Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että ihmiset on melkein kuin katkeria jos joku on tehnyt elämässään toisin kuin he ja on siihen tyytyväinen?

Vierailija
06.02.2019 |

Tän varsinkin huomaa parisuhteeseen liittyen. Jos joku menee naimisiin nopeammin kuin itse meni /halusi mennä, niin "se oli vaan tyhmä joka ei mistään mitään ymmärtänyt". Ai miksi? Sama perheen perustamisessa. "Ai te hankitte x määrän lapsia, voi voi raukkoja kun nyt pilasitte elämänne", tai " Ai saatte nyt jo lapsen, erolapsihan siitä siis tulee". Mikä tekee ihmisistä niin katkeria sille jos joku toinen elää elämäänsä onnellisena toisin kuin itse eläisivät tai haluaisivat elää? Eikös heillä itselläänkin ole kuitenkin vapaus valita oma polkunsa, miksi toisten heistä poikkeava tapa elää on joillekin niin suuri uhka?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän varsinkin huomaa parisuhteeseen liittyen. Jos joku menee naimisiin nopeammin kuin itse meni /halusi mennä, niin "se oli vaan tyhmä joka ei mistään mitään ymmärtänyt". Ai miksi? Sama perheen perustamisessa. "Ai te hankitte x määrän lapsia, voi voi raukkoja kun nyt pilasitte elämänne", tai " Ai saatte nyt jo lapsen, erolapsihan siitä siis tulee". Mikä tekee ihmisistä niin katkeria sille jos joku toinen elää elämäänsä onnellisena toisin kuin itse eläisivät tai haluaisivat elää? Eikös heillä itselläänkin ole kuitenkin vapaus valita oma polkunsa, miksi toisten heistä poikkeava tapa elää on joillekin niin suuri uhka?

Miksi kuvittelet, että he ovat katkeria? Pikemminkin halveksivat sinua vaan. Ikävä kyllä. Saattavat kokea todellakin olleensa itse fiksumpia, ja tuovat sen esille.

En ole keksinyt muuta kuin katkeruuden tuolle syyksi. Jos kyse olisi oikeasti siitä että olisivat vain hyvin tyytyväisiä omaan eläämänsä ja omiin päätöksiinsä, niin miksi heitä silloin niin kovasti kaivelisi se että joku ei elänyt kuten he? Olisiko heidän mielestään sitten fiksua ottaa elämässä mallia jostakusta toisesta, vaikkei nauttisi siitä elämästä samalla tavalla? (Esimerkkinä vaikka että ihminen joka ei halua lapsia, hankkisi lapsia vain "koska naapurin mummo sanoi että lapsia tulee hankkia jotta eläisi fiksusti aivan kuten hänkin".)

Miksi kukaan (kuka ei ole katkera) tuntisi halveksuntaa siksi että joku ei nauti elämässä samoista asioista kuin hän itse ja elä elämäänsä samoin?

ap

Ehkä siksi, että heistä on uskomatonta toimia tavalla x ja olla tyytyväinen. Ja toisekseen taustalla saattaa tosiaan olla ajatus siitä, ettei kestä, jos pitää sitten kuunnella toisen valitusta, kun heistä tämä kuitenkin on ihan kohta pulassa/tyytymätön/kokenut jotain kamalaa, pahaa tai väärää valintansa vuoksi. Ja joka olisi ollut estettävissä elämällä kuten he. Ehkä se ajatus menee jotenkin noin? Av-palstallahan kaikkeen suhtaudutaan näin. Minä minästä lähtöisin ja käsin. Ei osata asettua tuumaakaan muiden asemaan.

t.kristallikissa

Niin, varmaan seuraavaksi pääsisi niiden kanssa väittelemäänkin siitä, että "Älä huijaa, et sä kyllä oikeesti voi olla onnellinen kun oot elänyt tuolla tavalla!" :D

ap

Tämä on kaasuvalotusta (gaslightingia), narsismia, ja pahimman luokan henkistä väkivaltaa. Siis mikäli henkilöllä on valta-asema siihen toiseen nähden, ja usein tietenkin on. Ei toki aina.

t.kristallikissa

Vierailija
22/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana voi olla sekin, että ajattelevat, että mä en kestä jos mun täytyy sitten kuunnella ton valitusta jos tuossa jokin menee pieleen.

Eihän silloin kukaan voisi koskaan tehdä yhtään mitään jos kaikki pitäisi jättää tekemättä siksi että jokin  voisi mennä pieleen?

ap

Juu mutta kun se ei mene pieleen jos toimii niin kuin he :)

Eihän sekään ole mikään tae siitä ettei mikään mene pieleen. Samat asiat menee toisilla pieleen ja toisilla ei. Vaikka etsittäis ihmisiä jotka ovat tehneet jonkin asian lähes täysin samalla tavalla (esim 3v jälkeen naimisiin, 5v jälkee lapsi), niin varmasti siitä etsitystä porukasta löytyisi niitä jotka onnellisia vielä 20 vuoden päästä, ja myös niitä joilla ero koitti pian lapsen jälkeen. 

ap

Joo mutta ei se heidän maailmassaan mene noin. Ei mene. Ja heiltä on sitten ainakaan turha tulla pyytämään apua, jos kaadut ja sitä tarttisit. Hehän vain myhäilevät, kun sinä olet sellainen pikkuruinen psska ja halusit tehdä oman pääsi mukaan.

t.kristallikissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minulle ollaan katkeria siitä kun en ole halunnut mennä naimisiin ja tehdä lapsia.

En tosiaan osaa sanoa.

Tutkimattomia ovat hullujen päät.

Vierailija
24/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana voi olla sekin, että ajattelevat, että mä en kestä jos mun täytyy sitten kuunnella ton valitusta jos tuossa jokin menee pieleen.

Eihän silloin kukaan voisi koskaan tehdä yhtään mitään jos kaikki pitäisi jättää tekemättä siksi että jokin  voisi mennä pieleen?

ap

Eihän sekään ole mikään tae siitä ettei mikään mene pieleen. Samat asiat menee toisilla pieleen ja toisilla ei. Vaikka etsittäis ihmisiä jotka ovat tehneet jonkin asian lähes täysin samalla tavalla (esim 3v jälkeen naimisiin, 5v jälkee lapsi), niin varmasti siitä etsitystä porukasta löytyisi niitä jotka onnellisia vielä 20 vuoden päästä, ja myös niitä joilla ero koitti pian lapsen jälkeen. 

ap

Ja persuviesti on ainakin se, että nuo sinun selittelysi eivät kiinnosta, sinä olet loukannut heitä poikkeamalla normista ja he syytävät päällesi myrkkyä, mikäli SINÄ, heitä loukannut sittisontiainen ikinä sattuisit tarvitsemaan tukea. Sen kysyminen heiltä on hirvittävä loukkaus! Johan he kertoivat sinulle sata kertaa, että noin ei eletä!

t.kristallikissa

Vierailija
25/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minulle. Asun hyvin vaatimattomasti, enkä ole hankkinut lapsia tai lemmikkejä. Rahaa jää jopa säästöön josta tunnutaan olevan katkeria. Jotenkin suomalaiseen normiin kuuluu omakotitalo, avioliitto ja pari lasta sekä kauhea velkataakka :P

Sehän hienoa, että tyydyt vähään ja vaatimattomaan.

Minulla on kaksi jo aikuista lasta, asun mukavasti ja erittäin tilavasti yksin ja rahaa jää säästöön. Nautin, kun saan viettää aikaa lasteni perheiden kanssa, lastenlapset ovat parasta minun tämänhetkisessä elämässäni, poikani perheen vauva on niin ihana, mummi on aivan hurmaantunut. Oi onnea! ❤️

Vierailija
26/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusviesti

Vierailija
27/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ja persuviesti on ainakin se, että nuo sinun selittelysi eivät kiinnosta, sinä olet loukannut heitä poikkeamalla normista ja he syytävät päällesi myrkkyä, mikäli SINÄ, heitä loukannut sittisontiainen ikinä sattuisit tarvitsemaan tukea. Sen kysyminen heiltä on hirvittävä loukkaus! Johan he kertoivat sinulle sata kertaa, että noin ei eletä!

t.kristallikissa

Tai sitten, jos tarvitset tukea, sitä ehkä voidaan antaa, jos samalla saadaan arvostella sinut persoonana ja henkilönä ja valintojen tekijänä, murskata sinun luottosi ja polkea sinun sisimpäsi mustimpaan maan mutaan mitä on. Mutta jooh, ole hyvä vaan, käy peremmälle, minä autan, toki.

t.kristallikissa

Vierailija
28/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät vain halua sielujensa ja sismpänsä pahimpien luonteenpiirteiden tulevan esille, kun joutuisivat seuraamaan vaikeuksiasi (siis niitä normaaleja, mitä tulee kaikille), koska heiltä katoaa ihmisyys siinä vaiheessa. Siksi he koittavat kouristuksenomaisesti saada sinut toimimaan heistä hyväksyttävällä tavalla.

Koska heidän sisimmässään on pelkkää paskaa mustaa, eivätkä he halua olla tietoisia siitä, ts. kosketuksissa siihen yhtään enempää, juin on pakko.

t.kristallikissa

Vierailija
29/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että he ovat katkeria? Pikemminkin halveksivat sinua vaan. Ikävä kyllä. Saattavat kokea todellakin olleensa itse fiksumpia, ja tuovat sen esille.

En ole keksinyt muuta kuin katkeruuden tuolle syyksi. Jos kyse olisi oikeasti siitä että olisivat vain hyvin tyytyväisiä omaan eläämänsä ja omiin päätöksiinsä, niin miksi heitä silloin niin kovasti kaivelisi se että joku ei elänyt kuten he? Olisiko heidän mielestään sitten fiksua ottaa elämässä mallia jostakusta toisesta, vaikkei nauttisi siitä elämästä samalla tavalla? (Esimerkkinä vaikka että ihminen joka ei halua lapsia, hankkisi lapsia vain "koska naapurin mummo sanoi että lapsia tulee hankkia jotta eläisi fiksusti aivan kuten hänkin".)

Miksi kukaan (kuka ei ole katkera) tuntisi halveksuntaa siksi että joku ei nauti elämässä samoista asioista kuin hän itse ja elä elämäänsä samoin?

ap

Ehkä siksi, että heistä on uskomatonta toimia tavalla x ja olla tyytyväinen. Ja toisekseen taustalla saattaa tosiaan olla ajatus siitä, ettei kestä, jos pitää sitten kuunnella toisen valitusta, kun heistä tämä kuitenkin on ihan kohta pulassa/tyytymätön/kokenut jotain kamalaa, pahaa tai väärää valintansa vuoksi. Ja joka olisi ollut estettävissä elämällä kuten he. Ehkä se ajatus menee jotenkin noin? Av-palstallahan kaikkeen suhtaudutaan näin. Minä minästä lähtöisin ja käsin. Ei osata asettua tuumaakaan muiden asemaan.

t.kristallikissa

Niin, varmaan seuraavaksi pääsisi niiden kanssa väittelemäänkin siitä, että "Älä huijaa, et sä kyllä oikeesti voi olla onnellinen kun oot elänyt tuolla tavalla!" :D

ap

Mietipäs itse oma äitisi sanomassa noin itsellesi täysin tosissaan ja vakavissaan, opettamalla SINULLE, että sinun hyvän olon tunteesi ovat huijausta ja että sinä olet valheellinen, kun sinä haluat sellaista, mitä hän ei suo tai hyväksy sinulle. Aivan tosissaan. Unohtaen kaikki hymiöt ja pehmennykset.

Ja sinä et pääse siitä ihmissuhteesta kauemmas, ja se arvostelee jokaisen tekemisesi noin. Huijausta, että sulla on muka mukavaa jos teet muuten kuin hän (määrää).

t.kristallikissa

Vierailija
30/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla myös arvomaailmasta: ennen vauraus liittyi työntekoon, ja työtä tehtiin. Maalla on yhä miehiä jotka tekee fyysistä työtä, ja kädenjälki näkyy.

Vauraus on selkänahasta kiinni.

Loogista jos eivät jaksa ymmärtää kun joku hipsterinpimpula lällättelee että mä en ainakaan mee ikinä töihin! Jotka nauraa niille joiden työstä verotettu raha sen chillailun mahdollistaa.

Jokainen näkee asian omasta kulmastaan.

Vierailija
31/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse voi olla myös arvomaailmasta: ennen vauraus liittyi työntekoon, ja työtä tehtiin. Maalla on yhä miehiä jotka tekee fyysistä työtä, ja kädenjälki näkyy.

