Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini opetti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen

Vierailija
07.02.2019 |

Idio.oottien kanssa varsinkin. Minusta se on väärin ja on ohjannut valintojani todella epäsuotuisaan suuntaan. Mutta äitini olikin narsistinen ihminen, joka halveksi omaa lastaan, eikä rakastanut. En ole ollut häneen vuoteen yhteydessä. Ainoa aika, jolloin hän soitti pahoittunein mielin siitä miehelleni valitellen, ettei kuule minusta mitäön, oli äitienpäivän jälkeen, kun ei ollut saanut huomiointia äitienpäivänäkään. Johan on traagista, siis hänelle äitinä. Johan hän on äiti sen verran kauan ollut, että ei pitäis enää odottaa, että kukaan muu jaksaa sitä paskaa pelleilyä, kuin hän, että lapsi muistaa äitiä, joka on vttupaska, äitienpäivänä. Ei tartte muistaa.

Kommentit (579)

Vierailija
261/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päivästä toiseen törmäät oudosti käyttäytyviin ja epämiellyttäviin ihmisiin, se ongelma ei ole niissä ihmisissä vaan siinä mitä sinä odotat heiltä. Olet itsekeskeinen, ja tunne-elämäsi kehitys on jäänyt lapsen asteelle. Se ei ole näiden viallisena pitämiesi ihmisten syy. Terve kehityssuunta ei siis ole lapsenomainen ja järjenköyhä Minäminäminä -tinttailu, vaan se että tunnustat myös itsellesi että myös sinä olet viallinen yksilö. Asia minkä terapeuttisikin olisi sinulle kuulunut kertoa. Se että sinua ei lapsena ymmärretty ei tee sinusta mitenkään erityistä. Se että yrität keksityllä narsismin uhri -diagnoosilla huomioh*orata keskustelupalstoilla ja haukut läheisiäsi tekee sinusta itsekkään k*sipään.

Tekeehän, koska minä en voi sallia itseni olevan sellainen vtun tyhmä luuseri, mikä sä oot. Elämähän oiskin helppoa, jos sallis itsensä olla kaltaisesi paska.

Ap

Sieltä se pikkutyttö taas tinttailee. Sulla ei taida olla minkäänlaista säätövaraa tunnepuolella? Nollasta sataan välittömästi? Ja oot aina oikeassakin?

No ei sullakaan, kun asioitani tuntematta alat siinä länkyttää.

Ap

Tunnen asiasi aika hyvin. Olen jo pidemmän aikaa näitä ketjuja seurannut. Hämmentävän yksityiskohtaisesti ja tunnistettavasti näitä valheitasi levittelet. Eikö sulle oo opetettu ettei netissä mikään oo todellisuudessa anonyymia?

On netissä monikin asia anonyymia :DDDD Ja siinähän harhoissasi kuvittelet tietäväsi kaikki asiani.

Ap

Tiedän niistä tarpeeksi tietääkseni että sinä valehtelet.

Ja jos ei todenpuhumista asioistani ala tulemaan, ja valheen paljastamista, niin sanoisin, että SINÄ olet karannut joltain osastolta.

Ap

Vierailija
262/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla on kyllä todella vahva oikeutuksen tunnelukko. Kuinka pitkäksi aikaa sulle tulee hyvä olo, kun pääset julistamaan mielipiteesi "paskiaisille". Sinun "oikea" on oikea vain sinulle ja toki sinulla on myös oikeus mielipiteeseesi. Jonkun toisen poikkeava mielipide ei tee heistä paskiaista vain siksi etteivät ole kanssasi samaa mieltä.

Ei ole, todellakaan. Vaan erittäin heikko. Muuten en miettisi tätä asiaa sekuntiakaan. Äidilläni sen sijaan on vahva oikeutuksen tunnelukko, hänelle ei muiden tunteet merkinneet yhtään mitään. Mulle kyllä merkitsee, enkä polje muiden oikeuksia, aion vain käyttää omiani. Mikä ongelma sulla on sen kanssa?

Ap

Jos ei sinulla ole oikeutuksen tunnelukkoa, miksi sitten olet omasta mielestäsi oikeutettu haukkumaan ihmisiä ja odottamaan, että "tulisivat toimeen" kanssasi sen jälkeen? Rakentava palaute esim. työasioiden hoitamisessa on täysin eri asia kuin jonkun haukkuminen sinun odotustesi täyttymättä jäämisestä. Käsittääkseni myös oletat, että ihmisten pitäisi lukea ajatuksiasi ja ennakoida toiveesi, muutoin ovat alinta sakkaa ihmiskunnan historiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistiäidin lapsena saa päälleen niin paljon silkkaa pas-kaa, ettei joku mammapalsta auta asiaa yhtään, koska mm. täältä ei saa kuin syytöksiä omasta huonoudesta ja riittämättömyydestä.

Ei äidin kuuluisi halveksua ja lytätä maanrakoon omaa lastaan, ei tyttöä, ei poikaa.

Ap, minä ymmärrän sinua oikein hyvin.

Olen hyvin pahoillani siitä, mitä olet kokenut, mutta täältä et saa kuin pahan mielen.

Minä ainakin huonoa kohtelua vanhemmiltani kokeneena pyrin siihen, etten kohtele muita huonosti, koska tiedän miltä se tuntuu. Se sattuu. He tekivät väärin, mutta minun ei tarvitse olla kuin he, vaan voin itse toimia erilailla.

Ehkä sinä silti sait olla oma itsesi. Mä en saanut. Enkä myöskään antaa takaisin. Minusta takaisin antamisessa ei ole mitään pahaa eikä väärää.

Ap

En olisi saanut, muuta vaihtoehtoa meillä kellään ei kuitenkaan ole. "Takaisin" annan sillä, että päätän itse elämästäni, enkä suostu olemaan katkera ja haavoittamaan itseäni enempää. Ja niin, hyviä asioita on löytynyt, eikä se ole vaatinut mitään tilien tasoittamista, pikemmin itseen ja hyviin asioihin keskittymistä. Pitkä tie, mutta kannattava.

Ai ihmisellä ei muka ole vaihtoehtoa olla epäaito vai? Vttu että sä olet tyhmä. Silloin ei todellakaan ole oma itsensä. Ja pieni lapsi ei sellaista valintaa tee, hän joutuu tekemään niin, ettei vanhempi pahoinpitelisi koko ajan.

Ap

No olisi pitänyt muotoilla eri tavalla: ei meitä silti itsenämme rakasteta siitä huolimatta, vaikka tekisimme mitkä temput ja esitykset. Taidat tietää tämän. Mutta jos haluaa voida hyvin, on päästettävä irti siitä turhasta odotuksesta ja hyväksyttävä itse itsensä. Sitä tarkoitin vaihtoehdoilla, ei ole muuta vaihtoehtoa jos haluaa elää omaa elämäänsä.

Vierailija
264/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päivästä toiseen törmäät oudosti käyttäytyviin ja epämiellyttäviin ihmisiin, se ongelma ei ole niissä ihmisissä vaan siinä mitä sinä odotat heiltä. Olet itsekeskeinen, ja tunne-elämäsi kehitys on jäänyt lapsen asteelle. Se ei ole näiden viallisena pitämiesi ihmisten syy. Terve kehityssuunta ei siis ole lapsenomainen ja järjenköyhä Minäminäminä -tinttailu, vaan se että tunnustat myös itsellesi että myös sinä olet viallinen yksilö. Asia minkä terapeuttisikin olisi sinulle kuulunut kertoa. Se että sinua ei lapsena ymmärretty ei tee sinusta mitenkään erityistä. Se että yrität keksityllä narsismin uhri -diagnoosilla huomioh*orata keskustelupalstoilla ja haukut läheisiäsi tekee sinusta itsekkään k*sipään.

Tekeehän, koska minä en voi sallia itseni olevan sellainen vtun tyhmä luuseri, mikä sä oot. Elämähän oiskin helppoa, jos sallis itsensä olla kaltaisesi paska.

Ap

Sieltä se pikkutyttö taas tinttailee. Sulla ei taida olla minkäänlaista säätövaraa tunnepuolella? Nollasta sataan välittömästi? Ja oot aina oikeassakin?

Ap

Tunnen asiasi aika hyvin. Olen jo pidemmän aikaa näitä ketjuja seurannut. Hämmentävän yksityiskohtaisesti ja tunnistettavasti näitä valheitasi levittelet. Eikö sulle oo opetettu ettei netissä mikään oo todellisuudessa anonyymia?

On netissä monikin asia anonyymia :DDDD Ja siinähän harhoissasi kuvittelet tietäväsi kaikki asiani.

Ap

No kerro nyt joku valhe. Luvallani saat paljastaa totuuden.

Ap

Jätän sut mieluummin miettimään kuka mä oon ja mitä mä tiedän.

