sitten näkee kun satakiloiset valaat vielä mättävät jäätelöä kiskalta kaksin käsin. Pahaa tekee. Ja mikä parasta, hyvinvointivaltio kustantaa diabeetikoiden kekkerit...

Kauhee combo, kesä ja jäätelö 😳

Kesä ja jäätelö on bueno.

Kesä ja jäätelö ja 150-kiloinen valas syömässä kahta tuuttia otsa hiessä samanaikaisesti kuin olisi nääntymässä, hengitys kuin sydänpotilaalla, huohottaen, on painajaiskuvia.

Taas korjaus: noin kevyitä valaita ei olekaan. Mutta sinun huohotuksesi selvästikin kiihtyi edellisen kuvaamisesta, ja taisit tykätäkin siitä.

Valasvertauksessa ei ole kyse painosta, vaan vartalon muodosta, joka näillä roskaherkkujen mässyttäjillä on sama kuin valaalla.

Vierailija
189/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani tuo ruuat työmatkansa varrelta automarketista jne. Minä haen jalan herkut lähikaupasta sekä muuta pientä täydennystä mitä voi jalan kantaa. Joku voi siis luulla että meillä syödään vaan herkkuja jne.

En ole tiennytkään, että jaloille on erikseen herkkuja.

Vierailija
190/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään ole nähnyt että ihmiset lappaa herkkuja kaupasta koreihinsa mutta olen ihmetellyt että kuinka moni ostaa reissulla 10 tölkkiä olutta tai siideriä. En ensin asiaa miettinyt mutta kun käy tuossa lähikaupassa niin aina sitä huomaa kassajonossa että edellä olevalla on vähintään 5 tölkkiä olutta/siideriä korissa. Vaikka oli arki tai viikonloppu, nainen tai mies, vanha tai nuori niin aina aina ihmisillä oli alkoholia korissa. Minusta se vaan on outoa vaikken absolutisti olekkaan enkä tiedä kuinka usein he sitä lopulta juovat, mutta kun näki muiden ostesten sisältävän aina alkoholia niin rupeaa tuntumaan että sitä asuu jossain wt-alueella. Tämän perusteella ihmisillä ei ole ongelmia herkkujen vaan alkoholin kanssa.

Vierailija
191/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheeta! Siat!

Kusivaipat täynnä, mummot lattialla.

Vierailija
192/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP, mitä haluat tältä keskustelulta? Julistaa omaa ylemmyyttäsi ja kauhistella muiden huonoja valintoja? Miksi tämä aloitus?

Ap haluaa tietenkin julistaa omaa ylemmyyttään (mitä väliä onko herkkukärryn työntäjä ostanut epäterveet syötävät itselleen vaiko kymmenelle ystävälleen, kunhan vaan ap saa päteä) ja aloittaa raivokaan lihavuuskeskustelun. Kun mäkihyppyketjuista alkoi poistua raivokkaat ja sairaat kommentit, piti keksiä jotain yhtä sairasta huvitusta.

Vierailija
193/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkee roskaa mitä ihmiset syö. Yritän välttää liika suolaa ja sokeria.

Vierailija
194/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kärryt kukkoroillaan kaikkea moskaa. Lihavia ihmisiä, olet mitä syöt.

Hah, herkuttelen suht usein ja olen laiha 🤔😂

T. Kohta kauppaan hakee lisää suklaata, eilisen irtokarkit loppui jo :(

Vituttaako?

Vierailija
195/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tilata pizzan tästä piakkoin.

Vierailija
196/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä viimeksi herkuttelin Roomassa ja Firenzessä.

Vierailija
197/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan aikaa olin itsekin altis kauhistelemaan joittenkin ostoskärryjä, kunnes ensimmäisen kerran ostin osuuteni lapsen luokan järjestämän talvitapahtuman kioski-kahvioon. Mitäs sen on lopulta väliä kuka ostaa ja mitä, kukin kantaa kilonsa ja ilonsa itse ja pääasia on, että talouden rattaat pyörii. Ei ne muitten ihmisten lonkkavaivat, astmat ja kolesterolit mun arkea heitä mihinkään suuntaan, eikä niitten sairauksien hoitoon menevät rahat tulisi mulle, vaikka kyseiset ihmiset muuttaisi syömisiään.

Vierailija
198/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostin perjantaina 3pss karkkia, 2pss sipsiä, 2 keksipakettia, 2 kokispulloa. Vain koska olivat niin hyvässä tarjouksessa K-superpäivillä.

Mun ei oo tarkoitus syödä niitä kerralla vaan pidemmällä aikavälillä, ei kaikkea tartte mässyttää heti.

199/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikkea kerralla vedetä, osa jää kaappiin odottamaa, voi olla vaikka viikon herkut kerralla eikä "viikonlopun" vaikka ostohetki onkin loppuviikosta :l

Ei tässä elämässä ole mitään järkeä jos ei pyri nauttiin siitä valitsemallaan tavalla, siitä vaan jos haluut tynnyrissä elää, mutta anna meidän muiden olla.

Vierailija
200/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kansan elintapoja saa kritisoida vaikka ylipaino, diabetes ja suolistosairaudet ovat räjähtämässä käsiin. Ja jo lapsilla rasvamaksat!

Eiku me kato herkutellaan ja nautitaan! Muita tapojahan ei ole herkutella ja nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan