Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini opetti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen

Vierailija
07.02.2019 |

Idio.oottien kanssa varsinkin. Minusta se on väärin ja on ohjannut valintojani todella epäsuotuisaan suuntaan. Mutta äitini olikin narsistinen ihminen, joka halveksi omaa lastaan, eikä rakastanut. En ole ollut häneen vuoteen yhteydessä. Ainoa aika, jolloin hän soitti pahoittunein mielin siitä miehelleni valitellen, ettei kuule minusta mitäön, oli äitienpäivän jälkeen, kun ei ollut saanut huomiointia äitienpäivänäkään. Johan on traagista, siis hänelle äitinä. Johan hän on äiti sen verran kauan ollut, että ei pitäis enää odottaa, että kukaan muu jaksaa sitä paskaa pelleilyä, kuin hän, että lapsi muistaa äitiä, joka on vttupaska, äitienpäivänä. Ei tartte muistaa.

Kommentit (579)

Vierailija
301/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi määräaikainen työsuhde päättyi, missä en sopeutunut lainkaan työporukkaan, vaan jäin ulkopuoliseksi ja omituiseksi. Tusinasta työyhteisöjä mitä elämän varrella on ollut, olen viihtynyt vain yhdessä. Sosiaaliset taidot lähes aina koettu ongelmaksi. Olen kokeillut montaa hommaa, mutten vieläkään yli 30-vuotiaana keksinyt mitä haluaisin tehdä. Pääkoppa ei enää kestä vaativia yliopisto-opintoja.

kiinnostavan ihmisen tapasin viimeksi vuosikausia sitten . Ylipäätään 25 ikävuoden jälkeen kaikkiihmiset vaikuttavat id.iootteei, enkä tapaa normaaleja missään. Kavereidenkin löytäminen ollut aina vaikeaa., en ymmärrä mistä löytyisi rohkeus vanhemmuuteen ja lapsen kasvattamiseen. Enhän huonoitsetuntoisena tule toimeen edes oman äitini kanssa, entä sitten kun pitäisi vastata ja tukea lapsen tunteita?

Uudet harrastukset tuntuvat keinotekoisilta ja petyn aina kun tapaan vain i.diootteja. Loppujen lopuksi palaan aina saman vanhan pariin, joka sisältää liikaa näpertelyä yksin ruudun äärellä, eikä mikään elämässä muutu.

Olen tässä viimeisten vuosien aikana yrittänyt olla hyvinkin aktiivinen ja laittaa itseäni likoon, mutta mikään elämässäni ei konkreettisesti muutu. Ei auttanut vaikka sain tsempattua itseni paljon positiivisemmaksi. Tiedän että monet ihmiset eivät ole edes 10% yhtä aktiivisia kuin mitä itse olen nyt ollut. Ymmärrän kyllä että ihmisillä joilla on aina mennyt hyvin menee niin aikuisenakin, mutta en kirjaimellisesti voi käsittää miten niin monet äitinsä kanssa kamppailleet saavat elämänsä palikat kohdalleen.

Vierailija
302/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se työ sitten päättyi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa minkälaista työtä teet?

Onko teillä siellä ohjaaja

Saatteko käyttää saksia?

Ei se le triviaali asia. Isoilla, terävillä saksilla ei leikitä sisällä, vaan vain ulkona.

Ap

älä nyt kuitenkaan leiki saksilla..jooko

Vierailija
304/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei tartte tykätä, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen.

Miksi tarvitsee? Ei minusta.

Ap

Itse kuulostat narsistilta.

Vierailija
305/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei siis ole työasian hoitamisesta sinänsä, mikä hiertää vaan toiminnasta, jota tapahtuu työnteossa. Vaikea selittää. Mutta siis ehkä sen tyyppisesti, että menette välinevarastoon, ja joku tyyppi kokee aina oikeudekseen änkeä editsesi sinne tmv.

Ap

Mutta tääkin on huono esimerkki, koska siis kyse ei ole varsinaisesti etuilusta. Vaan sopimattomasta käytöksestä vaan muuten. Jonka sietää vain joku joka identifioi itsensä joksikin muiden piiaksi, mikä mä en sille ihmiselle ole.