Vierailija
265/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistiäidin lapsena saa päälleen niin paljon silkkaa pas-kaa, ettei joku mammapalsta auta asiaa yhtään, koska mm. täältä ei saa kuin syytöksiä omasta huonoudesta ja riittämättömyydestä.

Ei äidin kuuluisi halveksua ja lytätä maanrakoon omaa lastaan, ei tyttöä, ei poikaa.

Ap, minä ymmärrän sinua oikein hyvin.

Olen hyvin pahoillani siitä, mitä olet kokenut, mutta täältä et saa kuin pahan mielen.

Minä ainakin huonoa kohtelua vanhemmiltani kokeneena pyrin siihen, etten kohtele muita huonosti, koska tiedän miltä se tuntuu. Se sattuu. He tekivät väärin, mutta minun ei tarvitse olla kuin he, vaan voin itse toimia erilailla.

Ehkä sinä silti sait olla oma itsesi. Mä en saanut. Enkä myöskään antaa takaisin. Minusta takaisin antamisessa ei ole mitään pahaa eikä väärää.

Ap

En olisi saanut, muuta vaihtoehtoa meillä kellään ei kuitenkaan ole. "Takaisin" annan sillä, että päätän itse elämästäni, enkä suostu olemaan katkera ja haavoittamaan itseäni enempää. Ja niin, hyviä asioita on löytynyt, eikä se ole vaatinut mitään tilien tasoittamista, pikemmin itseen ja hyviin asioihin keskittymistä. Pitkä tie, mutta kannattava.

Ai ihmisellä ei muka ole vaihtoehtoa olla epäaito vai? Vttu että sä olet tyhmä. Silloin ei todellakaan ole oma itsensä. Ja pieni lapsi ei sellaista valintaa tee, hän joutuu tekemään niin, ettei vanhempi pahoinpitelisi koko ajan.

Ap

No olisi pitänyt muotoilla eri tavalla: ei meitä silti itsenämme rakasteta siitä huolimatta, vaikka tekisimme mitkä temput ja esitykset. Taidat tietää tämän. Mutta jos haluaa voida hyvin, on päästettävä irti siitä turhasta odotuksesta ja hyväksyttävä itse itsensä. Sitä tarkoitin vaihtoehdoilla, ei ole muuta vaihtoehtoa jos haluaa elää omaa elämäänsä.

Siis mitä? Ei tietenkään rakasteta omina itsenämme, jos esitämme jotain. Mutta jos on oma itsensä, väitätkö, ettei silloin ihmistä voida rakastaa? Minusta voidaan rakastaa.

Ap

Vierailija
266/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Eli pelkkää puhetta. Mä tiedän tuon ^ jo: joku palstalainen ja et mitään. Ja nyt sen tietävät kaikki muutkin ;)

Ap

Vierailija
267/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla on kyllä todella vahva oikeutuksen tunnelukko. Kuinka pitkäksi aikaa sulle tulee hyvä olo, kun pääset julistamaan mielipiteesi "paskiaisille". Sinun "oikea" on oikea vain sinulle ja toki sinulla on myös oikeus mielipiteeseesi. Jonkun toisen poikkeava mielipide ei tee heistä paskiaista vain siksi etteivät ole kanssasi samaa mieltä.

Ei ole, todellakaan. Vaan erittäin heikko. Muuten en miettisi tätä asiaa sekuntiakaan. Äidilläni sen sijaan on vahva oikeutuksen tunnelukko, hänelle ei muiden tunteet merkinneet yhtään mitään. Mulle kyllä merkitsee, enkä polje muiden oikeuksia, aion vain käyttää omiani. Mikä ongelma sulla on sen kanssa?

Ap

Jos ei sinulla ole oikeutuksen tunnelukkoa, miksi sitten olet omasta mielestäsi oikeutettu haukkumaan ihmisiä ja odottamaan, että "tulisivat toimeen" kanssasi sen jälkeen? Rakentava palaute esim. työasioiden hoitamisessa on täysin eri asia kuin jonkun haukkuminen sinun odotustesi täyttymättä jäämisestä. Käsittääkseni myös oletat, että ihmisten pitäisi lukea ajatuksiasi ja ennakoida toiveesi, muutoin ovat alinta sakkaa ihmiskunnan historiassa?

No kyse on ihan triviaaleista käytöstavoista, jotka ovat alkaneet parissa tyypissä hiertämään ja kyllä pitää vaan tulla toimeen, eiks se ole sellainen sääntö? Miettikööt vain vikaa itsestään mun purkaukselle. Niin muakin on aina käsketty tekemään muiden purkautuessa.

