Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omalla asunnolla pätevät on niin naurettavan helppo palauttaa ruotuun kysymällä että kauanko siitä asunnosta maksaa vielä velkaa ja miten se silloin voi olla OMA?

Vierailija
07.02.2019 |

Viimeksi tänään piti lounastaa kaveripariskunnan kanssa mutta ne poistui paikalta käytännössä heti kun kysyin millä tavalla velkarahalla ostettu kt-kaksio voi olla oma.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten valtio voi olla meidän oma, kun se pyörii velkarahalla?

Kuka omistaa Suomen?

Vierailija
2/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä tarkoitat tässä nyt pätemisellä, mutta jos sitä on vähääkään lyhennetty, niin onhan siitä jo osa ihan oma. Ja joskus tulevaisuudessa tulee olemaan ihan kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on sen oma, joka on omistajaksi merkitty asunto-osakeyhtiön osakasluetteloon. Jos kyseessä on kiinteistö, omistaja on se, jolla on voimassa lainhuuto. Mitään merkitystä omistajuuteen ei ole sillä, onko asunto hankittu käteisellä tai velkarahalla tai saatu perinnöksi.

Vierailija
4/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä mukavalta lounasseuralta.

Vierailija
5/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, he voivat ehkä vastata sitten, että x vuoden päästä se on oma ja kysyä sitten vastakysymyksen, mitenkäs kauan sinä ajattelit maksaa vuokraa. 

Vierailija
6/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran "kysyit". Minulla on omakotitalo, jonka ostin ihan säästöilläni, joten velaton olen ollut koko ajan.

Vierailija
7/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos sulla on säästössä rahaa ap, kun haluat noin kovasti ”palauttaa ruotuun” ns. kavereitasi?

Vierailija
8/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintönä oman kolmion saunalla keskustasta heti opiskelut aloitettuani lääkiksessä.

Mitä minulle sanoisit?

Vierailija
9/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tarkoitat tässä nyt pätemisellä, mutta jos sitä on vähääkään lyhennetty, niin onhan siitä jo osa ihan oma. Ja joskus tulevaisuudessa tulee olemaan ihan kokonaan. 

Kokonaan se on oma. Toki yleensä lainan vakuutena mutta omistaja on se lainanottaja, ei pankki.

Vierailija
10/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se tuo vuokralla asuminen? Mulla on kymmenen vuoden päästä ihan oma velkarahalla ostettu, omilla rahoilla ostettu kämppä. Mitäs sulla silloin on?

Vierailija
11/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään piti lounastaa kaveripariskunnan kanssa mutta ne poistui paikalta käytännössä heti kun kysyin millä tavalla velkarahalla ostettu kt-kaksio voi olla oma.

Poistuivat kun tajusivat kuinka tyhmä olet.

Vierailija
12/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain perintönä oman kolmion saunalla keskustasta heti opiskelut aloitettuani lääkiksessä.

Mitä minulle sanoisit?

Minä ainakin oisin kateellinen, sekä kämpästä että opiskelupaikastasi.

Vierailija
13/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no meillä miehen kanssa 300 neliön talo, kerrostalossa kaksio ja kaksi talviasuttavaa mökkiä joissa omakotitalon varustus.

Ja joo ei yhtään velkaa, niin mites se suu nyt meni?

Vierailija
14/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se asuntokauppa elpyy siellä Porvoossa...

Vierailija
15/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto-osakeyhtiössä omistetaan vain osakkeet, ei oikeastaan muuta.

On siis oikeus asua, mutta kämppääs et voi ottaa mukaasi kun haluat vaihtaa maisemia

Vierailija
16/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ennakkoperintönä saatu omakotitalo. Voisin naurahtaa jos alkaisit kuittailemaan tietävän oloisena jostakin velasta :D tosin mun kaveripiirissä ei harrasteta tuollaisia kuittailuja.

Vierailija
17/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan se on oma. Toki yleensä lainan vakuutena mutta omistaja on se lainanottaja, ei pankki.

On, mutta minä käytin nyt ap:n logiikkaa tuossa. Eli vaikka ajateltaisiin hänen tavallaan, silti osa on jo omaa ja tulevaisuudessa kokonaan. 

Vierailija
18/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut, että aikaisemmin kuin sun vuokraamas sun.

Ja vaikka maksankin lainaa, talo on omani. Talo ei ole pankin oma, vaikka sitä vastaan rahaa sainkin. Se on pankin pantti, ei pankin oma.

Vierailija
19/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto-osakeyhtiössä omistetaan vain osakkeet, ei oikeastaan muuta.

On siis oikeus asua, mutta kämppääs et voi ottaa mukaasi kun haluat vaihtaa maisemia

No eipä omakotitaloa, tonttia tai metsääkään voi ottaa mukaan. Mihin tämä nyt liittyi? 

Vierailija
20/87 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Vastaisin sinulle, että laina otettiin yli 10 vuotta sitten ja kolmen vuoden päästä kaikki on maksettu. Sen jälkeen asun omassa täysin remontoidussa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla ja makselen vain ylläpitokuluja. Näin palautetaan ap ruotuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme