Äitini opetti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen
Idio.oottien kanssa varsinkin. Minusta se on väärin ja on ohjannut valintojani todella epäsuotuisaan suuntaan. Mutta äitini olikin narsistinen ihminen, joka halveksi omaa lastaan, eikä rakastanut. En ole ollut häneen vuoteen yhteydessä. Ainoa aika, jolloin hän soitti pahoittunein mielin siitä miehelleni valitellen, ettei kuule minusta mitäön, oli äitienpäivän jälkeen, kun ei ollut saanut huomiointia äitienpäivänäkään. Johan on traagista, siis hänelle äitinä. Johan hän on äiti sen verran kauan ollut, että ei pitäis enää odottaa, että kukaan muu jaksaa sitä paskaa pelleilyä, kuin hän, että lapsi muistaa äitiä, joka on vttupaska, äitienpäivänä. Ei tartte muistaa.
Kommentit (579)
Köyhä voi rikastua. Tuollainen tunneköyhä ja järjen köyhyyttä poteva ihminen kuten ap tulee kaikesta mammonastaan huolimatta jäämään köyhäksi lopuniäkseen ellei pysty päästämään irti vainoharhoistaan ja katkeruudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mumminikaan ajatellut, että kivaa, että hänen lastensa tulevaisuus on turvattu. Ei se rahalla ole edes mikään itsestäänselvyys. Tai siis tavoitteet ovat köyhää korkeammalla silloin. Köyhä juntti ei sitä tajua.
ApViesti viestiltä vain vahvistat sen mitä jo aiemmin todettiin eli rahan tärkein arvo sinulle on se että se saa sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi. Siksi tuo köyhiksi junteiksi nimittelykin tulee sinulta niin luonnostaan.
No se ei ole ehkä niin pieleen arveltu. Mitä sitten? Mitä se sua haittaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi rikastua. Tuollainen tunneköyhä ja järjen köyhyyttä poteva ihminen kuten ap tulee kaikesta mammonastaan huolimatta jäämään köyhäksi lopuniäkseen ellei pysty päästämään irti vainoharhoistaan ja katkeruudestaan.
Ei tule, koska olen köyhiä juntteja PALJON KORKEAMMALLA lähtötasolla, kuin mille he eivät ikinä edes yllä. Vaikken tekisi mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa päivää, kun teit aloituksen, jossa kerroit herääväsi joka aamu surullisena. Että niin paljon raha on tuonut onnea.
Eihän se tuollaiselle ihmiselle koskaan voi tuoda onnea. Siinä missä joku muu (kuten todennäköisesti äitinsäkin aikanaan) ajattelisi vaikka että onpa kivaa kun lapsillakin vähän turvatumpi tulevaisuus niin tällä päällimmäinen ajatus on että "mulla on rahaa, olen siis (siksikin) parempi ihminen kun te muut"
"Onpa kivaa" Noin ajattelee vain kaltaisesi köyhä (tai ainakin sellainen joskus ollut) juntti, jolle se ei ole itsestäänselvyys.
ApSääliä, ei kateutta eikä varsinkaan ihailua. Ja sekös sinua nakertaa :-)
Miksi kuvittelet, että olisin vailla ihailua? Tämä ketju ei ole siitä.
ApHuomiota, ihailua, kateutta, hyväksyntää, mitä nyt narsistit yleensä ovat vailla. Rahojesi suhteen selvästi lähinnä kahta keskimmäistä. Äitisikin oli huono ihminen kun ei kumartanut pankkitiliäsi ja ymmärtänyt jo pelkästään siitä kuinka paljon häntä parempi ihminen sinä olet. Samoin närkästyt näissä väsyneissä vuodatuksissasi joka kerta kun rahoistasi puhuminen ei tee sitä vaikutusta mikä sen mielestäsi pitäisi. Kuten nytkin.
Ei, kerrot nyt enemmän itsestäsi, kuin minusta, jos kuvittelet, etta haluaisin muiden olevan kateellisia minulle. Päinvastoin, haluan puhua rahoistani vapaasti, ilman, että kukaan alkaa mitään lapsellsiat kateusmarinaa.
ApToistaiseksi ei ole vielä yhtään kateellista ilmoittautunut. Sääliviä jokunen kyllä.