Ap

Vierailija
268/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis ole työasian hoitamisesta sinänsä, mikä hiertää vaan toiminnasta, jota tapahtuu työnteossa. Vaikea selittää. Mutta siis ehkä sen tyyppisesti, että menette välinevarastoon, ja joku tyyppi kokee aina oikeudekseen änkeä editsesi sinne tmv.

Ap

Vierailija
269/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei siis ole työasian hoitamisesta sinänsä, mikä hiertää vaan toiminnasta, jota tapahtuu työnteossa. Vaikea selittää. Mutta siis ehkä sen tyyppisesti, että menette välinevarastoon, ja joku tyyppi kokee aina oikeudekseen änkeä editsesi sinne tmv.

Ap

Mutta tääkin on huono esimerkki, koska siis kyse ei ole varsinaisesti etuilusta. Vaan sopimattomasta käytöksestä vaan muuten. Jonka sietää vain joku joka identifioi itsensä joksikin muiden piiaksi, mikä mä en sille ihmiselle ole.

Ap

Vierailija
270/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Tosi jännittävää.

Ap

Vierailija
271/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin ehkä pahin virhe ja isoimmin hänelle rangaistuksen oikeuttava oli se, että hän aina hysterisoi siitä, ettei joku [vtun idi.ootti veepää] tule kanssani toimeen.

Ap

Vierailija
272/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap se sama joka täällä eilen riiteli itsensä kanssa? :D

Vierailija
273/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorin osoitus siitä, ettei rakastanut omaa lastaan yhtään.

Ap

Vierailija
274/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin ehkä pahin virhe ja isoimmin hänelle rangaistuksen oikeuttava oli se, että hän aina hysterisoi siitä, ettei joku [vtun idi.ootti veepää] tule kanssani toimeen.

Ap

Tällähän sitten syyllistettiin minut kaikesta ja kaikista idi.ooteista, jotka loukkasivat minua.

Ap

Vierailija
275/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. oma serkkunikin rupesi mua syyttämään ja mua komentamaan. Ja kuvitteli, että välit ei mene poikki, vaikkei myöntänyt toimineensa väärin. Hän pahoitteli, mutta mitä arvoa sellaisella on? Aivan kuin haluaisin kokea saman ikinä uudelleen ja sillehän altistan itseni, jos tuon hyväksyn. Hän siis oletti, että hyväksyn sellaisen käytöksen, jos sitä pahoittelee. Miksi ihmeessä hyväksyisin? Miksei itse muutu, hänhän se siinä väärin käyttäytyi.

Ap

Vierailija
276/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. oma serkkunikin rupesi mua syyttämään ja mua komentamaan. Ja kuvitteli, että välit ei mene poikki, vaikkei myöntänyt toimineensa väärin. Hän pahoitteli, mutta mitä arvoa sellaisella on? Aivan kuin haluaisin kokea saman ikinä uudelleen ja sillehän altistan itseni, jos tuon hyväksyn. Hän siis oletti, että hyväksyn sellaisen käytöksen, jos sitä pahoittelee. Miksi ihmeessä hyväksyisin? Miksei itse muutu, hänhän se siinä väärin käyttäytyi.

Ap

En tosin raivonnut hänelle, enkä sanonut vihaisesti. Mutta en ole yhteydessä, se on sitä, että tulen toimeen VAIN, mikäli hän osaa kohdella muita reilusti, eli minua. Tästä se lähtee. Tietenkin pelottaa, että itse joskus mokaan, että miten siitä selviän, mutta terapian tuella varmaan.

Ap

Vierailija
277/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta tääkin on huono esimerkki, koska siis kyse ei ole varsinaisesti etuilusta. Vaan sopimattomasta käytöksestä vaan muuten. Jonka sietää vain joku joka identifioi itsensä joksikin muiden piiaksi, mikä mä en sille ihmiselle ole.

Ap

Onhan se nyt täysin sopimatonta että sinua ennen menee. Korrekti toimintatapahan olisi levittää sinua varten punainen matto, avata ovi ja kumartaa syvään kunnes sinä olet suvainnut ovesta kulkea.

Vierailija
278/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Tosi jännittävää.

Ap

Taitaa olla kun oot jo useemman kerran tuota kommentoinut. Serkkus kaveri kyllä kertoi millainen sekopää sä oot, en ensin uskonut mutta pakkohan se on uskoa kun täällä itse näkee.

Vierailija
279/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ylläpito , tämä keskustelu on nyt lukittava

Vierailija
280/579 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkä yksinkeskustelu ap vs i.diootit