Omalla asunnolla pätevät on niin naurettavan helppo palauttaa ruotuun kysymällä että kauanko siitä asunnosta maksaa vielä velkaa ja miten se silloin voi olla OMA?
Viimeksi tänään piti lounastaa kaveripariskunnan kanssa mutta ne poistui paikalta käytännössä heti kun kysyin millä tavalla velkarahalla ostettu kt-kaksio voi olla oma.
Kommentit (87)
Velka pienenee joka kuukausi reilulla tonnilla, saatko sinä ap vuokralaisena tuon säästöön kuukausittain? Kun tai jos haluan, myyn asunnon ja saa n maksetun lainan verran + arvonnousun omaan taskuuni. Vyokralainen ei:)
Kysyisin myös, maksatko mieluimmin omaa kun sijoittajan asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon asunut yli 25 vuotta vuokralla ja voin millon vaan muuttaa vaikka ulkomaille. Ei tarvii miettiä asunnon remontteja eikä ottaa stressiä myymisestä.
Kyllä omistusasujat on tyhmiä orjia ja lainansa vankeja. Minä taas olen vapaa menemään ja tulemaan miten itse haluan.
Minä muutin ulkomaille omistusasuntoon. Nyt kymmenessä vuodessa asunnon arvo on kaksinkertaistunut. Saan todella hyvät rahat käteen, kun muutan takaisin Suomeen. Ja yhtä vapaa olen menemään ja tulemaan. Viestisi oli varmaan vitsi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon asunut yli 25 vuotta vuokralla ja voin millon vaan muuttaa vaikka ulkomaille. Ei tarvii miettiä asunnon remontteja eikä ottaa stressiä myymisestä.
Kyllä omistusasujat on tyhmiä orjia ja lainansa vankeja. Minä taas olen vapaa menemään ja tulemaan miten itse haluan.
Suurin osa on maksanut asuntovelkansa pois huomattavasti lyhyemmässä ajassa kuin 25 vuotta. Ja silti ovat voineet asua välillä myös ulkomailla. Myymisen hoitaa tarvittaessa kiinteistönvälittäjä ja remontoiminen oman mielensä mukaiseksi on etuoikeus, jota vuokralaisilla ei ole. Lainan maksaminen ei tee vangiksi yhtään sen enempää kuin vuokrankaan. Oikeastaan se vapauttaa, koska asunnon voi tiukan paikan tullen myydä.
Oman asunnon voi myös vuokrata pois milloin haluaa ja mennä vaikkapa Thaimaaseen palmun alle vuokratuloja laskemaan. Tai sitten voi antaa vuokralaisen maksaa lainan, jos sitä vielä on.
Kuule, kun ei voi. - Thaimaahan voi mennä. :D
Vierailija kirjoitti:
Asunto-osakeyhtiössä omistetaan vain osakkeet, ei oikeastaan muuta.
On siis oikeus asua, mutta kämppääs et voi ottaa mukaasi kun haluat vaihtaa maisemia
Voi hyvänen aika tuota tyhmyytesi määrää.
Asuntoa en ottanut mukaani, mutta kylläkin ne 480 000 euroa, jotka sain, kun perintöasuntoni myin. Miksikö myin, no kun oli jo oma, velaton, uudempi, isompi ja minulle mieluisampi. Sellaista.
Ps. Yleensä omakotitalon kanssa tehdään samoin, otetaan myynnistä saadut rahat, ei stä taloa pureta mukaan. Ihan van tiedoksesi tämä.
Maksan vuokraa 2764€/kk tällä hetkellä. Omaa en tule koskaan ostamaan. En tee sillä yhtään mitään, eikä ole mitään tarvetta "säästää".
Miksi sillä omistusasunnolla pitäisi päteä? Aika tavallinen juttu täällä Suomessa että taviksillakin on oma asunto/talo.
Itse olen vain onnellinen että tuli tehtyä hyvät asuntokaupat 15 vuotta sitten ja lainakin on jo maksettu.
Edullista asumista, hyvä sijainti ja toimiva pohja. Fiiliksen mukaan remontoidaan ja sisustetaan niin vielä ei olla kyllästytty samoihin nurkkiin.