No hyvä, koska äiti valehteli sitten siitäkin.
Ap
Halu tulla kuulluksi ja nähdyksi omana itsenään, olla rakastettu sellaisena kuin on. Se on jokaisen ihmisen perustarve. Lapselle se on elintärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mumminikaan ajatellut, että kivaa, että hänen lastensa tulevaisuus on turvattu. Ei se rahalla ole edes mikään itsestäänselvyys. Tai siis tavoitteet ovat köyhää korkeammalla silloin. Köyhä juntti ei sitä tajua.
ApViesti viestiltä vain vahvistat sen mitä jo aiemmin todettiin eli rahan tärkein arvo sinulle on se että se saa sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi. Siksi tuo köyhiksi junteiksi nimittelykin tulee sinulta niin luonnostaan.
Mutta rahassakaan ei ole tärkeintä sen arvo sinänsä, vaan miten se on saatu. Perimällä on arvokkainta, se saa tuntemaan olon todella tärkeäksi. Siis jos sitä on paljon ja suvussa on aina ollut. Työnteolla satu raha on hikistä ja stressaavaa. Lotolla jotenkin aivotonta, mutta toki makoisaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Halu tulla kuulluksi ja nähdyksi omana itsenään, olla rakastettu sellaisena kuin on. Se on jokaisen ihmisen perustarve. Lapselle se on elintärkeää.
Niin. Äitini ei antanut minulle tätä, ja pilasi sillä elämäni. Outoa, miten huonoista oloista tulevien on tämmöistä vaikeaa käsittää.
Ap
En esim. haluaisi miestä, joka tekee paljon töitä. Sellainen on rahvasta. Työtä pitää tehdä, mutta aidosti vain sen verran kuin haluaa, ja jos on suhteessa se tarkoittaa, ettei kovin paljon. Sen verran, ettei pitkästy :) Ja jää aikaa kumppanille. Kunnolla.
Ap
Ei se ole ollenkaan outoa. "Huonoista oloista tuleva" käsittää kaiken vain omalta kannaltaan. Paitsi, jos kasvaa ja kehittyy ihmisenä.
Tuli mieleen yksi Helena Anhavan ajatus : "Riittääkö ihmisikä täyttämään astian, joka jätettiin tyhjilleen?"
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ollenkaan outoa. "Huonoista oloista tuleva" käsittää kaiken vain omalta kannaltaan. Paitsi, jos kasvaa ja kehittyy ihmisenä.
Tuli mieleen yksi Helena Anhavan ajatus : "Riittääkö ihmisikä täyttämään astian, joka jätettiin tyhjilleen?"
Niin no, se on minun lisäkärsimykseni. Ei riitä, ettei äiti antanut, mitä tarvitaan, vaan sen lisäksi maailma on täynnä hänen laisiaanjuntteja. Joilta hän ei tietenkään suojellut. Jos olisi suojellut, eivät he olisi minulle ongelma, eivätkä siis tietenkään mikään vihan aihe tai kohde, koska olisin sellaiselta suhtautumiselta (typeryys) turvassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen yksi Helena Anhavan ajatus : "Riittääkö ihmisikä täyttämään astian, joka jätettiin tyhjilleen?"Niin no, se on minun lisäkärsimykseni. Ei riitä, ettei äiti antanut, mitä tarvitaan, vaan sen lisäksi maailma on täynnä hänen laisiaanjuntteja. Joilta hän ei tietenkään suojellut. Jos olisi suojellut, eivät he olisi minulle ongelma, eivätkä siis tietenkään mikään vihan aihe tai kohde, koska olisin sellaiselta suhtautumiselta (typeryys) turvassa.
Ap
Suhtautumiselta = typeryys ja ahdasmielisyys, joka käsittää asioiden vain omasta vinkkelistä katselukyvyn.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja minunkin astia äidin hyväksyntää ja ihmisarvonantoa jäi tyhjilleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa päivää, kun teit aloituksen, jossa kerroit herääväsi joka aamu surullisena. Että niin paljon raha on tuonut onnea.
No ilman sitä mulla tuskin olisi koulutusta, ammattia, miestä, lapsia, paljon mitään. Että mietihän ennen kuin sanot mitään noin tyhmää.