Ap

Onhan se nyt täysin sopimatonta että sinua ennen menee. Korrekti toimintatapahan olisi levittää sinua varten punainen matto, avata ovi ja kumartaa syvään kunnes sinä olet suvainnut ovesta kulkea.

No niin onkin. En itse kohtele työkavereitani siten, tai jos kohtelisin, niin en mä siitä suuttuisi, vaikka joku sanoisikin pahasti, koska se ois sen ihmisen oikeus kertoa, miten haluaa tulla kohdelluksi. Ja mun oikeuteni myös. Eikä sitä tarvitse sanoa ystävällisesti, koska se toinen ei tajua jo alkajaisiksi käyttäytyä yhtään hyvin.

Ap

Vierailija
306/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi määräaikainen työsuhde päättyi, missä en sopeutunut lainkaan työporukkaan, vaan jäin ulkopuoliseksi ja omituiseksi. Tusinasta työyhteisöjä mitä elämän varrella on ollut, olen viihtynyt vain yhdessä. Sosiaaliset taidot lähes aina koettu ongelmaksi. Olen kokeillut montaa hommaa, mutten vieläkään yli 30-vuotiaana keksinyt mitä haluaisin tehdä. Pääkoppa ei enää kestä vaativia yliopisto-opintoja.

kiinnostavan ihmisen tapasin viimeksi vuosikausia sitten . Ylipäätään 25 ikävuoden jälkeen kaikkiihmiset vaikuttavat id.iootteei, enkä tapaa normaaleja missään. Kavereidenkin löytäminen ollut aina vaikeaa., en ymmärrä mistä löytyisi rohkeus vanhemmuuteen ja lapsen kasvattamiseen. Enhän huonoitsetuntoisena tule toimeen edes oman äitini kanssa, entä sitten kun pitäisi vastata ja tukea lapsen tunteita?

Uudet harrastukset tuntuvat keinotekoisilta ja petyn aina kun tapaan vain i.diootteja. Loppujen lopuksi palaan aina saman vanhan pariin, joka sisältää liikaa näpertelyä yksin ruudun äärellä, eikä mikään elämässä muutu.

Olen tässä viimeisten vuosien aikana yrittänyt olla hyvinkin aktiivinen ja laittaa itseäni likoon, mutta mikään elämässäni ei konkreettisesti muutu. Ei auttanut vaikka sain tsempattua itseni paljon positiivisemmaksi. Tiedän että monet ihmiset eivät ole edes 10% yhtä aktiivisia kuin mitä itse olen nyt ollut. Ymmärrän kyllä että ihmisillä joilla on aina mennyt hyvin menee niin aikuisenakin, mutta en kirjaimellisesti voi käsittää miten niin monet äitinsä kanssa kamppailleet saavat elämänsä palikat kohdalleen.

He ovatkin kovettaneet itsensä ja ruvenneet ymmärtämättömiksi p*skoiksi kärsiviä kohtaan. Ja jankuttavat kärsiville, ettei heidän tarvitse välittää kärsivien pahasta olosta. Että jos kärsivä sen takia vaikka potkaisee kissaa, niin vain kärsivä on syyllinen, ei se, joka kärsimystä aiheutti.

Ap

Vierailija
307/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päivästä toiseen törmäät oudosti käyttäytyviin ja epämiellyttäviin ihmisiin, se ongelma ei ole niissä ihmisissä vaan siinä mitä sinä odotat heiltä. Olet itsekeskeinen, ja tunne-elämäsi kehitys on jäänyt lapsen asteelle. Se ei ole näiden viallisena pitämiesi ihmisten syy. Terve kehityssuunta ei siis ole lapsenomainen ja järjenköyhä Minäminäminä -tinttailu, vaan se että tunnustat myös itsellesi että myös sinä olet viallinen yksilö. Asia minkä terapeuttisikin olisi sinulle kuulunut kertoa. Se että sinua ei lapsena ymmärretty ei tee sinusta mitenkään erityistä. Se että yrität keksityllä narsismin uhri -diagnoosilla huomioh*orata keskustelupalstoilla ja haukut läheisiäsi tekee sinusta itsekkään k*sipään.

Tekeehän, koska minä en voi sallia itseni olevan sellainen vtun tyhmä luuseri, mikä sä oot. Elämähän oiskin helppoa, jos sallis itsensä olla kaltaisesi paska.

