Minulla on nyt lopullisesti palannut hermot suomalaisiin.
Itse olen näin yhteiskunnan mielestä eristäytynyt ja syrjäytynyt koska paloi hermot ihmisiin, Suomessa lytätään niin paljon alas ettei ole todellista. Laiskuutta, katkeruutta ja vaikka mitä. Minulla nyt vain paloi hermot tähän negatiiviseen ilmapiiriin.
Syrjäydyin niin että viimeisistä palkoistani sain isoja säästöjä tilille, sit irtisanouduin. Tulin siihen tulokseen että en ole sen arvoinen, ansaitsen parempaa.
Nyt olen niin onnellinen! Saan elää rauhassa, tämän lisäksi teen vapaaehtoistyötä ja olen saanut itseäni kivoihin kansainvälisin piireihin jossa minä itse riitän, saan olla oma itseäni ja kun puhun niin kukaan ei lyttää, näihin tapamisiin saan tulla lakatuissa kynsissä ja hienoissa vaatteissa jotka kehutaan.
Oikeasti jos muut suomalaiset aiheuttavat masennusta ja huonoa oloa sillä että jatkuvasti kritisoidaan, lytätään, kilpaillaan, arvostellaan niin suosittelen lämpimästi etsiä piirejä jossa liikkuu ulkomaalaisia.
Minun ryhmässä on paljon menestyneitä ihmisiä eri puolilla Eurooppa ja Amerikoista. Vannon tuntuu että heidän seurassa olen herännyt jostain painajaisesta, liikutuin kyyneliin kun kerran saan olla kilttien ja mukavien ihmisten kanssa.
Heräsin siihen todellisuuteen että Suomessa henkiset kyvyt, arvot ja mielenterveys ovat rapakunnossa. Minusta on hälyttävää jos ei halu enää olla tekemisissä omien ihmisten kanssa vain koska ovat ylipääsemättömän hankalia ja katellisia.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Minä syytän tilanteesta nykyajan ilmiöitä, koska pahansuopuus, "minun mielipiteeni voittaa sinun faktasi" -tyylinen ajattelu, kateellisuus, kyllä ne on lisääntyneet ihan jenkkilässä, englannissa, ranskassa kuin ruotsissakin. Somet ja muu maailmankatsomuksen pinnallistuminen, henkisten arvojen kehittäminen tms ei ole in.
Mutta. Syytän myös nykyistä 40-65v ikäryhmää. Mitä ihmettä tapahtui? 40-65v syyttävät käytöksestään köyhyyttä, alkoholisoituneita vanhempia, huonoa lapsuutta. Mutta heidän vanhemmillaan, eli sota-ajan jäljissä syntyneillä lapsilla varsinkin vasta olikin talousahdinkoa, toivottomat tulevaisuudennäkymät, pelkoa, sodassa kaatuneita omia vanhempia ja sukua, alkoholismia. Eikä heistä tullut tällaisia. Nykyajan mummot ja papat = yhteisöllisyyttä, katsovat silmoin, tervehtivät, osallistuvat yhteiseen hyvään, pyytävät kylään, kävivät kylässä jne. Siis suuri osa, ei tietenkään kaikki.
Nykyiset 40-65v, hirveästi rajattomia tapauksia, kateellisuutta ja katkeruutta, mielenterveyden ongelmia, piinaamista, juoruamista. Tiedän työpaikoilta ja omasta suvusta, sekä entisten ja nykyisten miesystävien suvuista kun heihin on tutustunut, sekä ystävien suvuista ihan jär kyttäviä ihmisiä! Niin katkeria ja sairaita. Kunhan pääsevät mitä tahansa pahaa sanomaan ja varsinkin höykkyyttämään alempiarvoisiaan. Menkää katsomaan kaikkien uutisten älyttömimpiä pipi pääkommentteja, suurin osa tältä ikäryhmältä.
Ja he kasvattivat nämä 80-2000 luvulla syntyneet nuoret, joista iso osa voi huonommin kuin koskaan aikaisemmin henkisesti. Ja fyysisesti.
On hyviä ihmisiä, on ihania 40-65v ja kauniisti käyttäytyviä järkeviä milleniaaleja, mutta tämä pahansisuinen röykkiö pitää eniten ääntä ja kyllähän esimerkiksi suvussa ei tarvitse olla kuin yksi vaikea ihminen, joka pokkuroi kaikkien asiat tai työpaikalla jossa on 30 henkilöä, yksi 3-4 hengen kiusaajaporukka ja kaikilla on paha mieli.
Jotain siinä kohtaa on tapahtunut. Vaikken olekkaan uskovainen, yritän elää kristittyjen arvojen mukaisesti, eli auttaa lähimmäistä, en tuomitse ja niin edelleen. Minä en niin välitä pinnallisista arvoista, jos joku ei vaikka kehu mekkoani, mutta jos täytän vaikka sairaan omaisen jääkaapin, annan kyydin autottomalle tai siivoan koko huushollin jotta puolisoni voi tulla siistiin kotiin ja kukaan ei tajua sanoa kiitos? Ja joka kerta järkytyn siitä.
Moni osaa ajatella vain itseään ja omia asioitaan, vaikka ihminen on tarkoitettu laumasieluksi ja olemaan hyödyllinen osa YHTEISKUNTAA ja perhettään. Toisten ajattelemisesta, ilahduttamisesta ja avusta saa 80% hyvän mielen, ja kun se on täysin tukahdutettu valtaosan toimesta, ei ihme että on paha olla.
Jotain mätää tuossa sukupolvessa on. Pullamössöissä.
Palstalla olleessa ketjussa 70-luvulla syntyneiden äidit, onko muilla samanlaista? kuvataan hyvin tuota ikäryhmää ja kuinka pimeitä ja sekaisin sen ajan ihmiset ovat olleet.
Jonkinlaista oksettavaa pahuutta ja ällöttävää alistamisvimmaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkinaru toimii, ohje solmuun netistä ja riittävästi korkeutta. Tee se jo tänään, paskiainen!
Oletko mielestäsi terve ja ihan normaali?
Voisin nimittäin veikata, että pidät itseäsi "ihan täyspäisenä ja järkevänä normaalina ihmisenä".
Me ketkä viestisi luimme, emme usko.
Jaa. En ole kohdannut lyttäämistä työelämässä. Olen alle kolmekymppinen nainen teknisellä alalla. Menestykseen kannustetaan. Viihdyn Suomessa.
Onnea, että sinäkin olet löytänyt paikkasi.
Muuta jo. kirjoitti:
Suomen ilmapiiri paranee, kun ap muuttaa pois. Win win situation :)
Minä en usko. Sillä tänne jää kaltaisesi ihmiset. Katelliset ja tyhmät.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näihin tapamisiin saan tulla lakatuissa kynsissä ja hienoissa vaatteissa jotka kehutaan.
Kiitos päivän nauruista :D
On sinulla elämänsisältö ja tarpeet kun tärkeintä on lakatut kynnet ja vaatteet + kehujen kerjääminen.
Tässä meillä on oikea suomalainen. Ei saa kehua ketään, etteivät vaan ylpisty liikaa.
Voisit miettiä omaa tarvettasi saada kehuja. Miksi tarvitset kehuja, mitä tarvetta se sinussa palvelee? Miksi olet tehnyt itsesi riippuvaiseksi sellaisesta asiasta, jonka vain muut ihmiset voivat sinulle suoda? Miksi tarvitset ihailua muilta? Oletko narsisti?
Miten kehut muita ihmisiä päivän mittaan? Miten kehut heidän vaatteitaan? Entä jos et pidä niistä? Onko se silloin aitoa? Kannattaako epäaitous?
Kun en pidä kynsilakasta niin ilmoitanko kaikille, että hyi, sinullakin on kynsilakkaa O.o
Kehunko kysilakkaa, vaikka väri on oksettava ja kynnet myös? Miksi valehtelisin?
Sen kuulijan egon takiako?
Jos kynsilakkaa käyttävä ihminen arvostaa itseään siksi että hän käyttää kynsilakkaa niin hänen on kehuttava itse itseään.
Kuka opetti sinulle, että kynsilakka olisi millään tavalla hyvä asia? Hirveä määrä eläinkokeita, hirveä määrä kemikaaleja, lakka vahingoittaa kynsiä ja niiden hengittävyyttä, puhumattakaan kynsilakanpoistoaineista. Täysin turha tuskaa aiheuttava ympäristömyrkky. Sitten sinua pitäisi kehua kun käytät sitä, huh?
M.O.T.
Vierailija kirjoitti:
Ap, niin kuin huomaat kommenteista, teit oikein. Uskomatonta mikä määrä tälläkin palstalla on kateutta ja ilkeyttä. Suoranaista tyhmyyttä.
Minäkään en tiedä mitä pitäisi ajatella tuollaisista viesteistä, joissa jotenkin lapsenomaisesti tiuskitaan ilmiselvästi loukkaantuneena, että "äläkä tule takasin ja ISOn palvelusken teet kun muutat pois, ja ilmapiiri paranee kun SINÄ menen pois".
Pelottaa jos nuo on aikuisen ihmisen kirjoittamia.
Täällä kun ei voi tietää minkä ikäinen kirjoittaja on, ja onko hän vaikka heikkolahjainen tai vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole kantasuomalainen. Tuntee olonsa poikkeavaksi heidän joukossaan, vaikka mielellään samastuisi. Uskon, että tämän kokevat monet kahden kulttuurin lapset. Tai täällä syntyneet ja kasvaneet ma mujen jälkeläiset.
Erilaisten olisi hyvä kehittää omaa sietokykyään ja suvaitsevaisuuttaan. Kaksisuuntainen tie.
Tämä oli muuten hyvä oivallus. No niin ap, uskallatko tunnustaa että oletkin m...t-u?
Ap:n tapauksessa taitaa päteä vanha SUOMALAINEN viisaus:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Metsäläiset nyt huutavat, haukkuvat ja käskevät vielä tap pa a itsensä, vaikket mitään olisi edes tehnyt.
Vaikka sanoisit nätisti hyvää huomenta, niin takaisin voit saada äkäisen tiuskaisun.
Yleensä kaikki vanhan suomalaiset "viisaudet" ovat tyhmyyksiä, eivätkä pidä paikkaansa.
Se että on joku sanonta tai loru, jota junttimetsäläiset jankuttavat ja hokevat, ei tee siitä asiasta mitään "viisautta" ja totuutta.
Eipä muistu mieleen yhtään SUOMALAISTA "viisautta" joka olisi millään tavalla viisaasti sanottu tai pitäisi edes paikkansa.
Ihan kaikki "rakkaudesta se hevonenkin.." "niin se metsä.." ja "ei pidä nuolaista ennen.." soopaa järjestään.
Vierailija kirjoitti:
Muuta jo. kirjoitti:
Suomen ilmapiiri paranee, kun ap muuttaa pois. Win win situation :)
Minä en usko. Sillä tänne jää kaltaisesi ihmiset. Katelliset ja tyhmät.
-eri
On hyvä, että sinä olet myönteinen ja levität ilon ja rakkauden sanomaa suomalaisten keskuuteen.
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.Metsäläiset nyt huutavat, haukkuvat ja käskevät vielä tap pa a itsensä, vaikket mitään olisi edes tehnyt.
Vaikka sanoisit nätisti hyvää huomenta, niin takaisin voit saada äkäisen tiuskaisun.
Yleensä kaikki vanhan suomalaiset "viisaudet" ovat tyhmyyksiä, eivätkä pidä paikkaansa.
Se että on joku sanonta tai loru, jota junttimetsäläiset jankuttavat ja hokevat, ei tee siitä asiasta mitään "viisautta" ja totuutta.
Eipä muistu mieleen yhtään SUOMALAISTA "viisautta" joka olisi millään tavalla viisaasti sanottu tai pitäisi edes paikkansa.
Ihan kaikki "rakkaudesta se hevonenkin.." "niin se metsä.." ja "ei pidä nuolaista ennen.." soopaa järjestään.
Vaikutat kielteiseltä metsälaiseltä tekstisi perusteella :) <3
Olenko teidän mielestä vajaamielinen kun tuun työpaikalle toivotan hyvää huomentaa ja saan tiuskasuja, silmien pyöritystä tai jätetään vastaamatta?
Tulen siitä tosi surulliseksi. En koe tekevät mitään väärin kuin tervehdin.
AP ON OIKEASSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.Metsäläiset nyt huutavat, haukkuvat ja käskevät vielä tap pa a itsensä, vaikket mitään olisi edes tehnyt.
Mitä sinä nyt nillität?
eikös sen metsän pitänyt vastata?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En ole kohdannut lyttäämistä työelämässä. Olen alle kolmekymppinen nainen teknisellä alalla. Menestykseen kannustetaan. Viihdyn Suomessa.
Onnea, että sinäkin olet löytänyt paikkasi.
Joo,o. Kaunis tai tavis nainen miesvaltaisella alalla. Ei mikään ihme että kokemus on *vähän* eri kuin muilla. Seuraappa vähän miestä samalla alalla joka on lihava ja/tai ei mikään alan huippu. Kyykytetään ja selkään vaan puukotetaan. Pomon sylkykuppi eikä palkkakaan erikoinen.
Ja sitten sellainen mies joka on vaan peruskomea tai alle on ihan näkymätön baareissa ja muissa sosiaalissa tilanteissa missä on naisia. Nolla äktiöniä jollei ite ole aktiivinen ja silloinkin useimmiten on paskainen loppu. Ja useimmat miehet ovat sellaisia jotka eivät yritä koska ovat saaneet tarpeekseen naisten paskakäytöksestä. Naiset kun luulevat että se on joku heidän oikeus ja velvollisuus käyttäytyä omahyväisesti ja halventavasti miehiä kohtaan. Jopa tavisnainen luulee olevansa niin huippu että on varaa käyttäytyä huonosti komeitakin miehiä kohtaan. Ainoastaan joku superkomea ulkkari saa siedettävää käytöstä osakseen.
Ulkomailla on ihan eri meininki tavis suomimiehille. Ero kuin paratiisillä ja helvetillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat vanhalta ja passiivisaggressiiviselta ämmänkäppänältä.
Sellainen katkeran ja myrkyllisen ihmisen arkkityyppi tulee mieleen. Junttimainen sydän viestiesi perässä kertoo sinusta kaiken.
Purat pahaa oloasi raukkamaisesti sydämien takaa ja lapsenomaisesti sarkasmilla kuorutettuna.
Mihinkään aitoon hyvään et pysty.
Et ole varmasti koskaan aidosti kehunut ketään.
Et myöskään uskalla aidosti sanoa kenellekään päin kasvoja mitään kritiikkiä vaan piikittelet.
Kuvittelet olevasi viisas.
Et ole.
Vierailija kirjoitti:
Olenko teidän mielestä vajaamielinen kun tuun työpaikalle toivotan hyvää huomentaa ja saan tiuskasuja, silmien pyöritystä tai jätetään vastaamatta?
AP ON OIKEASSA!
Tuo on kyllä vähän liian iloinen ja pirteä. Sillä menee varmaan hyvin. Eli paremmin kuin minulla. Vihaan kaikkia joilla menee hyvin. Pitääpi jollain tavalla pilata sen päivä tai mieluummin koko sen elämä tuon takia. Olisi toikin nyt vaan ymmärtänyt ryhtyä työttömäksi alkkikseksi tai narkkariksi eikä yrittänyt olla parempi kuin me muut.
t. suomalainen
Maassamme on paljon metsäläisiä juntteja, sellaisia nynneröitä, jotka salaa haaveilevat vielä joskus käyvänsä ihan teneriffalla.
Eivät osaa sanaakaan englantia ja pelkäävät kaikkea.
Jos joku muuttaa ulkomaille, niin kateus sumentaa aivot ja pahansuopuus räjähtää silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ON OIKEASSA!
Tuo on kyllä vähän liian iloinen ja pirteä. Sillä menee varmaan hyvin. Eli paremmin kuin minulla. Vihaan kaikkia joilla menee hyvin. Pitääpi jollain tavalla pilata sen päivä tai mieluummin koko sen elämä tuon takia. Olisi toikin nyt vaan ymmärtänyt ryhtyä työttömäksi alkkikseksi tai narkkariksi eikä yrittänyt olla parempi kuin me muut.
t. suomalainen
Itse olen kuolettanut ja murhannut itseni. Sen alkuperäisen iloisen, hauskan, valoisan ja rennon itseni.
Olen surullinen kun se hieno ja ihana tyttö on nyt kuollut.
Kaikki hyvä pitää amputoida itsestään pois ja piilottaa, ettei pirulliset hyeenat raatele pieniksi silpuiksi.
Nyt saan olla rauhassa kun olen harmaa, ankea, mitätön ja kaikesta hyvästä ja ihansasta riisuttu pystyyn kuollut pökkelö.
Vierailija kirjoitti:
Maassamme on paljon metsäläisiä juntteja, sellaisia nynneröitä, jotka salaa haaveilevat vielä joskus käyvänsä ihan teneriffalla.
Eivät osaa sanaakaan englantia ja pelkäävät kaikkea.
Jos joku muuttaa ulkomaille, niin kateus sumentaa aivot ja pahansuopuus räjähtää silmille.
Ei kyllä tarvitse mennä kovin montaa vuotta taaksepäin kun ei voinut mitään kalliimpaa autoa jättää kadunvarteen parkkiin kun aina välillä tuli joku idio otti naarmuttamaan sitä. Ja tää oli ihan stadissa eikä missän juntinpersreikä pikkukylässä. Enpä ihmettelisi jos vieläkin tapahtuu samaa.
Suomi on siitäkin hyvä maa, että täällä voi vapaasti arvostella systeemiä, yhteiskuntaa, koko maata ja suomalaisia esim tällaisella keskustelupalstalla, jota voi lukea kuka tahansa suomea taitava ympäri maailman (edellyttäen, että niissä maissa saavat käyttää vapaasti Internetiä...).
Ei toimi ihan kaikissa maissa.