Olisikohan tällainen mies ihan liikaa vaadittu?
Mulla ikää 37v, ei lapsia enkä erityisemmin haluakaan. Miehen lapset ei periaatteessa haittaisi, kunhan ei tulisi hullua eksää ja huoltajuusriitaa kaupan päälle. Mielellään mies ei sentään yh-iskä vaan viikko-viikko tai joka toinen viikonloppu olisi ok.
Tässä toiveita miehelle, onko liikaa vaadittu? Etenkin miesten kommentit kiinnostaisi! Anteeksi jo etukäteen ei-painotteinen lista!
- lihaksikas, kookas kroppa, harrastaa old school punttitreeniä. Ei tarvisi sinänsä olla mitenkään ”timmi” kunhan olisi lihaksikas.
- ei mielellään tatuointeja tai ei ainakaan isoja sellaisia
- ei mielellään kalju tai kaljuuntuva (en vaan voi sille mitään, että mulle kalju on turn off)
- alkoholinkäyttö korkeintaan kohtuullista
- ei tarvi olla mitenkään erityisen hyvätuloinen tai korkeasti koulutettu, perus työssäkäyvä amistyyppi olisi juuri hyvä
- olisi perinteisen miehekäs, hoitaisi esim auto- ja remonttihommat ja jättäisi ”perinteisemmät” naisten kotityöt mulle.
- Ei hifistelisi erikoisruokien ja viinien kanssa, söisi ihan peruskotiruokaa.
- ei hakisi naisesta ensisijaisesti kaveria, vaan hänellä olisi jo omat kaveripiirit ja omat harrastukset (mukaanlukien se alussa mainittu punttis)
- ei olisi mitenkään erityisen tunteellinen, romanttinen, taiteellinen, henkevästi keskusteleva yms vaan hakisi parisuhteesta etenkin fyysisyyttä
- olisi mutkaton ”hyvä tyyppi”, kohtelisi naista arvostavasti joka näkyisi käytännössä pienin elein, kuten kauppakassien kantamisena.
- olisi luonteeltaan vahva ja itsenäinen, ei epävarma tai miellyttämisenhaluinen. Ei etsisi naisesta henkistä turvaa eikä pitäisi naista äitihahmona.
Mielipiteitä? Onko kohtuuttomat vaatimukset? Tai varmaan on, kun näillä kriteereillä ei ole löytynyt :D
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko mies?
En. Miksi ihmeessä niin luulet? Olen vieläpä aika naisellinen nainen.
ApLeopardikuvioiset vaatteet, irtoripset ja kynnet, liikaa rusketusta, meikkiä ja pullollinen hajuvettä?
Tää oli hyvä.
En ymmärrä eläinkuoseja, en ole koskaan omistanut mitään eläinkuosia. En ole koskaan kokeillut irtokynsiä/ripsiä/feikkirusketusta, ajatuskin niistä tuntuu inhottavalta. Meikkaan hyvin keyvesti (meikkivoide, kevyt poskipuna, ohut rajaus, ripsiväri, kevyt kulmaväri, väritön huulikiilto). Laadukasta kevyttä hajuvettä tosi vähän. Vaatteet esim. lyhyehkö kapea hame ja paitapusero, ei juurikaan koruja. Matalahkot (noin 7cm) korkokengät. Kotona vaatteina urheilutrikoot ja toppi, tai jos on tarpeeksi lämmin niin alushousut ja toppi.
ap
Päältä ei arvaisi mitä sisällä hyrrää!
Haistakaa vit - tu, ketjusta poistettu 32 viestiä.
Ja kaikki mun kirjoittamat kommentit.
Poistakaa koko pas - ka jos mitään ei saa kirjoittaa.
Aavee on kyllä todella P E R - S E E S T Ä ja ap on trol - li.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex eli lasten isä sopii sun kuvaukseen joka kohdalta paitsi ei ehkä ole kovin huomioiva naista kohtaan. Tai mistä mä tiiän vaikka nykyään oliskin, eipä hän nyt mua viimeisinä avioliiton kituuttamisvuosina olisi huomioinut kohteliaasti muutenkaan.
On just sellainen fyysinen tyyppi, ei sen kans kauheesti tunneasioita mietiskelty. Våhän töksö on, tunneälyssä parantamista ja omien sanojenkin mukaan jotenkin tunnemaailmalta kylmähkö. Mutta seksissä hyvä ja komea on. Käy salilla ja on lihaksikas. Itseäni kyllä hyytää nykyisin olla samassa tilassa liian kauan mutta johtunee meidän historiasta.