Ap

Sieltä se pikkutyttö taas tinttailee. Sulla ei taida olla minkäänlaista säätövaraa tunnepuolella? Nollasta sataan välittömästi? Ja oot aina oikeassakin?

No ei sullakaan, kun asioitani tuntematta alat siinä länkyttää.

Ap

Tunnen asiasi aika hyvin. Olen jo pidemmän aikaa näitä ketjuja seurannut. Hämmentävän yksityiskohtaisesti ja tunnistettavasti näitä valheitasi levittelet. Eikö sulle oo opetettu ettei netissä mikään oo todellisuudessa anonyymia?

On netissä monikin asia anonyymia :DDDD Ja siinähän harhoissasi kuvittelet tietäväsi kaikki asiani.

Ap

Tiedän niistä tarpeeksi tietääkseni että sinä valehtelet.

No kerro nyt joku valhe. Luvallani saat paljastaa totuuden.

Ap

Jätän sut mieluummin miettimään kuka mä oon ja mitä mä tiedän.

Tosi jännittävää.

Ap

Taitaa olla kun oot jo useemman kerran tuota kommentoinut. Serkkus kaveri kyllä kertoi millainen sekopää sä oot, en ensin uskonut mutta pakkohan se on uskoa kun täällä itse näkee.

Serkkuni kaveri? Serkkuhan asui ulkomailla. Tuskinpa sä niitä sen kavereita tunnet.

Ap

Vierailija
308/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä yrittää tulla kaikkien kanssa toimeen, mutta on se kiinni vastapuolestakin onnistuuko se.

Niinpä, ja äitini ei tajunnut tätä ja syyllisti ja syytti minua siitä, jos joku vtun vajaa KÖYHÄ tai muuten henkisesti ankea ja rajoittunut ei tule minun kanssani toimeen. Ei rikkaiden tarvitse tulla toimeen rahvaan kanssa. Riittää, kun sietävät ja ahneimpia potkii kauemmas eli kintuille.

Ap

Vierailija
309/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap maksetaanko "työstäsi" 9 eur päivässä toimeentulotuen päälle?

Ei, vaan aika paljon enemmän.

Ap

Vierailija
310/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se outoa että tuolla on terveitä ja kivoja normi ihmisiä työttömönä

Voin kuvitella ap:n työhaastattelussa

v..ttuux se sulle kuuluu

se oli äidin syy

kukkuu

Mitäs ovat tyhminä valinneet varmaan jonkun "lempialan" ja ovat nyt sitten työttömiä medianomeja tai muita vastaavia hianoja itsnsätoteuttajia.

Ap

Vierailija
311/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa minkälaista työtä teet?

Onko teillä siellä ohjaaja

Saatteko käyttää saksia?

Saadaan käyttää saksia, ohjaajaa ei ole.

Ap

Vierailija
312/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on todella huonot kommunikointitavat, en ymmärrä tekstistäsi juuri mitään. Ehkä sen takia muiden voi olla vaikea ymmärtää sinua? Et osaa ilmaista itseäsi rakentavasti ja selkeästi. Suosittelen hakemaan ammattilaiselta apua ongelmien käsittelyyn. Ja tämän ketjun saisi poistaa.

mut ap on töissä

kyllä moni asia ihmetyttää kummastuttaa työtöntä 50 v. koulut käynyttä naista.

meikä ei kelpaa..ei sit millään..vaikka oon ollu töissä koko ikäni

Oot valinnut vain väärän alan.

Ap

Vierailija
313/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorin osoitus siitä, ettei rakastanut omaa lastaan yhtään.

Ap

miten tämä liittyy töissä käyntiin?

Vaikea sanoa siellä kun joku idi.ootti käy hermoille, että käyt hermoille, vtun idio.otti. Tietenkin muotoillen sen hiukan kauniimmin.

Ap

Vierailija
314/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei tartte tykätä, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen.

Ei tarvitse. Odinin peelojen kanssa ei tarvitse tulla toimeen, niiden anarko-klounien kanssa ei tarvitse tlla toimeen, eikä esimerkiksi taistolaisten stalinistien kanssa tarvitse tulla toimeen.

Vai ymmärrämmekö tulla toimeen eri tavalla? Jos joku noista kaahaa pimeällä metsätiellä ohitseni ja näen kun hän luisuu tieltä puuhun, jatkaisin matkaani.

Vierailija
315/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minusta rikkaiden ei tarvitse välittää siitä, jos joku ahdaskatseinen juntti tai muu köyhä ei tule rikkaan kanssa toimeen. Mutta äitini mielestä tietenkin köyhänä porsaan piikana kaikkien kanssa pitää tulla toimeen ja antaa niiden panna vaikka p*rseeseen jos se pitää heidät tyytyväisinä tulemassa kanssasi toimeen. Se tässä hiukan närästää. Tuomitsi ja syyllisti rikkaan, joka vihaa ahdasmielisiä köyhäpaskoja.

Ap

Vierailija
316/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena olemisessa se on mukavaa, että saa ihan itse valita kenen kanssa on tekemisissä. Toimeen pitää sen verran tulla, jos joutuu väliaikaisia tilanteita sietämään, mutta ei sitä silti kaveria tarvitse tuonkaan takia esittää.

Tuntuu että ne ”kaikkien kanssa pitää tulla toimeen”-toitottajat on itse niitä, jotka eivät tule toisten kanssa niin hyvin toimeen kuin haluaisivat, tai jotka ovat itse ilkeilijöitä joiden kanssa on hyvin vaikea tulla toimeen ilman jotain erikoista sidettä.

No mun äiti oli juuri tällainen s.aatanan vammmainen, joka ei todellakaan ole niin hyvin muiden kanssa toimeen tuleva, mitä kuvitteli, KAIKENLISÄKSI se s.aatanan vammmainen luopui omasta itsestään miellyttääkseen muita.

MUTTA MINÄ EN OLLUT AIKUINEN SAATANA JUMALAUTA KUN SE VAATI MINUA OPPIMAAN ASIAT SAMOIN, KUIN MITEN SE ITSE NIISTÄ AJATTELI! Ja kiusasi minua niistä! Varmaan siksi, että olin rikas, ja se itse oli köyhä! Olin jo lapsena rikas, ja hän eronnut köyhä yh! Ja köyhistä oloistakin tai suht köyhistä. Äitinsä oli eronnut. Joskin meni uusiin naimisiin, mutta ei äitiäni taidettu siinä perheessä enää kukaan hyysätä. Ja se ei ole mun vikani! Saatan.an akka ei ollut hyvillään puolestani, vaan KATEELLINEN!

Ap

Vierailija
317/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena olemisessa se on mukavaa, että saa ihan itse valita kenen kanssa on tekemisissä. Toimeen pitää sen verran tulla, jos joutuu väliaikaisia tilanteita sietämään, mutta ei sitä silti kaveria tarvitse tuonkaan takia esittää.

Tuntuu että ne ”kaikkien kanssa pitää tulla toimeen”-toitottajat on itse niitä, jotka eivät tule toisten kanssa niin hyvin toimeen kuin haluaisivat, tai jotka ovat itse ilkeilijöitä joiden kanssa on hyvin vaikea tulla toimeen ilman jotain erikoista sidettä.

No mun äiti oli juuri tällainen s.aatanan vammmainen, joka ei todellakaan ole niin hyvin muiden kanssa toimeen tuleva, mitä kuvitteli, KAIKENLISÄKSI se s.aatanan vammmainen luopui omasta itsestään miellyttääkseen muita.

MUTTA MINÄ EN OLLUT AIKUINEN SAATANA JUMALAUTA KUN SE VAATI MINUA OPPIMAAN ASIAT SAMOIN, KUIN MITEN SE ITSE NIISTÄ AJATTELI! Ja kiusasi minua niistä! Varmaan siksi, että olin rikas, ja se itse oli köyhä! Olin jo lapsena rikas, ja hän eronnut köyhä yh! Ja köyhistä oloistakin tai suht köyhistä. Äitinsä oli eronnut. Joskin meni uusiin naimisiin, mutta ei äitiäni taidettu siinä perheessä enää kukaan hyysätä. Ja se ei ole mun vikani! Saatan.an akka ei ollut hyvillään puolestani, vaan KATEELLINEN!