Ap
Ostitko sä miehen itsellesi?
Miten ihmeellä sen astian saa täytettyä? Kun sitä täyttää, niin tuntuu jäävänsä täysin itselleen, täysin yksin, koska olen heivannut elämästäni jokaisen, joka ei täytä sitä astiaa. Mies vielä keikkuu mukana, vaikka homma natisee liitoksissaan ja kovin. Lapset ei siihen liity, näihin astiajuttuihin ja sen täyttämisiin. Kyllä minä heille annan sitä, mitä on. Kannustin esim. menemään sellaiselle leirille, joka oli onnistunut kokemus, vaikka mies ei ois sinne laittanut. Onneksi perhetyö ja muut tahot sanoivat, että ois se hyvä lapsille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilman sitä mulla tuskin olisi koulutusta, ammattia, miestä, lapsia, paljon mitään. Että mietihän ennen kuin sanot mitään noin tyhmää.
ApOstitko sä miehen itsellesi?
No ehkä en, mutta jos mulla ei ois ollut sille antaa mitään, niin en ois kehdannut varmaan niin paljon huutaa ja purkaa siihen turhautumistani ja raivoani. Olisin ajatellut, että tämähän on ihan kohtuutonta jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen yksi Helena Anhavan ajatus : "Riittääkö ihmisikä täyttämään astian, joka jätettiin tyhjilleen?"Niin no, se on minun lisäkärsimykseni. Ei riitä, ettei äiti antanut, mitä tarvitaan, vaan sen lisäksi maailma on täynnä hänen laisiaanjuntteja. Joilta hän ei tietenkään suojellut. Jos olisi suojellut, eivät he olisi minulle ongelma, eivätkä siis tietenkään mikään vihan aihe tai kohde, koska olisin sellaiselta suhtautumiselta (typeryys) turvassa.
ApSuhtautumiselta = typeryys ja ahdasmielisyys, joka käsittää asioiden vain omasta vinkkelistä katselukyvyn.
Ap
Tirsk. Taisi mennä taas ironia tässäkin viestissäsi täysin ohi :D
Sitähän se on, jos asian ilmaisee suoraan ja karkeasti, ahdasmielisyyttä ja typeryyttä. Toisaalta, minäkin kirjoitan omasta vinkkelistäni. Sanoin, että tajuan mitä sanot, ja ehkä tajuan senkin, miksi jaksat yrittää sanoa tai siis kirjoittaa asiasta.
No, tämä ei ole minun projekti, joten senkin tajuan, miksi se ärsyttää niin montaa ihmistä.
Nice, se, että tää on silti saanut olla täällä.
Btw mulla ei ole loukkaamistarvetta, kunhan keskustelen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeellä sen astian saa täytettyä? Kun sitä täyttää, niin tuntuu jäävänsä täysin itselleen, täysin yksin, koska olen heivannut elämästäni jokaisen, joka ei täytä sitä astiaa. Mies vielä keikkuu mukana, vaikka homma natisee liitoksissaan ja kovin. Lapset ei siihen liity, näihin astiajuttuihin ja sen täyttämisiin. Kyllä minä heille annan sitä, mitä on. Kannustin esim. menemään sellaiselle leirille, joka oli onnistunut kokemus, vaikka mies ei ois sinne laittanut. Onneksi perhetyö ja muut tahot sanoivat, että ois se hyvä lapsille.
Ap
Menet metsään jo ensimetreillä kun kuvittelet sen astian täyttämisen olevan muiden vastuulla. Ihan omissa käsissäsi se on, ihan kaikkea ei voi odottaa muiden tekevän puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOstitko sä miehen itsellesi?
No ehkä en, mutta jos mulla ei ois ollut sille antaa mitään, niin en ois kehdannut varmaan niin paljon huutaa ja purkaa siihen turhautumistani ja raivoani. Olisin ajatellut, että tämähän on ihan kohtuutonta jo.
Ap
Aika kurjaa miehellesi - ja sinullekin. Tavallaanhan sinä tuossa sanot että hän onkanssasi rahan tkia.
Toistaiseksi ei ole vielä yhtään kateellista ilmoittautunut. Sääliviä jokunen kyllä.