Lapset hällä joka toinen vk.loppu, välillä useammin. Pitäiskö järkätä treffit? Jos otat sen, mun toive sulle on, että tykkäät mun lapsista ja kohtelet niitä hyvin. Ja anna isän olla lasten kans rauhassakin. Lapsetonta aikaa sillä kyllä on sulle. Se on ex-ukon huono puoli että nopeesti esittelee morsmaikut lapsille. Ja on työnarkomaani. Vastalahjaksi saat "nyxän exän" joka vaan tipauttaa lapset ovelle eikä puutu teidän elämään. 😊
Mikä vei eroon?
Pitkä vuosien prosessi jossa erilaiset elämänarvot ja erilaisuus tuli kunnolla esille. Mä koin et ex jatkoi edelleen samaan malliin elämistä salitreeneineen ja päinvastoin lisäsi työntekoa kun lapsia tuli. Ei osallistunut kotihommiin mut raksa/autohommat sujuu. Ap:llehan sopi sellainen. Ei ymmärtänyt myöskään kun en halunnut seksiä kun olin tillintallin refluksivauvan ja taaperon kanssa. Koin että tuo ihminen ei mun tukena ole eikä tule olemaan. Laihanakin olisi pitänyt pysyä ja treenata jaksaa pikkulasten kanssa.
Varmaan hyvä kumppani jos ei ole yhteisiä lapsia ja saa jatkaa tyylillään elämistä. Menihän se meilläkin monta vuotta sillä lailla ennen lapsia.
Onpa ikävästi toiminut tuo sinun ex mies, etenkin kun kuitenkin kyse myös hänen lapsistaan ja jätti sinut ilman tukea :( Toisaalta olen itsekin ollut aika inhottava ihminen joissain suhteissani joten ei ole varaa arvostella.
ap
No tuohan oli mun puoli asiasta. Jos exältä kysyy, hän varmasti sanoo että vastassa oli aina mäkättävä eukko naama nurinpäin. Exän mielestä mulla oli aina vain negatiivista sanottavaa. Omasta näkökulmastani mä olin vaan niin epätoivoinen ja yritin epätoivoisesti muuttaa tilannetta. Ero oli ainoa ratkaisu enää lopuksi. Me suurinpiirtein vihattiin toisiamme. Välit on edelleen huonot, se on lasten kannalta harmi.
Mun ex on muuten kyllä hyvässä asemassa työelämässä. Vaativa työ.
Aika tiukka on lapsille ja mielestäni ei oikein ymmärrä aina mitä lapsille voi sanoa jne. Esim. tytölle ei voi vihjata lihomisesta. Tyttömme on siis tosi hoikka. Joku hyvä nainen voisi pehmentää sitä. Minulta ex ei ota vastaan mitään kasvatuksellisia neuvoja, kokee kaiken negatiivisesti. Mutta naisystävältään ehkä ottaiskin.
Vierailija kirjoitti:
Et oo funtsinut ammatinvaihtoa, johonkin käytännöllisempään. Toi sun nykyinen duuni pakottaa sut rooliin, jolla imuroit ympärilles aivan vääränlaiset miehet.
En halunnut aikanaan abivuoden jälkeen yliopistoon, mutta suvun paine oli kovaa, edes ammattikorkeakoulua ei pidetty oikeana vaihtoehtona. Vanhempani olivat aikanaan suurilla ponnistuksilla päässeet köyhistä syrjäseutujen perheistä akateemisiin ammatteihin ja heille oli todella tärkeää, että lapsetkin saisivat yliopistokoulutuksen. Jos nyt pääsisin siirtymään aikakoneella takaisin abivuoteen, en ikinä menisi yliopistoon!
Toisaalta tällä hetkellä koen, ettei mulla ole energiaa alan vaihtamiseen ja opiskeluun. Palkka myös putoaisi, mikä olisi etenkin yksinasuvalle ihmiselle aika merkittävä juttu. Jos olisin vaikka avoliitossa ja olisi matalammat elinkustannukset, voisin ehkä oppisopimuksella opiskella itselleni jonkun käytännönläheisemmän ammatin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex eli lasten isä sopii sun kuvaukseen joka kohdalta paitsi ei ehkä ole kovin huomioiva naista kohtaan. Tai mistä mä tiiän vaikka nykyään oliskin, eipä hän nyt mua viimeisinä avioliiton kituuttamisvuosina olisi huomioinut kohteliaasti muutenkaan.
On just sellainen fyysinen tyyppi, ei sen kans kauheesti tunneasioita mietiskelty. Våhän töksö on, tunneälyssä parantamista ja omien sanojenkin mukaan jotenkin tunnemaailmalta kylmähkö. Mutta seksissä hyvä ja komea on. Käy salilla ja on lihaksikas. Itseäni kyllä hyytää nykyisin olla samassa tilassa liian kauan mutta johtunee meidän historiasta.
Lapset hällä joka toinen vk.loppu, välillä useammin. Pitäiskö järkätä treffit? Jos otat sen, mun toive sulle on, että tykkäät mun lapsista ja kohtelet niitä hyvin. Ja anna isän olla lasten kans rauhassakin. Lapsetonta aikaa sillä kyllä on sulle. Se on ex-ukon huono puoli että nopeesti esittelee morsmaikut lapsille. Ja on työnarkomaani. Vastalahjaksi saat "nyxän exän" joka vaan tipauttaa lapset ovelle eikä puutu teidän elämään. 😊
Mikä vei eroon?
Pitkä vuosien prosessi jossa erilaiset elämänarvot ja erilaisuus tuli kunnolla esille. Mä koin et ex jatkoi edelleen samaan malliin elämistä salitreeneineen ja päinvastoin lisäsi työntekoa kun lapsia tuli. Ei osallistunut kotihommiin mut raksa/autohommat sujuu. Ap:llehan sopi sellainen. Ei ymmärtänyt myöskään kun en halunnut seksiä kun olin tillintallin refluksivauvan ja taaperon kanssa. Koin että tuo ihminen ei mun tukena ole eikä tule olemaan. Laihanakin olisi pitänyt pysyä ja treenata jaksaa pikkulasten kanssa.
Varmaan hyvä kumppani jos ei ole yhteisiä lapsia ja saa jatkaa tyylillään elämistä. Menihän se meilläkin monta vuotta sillä lailla ennen lapsia.
Onpa ikävästi toiminut tuo sinun ex mies, etenkin kun kuitenkin kyse myös hänen lapsistaan ja jätti sinut ilman tukea :( Toisaalta olen itsekin ollut aika inhottava ihminen joissain suhteissani joten ei ole varaa arvostella.
ap
No tuohan oli mun puoli asiasta. Jos exältä kysyy, hän varmasti sanoo että vastassa oli aina mäkättävä eukko naama nurinpäin. Exän mielestä mulla oli aina vain negatiivista sanottavaa. Omasta näkökulmastani mä olin vaan niin epätoivoinen ja yritin epätoivoisesti muuttaa tilannetta. Ero oli ainoa ratkaisu enää lopuksi. Me suurinpiirtein vihattiin toisiamme. Välit on edelleen huonot, se on lasten kannalta harmi.
Mun ex on muuten kyllä hyvässä asemassa työelämässä. Vaativa työ.
Aika tiukka on lapsille ja mielestäni ei oikein ymmärrä aina mitä lapsille voi sanoa jne. Esim. tytölle ei voi vihjata lihomisesta. Tyttömme on siis tosi hoikka. Joku hyvä nainen voisi pehmentää sitä. Minulta ex ei ota vastaan mitään kasvatuksellisia neuvoja, kokee kaiken negatiivisesti. Mutta naisystävältään ehkä ottaiskin.
Sun eksäs on narsisti mulk-ku. Ainakin kertomasi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vei eroon?
ap
Esim. tytölle ei voi vihjata lihomisesta. Tyttömme on siis tosi hoikka. Joku hyvä nainen voisi pehmentää sitä. Minulta ex ei ota vastaan mitään kasvatuksellisia neuvoja, kokee kaiken negatiivisesti. Mutta naisystävältään ehkä ottaiskin.
Tuo kuulostaa kyllä aika surulliselta. Isän tehtävä olisi nimenomaan kannustaa ja tukea tyttöjä naiseksi kehittymisestä. Toivottavasti tilanne muuttuu!
ap
Ap:lle sopisi hyvin poliisi tai palomies, ne on yleensä tollaisia yksinkertaisia perusjamppoja. Ei muuta kun sytytät pieniä tulipaloja niin molempia ryntää paikalle muutamassa minuutissa pamppu tai letku kädessä, siitä vaan valitset parhaat päältä koeajoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo funtsinut ammatinvaihtoa, johonkin käytännöllisempään. Toi sun nykyinen duuni pakottaa sut rooliin, jolla imuroit ympärilles aivan vääränlaiset miehet.
En halunnut aikanaan abivuoden jälkeen yliopistoon, mutta suvun paine oli kovaa, edes ammattikorkeakoulua ei pidetty oikeana vaihtoehtona. Vanhempani olivat aikanaan suurilla ponnistuksilla päässeet köyhistä syrjäseutujen perheistä akateemisiin ammatteihin ja heille oli todella tärkeää, että lapsetkin saisivat yliopistokoulutuksen. Jos nyt pääsisin siirtymään aikakoneella takaisin abivuoteen, en ikinä menisi yliopistoon!
Toisaalta tällä hetkellä koen, ettei mulla ole energiaa alan vaihtamiseen ja opiskeluun. Palkka myös putoaisi, mikä olisi etenkin yksinasuvalle ihmiselle aika merkittävä juttu. Jos olisin vaikka avoliitossa ja olisi matalammat elinkustannukset, voisin ehkä oppisopimuksella opiskella itselleni jonkun käytännönläheisemmän ammatin.
ap
Tuossa on nyt vaan se ongelma, että jos odotat miehen löytämisellä ratkaisevasi nuo turhautumisesi niin eihän se onnistu. Joku muutos sinun pitäisi ensin itse tehdä.
Et listannut ollenkaan ulkonäkövaatimuksia (muuta kuin kropan osalta), mutta olettaisin, että naaman perusteella karsiutuu jo noin 9/10 vastaantulevasta miehestä. Ja sen jälkeen sitten kun kiinnostus n herännyt naaman perusteella, tulevat nuo muut vaatimukset raakkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Et listannut ollenkaan ulkonäkövaatimuksia (muuta kuin kropan osalta), mutta olettaisin, että naaman perusteella karsiutuu jo noin 9/10 vastaantulevasta miehestä. Ja sen jälkeen sitten kun kiinnostus n herännyt naaman perusteella, tulevat nuo muut vaatimukset raakkaamaan.
Päinvastoin! Tässä ohjeet, joilla 9/10 vastaantulevista miehistä saa normaalin katseenkestävän naaman:
-Käy kuntosalilla. Voimaharjoittelun puute voi johtaa mataliin testoihin --> naisellinen naama jossa rasvaa ja velttoutta.
-Hoida hampaat kuntoon. Jos lapsuudessa on jätetty oikomatta pahat purentavirheet, naama on tietysti voinut jäädä hillerimäiseksi.
-Aja parta.
Tämän naisen kannattaisi nyt jotain löysätä, että saisi kuvailemansa karjut itsestään kiinnostumaan. Seksikkyyttä enemmän peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin! Tässä ohjeet, joilla 9/10 vastaantulevista miehistä saa normaalin katseenkestävän naaman:
-Käy kuntosalilla. Voimaharjoittelun puute voi johtaa mataliin testoihin --> naisellinen naama jossa rasvaa ja velttoutta.
-Hoida hampaat kuntoon. Jos lapsuudessa on jätetty oikomatta pahat purentavirheet, naama on tietysti voinut jäädä hillerimäiseksi.
-Aja parta.
Tämä on asiaa! Etenkin suomalaiset 35+ miehet ovat usein aika naisellisen näköisiä kasvoista. Juuri velttous ja rasvaisuus tekee naisellisen näköisen miehestä, jotkut miehet tunnistaa miehiksi lähinnä kaljusta. En tiedä, huomaavatko miehet itse tätä naismaisuutta kun omaan peilikuvaan sokaistuu. Alle 30v miehet taas ovat usein babyface/poikamaisia, joka ei sekään ole ainakaan minusta plussaa. Toki jotkut naiset tykkäävät poikamaisista miehistä. Fyysisen työn tekijät tai salilla viihtyjät ovat tyypillisesti miehekkäämmän näköisiä.
Joillekin miehille sopii parta, jolloin ohjeeksi riittää parran säännöllinen siistiminen. Etenkin pk seudulla on nykyään paljon edullisia partureita, joissa saa ammattimaisen käsittelyn jos itse ei osaa kunnolla.
Noiden vihjeiden lisäksi suosittelisin miehiä heittämään pois kaikki huonosti istuvat lököttävät farkut ja ostamaan vaikka hyvän myyjän avulla laadukkaat ja kunnolla istuvat farkut.
Niin, kyllä niinkin voi käydä. Ei elämässä eikä parisuhteissa saa mitään kestää ikuisesti-takuuta. Toisaalta joku kiltti perusjamppakin voi viidenkympien villityksessä lähteä menemään vaikka jonkun nettihuijarin perään. Tai voi käydä niinkin, että omat tunteeni bodari-penaan hiipuu ja suhde loppuu siihen. Ei kai nyt kukaan järkevä perusta suhdetta sille pohjalle, että "no en nyt kyllä ole tuohon jamppaan yhtään ihastunut, mutta ei se parempaakaan saa eikä varmaan jätä mua, joten näillä mennään".
ap