Ap

Helpottunuthan hän oli kun tiesi että sinulla on ainakin taloudellisesti asiat hyvin vaikka hänelle jotain sattuisikin. Sellaisia ne äidit on. Sinä sensijaan narsistipentu leveilit rahoillasi joka käänteessä ja olit perin juurin katkera äidillesi kun et saanut niillä häntä ostettua.

Vierailija
318/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päivästä toiseen törmäät oudosti käyttäytyviin ja epämiellyttäviin ihmisiin, se ongelma ei ole niissä ihmisissä vaan siinä mitä sinä odotat heiltä. Olet itsekeskeinen, ja tunne-elämäsi kehitys on jäänyt lapsen asteelle. Se ei ole näiden viallisena pitämiesi ihmisten syy. Terve kehityssuunta ei siis ole lapsenomainen ja järjenköyhä Minäminäminä -tinttailu, vaan se että tunnustat myös itsellesi että myös sinä olet viallinen yksilö. Asia minkä terapeuttisikin olisi sinulle kuulunut kertoa. Se että sinua ei lapsena ymmärretty ei tee sinusta mitenkään erityistä. Se että yrität keksityllä narsismin uhri -diagnoosilla huomioh*orata keskustelupalstoilla ja haukut läheisiäsi tekee sinusta itsekkään k*sipään.

Tekeehän, koska minä en voi sallia itseni olevan sellainen vtun tyhmä luuseri, mikä sä oot. Elämähän oiskin helppoa, jos sallis itsensä olla kaltaisesi paska.

Ap

Sieltä se pikkutyttö taas tinttailee. Sulla ei taida olla minkäänlaista säätövaraa tunnepuolella? Nollasta sataan välittömästi? Ja oot aina oikeassakin?

No ei sullakaan, kun asioitani tuntematta alat siinä länkyttää.

Ap

Tunnen asiasi aika hyvin. Olen jo pidemmän aikaa näitä ketjuja seurannut. Hämmentävän yksityiskohtaisesti ja tunnistettavasti näitä valheitasi levittelet. Eikö sulle oo opetettu ettei netissä mikään oo todellisuudessa anonyymia?

On netissä monikin asia anonyymia :DDDD Ja siinähän harhoissasi kuvittelet tietäväsi kaikki asiani.

Ap

Tiedän niistä tarpeeksi tietääkseni että sinä valehtelet.

No kerro nyt joku valhe. Luvallani saat paljastaa totuuden.

Ap

Jätän sut mieluummin miettimään kuka mä oon ja mitä mä tiedän.

Tosi jännittävää.

Ap

Taitaa olla kun oot jo useemman kerran tuota kommentoinut. Serkkus kaveri kyllä kertoi millainen sekopää sä oot, en ensin uskonut mutta pakkohan se on uskoa kun täällä itse näkee.

Tää on kyllä NIIN paras :Dd Etkö oo sen vertaa seurannut mun ketjuja, että oisit muistanut, että serkkuni tuli vuosien ulkomailta olon jälkeen Suomeen? :D Että et sä kyllä sen joku kaveri ole tosiaankaan. Aika nolosti busted. Ja kannattaa muutenkin epäillä todellisuudentajuaan, jos kuvittelitte tämän kommentin rehelliseksi.

Ap

Vierailija
319/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Helpottunuthan hän oli kun tiesi että sinulla on ainakin taloudellisesti asiat hyvin vaikka hänelle jotain sattuisikin. Sellaisia ne äidit on. Sinä sensijaan narsistipentu leveilit rahoillasi joka käänteessä ja olit perin juurin katkera äidillesi kun et saanut niillä häntä ostettua.

Entö sitten jos leveilinkin, ELI OLIN ILOINEN JA ONNELLINEN ONNESTANI? Sä, köyhä ja ahdasmielinen paska et osaa iloita toisten onnesta! Mä en leveillyt, mä olin iloinen enkä hävennyt sitä, että oon rikas!

Ap

Vierailija
320/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Just tällaisille paskapäille tulee mieleen, että joku rikas LEVEILEE rahoillaan, jos sillä on sitä häntä enemmän ja se on onnellinen elämästään ja saamastaaan varallisuudesta! Sä olet vain kade, ja kehittelet jotain ihme valheita, kestääksesi oman pienen p*skaisen pikku myrkyllisyytesi!

Ap