Loogista jos eivät jaksa ymmärtää kun joku hipsterinpimpula lällättelee että mä en ainakaan mee ikinä töihin! Jotka nauraa niille joiden työstä verotettu raha sen chillailun mahdollistaa.

Miten niin loogista? Loogista olla ahdasmielinen idi.ootti? Sais itse hävetä ja tuollainen pask pitää turpansa tukossa, vaikka ajattelisikin omia aivovammmaisia ajatuksiaan.

t.kristallikissa

Vierailija
32/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla naisten ongelma, koska en ole tähän törmännytkään. Minua on vain onnitelty omista päätöksistä, tai sitten on kysytty perusteluita ja hyväksytty että kyse on minun elämästä. Ihme touhua kyllä.

Vierailija
33/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti esim. oli just tuollainen työnteko-jankuttaja-juntti, vaikka MULLA oli aivan täysin toiset lähtökohdat elämään, kuin hänellä, jok oli köyhistä oloista tuleva paskapää. Mulla oli oma asunto jo kaksivuotiaana ja kirjoitin paljon enemmän älliä, kuin hän. Silti ei osannut hyväksyä minua mihinkään muuhun, kuin omaan junttilaansa. Ja just vlehteli, että jos musta tuntuu muualla hyvälle, mä huijaan itseäni. Sitä vahvasti ja ainoana totuutena uskottelemalla hän saikin pilattua elämäni.

t.kristallikissa

Vierailija
34/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohta se ämmmä on kuollut, vanhuuteen, ja mä taas perin iäni, sen saman, jonka eruja se kaksivuotiaana saatu asuntokin oli. Ehkä sitten voin vihdoin toteuttaa joitain unelmiani miettimättä, mitä se p*lluhu.o.ra sanoo. Tai on sanonut.

t.kristallikissa

Vierailija
35/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ois ainakin ollut katkera, jos mä oisin vain elellyt jossain paratiisisaarella pääomatuloillani, kun hänen elämänsä oli paskaa köyhäilyä.

t.kristallikissa

Vierailija
36/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ois ainakin ollut katkera, jos mä oisin vain elellyt jossain paratiisisaarella pääomatuloillani, kun hänen elämänsä oli paskaa köyhäilyä.

t.kristallikissa

Ja sit jos siellä ois tullut jotain elämän normaaleja vastoinkäymisiä, tää pask.ah.uora ei ois halunnut olla tukena, hän ei siis henkisesti rakastanut minua. Hän ansaitsee julkisen pas.kateurastuksen ja sen kuulutuksen, että tässä menee pas.kainen ihminen, joka vihasi omaa lastaan!

t.kristallikissa

Vierailija
37/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin loogista? Loogista olla ahdasmielinen idi.ootti? Sais itse hävetä ja tuollainen pask pitää turpansa tukossa, vaikka ajattelisikin omia aivovammmaisia ajatuksiaan.

t.kristallikissa

Olet ilmeisesti nuorempaa polvea ja kaupunkilainen, jonka ei ole tarvinnut tehdä työtä. On loogista että näet asiat vain itsesi kannalta, kuten jokainen näkee.

Jos haluat että sinut otetaan vakavasti ja tulet kuulluksi, kannattaa opetella kirjoittamaan ilman tunnekuohua.

Niin kauan kuin nimität muita idiootiksi ja paskoiksi, kerrot olevasi puolustuskannalla kaikelle.

Ja siten et koskaan pääse huonosta olostasi.

Vierailija
38/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe ihmisten asennetta katkeruudeksi, vaan yksinkertaisesti ihmiset eivät vain osaa pitää suutaan kiinni. Hyvät, kannustavat  ja huomaavaiset käytöstavat puuttuvat, joten suusta päästellään ihan mitä tahansa kuin täällä palstallakin kirjoitellaan toisillemme.

Isälliset/äidilliset neuvot ovat aina täysin tarpeettomia etenkin kun ei ole neuvoa edes pyydetty.

Monilla on aikaa pohtia muiden elämää, kun omassa elämässä ei tapahdu kerta kaikkiaan mitään.

Olemme negatiivista kansaa ja jos sanoisimme toisillemme jotakin ystävällistä, niin siinä pelätään eniten omien kasvojen menetystä : "nyt se luulee, että koetan uida sen suosioon" tmv.

Yleensä ihmisten typerille mielipiteille  viitataan kintaalla. Mieluummin kuuntelee mukavaa palautetta ja käyttää energiansa kiittääkseen mukavasta palautteesta.

Vierailija
39/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi äitienpäivä on taas keväällä, jolloin voin taas antaa hänelle kokemuksen täydellisestä ignooraamisesta ÄITIENPÄIVÄNÄ! Et ole edes äiti! Kukaan ei onnittele sinua!!! Kukaan ei muista sinua, siitäs saat, unohdettu, MAAILMAN PARHAITEN ELÄVÄ ;) PASKA !

.kristallikissa

Vierailija
40/63 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minulle ollaan katkeria siitä kun en ole halunnut mennä naimisiin ja tehdä lapsia.

En tosiaan osaa sanoa.

Joo näin päin se näkyy myös! Itsellä tosiaan vain noin päin kokemus että ulkopuolisten mielestä olimme tyhmiä kun emme laskeneet kalenterista tarpeeksi suurta määrää vuosia ennen vakavampaa sitoutumista ja perhettä. Mentiin naimisiin alle vuoden jälkeen tapaamisesta ja esikoinen syntyi 2 vuoden jälkeen.

Ja monesti näkee sitäkin että jos joku ei halua naimisiin tai ei halua lasta (tai ei halua matkustella tai mitä ikinä), niin ihmiset tulevat ja kertovat että " voi voi kun elät onnetonta elämää jos et toteuta omassa elämässäsi sitä mistä minäkin unelmoin". Miten ei jotkut ymmärrä että eri ihmisillä on eri unelmat ja kiinnostuksenkohteet? Ihan samalla tavalla kun kaikki ei unelmoi maailmanympärimatkoista, niin kaikki ei unelmoi perheestä ja lapsista.

ap

Muistan kun aloimme miehen kanssa seurustelemaan 18 vuotiaina ja meillä omat unelmat. Mies halusi oman ravintolan ja minä halusin lääkäriksi lastensairaalaan. Tiedettiin molemmat mitä se vaatii. Mies lähti ranskaan silloin hakemaan ranskalaisen keittiön koulutuksen. Siinäkään eu yksikään meidän kaveri tsempannu sitä tai toivottanu onnea ja hyvää matkaa.. Kaikki haukku, että mitä järkeä lähteä sinne asti ja mitä siitäkin tulee. Minulle vttuiltiin, että miten jaksat alkaa lukea vuosia lääkäriksi ja sitten ehkä erikoistua kaiken päälle.

Toi aika meni ja valmistuttiin molemmat.  Mies perusti ravintolan, niin hänen avajaisiin ei tullut yksikään kaveri ja ne tuomitsi sen ravintolan jo konkurssiin ekana päivänä. Niitä vtutti se kun mieheni toteutti omaa unelmaa ja he eivät itse tehneet elämässään mitään. Minä alotin lääkärin työt ja aloin kanssa saada enemmän moitteita, että onko nyt kivaa kun on hyvä palkka jne.. Aivan käsittämätöntä jauhantaa. Meillä e ole lapsia, koska minä en voi saada niitä. Enkä ole kertonut syytä kavereille, koska en jaksa kuunnella sitä, että olen viallinen. Ennemmin kuuntelen, että meillä ei ole lapsia sen takia, koska meillähän on nämä hienot urat ja aikaa ei jää perheelle. Ennemmin matkustelee ja asuu isossa kämpässä kahdestaan.. Tota minä kuuntelen ennemmin, kun kertoisin totuuden heille.

Olemme vuosien saatossa muutenkin vähentäneet tota kaveripiirin tapaamista, vaikka on siellä hienoja ihmisiä myös. Ei me olla esim uuteen kämppään kutsuttu ketään kyläilemään. Nyt ollaan 42v ja miehellä on edelleen sama ravintola ja avannu kaksi muuta toisille paikkakunnille. Sille on kaksi sanonut, että ihme ettei noi ole mennyt konkkaan... He eivät suostu ymmärtämään, että joku osaa asiansa tehdä oikein. He odottavat sitä hetkeä kun pääsevät avautumaan jos ovet menisi kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä